Geld & Recht alle pijlers

Fysiotherapie versus rechtsbijstand

14-08-2018 09:02 201 berichten
Mijn zoon had op 13 Juli een fysio afspraak. Toen hij bij de trein op het perron stond om naar de fysio te vertrekken (plaats waar hij studeert) bleek er stroomstoring te zijn zodat de trein niet reed. Er was ook geen andere mogelijkheid om nog op tijd op de plek van de afspraak te komen (1 uur met de rechtstreekse trein). Hij heeft toen een sms naar de administratie van de fysio gestuurd voor afmelding wegens onvoorziene omstandigheden.

Omdat het geen 24 uur vantevoren is afgemeld (wat ook niet kon omdat de treinstoring die ochtend op dat tijdstip was gebeurd) kreeg hij dus een rekening die hij zelf moest betalen.Hij is voor fysio verzekerd dus normaal gaat het naar de zorgverzekeraar. Ik heb onze rechtsbijstand gebeld en die zei dat bij overmacht men niet zelf hoeft te te betalen.
Hij had terwijl hij naar de trein reed ook een ongeluk kunnen krijgen,been kunnen breken ed waardoor hij niet 24 uur vantevoren had kunnen afmelden.
Fysio vind van niet,regel is regel.


Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt en moest je van de fysio,tandarts etc wel zelf betalen?
Alle reacties Link kopieren
PotjePindakaas schreef:
15-08-2018 01:44
Dat mijn afspraak op tijd is. Als je tijdig aanwezig moet zijn of afmelden binnen x uur of anders volgt er een rekening (bij overmacht specifiek), dan verwacht ik ook dat mijn afspraak op tijd doorgaat. Je kan niet een cliënt afrekenen op overmacht en dan zelf je er op beroepen.
Alsof mijn tijd minder kostbaar zou zijn dan dat van de behandelaar. Stel nou dat je daar onder werktijd 2 uur zit te wachten, dan mag je baas declareren aan het ziekenhuis?
Een gemiddelde arts/behanderlaar heeft xx aantal minuten standaard ingepland. Maar gelukkig zit mijn huisarts niet met een kookwekkertje en neemt de tijd om te helpen, ook als dat eens wat langer duurt. Dat ik in ruil daarvoor zelf wat langer moet wachten neem ik op de koop toe want ik wil ook graag de tijd hebben. Spoedgevallen daargelaten. Overigens in vrijwel elke CAO heeft artsbezoek opgenomen. Spoedgevallen zijn in mijn ogen gevallen van overmacht, Vervoersproblemen (lekke band, autopech of trein) zijn dat niet naar mijn mening.
Update: Fysiotherapeut heeft gebeld. Was een foutje dat zoon rekening had ontvangen en hoefde dus niet te betalen. Het ongeluk op het spoor en de daardoor ontstane stroomstoring was bekend.
Dan is de fysio zeer coulant gewees.
Bijzonder verhaal.
gizzmo-returns schreef:
16-08-2018 11:40
Dan is de fysio zeer coulant gewees.
Dit.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
16-08-2018 11:40
Dan is de fysio zeer coulant gewees.
Eens. Wel een fijne meevaller voor de zoon van TO.
gizzmo-returns schreef:
16-08-2018 11:40
Dan is de fysio zeer coulant gewees.
Hij is meer dan eens te laat geweest ivm file. Daar doen we ook niet moeilijk over als van de 30 minuten maar 15 minuten fysio wordt gegeven en het volle pond doorgegeven wordt bij de verzekering.Mijn zoon is altijd als eerste aan de beurt en na de fysio heeft hij les dus de verloren tijd kan ook niet bij de volgende klant weer ingehaald worden. Dus prima maar dan mag hij ook wel eens coulant zijn bij 1x overmacht zoon en daar was hij het ook helemaal mee eens. Daar ging het me ook om,om het principe niet om 34 euro.
Laat maar
anoniem_364102 wijzigde dit bericht op 16-08-2018 13:51
98.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Euh....volgens mij wordt hier de fysio bedoeld..... ;-)
Life is a party but you must self uphanging de slingers
.
anoniem_372853 wijzigde dit bericht op 16-08-2018 13:52
Reden: blijkbaar niet goed gelezen
99.82% gewijzigd
lise1985 schreef:
16-08-2018 13:46
:rose:
anoniem_291793 wijzigde dit bericht op 16-08-2018 13:54
60.00% gewijzigd
Habbekratz schreef:
16-08-2018 13:51
Fysio.
Ik heb het al weggehaald, verkeerd begrepen.
Wil je mijn quote ook even weghalen?
RoseHip schreef:
16-08-2018 13:51
.
:rose:
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz schreef:
16-08-2018 13:44
Hij is meer dan eens te laat geweest ivm file. Daar doen we ook niet moeilijk over als van de 30 minuten maar 15 minuten fysio wordt gegeven en het volle pond doorgegeven wordt bij de verzekering.Mijn zoon is altijd als eerste aan de beurt en na de fysio heeft hij les dus de verloren tijd kan ook niet bij de volgende klant weer ingehaald worden. Dus prima maar dan mag hij ook wel eens coulant zijn bij 1x overmacht zoon en daar was hij het ook helemaal mee eens. Daar ging het me ook om,om het principe niet om 34 euro.

Dan zou ik er serieus over nadenken of dat je wel bij deze therapeut wilt blijven. Er is een overvloed aan fysiotherapeuten, en daar zitten hele goede tussen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Fijn!

Maar goed, dan heb ik het al die tijd verkeerd begrepen, ik dacht dat je al uitgepraat was en dat de fysio er niet in mee ging. Nu blijkt dat ze er nog naar aan het kijken waren. Dan begrijp ik niet dat je meteen al met rechtsbijstand aan de lijn hangt en dat je hier een topic opent. Rustig aan, eerst even bericht afwachten. Je moet mensen wel de kans geven de zaken af te wegen.
hamerhaai schreef:
16-08-2018 14:04
Dan zou ik er serieus over nadenken of dat je wel bij deze therapeut wilt blijven. Er is een overvloed aan fysiotherapeuten, en daar zitten hele goede tussen.
Dit is ook een goede.

Hij moet alleen plaatsen door op zijn woon-werk situatie waar veel files voorkomen.En ook al ga je dan ruim op tijd weg dan heb je dus nog de kans om bij een verkeersongeval ed langer in een file te staan dan je verwacht.
LizBakker schreef:
16-08-2018 14:43
Fijn!

Maar goed, dan heb ik het al die tijd verkeerd begrepen, ik dacht dat je al uitgepraat was en dat de fysio er niet in mee ging. Nu blijkt dat ze er nog naar aan het kijken waren. Dan begrijp ik niet dat je meteen al met rechtsbijstand aan de lijn hangt en dat je hier een topic opent. Rustig aan, eerst even bericht afwachten. Je moet mensen wel de kans geven de zaken af te wegen.
Nee de rekening is abuis aan zoon verstuurd.had niet gemoeten en kan ik dus als niet verzonden beschouwen.
Habbekratz schreef:
16-08-2018 13:44
Hij is meer dan eens te laat geweest ivm file. Daar doen we ook niet moeilijk over als van de 30 minuten maar 15 minuten fysio wordt gegeven en het volle pond doorgegeven wordt bij de verzekering.Mijn zoon is altijd als eerste aan de beurt en na de fysio heeft hij les dus de verloren tijd kan ook niet bij de volgende klant weer ingehaald worden. Dus prima maar dan mag hij ook wel eens coulant zijn bij 1x overmacht zoon en daar was hij het ook helemaal mee eens. Daar ging het me ook om,om het principe niet om 34 euro.
Vind het maar vreemd dat dit topic 8 pagina's heeft en dat je pas met deze extra informatie komt op het moment dat de fysiotherapeut toch coulant is.
MrsLady schreef:
16-08-2018 23:51
Vind het maar vreemd dat dit topic 8 pagina's heeft en dat je pas met deze extra informatie komt op het moment dat de fysiotherapeut toch coulant is.
Inderdaad!!
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz schreef:
14-08-2018 09:25
Fysio weet het trouwens al dat het overmacht was want zoon heeft een SMS gestuurd en ook de reden waarom hij niet kon komen.
Even een stomme vraag, maar is de SMS naar het juiste nummer gestuurd, en heeft de fysiotherapeut bevestigd dat de SMS is ontvangen?
Sara9876 schreef:
17-08-2018 18:15
Even een stomme vraag, maar is de SMS naar het juiste nummer gestuurd, en heeft de fysiotherapeut bevestigd dat de SMS is ontvangen?
lees alles even, het probleem is al opgelost...
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk vindt ik het ronduit asociaal om cliënten / patiënten een nota voor een gemist consult toe sturen als gevolg van een ongeval met letsel, acute ziekenhuisopname, overlijden in directe omgeving of overlijden van cliënt / patiënt zelf et cetera. In deze situaties is naar mijn mening de afspraak met een behandelaar wel het laatste waar je op dat moment aan denkt. Naar mijn persoonlijke mening zijn dit rechtvaardige omstandigheden die onder het bedrijfsrisico vallen en zodoende zijn ingecalculeerd. Om cliënten / patiënten dan nog financieel te laten boeten getuigt van onmenselijkheid.
kleppeboxx wijzigde dit bericht op 17-08-2018 23:06
Reden: Verkorte samenvatting van eerdere reactie.
75.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
kleppeboxx wijzigde dit bericht op 17-08-2018 22:53
Reden: .
99.86% gewijzigd
Bijzonder. Bovendien vind ik je redenering krom. Coulant zijn omdat je zijn te laat komen accepteert is niet ten nadele van jezelf maar van je verzekeraar en daarmee alle medeverzekerden. Niet te vergelijken.
Alle reacties Link kopieren
Kleppeboxx schreef:
17-08-2018 22:27
Persoonlijk vindt ik het ronduit asociaal om cliënten / patiënten een nota voor een gemist consult toe sturen als gevolg van een ongeval met letsel, acute ziekenhuisopname, overlijden in directe omgeving of overlijden van cliënt / patiënt zelf et cetera. In deze situaties is naar mijn mening de afspraak met een behandelaar wel het laatste waar je op dat moment aan denkt. Naar mijn persoonlijke mening zijn dit rechtvaardige omstandigheden die onder het bedrijfsrisico vallen en zodoende zijn ingecalculeerd. Om cliënten / patiënten dan nog financieel te laten boeten getuigt van onmenselijkheid.
Wat een bijzondere kijk op zaken hebben mensen soms toch... Waarom zou een zorgverlener financieel op moeten draaien voor jouw pech?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven