De 13e maand.. wat ga jij ermee doen?

dinsdag 3 november 2020 om 23:17
Hoi hoi,
De 13e maand. De één krijgt het, de ander niet. Ik krijg het gelukkig wel, ik gok zo rond de 600e dit jaar. Ik zet het dit jaar direct op de spaar en heb er nu nog geen doel voor.
En jullie? Hoeveel verwacht je te krijgen en wat ga je er mee doen?
P.s. door drukte zal ik niet elke dag kunnen reageren.
De 13e maand. De één krijgt het, de ander niet. Ik krijg het gelukkig wel, ik gok zo rond de 600e dit jaar. Ik zet het dit jaar direct op de spaar en heb er nu nog geen doel voor.
En jullie? Hoeveel verwacht je te krijgen en wat ga je er mee doen?
P.s. door drukte zal ik niet elke dag kunnen reageren.
woensdag 4 november 2020 om 07:20
woensdag 4 november 2020 om 07:35
Zowel man als ik krijgen ieder tussen de 2000 en 2500 dus totaal ongeveer 4500. Het is een flink bedrag waar ik niet direct een doel voor heb. We hebben dit jaar al nieuwe meubels gekocht dus voorlopig wordt het op de spaarrekening gezet.
We krijgen ook beide de CAO verhoging in één keer uitbetaald in november en ik krijg in december 363 euro netto thuiswerk vergoeding.
Dus het regent geld hier in november en december
We krijgen ook beide de CAO verhoging in één keer uitbetaald in november en ik krijg in december 363 euro netto thuiswerk vergoeding.
Dus het regent geld hier in november en december
woensdag 4 november 2020 om 07:38
Jullie zijn beide ambtenaren? Ik begreep dat die thuiswerkvergoeding al in november wordt uitbetaald!summerheat schreef: ↑04-11-2020 07:35Zowel man als ik krijgen ieder tussen de 2000 en 2500 dus totaal ongeveer 4500. Het is een flink bedrag waar ik niet direct een doel voor heb. We hebben dit jaar al nieuwe meubels gekocht dus voorlopig wordt het op de spaarrekening gezet.
Dus het regent geld hier in november en december![]()
woensdag 4 november 2020 om 07:55
Ja klopt. De CAO verhoging komt in november. De netto thuiswerkvergoeding kan je pas vanaf 15 november aanvragen via P-direkt en dan is de salarismutatie voor november al dicht. Sommige mensen werkten namelijk niet thuis dus vandaar dat de thuiswerkvergoeding niet automatisch gaat.
Maar goed, wij klagen niet

woensdag 4 november 2020 om 07:59
En er zou toch een bruto uitkering van 225 komen? Weet jij dan of je die ook moet aanvragen? Ik heb geen dag thuis gewerkt dus krijg die thuiswerkkvergoeding niet. De loonsverhoging dan weer wel.summerheat schreef: ↑04-11-2020 07:55Ja klopt. De CAO verhoging komt in november. De netto thuiswerkvergoeding kan je pas vanaf 15 november aanvragen via P-direkt en dan is de salarismutatie voor november al dicht. Sommige mensen werkten namelijk niet thuis dus vandaar dat de thuiswerkvergoeding niet automatisch gaat.
Maar goed, wij klagen niet![]()
Soms is het best lekker bij de overheid

woensdag 4 november 2020 om 08:02
Die 225 euro bruto is de CAO loonsverhoging die in één keer wordt uitbetaald in november. Dat gaat geheel automatisch, hoef je niets voor te doen.
Ja inderdaad..werken voor de rijksoverheid is zeker geen straf.

woensdag 4 november 2020 om 08:14
woensdag 4 november 2020 om 08:51
woensdag 4 november 2020 om 09:05
Dank voor de reminder! Wij waren daarmee gestopt toen we het geld ergens anders voor nodig hadden en het percentage ernstig gezakt was, maar ik zie nu dat het weer 2% scheelt. Toch de moeite voor ruim 2000 euro voor twee volwassenen! (en meer dan je op je spaarrekening krijgt)cowandchicken schreef: ↑04-11-2020 08:59Ik betaal er mijn zorgpremie mee, als je dat in 1x doet eind december, dan krijg je een paar procent korting.
Edit: heb het gelijk even nagerekend: scheelt ons 55 euro!
maduixa wijzigde dit bericht op 04-11-2020 09:09
6.04% gewijzigd
woensdag 4 november 2020 om 09:08
13e maand kent onze cao helaas niet. maar we kregen wel altijd een (wisselende) wintstuitkering in januari. Maar met het wegvallen van 90% van onze jaaromzet door corona (eventbranche) mag ik blij zijn dat ik nog een baan heb en tot op heden salaris iedere maand heb ontvangen. Denk niet dat er nog wat extra's in zit dit jaar, ondanks dat we harder dan ooit hebben getrokken aan het bedrijf, om door te kunnen blijven gaan..
Normaal gezien zou het bedrag naar de spaar gaan, of voor een aflossing op hypotheek of persoonlijke lening en studieschuld worden gebruikt.
Normaal gezien zou het bedrag naar de spaar gaan, of voor een aflossing op hypotheek of persoonlijke lening en studieschuld worden gebruikt.
'we are all a little broken. but the last time I checked, broken crayons can still color.'
woensdag 4 november 2020 om 09:09
Slim! Ga ik als ik wel weer een dertiende maand krijg ook doen.cowandchicken schreef: ↑04-11-2020 08:59Ik betaal er mijn zorgpremie mee, als je dat in 1x doet eind december, dan krijg je een paar procent korting.

woensdag 4 november 2020 om 09:34
Hier is de dertiende maand een extra maandsalaris en dat is bij mij ongeveer 1800-1900 netto. De afgelopen paar jaren had ik pech rond die tijd. Vorig jaar ging de CV kapot bijvoorbeeld. Dit jaar lijkt alles heel te blijven en kan ik het bedrag bijschrijven op de spaarrekening. Alleen de Ipad begint kuren te krijgen de laatste tijd, maar hopelijk kan hij het nog even volhouden. Ik koop misschien nog wel iets leuks voor mezelf en dochter. Dat is max 200 a 300 euro, of toch een nieuwe Ipad. Ik weet het nog niet. Rest naar de spaar voor een vakantie naar Aruba die we willen maken. Als dat ooit weer kan dan hebben we tenminste genoeg op de spaar om dat gewoon te kunnen boeken. Ik verwacht dat dit niet 2021 zal zijn.
woensdag 4 november 2020 om 09:35
Ik kan kiezen of ik het wil opsparen tot december of dat ik het bedrag (vakantiegeld, 13e maand, kleine bonus) per maand laat uitkeren. Dat heb ik dit jaar gedaan, dus ik krijg wel extra geld maar geen enorm bedrag in 1 keer. Een paar honderd euro. Het eerste half jaar heb ik het wel opgespaard en toen gebruikt voor de aankleding van mijn nieuwe huis.
Wij krijgen trouwens geen coronabonus.
Wij krijgen trouwens geen coronabonus.
woensdag 4 november 2020 om 09:50
Ik mocht het ook zelf verdelen over het jaar en liet in november 1000 euro uitkeren voor de dure decembermaand; sinterklaascadeautjes, kerstboom, lekkere hapjes, dagjes uit in de kerstvakantie, wat vuurwerk en oliebollen..
Dit jaar krijg ik een transitievergoeding
Deel gebruik ik ook voor december, deel gaat op de spaar.
Dit jaar krijg ik een transitievergoeding

Deel gebruik ik ook voor december, deel gaat op de spaar.
woensdag 4 november 2020 om 10:23
Dat vind ik zo sneu om te lezen, vooral omdat er dus wel flink is omgezet. Bij mijn vriend is dat ook het geval. Jammer dat je daar dan niet van mee kunt profiteren.pennetje80 schreef: ↑04-11-2020 09:11Hier helaas geen 13e maand eindejaarsuitkering of bonus
Terwijl er mega omzet is gedraaid dit jaar![]()