Geld & Recht alle pijlers

Ervaring ali express. Doen of niet?

17-11-2019 08:39 439 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben altijd laat met trends enzo. Ali express bestaat natuurlijk al een tijd. Ik dacht altijd nee daar begin ik niet aan. Ik zie nu steeds meer mensen die daar spullen halen. Het meeste vind ik niks maar ik kwam toevallig op die website en zag oorbellen die ik mooi vond. Hoe werkt dat daar nou precies? De levertijd is lang zag ik. Wordt het wel geleverd? Is het what u see is what you get? Zijn de reviews onder het product betrouwbaar?
Bestellen jullie er wel eens? Waar moet ik nog op letten?
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
17-11-2019 11:18
Dan zou je toch gek zijn om meer te betalen. Als het dan toch uit China komt dan bestel ik het daar zelf wel voor een paar euro.
Ik koop dat soort dingen sowieso niet meer. Voor mezelf koop ik zoveel mogelijk duurzame kleding/sieraden etc die “eeuwig” meegaan. Het is een stuk duurder, maar ik koop daarom ook veel minder. Sowieso doe ik overal altijd heel lang mee, ik draag nog sommige kleding van 20 jaar geleden. En laatst heb ik bijvoorbeeld een ring gekocht waar ik mijn leven lang mee kan doen en dan ook nog door kan geven aan een van mijn kinderen.

Voor kinderen vind ik het wel lastig. Mijn jongste dochter is keihard aan het groeien en ik kan het me echt niet veroorloven om duurzaam geproduceerde (en dus dure) kleding voor haar te kopen. Binnen twee maanden is ze eruit gegroeid. Tweedehands vind ik ook niks wat ze wil, dus koop ik voor haar vaak bij de Primark en H&M. Dat gaat echt tegen mijn gevoel in, maar het is ook nog eens het enige wat ze aan wil trekken.

Mijn dochter wil trouwens vaak dingen hebben van Ali Express, maar dat weiger ik.

Goedkope horloges van Ali kopen en ze vervolgens weggooien als de batterij leeg is... ik word er heel verdrietig van als mensen dat doen.
pamelacourson wijzigde dit bericht op 17-11-2019 11:30
6.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
17-11-2019 11:25
Dan is dat toch niet 'bijna oplichting' maar echt oplichting?
Geen idee, ik weet niet precies de wetten en regels hieromtrent :) En ik houd er niet van om, zonder exact te weten, heel hard "oplichting" en zo te roepen :)

Gelukkig zit die FB groep er bovenop, en gaan veel "bedrijfjes" net zo hard weer dicht, omdat ze door die Fb groep een verkeerd soort reclame krijgen :P
Veel Nederlandse webshops gebruiken zelfs precies dezelfde foto als op Ali. Zo kreeg ik reclame via facebook van een krultang. Precies dezelfde foto stond ook op Ali. Er zijn mensen die inkopen via Ali en het hier weer verkopen. Je meld je aan bij de kamer van koophandel en je kunt geld verdienen.
Voorbeeldje ik zocht een artikel, hier in Nederland online te koop voor 3,95 + 5.95 verzendkosten. Precies het zelfde artikel via Ali voor 0,76 incl verzenden.
Ja dan is de keuze toch snel gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
17-11-2019 11:29
Veel Nederlandse webshops gebruiken zelfs precies dezelfde foto als op Ali. Zo kreeg ik reclame via facebook van een krultang. Precies dezelfde foto stond ook op Ali. Er zijn mensen die inkopen via Ali en het hier weer verkopen. Je meld je aan bij de kamer van koophandel en je kunt geld verdienen.
Dat zijn dus dropships :)
Alle reacties Link kopieren
*TanteSjaan* schreef:
17-11-2019 09:25
ik heb nog een aanvulling op bovenstaande post: die leuke goedkope troep die je van Ali voor een appel en een ei koopt zorgt er voor dat de kleine zelfstandigen in de steden het hoofd niet meer boven water kunnen houden. Maar hee, jij hebt je telefoonhoesje/knutselspul bijna gratis!

Een item voor mijn hobby kost daar nog geen euro, en 49 cent verzendkosten.
De kleine zelfstandige op dat gebied is al een jaar of 20 uit de stad verdwenen, nog voor Ali/Wish bestond.
Bij een keten hier in NL moet ik voor datzelfde artikel 6,- aftikken, en dan moet ik er ook nog voor naar een andere stad. Dan bestel ik het wel bij Ali.

Mijn artikel is heel vaak te gebruiken. Weggooidingen als horloges (wat iemand anders scheef) zal ik er niet kopen, maar dat koop ik ook niet in NL.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Marloesjuh51 schreef:
17-11-2019 10:27
Ik heb laatst Duplo dieren gekocht. Ik zie echt het verschil niet met de echte van Duplo. Het zat netjes verpakt, binnen een week binnen.

De jongste wilde heel graag een dierentuin met dieren. Nou hebben we genoeg blokjes voor de gebouwen, maar ik had geen dieren.

Op Ali kan je ze gewoon per stuk kopen .
In Nederland heb ik die optie nog niet gevonden.
Maar denk je dan bij dit soort dingen dan niet na over feit dat je kind het in de mond stopt en allerlei nare stoffen binnen krijgt?
Tassen zijn trouwens ook een aanrader om bij Ali te bestellen.
Alle reacties Link kopieren
Marloesjuh51 schreef:
17-11-2019 11:24
De meeste producten die wij hier in de winkel komen zijn sowieso geproduceerd in China. Een beetje krom om te zeggen dat alles wat op Ali staat slecht is, want ja het komt uit China.
Verschil is wel dat betreffende producten in echte gerenommeerde winkels (niet tante huppeldepup met dr marktplaatshandeltje) gecontroleerd worden en beoordeeld op kwaliteit. IKEA produceert ook in Azië maar heeft dat wel een hele tuchtcommissie en kwaliteitsteam op zitten. En zo geldt dat voor veel grotere merken. En ja daar betaal je voor maar je weet wel dat jouw speelgoed gifvrij is (voor zover mogelijk), je bankproducten echt BPA vrij zijn en je kleding niet met giftige verf maar niet giftige verf wordt geverfd.

Ik lees trouwens ook vaak dat kleding IN Nederland beoordeeld wordt op geur en dat mensen zeggen, hij stinkt niet of na wassen was de stank weg. Is toch gek dat je dat normaal vind en niet nadenkt waarom iets juist stinkt of een bepaalde eigenschap hebt die je van Ali dus accepteert maar als je in de winkel iets zou kopen wat stinkt je afvraagt of het een goed product is.
gordijn87 schreef:
17-11-2019 11:48
Maar denk je dan bij dit soort dingen dan niet na over feit dat je kind het in de mond stopt en allerlei nare stoffen binnen krijgt?
Jazeker, maar ik word van plastic sowieso niet blij. Plastic is in mijn ogen nooit veilig om in je mond te stoppen.
Irish_Wasser_Woman schreef:
17-11-2019 11:07
Die dingen die jij koopt zou ik dus nooit bij zo'n Chinese winkel kopen.... Je weet niet wat voor giftige stoffen er in die squishy zit bijvoorbeeld. Je kind krijgt dat toch binnen (nee, hij likt er vast niet aan, maar zit er wel met z'n handen aan, zo absorbeert een lichaam ook) Het zelfde geldt voor de spuitzak.... Je weet niet of je er wat van binnen krijgt.....
De spuitzakken zijn wegwerp, gewoon plastic zakjes in puntvorm.
En mijn kinderen zitten in de bovenbouw van de basisschool. Stoppen dus geen dingen of handen meer in hun mond ;-D
Bovendien heb ik niet de illusie dat bv de squishy´s die je hier koopt van ander materiaal zijn.
Alle reacties Link kopieren
gordijn87 schreef:
17-11-2019 08:45
Ali is echt verschrikkelijk. Zal vast een zeur zijn maar in tijdens van duurzaamheid en allerlei bezuinigingsmaatregelen om onze wereld te redden wordt ik echt heel verdrietig van Ali.

Daarnaast vind ik het veel meuk, ja er komt ook goed spul vanaf vast wel maar denk eens na waarom het zo goedkoop is. Kinderarbeid, niet voldoen aan Europese wetgeving, gebruik van gevaarlijke stoffen, onveilige werkomgeving, dat soort zaken horen ook bij Ali. Wil je daarmee geconfronteerd worden.
+1
Marloesjuh51 schreef:
17-11-2019 11:24
De meeste producten die wij hier in de winkel komen zijn sowieso geproduceerd in China. Een beetje krom om te zeggen dat alles wat op Ali staat slecht is, want ja het komt uit China.
Eens.
Alle reacties Link kopieren
Marloesjuh51 schreef:
17-11-2019 11:24
De meeste producten die wij hier in de winkel komen zijn sowieso geproduceerd in China. Een beetje krom om te zeggen dat alles wat op Ali staat slecht is, want ja het komt uit China.
Klopt maar ik ben heel selectief in wat ik koop. Winkels als de Action zullen van mij niet rijk worden.
Ik koop liever bij plaatselijke ondernemers, maar knutselspul haal ik bij Ali. Bij de plaatselijke creawinkel kan ik kiezen uit 10 Diamond paintings. Ali heeft er talloze. En toen ik een keer iets anders wilde kon ze dat In de plaatselijke winkel wel voor mij regelen. Was duidelijk ook via Ali maar dan 20 euro extra. Dat ga ik niet sponseren.
Lady_Day schreef:
17-11-2019 12:12
Klopt maar ik ben heel selectief in wat ik koop. Winkels als de Action zullen van mij niet rijk worden.
Bij mij ook niet :P
Ik vind het meeste speelgoed echt rotzooi wat je na een x aantal maanden weg kan gooien.

Maar ja Duplo ( en dan niet de goedkoopste versie) van Ali is volgens mij prima. Al mijn Duplo komt gewoon uit de winkel of is nog van vroeger. Maar de dieren komen van Ali en ik zie heel eerlijk gezegd het verschil niet en er kwam ook geen rare geur vanaf.

En de kinderen mogen het hier niet in hun mond stoppen anders gaat het weg. Maakt mij niet uit of ik het in Nederland gekocht heb of op Ali. Op plastic sabbelen kan gewoon niet gezond zijn, zelfs niet als de EU beweerd dat het wel oké is.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken twee kleine ondernemers en die kopen juist in bij Ali, en verkopen het dan uiteraard voor 6 keer zoveel. Ik zie ook niet in waarom ik de kleine ondernemers in stand zou willen houden.

Ik koop regelmatig wat bij Ali maar wel bepaalde producten, kleding en elektronica dingen zal ik er nooit kopen.
Wat ik zoal koop is voornamelijk oorbellen, douchegordijn ( ivm schimmel regelmatig een nieuwe nodig wasbare wordt ook niet schoon) telefoonhoesjes en tassen. Ik heb nog nooit gehad dat iets niet is aangekomen wel dat ik er 3 maanden op heb gewacht. Ik koop ook bewust dingen onder de 20 euro, mocht het niet aankomen dan is het verlies niet zo groot.
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
Alle reacties Link kopieren
Irish_Wasser_Woman schreef:
17-11-2019 11:22
Omdat veel van die shops dingen er bij schrijven als "keurmerk dit en dat" en "origineel dit en dat" en dat helemaal niet waar is. Wees gewoon eerlijk dat jij als dropshipper het rechtstreeks bij Ali koopt, in plaats van zeggen "rechtstreeks bij onze fabrikant". En ze schrijven vaak "hoofdkantoor hier en daar" Amsterdam bijvoorbeeld. Dat blijkt dan helemaal niet waar te zijn. Zogenaamde kvk nummer, die helemaal niet bestaan, "al jaren hebben we tevreden klanten...." terwijl de shop net drie dagen open is....
Dat is dan gewoon oplichting.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
17-11-2019 11:50
Tassen zijn trouwens ook een aanrader om bij Ali te bestellen.
Gaan die niet snel kapot dan?
Ik heb 2 keer een tas bij de Primark gekocht en die waren allebei snel kapot. Sindsdien koop ik alleen goede tassen die wat duurder zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee prachtige echt leren tassen op Ali gekocht. Heb ze hier in de winkels niet kunnen ontdekken en ze zijn even duur als een kunstleren tas hier (die waarschijnlijk ook uit China komt).

En in heb Lott look-a-like oorbellen waar niemand van ziet dat het niet de echte zijn (die ik belachelijk duur vind).

Ik lees altijd de reviews, bekijk de foto ‘s, lees de beschrijving heel goed en de winkel moet 5 sterren hebben.

O ja, voor de zomer een dun “gouden” armbandje gekocht. Draag ik nog steeds elke dag. Is niet verkleurd. Kostte nog geen twee euro.
Zo’n soort armbandje ook hier in een best dure winkel gekocht voor 20 euro. Was na een paar weken verkleurd en een week later gebroken.
Over kwaliteit gesproken....
Alle reacties Link kopieren
AlejandraLaura schreef:
17-11-2019 12:32
Ik ken twee kleine ondernemers en die kopen juist in bij Ali, en verkopen het dan uiteraard voor 6 keer zoveel. Ik zie ook niet in waarom ik de kleine ondernemers in stand zou willen houden.
Dat idee heb ik soms ook. Dat ik dingen zie, waarvan ik denk, volgens mij heb jij deze gewoon van Ali. Als voorbeeld, jaren geleden had ik een jurkje gekocht, en precies dezelfde jurk, zelfde stof etc kwam ik tegen bij van die plaatselijke kledingwinkels. Alleen dan voor 4x hetgeen wat ik had betaald. Je maakt mij niet wijs dat die jurk wel voldeed aan alle eisen.

Brood en vlees etc, haal ik wel bij plaatselijke ondernemer, maar een kleine ondernemer die kleding verkoopt, is ook gewoon een kwestie van inkopen en weer verkopen. Ik ga elk jaar naar de fashion days, en ik zie daar geregeld spullen van terug bij de plaatselijke kleding winkel voor veel meer.
minnimouse schreef:
17-11-2019 12:35
Gaan die niet snel kapot dan?
Ik heb 2 keer een tas bij de Primark gekocht en die waren allebei snel kapot. Sindsdien koop ik alleen goede tassen die wat duurder zijn.
Nee, vroeger kocht ik wel eens een tas bij van Haren en die waren inderdaad snel kapot. Nu koop ik bij Ali en de tassen zijn van echt leer en spotgoedkoop. Ze blijven ook mooi.
Maar hoe zit het dan met action? Dat is ook spotgoedkoop en komt ook allemaal uit China. Is dat wel gifvrij? En hoe weet je dat?
Alle reacties Link kopieren
Wat een flauwekul over kinderarbeid!
De kleding die je koopt bij de Primark of H&M worden ook door kindjes gemaakt.
Als je het niet koopt zijn de kindjes er nog slechter aan toe.
En hoeveel artikelen die we in huis hebben staat niet “made in China”?
Sommige mensen hebben niet zoveel geld en kunnen goedkoop via AE of Wish kadootjes kopen.
Alle reacties Link kopieren
En de logo’s van Nike etc worden ook op schoenen en kleding genaaid door kindjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven