Geld & Recht alle pijlers

Ervaring ali express. Doen of niet?

17-11-2019 08:39 439 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben altijd laat met trends enzo. Ali express bestaat natuurlijk al een tijd. Ik dacht altijd nee daar begin ik niet aan. Ik zie nu steeds meer mensen die daar spullen halen. Het meeste vind ik niks maar ik kwam toevallig op die website en zag oorbellen die ik mooi vond. Hoe werkt dat daar nou precies? De levertijd is lang zag ik. Wordt het wel geleverd? Is het what u see is what you get? Zijn de reviews onder het product betrouwbaar?
Bestellen jullie er wel eens? Waar moet ik nog op letten?
Naomir schreef:
17-11-2019 10:37
Ik zie zo vaak webshops in NL, die precies dezelfde dingen verkopen als bij Ali, alleen dan duurder.

Ik denk dat dat wel meevalt. Van wat ik begrijp komen de Ali-plaatjes niet bepaald overeen met de werkelijkheid. Daarnaast wordt er bij Ali een hoop namaak aangeboden, zoals de merken Mini Rodini en Carlijn Q.
apppie schreef:
17-11-2019 10:39
Nou ja, dit dus.. Je zegt dat je één van de miljoenen wel-Ali-fans bent en heel Viva komt weer even vertellen hoe het moet hoor.
Ik fiets me een ongeluk, terwijl ik ook een auto heb. Ik zet me op verschillende manieren in voor mijn buurt en voor mensen die een steuntje in de rug nodig hebben. Ik ga bewust om met energie en koop nooit producten (niet in NL en niet op AE) die op dieren zijn getest.

Nee, ik vind het niet belangrijk dat er plaatselijke winkeliers bestaan. Ik vind het nu eenmaal prima als het allemaal online en concern wordt. Ieder zijn gevecht hoor.

Waarom vind jij het niet belangrijk dat er plaatselijke winkeliers bestaan?
Alle reacties Link kopieren
*TanteSjaan* schreef:
17-11-2019 10:40
Waarom vind jij het niet belangrijk dat er plaatselijke winkeliers bestaan?
Omdat ik er nooit kom, ik koop nagenoeg alles online.
suzyqfive schreef:
17-11-2019 09:24
Ik had dus via Ali Lego besteld. Het was wel de originele maar er zat geen doos meer bij, alle zakjes waren nog wel dicht. Bij de nepvarianten betaalde je voor diezelfde set 18,- Ik moest er 35,- voor betalen (normaal is ie 60,-). Dat zijn dozen geweest die nat zijn geweest bijvoorbeeld en dus niet meer verkoopbaar. Maar helaas... niet aangekomen. Je moet gewoon heel goed kijken naar wat je bestelt ook.
Ali verkoopt geen echte Lego, al willen ze je dat vast doen geloven.
Er zijn wel verschillende soorten en sommige daarvan zijn beter van kwaliteit, lijken erg op de echte Lego en de blokjes passen op de echte Lego. Er zit geen doos omheen omdat het makkelijker en goedkoper verzenden is.
Alle reacties Link kopieren
*TanteSjaan* schreef:
17-11-2019 10:40
Waarom vind jij het niet belangrijk dat er plaatselijke winkeliers bestaan?
Jammer dat je alleen dit dan als reactie geeft, en de rest van haar post en uitleg negeert.
*TanteSjaan* schreef:
17-11-2019 10:39
Ik denk dat dat wel meevalt. Van wat ik begrijp komen de Ali-plaatjes niet bepaald overeen met de werkelijkheid. Daarnaast wordt er bij Ali een hoop namaak aangeboden, zoals de merken Mini Rodini en Carlijn Q.
Dit valt niet zo mee als dat je denkt. Ik gebruik ali als ik me verveel, vind het heerlijk er rond te struinen koop er soms wat maar ben iets wat ongeduldig en bestel ook regelmatig op Nederlandse sites. Er zijn inmiddels een hoop sites die dezelfde foto's van Ali gebruiken, producten minimaal 4x duurder zijn en bezorgen binnen 10 dagen bij staat. Er staat dan bij dat producten direct vanaf de leverancier kostenloos verzonden worden.

Heb laatst leuke baby schoentjes gezien, waren 24 euro op een site voor babyproducten. Ik vind ze leuk maar duur en heb de foto geüpload bij Ali. Dezelfde foto, dezelfde schoentjes mar dan 3,50. Dan bestel ik de schoentjes liever daar.
Ik krijg veel complimenten over mijn sieraden en horloges. Sommige sieraden lijken hartstikke duur maar ik heb het voor een paar euro bij Ali gekocht. Ik heb nog nooit zo veel sieraden en horloges gehad sinds ik Ali ontdekt heb. Ik ben fan.
Emceetje schreef:
17-11-2019 10:33
Marktplaats?
Ja, alleen betaalde ik daar alsnog 45 euro voor. Nu was ik voor 10 euro klaar.
Ik lees altijd dat mensen telefoonhoesjes op AliExpress kopen. Maar hoeveel telefoonhuisjes kan een mens hebben? Je koopt hooguit om de paar jaar een nieuwe telefoon en laat je tussendoor nog eens van hoesje wisselen. Dan koop je één hoesje per jaar?

On topic: Ik koop af en toe wat bij Aliexpress. Geen kleding or sieraden, maar kleine dingen voor de kinderen (bv een squishy, stickers) of iets voor in de keuken (spuitzak voor slagroom). Zulke dingen zijn prima, zolang je maar geduld hebt.
Alle reacties Link kopieren
*TanteSjaan* schreef:
17-11-2019 10:40
Waarom vind jij het niet belangrijk dat er plaatselijke winkeliers bestaan?
Ik vind het wel belangrijk, maar ik snap ook dat mensen spullen online kopen. Het is met kleding wel fijn om dingen eerst te voelen en te passen voordat je weer alles terug moet sturen.
Maar zowel het parkeren in centra als OV is vaak best duur. Als ze daar eens wat aan zouden doen, dan zou dat denk ik al best wat schelen.
*TanteSjaan* schreef:
17-11-2019 09:25
Helemaal mee eens.

ik heb nog een aanvulling op bovenstaande post: die leuke goedkope troep die je van Ali voor een appel en een ei koopt zorgt er voor dat de kleine zelfstandigen in de steden het hoofd niet meer boven water kunnen houden. Maar hee, jij hebt je telefoonhoesje/knutselspul bijna gratis!

Die dumpprijzen die je op Ali betaalt worden ergens anders duur betaald. Ik weiger pertinent om wat dan ook op Ali te kopen.
Als ik wordt weggelachen:
- op de markt
- bij de electronica winkel
Van hihi haha nee dat merk hoesje verkopen wij niet waarom kopt u geen normale telefoon/ niemand gebruikt nog een MP3 speler dan bestel ik dus bij Ali.
Ik ben echt wel van het bij lokale winkels kopen maar ik ga echt geen 35 euro betalen voor een plastic kwetsbaar make-up organizer waar ik me ook nog het leplazurus voor moet zoeken, terwijl ik het voor 16 euro het ook kan krijgen.
Ik heb er goede ervaringen mee, ik bestel vest veel en 80% is gewoon goed, 10% had ik zelf al een beetje gegokt en zelf niet goed opgelet, 10% is echt niks
Ik koop er/heb gekocht en ben tevreden over:
- wasbaar maandverband
- kadoverpakkingen
- slingers etc voor verjaardagen
- spullen voor de giftbag van de verjaardagen, dit jaar dino 'lego' en de ketting van Hermelien van Harry Potter, grote hit
- knutselspullen
- trends voor de kinderen
- knikkerbaan voor op de duplo
- van alles voor mijn mobiel en tablet etc
- cosmetica organisers
- nep fjallraven
- stappenteller
- MP3 spelers
- cosmetica maar ben daarmee gestopt omdat het eigenlijk niet ok is.

Hilariteit om:
- Ondergoed voor de kinderen, voor zoontje een enorme ruimte voor zijn zaakje, soort lege bobbel
- een lamp voor betere selfies voor je telefoon, had alleen standje nucleaire explosie
- voor dochter een 'mini rugzak' waar je trektochten mee kunt maken zo groot
- een GPS tracker voor de kinderen die het niet doet qua GPS maar wel heel lawaaiig is, dus het zal wel op gehoor zijn

Ik vind het kortom erg leuk te bestellen, al is het wel zo dat het natuurlijk niet kosher is dus heb wel geminderd.
Alle reacties Link kopieren
Tess1981 schreef:
17-11-2019 10:48
Dit valt niet zo mee als dat je denkt. Ik gebruik ali als ik me verveel, vind het heerlijk er rond te struinen koop er soms wat maar ben iets wat ongeduldig en bestel ook regelmatig op Nederlandse sites. Er zijn inmiddels een hoop sites die dezelfde foto's van Ali gebruiken, producten minimaal 4x duurder zijn en bezorgen binnen 10 dagen bij staat. Er staat dan bij dat producten direct vanaf de leverancier kostenloos verzonden worden.

Heb laatst leuke baby schoentjes gezien, waren 24 euro op een site voor babyproducten. Ik vind ze leuk maar duur en heb de foto geüpload bij Ali. Dezelfde foto, dezelfde schoentjes mar dan 3,50. Dan bestel ik de schoentjes liever daar.
Dat zijn de dropshipwinkeltjes... Heeft niets met de Nederlandse websites te maken.... Zijn mensen die "slim" handelen.... Ik vind het bijna oplichting, maar goed ;) Zij kopen het namens jou bij Ali dus.....

Kijk maar eens naar de FBgroep Ali versus de rest :)
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
17-11-2019 10:49
Ik lees altijd dat mensen telefoonhoesjes op AliExpress kopen. Maar hoeveel telefoonhuisjes kan een mens hebben? Je koopt hooguit om de paar jaar een nieuwe telefoon en laat je tussendoor nog eens van hoesje wisselen. Dan koop je één hoesje per jaar?

On topic: Ik koop af en toe wat bij Aliexpress. Geen kleding or sieraden, maar kleine dingen voor de kinderen (bv een squishy, stickers) of iets voor in de keuken (spuitzak voor slagroom). Zulke dingen zijn prima, zolang je maar geduld hebt.
Die dingen die jij koopt zou ik dus nooit bij zo'n Chinese winkel kopen.... Je weet niet wat voor giftige stoffen er in die squishy zit bijvoorbeeld. Je kind krijgt dat toch binnen (nee, hij likt er vast niet aan, maar zit er wel met z'n handen aan, zo absorbeert een lichaam ook) Het zelfde geldt voor de spuitzak.... Je weet niet of je er wat van binnen krijgt.....
Irish_Wasser_Woman schreef:
17-11-2019 11:05
Dat zijn de dropshipwinkeltjes... Heeft niets met de Nederlandse websites te maken.... Zijn mensen die "slim" handelen.... Ik vind het bijna oplichting, maar goed ;) Zij kopen het namens jou bij Ali dus.....

Kijk maar eens naar de FBgroep Ali versus de rest :)
Zalando doet dat ook hoor. Zij verkopen precies dezelfde ringen die ik ook heb van ali.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
17-11-2019 11:09
Zalando doet dat ook hoor. Zij verkopen precies dezelfde ringen die ik ook heb van ali.
Heb ik ook wel eens gehoord inderdaad.
Blondie456 schreef:
17-11-2019 11:09
Zalando doet dat ook hoor. Zij verkopen precies dezelfde ringen die ik ook heb van ali.
Alleen voor een andere prijs ;)

Dat is het ook, je ziet op Ali precies dezelfde dingen alleen veeeeel goedkoper dan dat je ze hier zou kopen! Ik vind het eigenlijk ook niet normaal hoeveel er hier in Nederland op een artikel verdiend wordt.
anoniem_63cc40bea39de wijzigde dit bericht op 17-11-2019 11:14
0.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Irish_Wasser_Woman schreef:
17-11-2019 11:05
Dat zijn de dropshipwinkeltjes... Heeft niets met de Nederlandse websites te maken.... Zijn mensen die "slim" handelen.... Ik vind het bijna oplichting, maar goed ;) Zij kopen het namens jou bij Ali dus.....

Kijk maar eens naar de FBgroep Ali versus de rest :)
Waarom vind je dat bijna oplichting?
Alle reacties Link kopieren
Als je nog nooit iets bij AE hebt besteld zou ik er nu niet aan gaan beginnen. Maak het zelf, koop het tweedehands of koop het lokaal en biologisch nieuw, als je het niet anders kunt regelen. Maar AE is zo’n beetje het symbool voor alles wat er mis is in de wereld.
Alle reacties Link kopieren
Ben zo blij dat er veel anti-Ali posts zijn op dit topic :high5:

Ik begrijp werkelijk waar niet dat mensen doodleuk bij degelijke sites kunnen bestellen in de wetenschap dat hetgeen je bestelt misschien wel met kinderhanden gemaakt is, of giftige stoffen bevat die in EU al lang verboden zijn.
En als bovenstaande niet het geval is dan nog is de kans zeer groot dat degene die jouw product gemaakt heeft dat wellicht niet onder eerlijke omstandigheden gedaan heeft en er geen eerlijke prijs voor heeft gekregen


Als je eenmaal weet dat bovenstaande de consequentie is van je aankoop kun je er toch niet van genieten? Ik snap het echt niet :confused:
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Alle reacties Link kopieren
Nog even een tip voor wie het nog niet weet. Ik las net iets over niks bestellen wat op dieren getest is. Dan is het goed om te weten dat alle cosmetica, nagellak en wie weet wat nog meer, allemaal op dieren is getest als je het koopt in Ali. Zelf merken die in Europa verkopen onder de vlag 'niet op dieren getest', als zij ook verkopen in China, moeten zij op dieren testen.

Ivm veiligheid zou ik er ook geen dingen kopen die met eten/eten bereiden te maken hebben, dingen zoals als een thermosfles. Of dingen die kinderen in hun mond stoppen, zoals Duplo. Of elektrische dingen, want veiligheid is niet gegarandeerd en je wilt niet dat je huis in de hens vliegt van goedkope maar onveilige kerstlichtjes.

Het beste lijkt me toch om er niet te kopen, maar als je dat toch wil doen, houd dan bovenstaande tips in je achterhoofd.
Someonenew schreef:
17-11-2019 11:13
Alleen voor een andere prijs ;)

Dat is het ook, je ziet op Ali precies dezelfde dingen alleen veeeeel goedkoper dan dat je ze hier zou kopen! Ik vind het eigenlijk ook niet normaal hoeveel er hier in Nederland op een artikel verdiend wordt.
Dan zou je toch gek zijn om meer te betalen. Als het dan toch uit China komt dan bestel ik het daar zelf wel voor een paar euro.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
17-11-2019 11:13
Waarom vind je dat bijna oplichting?
Omdat veel van die shops dingen er bij schrijven als "keurmerk dit en dat" en "origineel dit en dat" en dat helemaal niet waar is. Wees gewoon eerlijk dat jij als dropshipper het rechtstreeks bij Ali koopt, in plaats van zeggen "rechtstreeks bij onze fabrikant". En ze schrijven vaak "hoofdkantoor hier en daar" Amsterdam bijvoorbeeld. Dat blijkt dan helemaal niet waar te zijn. Zogenaamde kvk nummer, die helemaal niet bestaan, "al jaren hebben we tevreden klanten...." terwijl de shop net drie dagen open is....
De meeste producten die wij hier in de winkel komen zijn sowieso geproduceerd in China. Een beetje krom om te zeggen dat alles wat op Ali staat slecht is, want ja het komt uit China.
Alle reacties Link kopieren
Irish_Wasser_Woman schreef:
17-11-2019 11:22
Omdat veel van die shops dingen er bij schrijven als "keurmerk dit en dat" en "origineel dit en dat" en dat helemaal niet waar is. Wees gewoon eerlijk dat jij als dropshipper het rechtstreeks bij Ali koopt, in plaats van zeggen "rechtstreeks bij onze fabrikant". En ze schrijven vaak "hoofdkantoor hier en daar" Amsterdam bijvoorbeeld. Dat blijkt dan helemaal niet waar te zijn. Zogenaamde kvk nummer, die helemaal niet bestaan, "al jaren hebben we tevreden klanten...." terwijl de shop net drie dagen open is....

Dan is dat toch niet 'bijna oplichting' maar echt oplichting?
Blondie456 schreef:
17-11-2019 11:18
Dan zou je toch gek zijn om meer te betalen. Als het dan toch uit China komt dan bestel ik het daar zelf wel voor een paar euro.
Precies, en vaak nog gratis thuisbezorgd ook!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven