Geld & Recht alle pijlers

Dochter aangevallen door hond

10-07-2020 14:57 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tenminste, ik weet niet of het echt onder aanvallen valt.

Mijn dochter rende achter een muurtje vandaan langs een hond, een Jack Russel type hond. Ik denk dat de hond daarvan schrok, voordat ik het wist (en hond baasje) hing de hond in mijn dochter haar zij. Wat open wondjes en een blauwe plek. Baasje was ook erg geschrokken en ik wist eigenlijk niet goed hoe te handelen, dus ik heb mijn dochter naar huis meegenomen en direct de dokter gebeld. Vriend zegt dat ik gegevens moest vragen en aangifte moet doen. Zelf zie ik dat niet zitten om aangifte te doen, ik zie de hond niet vals, meer als een geschrokken hond.

Heb ik nu verkeerd gehandeld en had ik wél aangifte moeten doen of contactgegevens moeten vragen? Wat hadden jullie gedaan?
Was hond aangelijnd? Zo ja zou ik het daarbij laten. Als hond los liep en achter dochter aan ging om haar te bijten, vond ik het een ander verhaal. Het zou voor mij ook een beetje liggen aan de reactie van de baas. Als dat laconiek was, zou ik eerder geneigd zijn stappen te ondernemen. Maar zoals je het opschrijft was baasje vooral in shock.

Wel erg rot en vervelend voor jullie allemaal. Sterkte voor je dochter!
Contactgegevens vragen is altijd slim, voornamelijk vanwege eventueel verzekeringswerk qua schade (ook zorgkosten kunnen hieronder vallen).
Zo zou ik ook gehandeld hebben, klinkt inderdaad alsof de hond schrok, niet alsof hij vals was.
Als je dochter geen tetanus heeft zou ik die wel halen, als door de bijt de huid kapot is. Tenminste dat zou ik als volwassene doen, geen idee hoe dat bij kinderen zit? Die kosten zou je eventueel op de baasjes van de hond kunnen verhalen.
Alle reacties Link kopieren
Aangifte ? Kind tent langs hond hond schrikt. Klaar. Ik zou geen aangifte doen. Is geen agressieve hond maar beest schrok.

Even wondjes laten checken. Gelukkig zijn kind vaccinaties nog op orde (tetanus ).

Sterkte met je dochter.
Alle reacties Link kopieren
Eens met voorgaand bericht. Ik vind aangifte doen overigens wel een grote stap, hoe is het met dochter?
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
10-07-2020 14:59
Was hond aangelijnd? Zo ja zou ik het daarbij laten. Als hond los liep en achter dochter aan ging om haar te bijten, vond ik het een ander verhaal. Het zou voor mij ook een beetje liggen aan de reactie van de baas. Als dat laconiek was, zou ik eerder geneigd zijn stappen te ondernemen. Maar zoals je het opschrijft was baasje vooral in shock.

Wel erg rot en vervelend voor jullie allemaal. Sterkte voor je dochter!
Hond was aangelijnd. Baasje gaf wel gelijk toe dat ze de hond niet strak genoeg vast had, maar het ging ook gewoon zo snel. Ik kan me voorstellen dat zij dit ook niet aan zag komen.

Het gaat trouwens goed met mijn dochter. Ze heeft inderdaad een tetanusprik gehad. Hoop alleen dat ze hierdoor geen angst krijgt voor honden.
ontbijtkoekje wijzigde dit bericht op 10-07-2020 15:04
9.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind aangifte doen wel heel erg over the top, zeker zoals jij beschrijft hoe het gebeurd is.
Als de kleding van je kind kapot is, valt dat wel onder de WA verzekering van het baasje van de hond.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Ach wat vervelend. Ik hoop dat je dochter geen angst voor honden er aan over houdt.
Ja de vraag is wat je wil bereiken met een aangifte. Aan je verhaal te lezen heb je er zelf vrede mee en ziet het precies zoals het is; hond reageerde van de schrik.
Je vriend wil nu dat je aangifte gaat doen. En daardoor voel je ineens dat je slecht gehandeld hebt? Laat je niet van de wijs brengen.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees dat de hond aangelijnd was. Ik zou geen aangifte doen. Hond schrok, wat logisch is, al kan dochter hier ook niets aan doen. Ongelukkig, voor beide partijen.
Aangifte zou ik niet doen, contactgegevens wel ivm verzekering.
Alle reacties Link kopieren
felice71 schreef:
10-07-2020 15:03
Ik vind aangifte doen wel heel erg over the top, zeker zoals jij beschrijft hoe het gebeurd is.
Als de kleding van je kind kapot is, valt dat wel onder de WA verzekering van het baasje van de hond.
Tshirt is kapot, maar dat is shirtje van 5 euro. Ik kan daar niet wakker van liggen :)

Goed om te weten dat ik toch het juiste heb gedaan!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de titel een behoorlijke andere voorstelling van zaken geven dan de daadwerkelijke situatie...

Enfin, gelukkig gaat het goed met dochter en je kunt haar wellicht in contact brengen met lieve, rustige honden zodat ze er niet bang van wordt
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...
Jij was erbij, je vriend niet. En jij ziet geen aanleiding om aangifte te doen, dus waarom zou je dan. Ik snap de reactie van je vriend trouwens best hoor, ik zou ook niet blij zijn als mijn man thuis kwam met een kind dat door een vreemde hond gebeten is. Maar ik denk toch dat het wel zo fair is om uit te gaan van je eigen indruk van de gebeurtenis.
anoniem_648c663507eb3 wijzigde dit bericht op 10-07-2020 15:10
0.71% gewijzigd
Tja al schrikt die hond nog zo hard, hij zou niet moeten bijten.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het met je dochter nu?
Alle reacties Link kopieren
Vriend zegt dat je aangifte moet doen?. Laat hem dat lekker zelf doen.

De hond was aangelijnd en dochter heeft hond laten schrikken, het was zijn natuurlijke reactie.

Jij hebt juist gehandeld.
Alle reacties Link kopieren
Kinderen zouden niet vlak langs een hond moeten rennen. Het is logisch dat het beestje schrikt, en dan kan er een hap of snauw volgen.
Ik vind het heel rot voor je dochter, gelukkig valt het mee. Maar voortaan rustiger passeren bij dieren, ook bij paarden enzo.
Alle reacties Link kopieren
ik vind het ook niet goed dat de hond beet, zou zeker willen weten wat het baasje denkt te gaan ondernemen om dat te voorkomen in de toekomst...

schrikken en blaffen zou ik begrijpen, grommen ook... maar het is niet alsof een enge vent boven op het beestje dook, of een klierig kind dat het expres deed

het was een kind dat alleen maar ineens in beeld was
Lorem Ipsum
Volgende keer grijpt de hond een baby. Tja hij schrok..
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
10-07-2020 15:09
Hoe is het met je dochter nu?
Goed, tetanusprik gehad. Ze heeft weer praatjes :)

Of de hond gewoon schrok of toch agressief was.... Ik denk het eerste, maar ik heb geen kennis van honden. Er stond nog een hondje bij en die deed niks.
Was het echt aanvallen? Schampen bijten of spelen?
DaSilva86 schreef:
10-07-2020 15:17
Volgende keer grijpt de hond een baby. Tja hij schrok..
Vanuit de hond gezien is het begrijpelijk.
Ik vind ook dat hier mild gereageerd wordt! Kind kon er toch niks aan doen? Een baasje zou dit te allen tijde moeten voorkomen. Gelukkig dat de verwonding nog meeviel, maar waren jullie ook zo mild geweest als het in het gezicht was geweest?
Ik zou zelf geen aangifte doen. Ik vraag mij ook af wat je hiermee wilt bereiken? Het is net als met een kat of een paard: het blijven dieren, er kan altijd wat gebeuren. Meestal is het vervelend genoeg voor de eigenaar.

Kind is hier ook weleens door de hond van een vriendinnetje gebeten (een "snap", dus geen diepe bijtwond). Ze hebben daarna altijd hier gespeeld, dat vond dochter fijner (en wij ook).

Is je dochter nog heel jong dat ze een tetanusprik kreeg?
anoniem_380947 wijzigde dit bericht op 10-07-2020 15:33
1.85% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven