Geld & Recht alle pijlers

Ervaring ali express. Doen of niet?

17-11-2019 08:39 439 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben altijd laat met trends enzo. Ali express bestaat natuurlijk al een tijd. Ik dacht altijd nee daar begin ik niet aan. Ik zie nu steeds meer mensen die daar spullen halen. Het meeste vind ik niks maar ik kwam toevallig op die website en zag oorbellen die ik mooi vond. Hoe werkt dat daar nou precies? De levertijd is lang zag ik. Wordt het wel geleverd? Is het what u see is what you get? Zijn de reviews onder het product betrouwbaar?
Bestellen jullie er wel eens? Waar moet ik nog op letten?
Degene die zo tegen het bestellen zijn bij Ali moeten dat zelf vooral niet doen maar ga je mening niet zo proberen op te dringen aan andere mensen. Om die mensen dan ook nog als tokkie weg te zetten is natuurlijk al helemaal dom en beneden alle peil. Het doet me denken aan die mensen die met bordjes staan bij een abortuskliniek met dat opdringen van hun eigen mening.

Hier staan er ook veel winkelpanden leeg maar dat komt vooral door de absurde hoge huurprijzen die ze moeten betalen.
Kocht eens een jurk, voldeed aan verwachtingen vwb looks. Echter stonk een uur in de wind naar benzine of olie. Gewassen, nogmaals gewassen, laten luchten wekenlang, de geur bleef. Weggedaan dus.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
22-11-2019 09:33
Degene die zo tegen het bestellen zijn bij Ali moeten dat zelf vooral niet doen maar ga je mening niet zo proberen op te dringen aan andere mensen. Om die mensen dan ook nog als tokkie weg te zetten is natuurlijk al helemaal dom en beneden alle peil. Het doet me denken aan die mensen die met bordjes staan bij een abortuskliniek met dat opdringen van hun eigen mening.

Hier staan er ook veel winkelpanden leeg maar dat komt vooral door de absurde hoge huurprijzen die ze moeten betalen.

Het probleem is dat (mede) door de enorme massaconsumptie de aarde inmiddels langzaamaan verandert in één gore plastic bende. En er lijden mensen en dieren onder. Mij raakt dat en ik heb er grote moeite mee om te bevatten dat anderen dat niets kan schelen en gewoon door blijven kopen. Ik hoop inderdaad hier mensen aan het denken te zetten, als is het er maar eentje ben ik toch blij.
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
VlammendeTroela schreef:
22-11-2019 14:25
Het probleem is dat (mede) door de enorme massaconsumptie de aarde inmiddels langzaamaan verandert in één gore plastic bende. En er lijden mensen en dieren onder. Mij raakt dat en ik heb er grote moeite mee om te bevatten dat anderen dat niets kan schelen en gewoon door blijven kopen. Ik hoop inderdaad hier mensen aan het denken te zetten, als is het er maar eentje ben ik toch blij.
Maar Ali verkoopt niet alleen plastic.

En nogmaals voor overconsumptie hoef je echt niet op Ali te bestellen...
VlammendeTroela schreef:
22-11-2019 14:25
Het probleem is dat (mede) door de enorme massaconsumptie de aarde inmiddels langzaamaan verandert in één gore plastic bende. En er lijden mensen en dieren onder. Mij raakt dat en ik heb er grote moeite mee om te bevatten dat anderen dat niets kan schelen en gewoon door blijven kopen. Ik hoop inderdaad hier mensen aan het denken te zetten, als is het er maar eentje ben ik toch blij.
Dat is dus precies dezelfde manier van denken als die antiabortus mensen doen tegen vrouwen die een abortus willen. Die denken ook van al is er maar 1 vrouw die ik ervan kan overtuigen om het niet te doen dan ben ik al blij.
Alle reacties Link kopieren
Marloesjuh51 schreef:
22-11-2019 15:03
Maar Ali verkoopt niet alleen plastic.

En nogmaals voor overconsumptie hoef je echt niet op Ali te bestellen...
Nee en ik heb dan ook al meerdere keren geschreven dat het me niet uitmaakt in welke winkel men het teveel aan (onder dubieuze omstandigheden geproduceerde) spullen koopt, Ali, Primark, wat dan ook.

En ik betwijfel het eventuele houten spul wat verkocht wordt via Primark wel een fsc-keurmerk heeft en de houthakkers en fabrikanten van die spullen wel onder goede omstandigheden werkt tegen een redelijk uurloon.
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
22-11-2019 15:24
Dat is dus precies dezelfde manier van denken als die antiabortus mensen doen tegen vrouwen die een abortus willen. Die denken ook van al is er maar 1 vrouw die ik ervan kan overtuigen om het niet te doen dan ben ik al blij.
Dat is niet hetzelfde, want abortus of niet gaat alleen de zwangere vrouw en haar eventuele partner iets aan. Als de aarde naar de klote gaat, heeft iedereen daar last van.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
22-11-2019 15:24
Dat is dus precies dezelfde manier van denken als die antiabortus mensen doen tegen vrouwen die een abortus willen. Die denken ook van al is er maar 1 vrouw die ik ervan kan overtuigen om het niet te doen dan ben ik al blij.

Ja maar zo werkt een discussie toch? Voors en tegens. De TO van dit topic heeft een berg voors en tegens gehoord en (ik neem aan) van daaruit een beslissing gemaakt. Als je je ergert aan mijn mening kun je ook stoppen met hier te posten.
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
VlammendeTroela schreef:
22-11-2019 15:25
Nee en ik heb dan ook al meerdere keren geschreven dat het me niet uitmaakt in welke winkel men het teveel aan (onder dubieuze omstandigheden geproduceerde) spullen koopt, Ali, Primark, wat dan ook.

En ik betwijfel het eventuele houten spul wat verkocht wordt via Primark wel een fsc-keurmerk heeft en de houthakkers en fabrikanten van die spullen wel onder goede omstandigheden werkt tegen een redelijk uurloon.
Ik zou geen idee hebben, maar wat ik wel weet is dat je onmogelijk alles goed kan doen en andere niet schaadt met de keuzes die je maakt.

Ik denk altijd maar, als ik er maar over nagedacht heb en een poging gedaan heb het zo goed mogelijk te doen.
En andere mensen beschuldigen van tokkie gedrag gaat niet maken dat een ander anders gaat leven, je strijkt alleen maar mensen tegen de haren in.
Alle reacties Link kopieren
Blondie ik kan me ook best wel voorstellen dat het voor jou wellicht teleurstellend is dat niet iedereen hier enthousiast meejubelt over (bijvoorbeeld) jouw 20 via Ali gekochte horloges. Zeker aangezien je verbaasd reageerde met dat je geen idee had waarom dergelijke posts mij verdrietig maken. Misschien jou niet, maar misschien heb ik wel iemand anders aan het denken gezet over de gevolgen van massaconsumptie... Sommige mensen hebben geen idee.
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Ik erger me niet aan andere meningen maar wel als iemand zijn mening aan mij probeert op te dringen en ik erger me zeker als mensen dan andere mensen gaan beledigen om ze als tokkie neer te zetten omdat ze vaak bij Ali kopen of aan overconsumptie doen. Als je zo bekrompen denkt dan zijn er maar weinig mensen die geen tokkie zijn.
Alle reacties Link kopieren
Marloesjuh51 schreef:
22-11-2019 15:35
Ik zou geen idee hebben, maar wat ik wel weet is dat je onmogelijk alles goed kan doen en andere niet schaadt met de keuzes die je maakt.

Ik denk altijd maar, als ik er maar over nagedacht heb en een poging gedaan heb het zo goed mogelijk te doen.
En andere mensen beschuldigen van tokkie gedrag gaat niet maken dat een ander anders gaat leven, je strijkt alleen maar mensen tegen de haren in.
Ik kan me niet herinneren iemand te hebben beschuldigd van tokkiegedrag. Maar als jij er over nadenkt en je best gedaan hebt om het zo goed mogelijk te doen is het toch goed?
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Vlammendetroela: Ik zeg ook niet dat jij het was die het over tokkiegedrag had maar het is hier wel gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
19-11-2019 14:28
Wat heb jij een vertrouwen in Unilever en monsanto etc.
Ik gok zomaar dat onze brave ah schadelijker is voor alles dan de bestellingen bij AliExpress. Maar het moet natuurlijk niet te ingewikkeld worden, principes.

Oh ik lees deze quote aan mij nu pas (ik ben terug aan het zoeken over tokkiegedrag ;-) )

Beetje late reactie dus, maar ik koop zo min mogelijk van Unilever en al helemaal niets van Monsanto. Dat vind ik ook twee hele enge bedrijven. Het enige van Unilever wat ik in huis heb zijn houten tandenstokers van Jordan want daar heb ik nog geen goed alternatief voor gevonden. (Als iemand tips heeft... ;-) )
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven