Geld & Recht alle pijlers

Ervaring ali express. Doen of niet?

17-11-2019 08:39 439 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben altijd laat met trends enzo. Ali express bestaat natuurlijk al een tijd. Ik dacht altijd nee daar begin ik niet aan. Ik zie nu steeds meer mensen die daar spullen halen. Het meeste vind ik niks maar ik kwam toevallig op die website en zag oorbellen die ik mooi vond. Hoe werkt dat daar nou precies? De levertijd is lang zag ik. Wordt het wel geleverd? Is het what u see is what you get? Zijn de reviews onder het product betrouwbaar?
Bestellen jullie er wel eens? Waar moet ik nog op letten?
Alle reacties Link kopieren
Emceetje schreef:
17-11-2019 09:37
Dit is voor mij één van de redenen dat ik niks bestel op dat soort sites. Hier mogen we straks nog maar 100km p/u rijden, maar laten we wel lekker oorbellen uit China komen.
Echt belachelijk inderdaad.

Ik raad mensen aan om de documentaire The true cost eens te kijken. Dat gaat over kleding, maar het zal vast opgaan voor alles wat op sites als Ali Express te koop is.
Emceetje schreef:
17-11-2019 09:37
Dit is voor mij één van de redenen dat ik niks bestel op dat soort sites. Hier mogen we straks nog maar 100km p/u rijden, maar laten we wel lekker oorbellen uit China komen.
Zijn die echt zo bijzonder dan?
Ik ga liever de stad in en daar winkelen.

Helemaal mee eens!

Hier worden allemaal maatregelen genomen om stikstof en CO2 te verlagen, maar 'we' willen allemaal lekker goedkoop bij Ali shoppen. Ik snap er geen snars van.

Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat je die oorbellen van Ali niet in een andere variant kan vinden bij de plaatselijke Lucardi.
Alle reacties Link kopieren
Eens met gordijn! Koop je bij Ali dan werk je mee aan alles wat er mis is in deze wereld.
I wanna live my life with the volume full!
Dat wat je er voor betaalt kun je verwachten. Verwacht dus meuk. Goedkope meuk die er niet uitziet als op het plaatje of die het einde van de maand niet haalt door de slechte kwaliteit. Werk er niet aan mee joh deze verspilling. Koop in NL fatsoenlijke spullen voor een eerlijke prijs. Bij een kleine ondernemer en niet bij zo’n massabedrijf.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind AE een walhalla. Koop er heel veel, van sieraden tot kussenhoesjes.
De bezwaren begrijp ik ook goed, maar ik ben zelf helemaal niet bezig met duurzaamheid of het supporten van plaatselijke ondernemers.

Wel goed op de reviews letten! :)
Alle reacties Link kopieren
Ik snap totaal niet wat er zo aantrekkelijk aan is. Allerlei troep die je ook gewoon bij elke Action/Xenos/Big Bazar kunt kopen. Kost in die winkels ook geen drol en dan heb je het meteen in huis.
Alle reacties Link kopieren
apppie schreef:
17-11-2019 10:16
Ik vind AE een walhalla. Koop er heel veel, van sieraden tot kussenhoesjes.
De bezwaren begrijp ik ook goed, maar ik ben zelf helemaal niet bezig met duurzaamheid of het supporten van plaatselijke ondernemers.
Misschien zou je dat dan wat meer moeten doen.
apppie schreef:
17-11-2019 10:16
Ik vind AE een walhalla. Koop er heel veel, van sieraden tot kussenhoesjes.
De bezwaren begrijp ik ook goed, maar ik ben zelf helemaal niet bezig met duurzaamheid of het supporten van plaatselijke ondernemers.

Wel goed op de reviews letten! :)
Lekker bezig hoor. Kan jou het ook schelen dat je huis vol tjak ligt dat er niet uitziet.
Hatchi schreef:
17-11-2019 10:22
Lekker bezig hoor. Kan jou het ook schelen dat je huis vol tjak ligt die er niet uitziet.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
17-11-2019 10:22
Misschien zou je dat dan wat meer moeten doen.
Van wie zou ik dat moeten?
Alle reacties Link kopieren
apppie schreef:
17-11-2019 10:23
Van wie zou ik dat moeten?
Uiteraard word je (jammer genoeg) tot niets verplicht. Maar ik vind het altijd erg jammer als mensen geen ene reet om onze planeet geven of om andere mensen die erop leven. Toppunt van egoïsme.
Alle reacties Link kopieren
Hatchi schreef:
17-11-2019 10:22
Lekker bezig hoor. Kan jou het ook schelen dat je huis vol tjak ligt dat er niet uitziet.
Dat laatste vul je zelf in, en jij hebt mij en mijn huis nog nooit gezien. Mensen die dat wel hebben denken er heel anders over, is mijn ervaring.
Ik heb laatst Duplo dieren gekocht. Ik zie echt het verschil niet met de echte van Duplo. Het zat netjes verpakt, binnen een week binnen.

De jongste wilde heel graag een dierentuin met dieren. Nou hebben we genoeg blokjes voor de gebouwen, maar ik had geen dieren.

Op Ali kan je ze gewoon per stuk kopen .
In Nederland heb ik die optie nog niet gevonden.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
17-11-2019 10:25
Uiteraard word je (jammer genoeg) tot niets verplicht. Maar ik vind het altijd erg jammer als mensen geen ene reet om onze planeet geven of om andere mensen die erop leven. Toppunt van egoïsme.
Dat mag jij vinden. Ik doe op andere gebieden weer veel voor de planeet + bewoners.
Ik heb sinds een paar jaar geleden ook Ali ontdekt. Ik koop er al mijn sieraden en horloges. Ik heb wel meer dan 20 horloges van Ali. Als de batterij leeg is zou me dat 5 euro kosten maar dat heb ik niet eens betaald voor het horloge dus dan bestel ik weer een nieuwe. Volgens mij was het op de site van Zalando waar ik precies dezelfde ringen zag die ik zelf ook heb. Ook Nederlandse webshops kopen zelf voordelig in bij Ali.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
17-11-2019 10:25
Uiteraard word je (jammer genoeg) tot niets verplicht. Maar ik vind het altijd erg jammer als mensen geen ene reet om onze planeet geven of om andere mensen die erop leven. Toppunt van egoïsme.
Misschien is Appie juist heel goed met fietsen ipv de auto nemen en doet ze weer andere dingen voor het milieu.
Ik bestel ook wel eens bij Alie express. Daarentegen zijn er weer andere dingen die ik bewust doe voor het milieu.
apppie schreef:
17-11-2019 10:27
Dat mag jij vinden. Ik doe op andere gebieden weer veel voor de planeet + bewoners.

Dat kan ik me moeilijk indenken als het je geen zak kan schelen hoe het met de plaatselijke economie gaat. Het totaal niet beig zijn met je eigen plaats of duurzaamheid en je huis tjokvol Ali-zooi gooien vind ik wel tekenend voor de consumptiemaatschappij. Zolang jij je overbodige troep maar hebt.

Echt, denk toch na over de gevolgen van giganten als Ali en Amazon.
apppie schreef:
17-11-2019 10:23
Van wie zou ik dat moeten?
Zie jij graag leegstand in winkelcentra?
Vind jij de natuur totaal onbelangrijk? Kan het jou niks schelen dat de wadden/de veluwe/andere kleinere natuurgebieden straks geen biodiversiteit meer hebben?
Vind jij het onbelangrijk in wat voor wereld de kinderen van nu straks leven en werken?
Maakt het jou niks uit dat er heel veel (kinder)leed achter jouw goedkope AE kussens/telefoonhoesje/oorbellen zit?

Als dat zo is, blijf lekker online shoppen en vliegtuigen vol rommel naar Nederland vliegen.
Ik heb er al meerdere dingen besteld zoals telefoonhoesjes, led-lampen enz. Erg tevreden over en stukke goedkoper dan hier! Het zelfde hoesje wat ik bij Ali voor 2,- bestel, betaal ik hier zo 20,- voor.
Marloesjuh51 schreef:
17-11-2019 10:27
.

Op Ali kan je ze gewoon per stuk kopen .
In Nederland heb ik die optie nog niet gevonden.
Marktplaats?
Blondie456 schreef:
17-11-2019 10:29
Ik heb sinds een paar jaar geleden ook Ali ontdekt. Ik koop er al mijn sieraden en horloges. Ik heb wel meer dan 20 horloges van Ali. Als de batterij leeg is zou me dat 5 euro kosten maar dat heb ik niet eens betaald voor het horloge dus dan bestel ik weer een nieuwe. Volgens mij was het op de site van Zalando waar ik precies dezelfde ringen zag die ik zelf ook heb. Ook Nederlandse webshops kopen zelf voordelig in bij Ali.

Twintig horloges van Ali is bezopen. Waarom geef je niet meer geld uit aan een goed horloge waar je heel lang mee doet? (en ja, ik draag mijn moeders kraamcadeau. Het horloge is al meer dan veertig jaar oud en doet het nog steeds. Het kostte wel wat meer dan twintig Ali-horloges bij elkaar)

Denk jij nooit na over wat de Chinese overheid nu allemaal van je weet?
Ik snap alleen niet hoe het kan dat ik iets vanuit het buitenland gratis (free shipping) kan laten berzorgen, en als ik het zelfde artikel in NL zou kopen en laten thuissturen je 6,95 voor het verzenden betaald binnen Nederland. Het geen wat ik bij Ali bestel word uiteindelijk ook door PostNL thuisbezorgd (Gratis).
Alle reacties Link kopieren
Ik zie zo vaak webshops in NL, die precies dezelfde dingen verkopen als bij Ali, alleen dan duurder.
Dat kan door de afspraken die de overheden met elkaar hebben gemaakt. Het zal mijn verdorven geest wel zijn, maar ik vertrouw die Chinezen wat dat betreft voor geen meter.
Alle reacties Link kopieren
Oh-happy-day schreef:
17-11-2019 10:29
Misschien is Appie juist heel goed met fietsen ipv de auto nemen en doet ze weer andere dingen voor het milieu.
Ik bestel ook wel eens bij Alie express. Daarentegen zijn er weer andere dingen die ik bewust doe voor het milieu.
Nou ja, dit dus.. Je zegt dat je één van de miljoenen wel-Ali-fans bent en heel Viva komt weer even vertellen hoe het moet hoor.
Ik fiets me een ongeluk, terwijl ik ook een auto heb. Ik zet me op verschillende manieren in voor mijn buurt en voor mensen die een steuntje in de rug nodig hebben. Ik ga bewust om met energie en koop nooit producten (niet in NL en niet op AE) die op dieren zijn getest.

Nee, ik vind het niet belangrijk dat er plaatselijke winkeliers bestaan. Ik vind het nu eenmaal prima als het allemaal online en concern wordt. Ieder zijn gevecht.
apppie wijzigde dit bericht op 17-11-2019 10:40
0.29% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven