Geld & Recht alle pijlers

Erfenis ingepikt door partner [Lege OP]

22-07-2021 14:52 743 berichten
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-07-2021 02:50
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
99.92% gewijzigd
Groenevingers schreef:
22-07-2021 15:09
Dat klinkt inderdaad raar. Ik weet dat hij behoorlijk wat panden had hier en daar, in Amsterdam en dat ook zijn woonhuis al meer dan een miljoen waar is op het moment. Je doet me twijfelen aan het gegeven dat hij ook een nabestaandenpensioen had, maar we weten wel zeker dat zij die had.
Maar van alle mensen ter wereld die meedelen in een erfenis, vind je niet zelf dat -naast wat emotionele items- geld wel het laatste is wat je zou moeten willen hebben? Ik kan me voorstellen dat als het om kinderen uit een eerdere relatie gaat (de volgende generatie) je het zuur vindt dat deze ineens te maken krijgen met langstlevende partner en zich afvragen of zij ooit wat gaan erven.

Maar dit gaat om ruim volwassen mensen in de horizontale lijn, die bij wijze van spreken hun handen af mogen trekken van hun sibling en die nu balen dat het schip met geld is heengevaren. Het lijkt me dat als je al een aantal jaren een relatie hebt, je je geliefde graag goed achterlaat en je broers en zussen zijn niet jouw onderhoudsplicht. Zijn ook nergens partner van.
Les: "reken" nooit op geld.

Ben wel nieuwsgierig wie jij bent in dit verhaal? Kind van een van deze broers en zussen?
Gizmoreturns schreef:
22-07-2021 15:25
Ik proef echt goedkope geldzucht van de familie in dit verhaal

Of partner wel of geen geld zelf heeft doet niet ter zake.
Ik proef niet alleen iets, de keuken staat blauw vd rook.....en waar rook is...
Groenevingers schreef:
22-07-2021 16:14
Safrat: Dat is wel nuttig wat je zegt. Maar kan dat achteraf nog bepaald worden, lijkt me een onmogelijke opgave.

Bloemetje: Ik ben zelf geen bloedverwant, dus geen financiëel belang hierbij.

Yraatje: denk aan enkele dagen. Broers en zussen zijn as we speak notaris/advocaat aan het benaderen dus dit is allemaal nog heel vers.
Ook als niet bloedverwant kun je een financieel belang hebben. Misschien ben je wel getrouwd met een van de kinderen van de broers of zussen. Dan geniet jij ook van een deel vd erfenis als je partner erft.
Alle reacties Link kopieren
diyer schreef:
27-07-2021 15:50
Ook als niet bloedverwant kun je een financieel belang hebben. Misschien ben je wel getrouwd met een van de kinderen van de broers of zussen. Dan geniet jij ook van een deel vd erfenis als je partner erft.
Ze heeft het erover dat haar vriend haar het testament heeft laten zien op zijn telefoon. Dus de vriendin van een neefje van de overleden man denk ik. En dus zeker financieel belang.
Groenevingers schreef:
22-07-2021 21:48
Trouwens, het bedrijf van de overleden meneer is door hemzelf overgedragen aan iemand die daar al meerdere decennia werkt, dit is gebeurd toen hij nog niet zo lang ziek was maar al wel wist hij terminaal was. Is een groot bedrijf waar veel geld in omgaat, en broers en zussen kunnen zich hierin vinden, gunnen hem dat omdat hij daar altijd zo hard heeft gewerkt en zowat familie is geworden. Dus tot zover geen probleem.
Zo zo, wat een arrogante familie eigenlijk. Wie zijn zij om zich qua mening te bemoeien met het bedrijf van hun broer en het te hebben over gunnen of niet gunnen? Of werkten ze zelf voor hun broer?
De overledene bepaalt toch zelf wat hij met zijn bedrijf wil en aan wie hij dit nalaat en heeft daar geen toestemming, goeddunken of wat dan ook van nodig van familie. Bovendien kun je niet zomaar een bedrijf met grote omzet schenken, zonder dat de belastingdienst dit als schenking ziet en daar allerlei belastingen bij horen. Je versimpelt alles, alsof geld zomaar van persoon A naar persoon B overgemaakt kan worden, zonder dat daar plichten bij horen. Gunnen is in dit geval nogal een zeer misplaatste term als het gaat om het overnemen van een bedrijf met alle financiele bedrijfsrisico's.
Groenevingers schreef:
23-07-2021 08:25
Ik hoop jullie ervan te overtuigen dat die partner een nogal ahem, apart persoon is. Met niet rechte motieven.

Trollen doe ik niet aan.
Jouw motieven zijn zuiver op de graad hoor. Ik zie het al van kilometers ver. Of je houdt er van lekker wat te poken hier, kan ook. In beide gevallen, denk dat de hele familie kan fluiten naar welk geld dan ook en daar doet helemaal niemand wat aan.
Zo, kun jij weer lekker slapen vannacht :there:
Alle reacties Link kopieren
Half bijgelezen, maar er is een centraal testamenten register CTR via de rijksoverheid te vinden.

Dat gedoe met familie heeft mijn man en ik doen beslissen dat alles naar elkaar en dan dochter gaat ( de standaard) en als zij er onverhoopt niet is alles naar goede doelen. Familie is uitgesloten.
Hopelijk leven we lang en laten we maar een beetje achter, maar mocht het verhaal eerder dan gepland eindigen... de familie krabt hun eigen reet maar.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-07-2021 02:51
Reden: Onnodig
99.31% gewijzigd
Groenevingers, misschien een spiegeltje pakken. Hoe jij schrijft over een ander (een vrouw die jij amper kent, waarschijnlijk 2 x jouw leven heeft meegemaakt en dat als zijnde geen familie) zegt ook meer dan jij wilt over jouzelf.
Alle reacties Link kopieren
En poef de OP is leeg, verrassend hoor…
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand dat testament nog opgevraagd bij de TO?
Iedere dag is gehaktdag
Alle reacties Link kopieren
Groenevingers schreef:
27-07-2021 19:08
Ik begrijp echt niet hoe sommigen hier zo bot kunnen reageren. Maar goed, dit is het viva forum, hier komt men eigen frustraties op een ander botvieren. Daarmee laat je zien wie jij bent, niet wie ik ben. Beetje zielig eigenlijk wel.

En nee, ik heb zelf geen recht op het geld, ben niet getrouwd met een familielid. Wil er niet echt in hier hè. Heb dit al meerdere keren gemeld. Maar ja, dat is niet sappig genoeg voor de bashers hier, dus dan maar zelf iets verzinnen?

Ik vraag me af of de mensen die hier zo fel reageren ook zo in het echt reageren. Ik denk dat jullie dan geen vrienden meer overhouden. Dus wie is er nou onsympathiek?

Bedankt aan degenen die me goede tips en links hebben gegeven, is echt heel fijn om er wat over te lezen.

Ik laat het topic voor wat het is, de broer en zijn advocaat gaan aan de slag. :thumbsup:

Groeten
Groenevingers
Ik vind de reacties helemaal niet fel, maar zeer terecht. Als 90 procent van reageerders het niet met je eens is, zou dat dan aan die 90 procent liggen of wellicht aan jezelf en je eigen denkbeelden?

Ach de OP is weg, hij heeft er nog langer gestaan dan ik dacht.
Alle reacties Link kopieren
Verstandig to, je laat je veel te veel meeslepen door die familie. Ik heb echt het gevoel dat het ze wel om het geld gaat. Ze vinden dat die vrouw de erfenis heeft ingepikt, ze zijn het wel eens met de overdracht van het bedrijf, het zijn opmerkingen die laten zien dat ze vinden dat het hun erfenis is. Zelfs als de weduwe onsympathiek is heeft de familie geen recht. Je staat te dichtbij om te zien dat ze jou voor hun karretje spannen door je te laten zoeken naar slimmigheidjes om toch die erfenis in handen te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Kom je over een tijdje nog een update geven?
Het is misschien nog het beste om het hele topic te verwijderen. Iemand herkende de weduwe al, las ik.
Alle reacties Link kopieren
Echt, oh bah wat naar
Alle reacties Link kopieren
safrat schreef:
27-07-2021 21:38
Het is misschien nog het beste om het hele topic te verwijderen. Iemand herkende de weduwe al, las ik.

Daar had TO toch niet op gereageerd? Dus ik ging er van uit dat het iemand anders was.
chocolol schreef:
27-07-2021 22:11
Daar had TO toch niet op gereageerd? Dus ik ging er van uit dat het iemand anders was.
Ik nam aan dat er pb’s zijn uitgewisseld. Het bericht is later aangepast. De situatie is natuurlijk wel redelijk uniek dus ik ga er niet vanuit dat het iemand anders is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven