Geld & Recht alle pijlers

Ervaring ali express. Doen of niet?

17-11-2019 08:39 439 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben altijd laat met trends enzo. Ali express bestaat natuurlijk al een tijd. Ik dacht altijd nee daar begin ik niet aan. Ik zie nu steeds meer mensen die daar spullen halen. Het meeste vind ik niks maar ik kwam toevallig op die website en zag oorbellen die ik mooi vond. Hoe werkt dat daar nou precies? De levertijd is lang zag ik. Wordt het wel geleverd? Is het what u see is what you get? Zijn de reviews onder het product betrouwbaar?
Bestellen jullie er wel eens? Waar moet ik nog op letten?
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
17-11-2019 22:10
Ik ben blond en snap er gelukkig geen hout van wat je zegt. Ik vind zo'n reactie zo geen deel uit maken van een discussie. Je wil een beetje interessant over komen maar ik vind je niet boeiend, integendeel zelfs.
Helemaal mee eens
VlammendeTroela schreef:
17-11-2019 22:15
Tuurlijk wel, zeker als ze gewoon een eerlijke prijs krijgen voor hun spullen. En dat hoeft jou niet eens zoveel meer te kosten, alleen de tussenhandelaren die 90% in hun zak steken zouden eens een andere baan moeten gaan zoeken. En dat voor elkaar krijgen is alleen mogelijk als we met zijn allen massaal dit soort meuksites boycotten en uitsluitend bij 100% transparante, eerlijke winkels onze producten kopen.

Dan zitten die tussenhandelaren weer zonder inkomsten. Wat moeten die dan gaan doen?
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
17-11-2019 19:19
Ik ben bang dat je dat voor jou iets te positiefs ziet. Op dit topic kun je al lezen hoe veel mensen er bestellen bij Ali. Zelf heb ik nog nooit gehad dat ik meer dan 20 horloges had totdat ik Ali ontdekte. Bij elke outfit heb ik nu een passend horloge. Ik heb nog een horloge die ik voor mijn verjaardag had gekregen van mijn man en de prijs was 99 euro. Bij Ali zag ik bijna hetzelfde horloge voor nog geen 2,50 euro. Ik heb nog nooit zo veel sieraden gehad sinds ik Ali heb ontdekt. Ik ben er blij mee. Ik draag de mooiste oorbellen en krijg daar complimenten over en ik heb daar niet eens een euro voor betaald. Lachen toch.
Ik heb een hele mooie sieraden winkel gevonden van kwaliteit. De jonge eigenaresse was door een angststoornis een webshop begonnen, mooi en veilig vanuit huis. Inmiddels heeft ze door hard werken, een mooie collectie sieraden een heel leuk bedrijfje neergezet. Ze heeft ook een duurzaam en fairtrade collectie uit Afrika. Mensen daar krijgen eerlijke loon en goede arbeidsomstandigheden.

Ik heb inmiddels ook een mooie collectie in huis. Maar mijn collectie is tijdloos en past dus overal bij. Elke cent die ik aan de sieraden heb uitgegeven zijn mensen beter van geworden en dat verhaal dragen mijn sieraden met zich mee. Dat is pas lachen!
OhDeer schreef:
17-11-2019 22:22
Ik heb een hele mooie sieraden winkel gevonden van kwaliteit. De jonge eigenaresse was door een angststoornis een webshop begonnen, mooi en veilig vanuit huis. Inmiddels heeft ze door hard werken, een mooie collectie sieraden een heel leuk bedrijfje neergezet. Ze heeft ook een duurzaam en fairtrade collectie uit Afrika. Mensen daar krijgen eerlijke loon en goede arbeidsomstandigheden.

Ik heb inmiddels ook een mooie collectie in huis. Maar mijn collectie is tijdloos en past dus overal bij. Elke cent die ik aan de sieraden heb uitgegeven zijn mensen beter van geworden en dat verhaal dragen mijn sieraden met zich mee. Dat is pas lachen!


Maar waarom zou haar collectie niet tijdloos kunnen zijn? Die sieraden uit Afrika lijkt me ook niet zo goed voor het milieu. Die komen ook niet wandelend hierheen.
OhDeer schreef:
17-11-2019 22:22
Ik heb een hele mooie sieraden winkel gevonden van kwaliteit. De jonge eigenaresse was door een angststoornis een webshop begonnen, mooi en veilig vanuit huis. Inmiddels heeft ze door hard werken, een mooie collectie sieraden een heel leuk bedrijfje neergezet. Ze heeft ook een duurzaam en fairtrade collectie uit Afrika. Mensen daar krijgen eerlijke loon en goede arbeidsomstandigheden.

Ik heb inmiddels ook een mooie collectie in huis. Maar mijn collectie is tijdloos en past dus overal bij. Elke cent die ik aan de sieraden heb uitgegeven zijn mensen beter van geworden en dat verhaal dragen mijn sieraden met zich mee. Dat is pas lachen!
Echt mooi voor jou maar mij doet het niks.
Ik geloof er helemaal niets van dat bijv een Bijenkorf bij Ali of Wish koopt om vervolgens door te verkopen.
Alle reacties Link kopieren
Zeepje-uit-de-zee schreef:
17-11-2019 22:36
Ik geloof er helemaal niets van dat bijv een Bijenkorf bij Ali of Wish koopt om vervolgens door te verkopen.
Nee, natuurlijk niet.
Zeepje-uit-de-zee schreef:
17-11-2019 22:36
Ik geloof er helemaal niets van dat bijv een Bijenkorf bij Ali of Wish koopt om vervolgens door te verkopen.
Bijenkorf weet ik niet maar Zalando zoals ik al zei wel, En steek vooral je kop in het zand.
Alle reacties Link kopieren
Bijenkorf en Zalando zullen niet inkopen via Ali of Wish maar wel bij dezelfde fabrieken waar het spul op die sites ook vandaan komt. Ik ga echt niet het tig keer zoveel betalen als ik zelf in China kan bestellen.
Blondie456 schreef:
17-11-2019 22:07
Ik denk dat als wij het niet meer kopen die mensen helemaal niet meer kunnen overleven.

Wat is dat nou voor gekke redenatie, joh.

Zeg je dat ook over bio industrie vlees? De koe is toch al dood, dus dan kan ik 'm net zo goed opeten?

Of erger. Een thaise sextourist, kan die dit argument ook gebruiken? 'Tja, het meisje onderhoudt haar hele familie van dit werk...dus ik kan maar beter wel seks met haar hebben?'

Really?
Blondie456 schreef:
17-11-2019 22:40
Bijenkorf weet ik niet maar Zalando zoals ik al zei wel, En steek vooral je kop in het zand.
Maar wat dan? Geef eens een voorbeeld. Het Nike shirt of de uggs die je bij zalando kan kopen worden eigenlijk geproduceerd door ome Ali?
Miffy53 schreef:
17-11-2019 22:48
Bijenkorf en Zalando zullen niet inkopen via Ali of Wish maar wel bij dezelfde fabrieken waar het spul op die sites ook vandaan komt. Ik ga echt niet het tig keer zoveel betalen als ik zelf in China kan bestellen.
Ach welnee. Je houdt jezelf voor de gek.
Alle reacties Link kopieren
VlammendeTroela schreef:
17-11-2019 22:22
* Zucht * :|


Ik stop ermee voor vanavond

de correcte reactie is niet 'zucht' maar 'ok, boomer' :rolling:
Alle reacties Link kopieren
verkeerde topic
Grappig dat veel mensen niet weten dat bijna alle producten in Azië worden geproduceerd, ook van merken bij Bijenkorf etc. Ik dacht dat dit ondertussen wel algemeen bekend was?

Zeer vaak is het dezelfde fabriek, alleen hebben de merken een speciaal contract en betaal je meer voor het merk.

Het slaat dus helemaal nergens op als dat je argument is om niet bij Ali te kopen.

Ik probeer sowieso alleen maar te kopen wat ‘nodig’ is, en geen rommel of grote hoeveelheden zoals 20 horloges. Maar dat is persoonlijk en het maakt mij geen beter persoon dan iemand die dat wel doet.

Ik vind het erg belangrijk dat er aandacht is voor slechte werkomstandigheden in arme landen of landen waar de mensenrechten discutabel zijn. Maar dat los op je een ander niveau op.
BO2punt0 schreef:
17-11-2019 09:04
Ik zou 't niet doen voor dingen die je in NL kunt krijgen - en dat is bijna alles, alleen betaal je hier een eerlijke prijs.
En waar denk jij dat dat allemaal vandaan komt....
Oh, haha, Nederlandse mosterd.

Beter kijk je hier, of koop je 2de hands

https://eerlijkwinkelen.nl/webwinkels
Alle reacties Link kopieren
Er is ook nog heel veel spul wat níet in Azie wordt geproduceerd hoor. En verder inderdaad geen onnodige goedkope meuk halen, dan kom je al een heel eind.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat mijn topic een interessante discussie heeft aangewakkerd.
Het heeft mij in ieder geval aan het denken gezet en ik heb besloten er niet te kopen. Had ik die oorbellen uberhaupt nodig? Nee. Ik kwam alleen maar op die site via reclame waar ik ze toevallig zag.
Ik moet eerlijk toegeven dat het soms wel wat van me vraagt om een omslag te maken. Ik heb twee kinderen en wil voor hen ook een betere wereld. Ik draag daar op mijn manier een steentje aan bij en ben zoekende op welke vlakken ik dat nog meer kan doen. Ik probeer nu als ik iets koop steeds te denken heb ik dit echt nodig? Met als resultaat dat ik dingen weer terugleg. Maar soms is de verleiding groot in bijv de action. Net als dat ik in de verleiding kwam door Ali. Ik begrijp het mechanisme wel dat je denkt oh nog minder dan een euro dan neem ik ze. Weet je wat ik neem er tien! Toch kan ik mij meer vinden in de argumenten om het niet te doen en maakt het mij bewuster van mijn koopgedrag bij de action.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
17-11-2019 22:10
Ik ben blond en snap er gelukkig geen hout van wat je zegt. Ik vind zo'n reactie zo geen deel uit maken van een discussie. Je wil een beetje interessant over komen maar ik vind je niet boeiend, integendeel zelfs.

Het was geen belediging hoor; je kunt zo googelen wat het betekent. Het betekent dat je voor jezelf rechtvaardigt waarom het niet slecht is om spullen te kopen waarvan je weet dat ze onder schadelijke condities zijn geproduceerd en verzonden: zoals die post waarin je drie keer stelt dat anderen juist dom zijn, en die post waarin je stelt dat het juist goed is, omdat de makers anders niets te eten hebben.
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard wordt veel van de hier in de winkel liggende producten ijn Azië gefabriceerd. Mede omdat de lonen daar lager liggen en ja.... Ik geloof zelfs dat het in dezelfde fabriek gemaakt wordt (zeker niet alles overigens) maar verschil is wel dat in opdracht van europ3se importeurs betreffende fabrieken zich contractueel dienen te houden aan EU wetgeving, dus andere grondstoffen, extra kwaliteitscontrole, betere arbeidsvoorwaarden, geen kinderarbeid etc. Daar betalen de Europese importeurs ook voor. De handeltjes op Ali liften hier deels op mee. Maar gebruiken ook goedkopere grondstoffen en schenden diverse patenten, zie eerder in dit topic de Joseph Joseph knoflookpers.

Door bij Ali te kopen hou je dus dat in stand ipv die goede zaken die contractueel geregeld zijn.

En ja ik geloof ook dat zeker grote merken zoals Nike etc. Voor een kleiner bedrag schoenen fabriceren en dan vervolgens voor 4x zoveel doorverkopen. Deels zit dit in belachelijke salarissen van topmannen hier in Europa of in Amerika maar ook deels in het ontwerpproces en ja.... een gedeelte vloeit weg in zakken die eigenlijk niet gevuld moeten worden. Maar diezelfde schoen op Ali voor nog eens aan fractie van de prijs inclusief verzenden kost onder aan de streep meer, want het is sowieso jatwerk van intellectueel eigendom, kwaliteit van likmevestje, kinderarbeidonderhavig etc.

Denk n Daar ook eens over na ipv steeds te roepen dat bijenkorf en zalando op Ali of wish inkopen. Want dan heb je echt een Heel groot bord voor je kop!
Alle reacties Link kopieren
Er wordt steeds maar over meuk gesproken, maar Aliexpress is een soort bol.com, met allemaal verschillende winkels. Daar zitten ook luxe winkels tussen.
Kwestie van goed zoeken.

Je hebt ook Alibaba. Dat is de groothandel met een heleboel verschillende winkels/fabrieken. Die leveren ook aan Nederlandse bedrijven/winkels.
En ze zullen er best tussen zitten, kleine bedrijfjes waar ook misschien kinderen werken, maar er staan in China megafabrieken en de kwaliteit wordt steeds beter.
@Gordijn87
Ik geloof best dat Zalando en de Bijenkorf gewoon bij dezelfde winkels inkopen als waar consumenten hun spullen vandaan halen bij Ali.

Ik heb toevallig een familielid met een heel groot bedrijf. Hij levert aan winkels in Nederland en hij koopt dus gewoon zn spullen in bij Ali of een soort Ali, alleen dan koopt hij niet 1, maar gelijk 1000 van die dingen.

Dus het is vooral naïef om te denken dat spullen bij de Bijenkorf en Zalando nooit bij Ali vandaan komen.. uiteindelijk gaat het ook bij deze bedrijven om winst maken en dat gaat beter als je inkoop lager is.
gordijn87 schreef:
18-11-2019 08:34
Uiteraard wordt veel van de hier in de winkel liggende producten ijn Azië gefabriceerd. Mede omdat de lonen daar lager liggen en ja.... Ik geloof zelfs dat het in dezelfde fabriek gemaakt wordt (zeker niet alles overigens) maar verschil is wel dat in opdracht van europ3se importeurs betreffende fabrieken zich contractueel dienen te houden aan EU wetgeving, dus andere grondstoffen, extra kwaliteitscontrole, betere arbeidsvoorwaarden, geen kinderarbeid etc. Daar betalen de Europese importeurs ook voor. De handeltjes op Ali liften hier deels op mee. Maar gebruiken ook goedkopere grondstoffen en schenden diverse patenten, zie eerder in dit topic de Joseph Joseph knoflookpers.

Door bij Ali te kopen hou je dus dat in stand ipv die goede zaken die contractueel geregeld zijn.

En ja ik geloof ook dat zeker grote merken zoals Nike etc. Voor een kleiner bedrag schoenen fabriceren en dan vervolgens voor 4x zoveel doorverkopen. Deels zit dit in belachelijke salarissen van topmannen hier in Europa of in Amerika maar ook deels in het ontwerpproces en ja.... een gedeelte vloeit weg in zakken die eigenlijk niet gevuld moeten worden. Maar diezelfde schoen op Ali voor nog eens aan fractie van de prijs inclusief verzenden kost onder aan de streep meer, want het is sowieso jatwerk van intellectueel eigendom, kwaliteit van likmevestje, kinderarbeidonderhavig etc.

Denk n Daar ook eens over na ipv steeds te roepen dat bijenkorf en zalando op Ali of wish inkopen. Want dan heb je echt een Heel groot bord voor je kop!
Helaas is het in de praktijk vaak toch wel anders. Merken kunnen geen bewijs leveren dat de omstandigheden daadwerkelijk beter zijn ondanks ‘gemaakte afspraken’.

https://www.google.nl/amp/s/www.rtlz.nl ... rijs%3famp
SallySpectra* schreef:
17-11-2019 23:07
Maar wat dan? Geef eens een voorbeeld. Het Nike shirt of de uggs die je bij zalando kan kopen worden eigenlijk geproduceerd door ome Ali?
Nee, ik heb het over ringen. Ik heb ringen bij Ali gekocht en precies dezelfde ringen heeft Zalando ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven