Geen resultaten gevonden Probeer een andere zoekterm

Zoekfilters:

Geld & Recht alle pijlers

Financiele voornemens 2019

18-12-2018 11:53 108 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een paar jaar geleden was hier een topic over een jaarlange spaarchallenge waarbij je elke week een bedragje opzij zette en dan aan het eind van het jaar ruim €1000 had gespaard. Ik vond dat een leuk topic en dacht dat weer eens leven in te blazen, alleen dan wat breder, namelijk voor verschillende financiële voornemens.

Dus:
- Wil je bijvoorbeeld €10.000 sparen voor een verre reis?
- Of ben je van plan om in 2019 je schulden af te lossen?
- Of wil je volgend jaar nog een ander financieel doel halen?

Hier kunnen we elkaar motiveren, succesjes delen enzovoort.

Voor mezelf:
Ik wil volgend jaar het stappenplan van Dave Ramsey gaan volgen: eerst €1.000 emergency fund sparen, daarna de studieschuld aflossen, dan 3 maandsalarissen sparen en daarna de hypotheek versneld gaan aflossen. Ik ben benieuwd hoe ver ik kom, maar ik hoop toch in elk geval stap 1 en 2 helemaal af te kunnen ronden.
Vandaag mijn emergency fund tot de €1.000 gekregen en 10% van de studieschuld afgelost :yes:
Ik wil ook graag meeschrijven. Afgelopen half jaar een huis en auto gekocht en lang op vakantie geweest. Spaargeld is nu wel op dus dat moet nodig weer aangevuld worden. Ik heb rond de zomer nog wat grote uitgaven gepland staan en zou eigenlijk ook nog wat meubels moeten vervangen. Doel voor nu is in ieder geval weer 5.000 op de spaarrekening te hebben voor het einde van het jaar.
Ik lees graag mee.
Al het goede stroomt naar mij toe.... Ik ben wie ik ben.
Hoe
gaat het bij iedereen? Hier gaat het wel goed, alleen ik had mijn laatste geld uirgegeven aan boodschappen bestellen bij Picnic en dan zouden we boodschappen bezorgd krijgen waarmee we tot het salaris konden doen. Alleen nu heeft Picnic gister niet bezorgd vanwege het weer en zitten we dus te wachten tot we het geld terugkrijgen. :roll: En moest ik dus (tijdelijk, gelukkig!!) geld van de spaarrekening afhalen om alsnog zelf boodschappen te gaan doen. Het wordt wel weer opgelost maar toch baal ik er wel van

Ik ben benieuwd hoe het met jullie doelen gaat. Iemand al stappen ondernomen?
Als je zo krap zit kun je beter ergens anders boodschappen doen. Picnic is nou niet echt goedkoop.
Bedankt voor de tip, maar ik bepaal liever zelf waar ik mijn boodschappen doe. En we zitten niet krap, we hadden het exact goed gebudgetteerd, alleen gooide het weer roet in het eten.
Goeie! Wij willen dit jaar extra aflossen op de hypotheek, ik hoop dat €15.000 haalbaar is (wil wel een spaarpotje van minimaal €10.000 overhouden). Ik ben vanaf deze maand meer gaan verdienen dus we kunnen nog een paar maanden extra sparen en dan moet dit lukken.

Verder hebben we nog geen spaarrekening geopend voor onze kinderen (ongeboren en 1 jaar) :-$ Dat moet er dit jaar ook maar eens van komen :hihi:
snorriemorrie schreef:
23-01-2019 10:45
Ik ben benieuwd hoe het met jullie doelen gaat. Iemand al stappen ondernomen?
De enige stappen die we als intentie hadden, die hadden we al gedaan (maar dat zeiden we eerder al.

Nu wel de voorbije week, na een "wat als jij sterft"-gesprek even een compleet overzicht gemaakt van huidige vermogen, en wat daar mee gebeurt in geval van overlijden. Op zich goed gedekt, maar wel tot de conclusie gekomen dat we nog wat extra beleggingen moeten gaan doen voor het pensioen af te dekken, en dat er een levensverzekering moet komen in geval hij sterft. Dat zijn dus de volgende stappen voor de volgende weken.

Aanrader voor ieder trouwens om die oefening ook zelf eens te doen; er zijn genoeg achterblijvers die het lastig krijgen wanneer daar op voorhand niet genoeg over nagedacht is.

Anonymous

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven