Geld & Recht alle pijlers

EasyToys mag van de KNVB niet op shirtreclame

17-09-2020 08:10 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding



Update.
EasyToys mag toch op de spelersshirts.



Een half miljoen euro sponsorgeld van EasyToys. Dat is een mooi bedrag voor voetbalclub FC Emmen.

"Getsie, en in strijd met de goede zeden" is de reactie van de KNVB die de shirtreclame verbiedt.

Zijn jullie vóór of tegen deze bedrijfsnaam op een t-shirt?

TO trapt af.

Ik ben vóór, het bedrijf is Europees marktleider en biedt werkgelegenheid aan veel mensen. En ik vermoed dat elk huishouden er wel iets van in huis heeft, net als ooit iedereen wel een Philips radio of televisie in huis had.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/94 ... daan-.html

Het is nu definitief: FC Emmen mag van de KNVB geen samenwerking aangaan met EasyToys, de beoogde nieuwe hoofdsponsor. Bij Emmen zijn ze boos, de club beraadt zich op vervolgstappen.

Dat heeft Emmen via de officiële kanalen laten weten. Volgens Voetbal International kan er nu een streep door een deal van ruim een half miljoen euro. EasyToys voorziet in seksspeeltjes, maar de KNVB is daar niet enthousiast over en weigert een samenwerking.

'Wij hebben zojuist bevestigd gekregen van de KNVB dat zij geen toestemming geeft om EasyToys als hoofdsponsor van FC Emmen te presenteren', laat Emmen teleurgesteld weten.

'Wij zijn verbaasd en ontdaan over de afwijzing. We zullen de argumentatie van de KNVB bestuderen en ons beraden over het vervolg. Wij zijn in elk geval niet voornemens om een partij die hoofdsponsor wil worden te laten vallen.'

Wel of geen bedrijfsnaam op voetbalshirt?

Totaal aantal stemmen: 101

Moet kunnen (93%)
Getver (7%)
snoesje666 wijzigde dit bericht op 24-09-2020 23:06
45.54% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
https://www.dvhn.nl/drenthe/Dit-zijn-de ... 22526.html

https://mobile.twitter.com/ericherben/s ... 6155837441

Eric Herben 😷
@ericherben
·
11 u
Zeg
@KNVB
Wat hangt er in het stadion waar de zoon van jullie voorzitter Gudde commercieel directeur is? Juist! #easytoys
@FC_Emmen
Meten met 2 maten! #bah
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik zie niet waarom het niet zou kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat het een speelgoedketen was :D
Maar het blijkt dus een seksshop te zijn. Nou ja, dan nog: nou en?
Natuurlijk is het controversieel. Erik sponsort toch wel, ongeacht de shirts.

Deze publiciteit over de shirts is ook publiciteit ;-)
Easytoys hoort een beetje stiekem en stout te zijn, dat is een deel van de business. En de weigering van de knvb maakt het nu juist een beetje lekker stout mét media aandacht. Helemaal volgens plan denk ik ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik zie niet in waarom het niet zou kunnen. Ze zullen vast geen afbeeldingen van vibrators op de shirts plaatsen ;-D .
En het verbaast me ook dat de KNVB daar blijkbaar zoveel over te zeggen heeft.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Wat zijn ‘we’ toch preuts geworden. Wat is er in hemelsnaam mis met seks?
anoniem_399996 wijzigde dit bericht op 17-09-2020 08:29
4.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Verschrikkelijk preuts van de KNVB
Alle reacties Link kopieren
malibu82 schreef:
17-09-2020 08:28
Ik zie niet in waarom het niet zou kunnen. Ze zullen vast geen afbeeldingen van vibrators op de shirts plaatsen ;-D .
En het verbaast me ook dat de KNVB daar blijkbaar zoveel over te zeggen heeft.
Alleen de bedrijfsnaam, geen plaatje van Tarzan, Satisfyer of andere vreugdes.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Knvb gebruikt Zedeloosheid als argument...

En dan wel de toto als sponsor toestaan :facepalm:

Zedeloosheid als argument in de voetbalwereld.. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
17-09-2020 08:33
Alleen de bedrijfsnaam, geen plaatje van Tarzan, Satisfyer of andere vreugdes.

Dat had ik een echte stunt gevonden :proud:
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
17-09-2020 08:20
Ik dacht dat het een speelgoedketen was :D
Maar het blijkt dus een seksshop te zijn. Nou ja, dan nog: nou en?
Straks zijn er allemaal kinderen die voor Sinterklaas ook iets van EasyToys willen...
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Alle reacties Link kopieren
malibu82 schreef:
17-09-2020 08:34
Dat had ik een echte stunt gevonden :proud:

Bij een "wand" of een "satisfyer" zie je niet eens waarvoor het bedoeld is. Die moet je uitgelegd krijgen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
-Lucille- schreef:
17-09-2020 08:33
Knvb gebruikt Zedeloosheid als argument...

En dan wel de toto als sponsor toestaan :facepalm:

Zedeloosheid als argument in de voetbalwereld.. :biggrin:
Dus masturbatie of samen met je partner en een speeltje seksen is zedenloos? Wat een idioten bij de KNVB.
Laten ze dan inderdaad ook reclame voor gokken aan banden leggen. En alcoholreclames.
Alle reacties Link kopieren
Maar staat het ergens in de regels van de KNVB wat wel en niet mag, of is het alleen hun preutse mening? Als het dat laatste is, dan hoeft Emmen zich er weinig van aan te trekken toch? Is het het 1e, dan aandringen op verandering van de regels.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
docotrandus schreef:
17-09-2020 08:36
Straks zijn er allemaal kinderen die voor Sinterklaas ook iets van EasyToys willen...
Het is een typfoutje, je moet eigenlijk "Eddy Toys" intikken.
Zorg als ouder maar gewoon voor een goed filter op de computer.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Wat bekrompen. Alsof seksualiteit geen onderdeel van het leven is.

Ik vond het bv. ook een mooi bericht dat een voetbalclub uit het Midden oosten sinds kort een maandverbandfabrikant als sponsor heeft.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Wat 'n idioterie toch. Die reclame komt ook gewoon op tv voorbij, dus waarom zou de naam niet op 'n t-shirt mogen? Keurig logo, niets mis mee.
De KNVB is er in de eerste plaats voor Ajax, dan voor Feyenoord en PSV en pas daarna voor de overige clubs.

Misschien eens tijd voor wat meer vrouwen daar in dat mannenbolwerk?
Zedeloosheid nog wel, die KNVB-gasten leven zelf zeker allemaal celibatair :rofl:

Wat een benepenheid weer.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het persoonlijk ook niet willen, hier in de buurt lopen in de zomer onwijs veel kinderen in voetbal shirts. Van grote clubs of 'hun' club en dan met zo iets als sponsor er op? Dan zou ik toch echt een jaar geen tenue kopen en voor mezelf ook niet of nog langer tot er een andere sponsor is. Ik ga en mijn kind gaat echt niet rondlopen als een advertentie voor seksspeeltjes.

Als sponsor prima, veel in beeld ook prima, maar niet op een tenue aub.
Ik vind EasyToys nou ook niet direct het soort bedrijf dat ik op mijn sportshirt zou laten zetten.

En dat 'ik denk dat ieder huishouden er wel iets van in huis heeft' is nogal een bijzondere gedachte. Je denkt te veel vanuit je eigen kader.

En dan is het ook nog in Emmen.

Nee, ik snap de weerstand wel. Ik snap überhaupt niet dat het besluit genomen is.
MonaLisa31 schreef:
17-09-2020 09:25
Ik zou het persoonlijk ook niet willen, hier in de buurt lopen in de zomer onwijs veel kinderen in voetbal shirts. Van grote clubs of 'hun' club en dan met zo iets als sponsor er op? Dan zou ik toch echt een jaar geen tenue kopen en voor mezelf ook niet of nog langer tot er een andere sponsor is. Ik ga en mijn kind gaat echt niet rondlopen als een advertentie voor seksspeeltjes.

Als sponsor prima, veel in beeld ook prima, maar niet op een tenue aub.
Voor de jeugdshirts was al een goed doel uitgezocht om daar op te zetten.
Alle reacties Link kopieren
MonaLisa31 schreef:
17-09-2020 09:25
Ik zou het persoonlijk ook niet willen, hier in de buurt lopen in de zomer onwijs veel kinderen in voetbal shirts. Van grote clubs of 'hun' club en dan met zo iets als sponsor er op? Dan zou ik toch echt een jaar geen tenue kopen en voor mezelf ook niet of nog langer tot er een andere sponsor is. Ik ga en mijn kind gaat echt niet rondlopen als een advertentie voor seksspeeltjes.

Als sponsor prima, veel in beeld ook prima, maar niet op een tenue aub.
Maar zou je dat ook niet doen als het gaat om alcohol?
In elk geval in het buitenland zijn er volgens mij biermerken shirtsponsor geweest bij grote clubs. Staat me in elk geval iets bij van Calsberg (als voetbal leek :P ).

Mij persoonlijk lijkt reclame voor bier mij een stuk schadelijker voor de jeugd.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
lollypopje schreef:
17-09-2020 09:41
Maar zou je dat ook niet doen als het gaat om alcohol?
In elk geval in het buitenland zijn er volgens mij biermerken shirtsponsor geweest bij grote clubs. Staat me in elk geval iets bij van Calsberg (als voetbal leek :P ).

Mij persoonlijk lijkt reclame voor bier mij een stuk schadelijker voor de jeugd.

De jeugd zou geen easytoys logo krijgen, maar een goed doel logo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven