Geld & Recht alle pijlers

Crowdfunding

11-02-2019 17:31 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic over Crowdfunding is gesloten maar ik kom nu weer een actie tegen. Deze keer voor de acteurs van de serie Pippi Langkous. Er stond een artikel in de krant met Inger Nilsson dat ze er nauwelijks geld aan over heeft gehouden en door haar hoofdrol als Pipi niet meer gevraagd was om in een film of serie mee te doen.
Ik ben ervan overtuigd dat het niet was om medelijden op te wekken bij de lezers, maar jawel hoor ene Heleen uit Deventer moet zo hoognodig geld gaan inzamelen...
Inger liet weten dat ze dat geld niet hoefde dat het beter aan het Rode Kruis geschonken kon worden. Er is niet eens van te voren contact geweest!
Ik vind het maar raar deze hype in Nederland.
anoniem_320799 wijzigde dit bericht op 11-02-2019 20:50
0.07% gewijzigd
Tja, als mensen niets beters te doen hebben met hun geld en ze er een goed gevoel aan overhouden, laat ze lekker.
dat ze er nauwelijks geld aan over heeft gehouden

Huh? En die piratenschat dan?




(sorry, te flauw dit)
Ik zou geen nee zeggen als iemand besluit geld voor mij in te gaan zamelen.
Alle reacties Link kopieren
vooral vaag dat mensen honderden euro's doneren
Alle reacties Link kopieren
Hoezo geen baan meer vinden; willen ze haar ook niet meer als vakkenvuller? En als supermarktcaissière zal ze toch best wel een klantentrekker zijn?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb dat artikel gelezen en ze gaf erin aan dat ze eigenlijk nooit sprak over haar tijd als Pippi. Vond het best een treurig verhaal. Maar nu gingen de zaken beter dacht ik. Ze heeft een rol in 1 of andere serie die al een paar seizoenen loopt. Daarnaast wordt ook nergens gezegd dat ze heel arm is geweest. Zullen genoeg mensen zijn die niks overhielden van hun tijd als kindsterretje.

Die crowdfunding slaat helemaal nergens op en is enkel en alleen bedoeld zodat de initiatiefnemer zichzelf op de borst kan kloppen.
retrostar schreef:
11-02-2019 17:42
Hoezo geen baan meer vinden; willen ze haar ook niet meer als vakkenvuller? En als supermarktcaissière zal ze toch best wel een klantentrekker zijn?
Niet als acteur, omdat ze haar bleven associeren met Pipi. ze heeft als medisch secretaresse gewerkt oid. Ze was dus niet werkloos.
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
11-02-2019 17:45
Niet als acteur, omdat ze haar bleven associeren met Pipi. ze heeft als medisch secretaresse gewerkt oid. Ze was dus niet werkloos.
Maar ze kan toch best nog wel wat munt slaan uit haar pippi-tijd? In denk dat heel wat mensen hun vroegere idool nog wel op hun feestje of theekransje willen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
11-02-2019 17:49
Maar ze kan toch best nog wel wat munt slaan uit haar pippi-tijd? In denk dat heel wat mensen hun vroegere idool nog wel op hun feestje of theekransje willen.
Ze heeft haar Pipi tijd niet als leuke tijd ervaren dus volgens mij wilde ze er zelf ook niet veel meer mee te maken hebben.
https://www.ad.nl/show/zo-ziet-de-actri ... ~a785d1aa/

dit is het artikel
Het is tegenwoordig in sommge kringen ‘hip’ om te deugen. En zo een virtueel schouderklopje te verdienen zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Sinds 2000 doet ze weer mee als acteur (bron Wikipedia). Zoals ze er als volwassene uitziet zie ik er echt geen Pippi meer in bovendien is de stem in Nederlands van iemand anders.
anoniem_320799 wijzigde dit bericht op 11-02-2019 20:50
0.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
11-02-2019 17:53
Ze heeft haar Pipi tijd niet als leuke tijd ervaren dus volgens mij wilde ze er zelf ook niet veel meer mee te maken hebben.
Oh, dat is voor niemand leuk. Anders had ze de grootmoeder van een nieuw supersterk kleinkind kunnen spelen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
11-02-2019 17:54
https://www.ad.nl/show/zo-ziet-de-actri ... ~a785d1aa/

dit is het artikel
Dank voor de link van het artikel dat is iets uitgebreider dan ik las.
RikM schreef:
11-02-2019 17:38
Huh? En die piratenschat dan?




(sorry, te flauw dit)
😂
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook overdreven. Voor mensen met een relatief klein probleem of überhaupt geen probleem wordt een crowdfunding opgezet, Maar o wee als je voor een goed doel komt collecteren. Dan zijn goede doelen ineens graaiers en verdienen ze geen ene cent. Of als je iets wil doen voor mensen in de derde wereld, nee die hebben het er zelf naar gemaakt en dan is het 'eigen volk eerst'. Mensen weten niet meer wat nou wel belangrijk is en wat niet.

Als ze in een doos woonde op straat had ik het nog begrepen, nu vind ik het echt een onlogische actie.
Alle reacties Link kopieren
Zoveel acteurs uit de jaren 60 en 70 die er niks aan over gehouden hebben, zo ook sporters, zangers enz.
Moeten we dan voor iedereen een crowdfunding actie houden?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Als kind acteur had zij een heel leven voor zich waarin ze gewoon had kunnen werken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn maar enkele kindacteurs die later ook nog interessante acteurpersoonlijkheden worden.

In Hollywood eindigen ze nogal eens dakloos met een naald in hun arm.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik vind vooral het gegeven dat meneer Nilson een gestresst aapje was dat met een riempje vast zat en dat het paard zwarte stippen op zich getekend kreeg erg zielig :"-(
Alle reacties Link kopieren
Als ik ergens een hekel aan heb is het wel aan zielige verhalen en crowdfunding. Ik doe alleen maar iets aan locale initiatieven en dat is het dan ook wel.
Als iemand zich geroepen voelt geld voor me in te zamelen hou ik hem/haar niet tegen hoor. Dankjewel, kan het goed gebruiken momenteel :)
Volgens mij is dit gewoon crowdfunding voor Heleen uit Deventer.
Alle reacties Link kopieren
ManOpHetPrikbord schreef:
11-02-2019 20:14
Volgens mij is dit gewoon crowdfunding voor Heleen uit Deventer.
Het bedrag is nu al bijna 18.000 euro. Slim aangepakt om 5 euro te vragen. Het geld stroomt binnen. Ik denk dat mevrouw Heleen het niet in haar eigen zak kan steken. Daar is controle op toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven