Geld & Recht alle pijlers

Fout UWV

25-05-2020 21:39 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb begin 2018 4 maanden wia uitkering gehad. Maar er is tussendoor wel maandelijks 200€ afgeschreven. Aangezien ik toen weer aan het werk ben gegaan heb ik niet meer ingelogd. Nu dus wel, en ja ik ben een sukkel dat ik mijn bankrekening niet goed controleer. En heb nooit een brief ontvangen of op herkeur geweest. Er staat precies waar ik nu werk en mijn salaris. En een brief dat ze mijn uitkering 2 maanden geleden hebben gestopt. Morgen bellen maar het beangstigd me. Binnen 2 jaar weer ziek... Ik ben bang dat ik geen uitkering meer krijg. En dan...
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het niet. Is er maandelijks 200 euro afgeschreven bij je? Of bijgeschreven? Heb je toendertijd niet doorgegeven dat je weer ging werken? Dat is wel een verplichting.
Alle reacties Link kopieren
En waarom is het stoppen van een uitkering terwijl je werkt, een fout van het uwv?

Verder snap ik ook weinig van je verhaal. Maar als je onterecht een uitkering hebt gekregen, zul je die terug moeten betalen (+ boete?)
himalaya wijzigde dit bericht op 26-05-2020 12:15
0.23% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Gewoon bellen en de zaak uitleggen. Over het algemeen is het UWV een instantie die je helpt en niet een die je straft.
Vertel ze eerlijk het hele verhaal en dan zal je zien dat alles meevalt.
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk is je recht op een uitkering geëindigd omdat je nu al een tijd voldoende loon uit arbeid verdient. Dat betekent dat ze al een tijd geen uitkering meer betaald hebben maar je er nog wel recht op had als je wegens ziekte niet meer voldoende loon kon verdienen. Bel inderdaad straks even naar het UWV en stress pas als je zeker weet dat er reden is voor stress. Succes!
Ik snap er niets van.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel doorgegeven dat ik ging werken. Heb ook over die 4 maanden vakantiegeld ontvangen. Daarna is er dus maandelijks 200€ afgeschreven. Dus niets ontvangen.
Alle reacties Link kopieren
Kan het uwv bij jou incasseren dan?

Ik snap niets van je verhaal.

En ben je inmiddels weer arbeidsongeschikt? Bedoel je dat met je laatste zin?
Alle reacties Link kopieren
Het UWV kan zonder jouw toestemming geen geld van je rekening afhalen, dus denk dat je verhaal warrig geschreven is. Zet effe duidelijk punt voor punt op papier wat er gebeurd is, voordat je het UWV belt of mailt, dan maak je het voor jezelf en t UWV duidelijker.
Succes
Alle reacties Link kopieren
Ik snap er ook niet veel van. Ben je nu weer ziek? Waarom is er 200 euro per maand afgeschreven en door wie? Is dat van 2018 tot nu?
Hoeveel geld heb je wel niet als je niet merkt dat er maandelijks 200 euro wordt afgeschreven?
Wanneer heb je het UWV toestemming gegeven om geld af te schrijven van jouw bankrekening?
Wat bedoel je met 'binnen 2 jaar weer ziek'?
anoniem_385856 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 08:43
10.90% gewijzigd
Monique850 schreef:
26-05-2020 08:23
Ik heb wel doorgegeven dat ik ging werken. Heb ook over die 4 maanden vakantiegeld ontvangen. Daarna is er dus maandelijks 200€ afgeschreven. Dus niets ontvangen.
maar hoezo afgeschreven? Betaald bedoel je denk ik?
Bel ze maar even, want je verhaal wordt hier niet duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het ook niet.
Hoezo zou het UWV 200 euro per maand afschrijven? Heb je destijds onterecht een (WIA)uitkering gehad en moest je dit terugbetalen ofzo?

Ik zou even alles rustig op een rijtje zetten en bellen met het UWV als ik jou was.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
himalaya schreef:
26-05-2020 06:44
En waarom is het stopen van een uitkering terwijl je werkt, een fout van het uwv?

Verder snap ik ook weinig van je verhaal. Maar als je onterecht een uitkering hebt gekregen, zul je die terug moeten betalen (+ boete?)
Bij een WIA uitkering moet je blijven werken om rond te kunnen komen. Je wordt niet meer 100% afgekeurd, ze kijken naar wat je nog wel kan. Ik vermoed dus dat TO haar werk niet heeft opgegeven en heeft ze boven haar verdiencapaciteit gezeten.

De WIA is ingewikkeld. Mensen oordelen er snel over. Het zijn geen bedragen waar je de huur van kan betalen. En je staat verder van de arbeidsmarkt.

TO gewoon even bellen met het UWV.
anoniem_654ca67d70481 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 11:36
Reden: tekstfouten
2.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ClaireUnderwood schreef:
26-05-2020 11:36
Bij een WIA uitkering moet je blijven werken om rond te kunnen komen. Je wordt niet meer 100% afgekeurd, ze kijken naar wat je nog wel kan. Ik vermoed dus dat TO haar werk niet heeft opgegeven en heeft ze boven haar verdiencapaciteit gezeten.

De WIA is ingewikkeld. Mensen oordelen er snel over. Het zijn geen bedragen waar je de huur van kan betalen. En je staat verder van de arbeidsmarkt.

TO gewoon even bellen met het UWV.

Met dat het ingewikkeld is ben ik het met je eens en dat er snel geoordeeld wordt ook.

Maar een wia uitkering kan ook een IVA uitkering zijn, en dan kun je (en hoef je) er niet bij werken. Die uitkering is veel hoger dan een wga uitkering. Maar dan moet je wel heel wat mankeren.
Alle reacties Link kopieren
Dus begin 2018 4 maanden wia uitkering gehad en tussendoor is er maandelijks 200€ afgeschreven zeg je. Tijdens die vier maanden dus? Dat is van je bankrekening afgeschreven? Door wie? Wat is de omschrijving?

Na 4mnd weer aan het werk (op je oude uren?), nu een brief dat ze uitkering 2 maanden geleden is gestopt. Dit is logisch toch? Wat beangstigt je?

Wat bedoel je met 'binnen 2 jaar weer ziek'? en 'Ik ben bang dat ik geen uitkering meer krijg'? Dat je denkt dat als je nu binnen 2j weer ziek wordt je helemaal geen uitkering meer krijgt? Waarom zou dat zijn?
Alle reacties Link kopieren
ClaireUnderwood schreef:
26-05-2020 11:36
Bij een WIA uitkering moet je blijven werken om rond te kunnen komen. Je wordt niet meer 100% afgekeurd, ze kijken naar wat je nog wel kan. Ik vermoed dus dat TO haar werk niet heeft opgegeven en heeft ze boven haar verdiencapaciteit gezeten.

De WIA is ingewikkeld. Mensen oordelen er snel over. Het zijn geen bedragen waar je de huur van kan betalen. En je staat verder van de arbeidsmarkt.

TO gewoon even bellen met het UWV.
Ja het is erg ingewikkeld maar niet zo zwart-wit als jij schrijft. Ik ben wel "gewoon" 80-100% afgekeurd (via de hernieuwde regels) Kan de hypotheek er gewoon van betalen hoewel het natuurlijk flink slikken geweest is.

Het zou kunnen hoor dat TO inderdaad haar inkomsten niet (geheel) heeft aangegeven maar eigenlijk is de OP te onduidelijk om echt adviezen te geven.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
ClaireUnderwood schreef:
26-05-2020 11:36
Bij een WIA uitkering moet je blijven werken om rond te kunnen komen. Je wordt niet meer 100% afgekeurd, ze kijken naar wat je nog wel kan. Ik vermoed dus dat TO haar werk niet heeft opgegeven en heeft ze boven haar verdiencapaciteit gezeten.

De WIA is ingewikkeld. Mensen oordelen er snel over. Het zijn geen bedragen waar je de huur van kan betalen. En je staat verder van de arbeidsmarkt.

TO gewoon even bellen met het UWV.
Dat ligt er maar aan. Er zijn mensen die een volledige WGA of zelfs een IVA hebben. En mensen die inderdaad een gedeeltelijke WGA hebben en er naast werken.

Maakt voor verhaal van TO niets uit. Niemand snapt er hier iets van, want warrig en onvolledig. En ze kan het beste gewoon het UWV bellen vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Pfffffffffffffffffff
Alle reacties Link kopieren
Monique850 schreef:
07-06-2020 22:54
Pfffffffffffffffffff

Dat is wat het uwv zei toen je ze belde?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Monique850 schreef:
07-06-2020 22:54
Pfffffffffffffffffff

Wat communiceer je duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
Monique850 schreef:
07-06-2020 22:54
Pfffffffffffffffffff
Uh mensen hebben inhoudelijk op je topic gereageerd. Het zou je sieren als, als je dan toch een update wil geven, dat deze ook wat inhoudelijk is.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
En ze wil graag coach worden...
Naja, als to zo reageert dan neem ik de moeite niet eens om inhoudelijk te reageren.. bah zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven