Geld & Recht alle pijlers

Geen inkomen meer wat nu doen?

06-02-2012 17:22 175 berichten
verwijderd ivm herkenbaareid.
Alle reacties Link kopieren
quote:sirana90 schreef op 06 februari 2012 @ 17:27:

Ik kan nergens werk vinden. Ik heb nooit een opleiding afgemaakt of werk gehad op de sociale werkplein na.



Ik heb wel een diagnose ( borderline) waar ik therapie voor heb gehad.



Ergens anders werk vinden met mijn achtergrond en hoe ik nu in mijn vel zit gaat moeilijk worden, vooral in deze tijd.



Maar als je dus geen inkomen hebt hoe kunnen ze je dan verplichten een verzekering te hebben? Ik krijg 59 euro zorgtoeslag per maand mij verzekering is 120 euro per maand.



Leg eens uit.....waarom ben je niet in gesprek gegaan met je werkgever voordat je zomaar niet kwam opdagen? Bij een uitkering horen niet alleen maar rechten, er zitten toch ook echt plichten aan vast.



Nederland zit nou eenmaal zo in elkaar dat je verplicht wordt je te verzekeren. Daar kan je niks tegen doen.
Inderdaad, zorgverzekering stopzetten kan niet. En op een goeie dag zul je toch je schulden moeten gaan afbetalen, of je moet het leuk vinden dat ze je spullen onder je kont vandaan verkopen.



Als je niet 'erg' genoeg bent voor de WIA zit er niks anders op dan werk te gaan zoeken, maar dat zal niet meevallen als je bij je laatste werkplek zomaar bent weggebleven.



Sterkte.
Je mag niet zo maar weg blijven van je werk! Je kan je ziek melden, op beroep gaan bij een advies of beslissing van uwv... Alles behalve zomaar stoppen. Ga weer naar je werk en handel dit zoals het hoort.
Alle reacties Link kopieren
Hoop dat TO nog van zich laat horen hier..
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Hoe zie je dat trouwens voor je wonen bij je moeder? Ik weet nog uit een van je eerdere topics dat je absoluut niet bij moeder wilde wonen omdat zij verslaafd is en je jeugd heeft verpest. Je schreef toen: "het huis is altijd vies en vol met vage gasten. Ik ben dus wel dakloos. Want ik leef liever op de straat dan bij haar."
Alle reacties Link kopieren
"het ligt allemaal aan de ander, noooooit bij mij"

Ga er vanuit dat je je als je bij je moeder gaat wonen, en je moeder meer heeft dan pakweg 1300,00 euro aan inkomen, jij je bijstandsuitkering helemaal kunt vergeten.
quote:sirana90 schreef op 06 februari 2012 @ 17:27:

Maar als je dus geen inkomen hebt hoe kunnen ze je dan verplichten een verzekering te hebben? Ik krijg 59 euro zorgtoeslag per maand mij verzekering is 120 euro per maand.



Als jij je verzekering stop zet ga je meer belasting betalen. Doe je niet dan heb een straks een enorme schuld. Als je 120 euro per maand betaald heb je ook een aanvullende verzekering. Die kun je wel stoppen. Maar of dat nu nog kan en of dat wijs is is maar helemaal de vraag....



Kom op, geef jezelf een schop onder je gat, zoek een hulpverlener, zoek een baan en doe wat met je leven.



Gewoon niet meer op komen dagen en dan hier komen piepen werkt natuurlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
En als je bij je moeder woont en daar ook mee-eet, welke andere rekeningen heb je dan buiten je zorgverzekering?
Hoe kun je een uitkering van UWV hebben als je aangeeft nooit gewerkt te hebben? Heb je een wajang uitkering???
quote:sirana90 schreef op 06 februari 2012 @ 17:27:

Ik heb wel een diagnose ( borderline) waar ik therapie voor heb gehad.



Ergens anders werk vinden met mijn achtergrond en hoe ik nu in mijn vel zit gaat moeilijk worden, vooral in deze tijd.

.Loop een uitzendbureau binnen en werk op oproep basis. Voor een spoelkeuken of schoonmaken heb je niet zo veel nodig en er is werk zat.
quote:FullHouse schreef op 06 februari 2012 @ 17:34:

"Ergens anders werk vinden met mijn achtergrond en hoe ik nu in mijn vel zit gaat moeilijk worden, vooral in deze tijd."



Dat klinkt alsof je een keuze hebt om dan maar niet te werken. Waarom denk je dat jij die keuze hebt?





Die keuze heb ik toch ook, dan kies ik er ook voor om geen inkomen te hebben maar het is alsnog een keuze.



Ik zeg hier toch niet dat ik een uitkering wil en niks wil doen. Ik snap heel erg goed dat ik nu niks meer krijg.
Alle reacties Link kopieren
"Die keuze heb ik toch ook, dan kies ik er ook voor om geen inkomen te hebben maar het is alsnog een keuze.



Ik zeg hier toch niet dat ik een uitkering wil en niks wil doen. Ik snap heel erg goed dat ik nu niks meer krijg.



nee die keuze heb je niet.. Want je moet verzekerd zijn in Nederland. En je zal er geen vinden met een premie gelijk aan je zorgtoeslag. En je zal ook moeten kunnen leven neem ik aan? Waar ga je dat dan van financieren?
Alle reacties Link kopieren
Hoppa, OP alweer weg. Was overigens helemaal niet herkenbaar, maar ja je kreeg niet echt de antwoorden die je graag wilde he?
Alle reacties Link kopieren
quote:sirana90 schreef op 06 februari 2012 @ 17:40:

[...]





Die keuze heb ik toch ook, dan kies ik er ook voor om geen inkomen te hebben maar het is alsnog een keuze.



Ik zeg hier toch niet dat ik een uitkering wil en niks wil doen. Ik snap heel erg goed dat ik nu niks meer krijg.en hoe ga jij jezelf dan onderhouden?
Alle reacties Link kopieren
Jammer, Sirana, hoop echt dat je iets met de adviezen doet en een langere termijnplanning maakt. In crisissituaties lukraak topics openen die je dan vervolgens weer verwijdert heeft dan toch ook geen zin.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
quote:sirana90 schreef op 06 februari 2012 @ 17:40:

[...]





Die keuze heb ik toch ook, dan kies ik er ook voor om geen inkomen te hebben maar het is alsnog een keuze.



Ik zeg hier toch niet dat ik een uitkering wil en niks wil doen. Ik snap heel erg goed dat ik nu niks meer krijg.



Die keuze heb je helemaal niet, want je zult toch op een of andere manier in jouw levensonderhoud moeten voorzien. Je hebt rekeningen die betaald moeten worden. Dat gaat echt niemand anders voor je doen.



Kom op zeg, een beetje peper in je reet en actie ondernemen!
Alle reacties Link kopieren
OP alweer weg ja?
Alle reacties Link kopieren
*poof*
Ik weet het allemaal even niet meer, jullie hebben ook gelijk.



Ik heb de OP niet verwijderd omdat ik de reacties niet leuk vind maar omdat ik echt bang ben dat iemand me hierin herkend en dan al men andere ( best rare) topics leest.
Ik stond voor het werken bij de sociale werkplein ook heel lang ingeschreven bij uitzendbureaus maar ik werd nooit gebeld. Ik denk omdat ik geen werkervaring heb. Ook is 90 niet mijn geboortejaar ben ouder.



Zie het allemaal zo hopeloos in op het moment.
Alle reacties Link kopieren
Maar Sirana, wat ga je nu DOEN!!!!!

geef het even aan, wellicht kun je hier nog meer adviezen krijgen.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Sirana, waarom geef je geen antwoord op de zeer relevante vragen die hier gesteld worden?
Alle reacties Link kopieren
Sirana, nogmaals, wat kan je wel? Waar zie je wel mogelijkheden en is het een idee omdat met je uitkeringsinstantie te gaan bespreken?
Alle reacties Link kopieren
Bij uitzendbureaus moet je zelf ook het contact warmhouden; bellen, binnenlopen, reageren op vacatures.



Ik heb nog nooit een baan uit het niets aangeboden gekregen, hoor.....
Alle reacties Link kopieren
Sirana, ik snap dat je het niet kunt overzien maar maak voor jezelf een stappenplan. Treur effe, wees boos en herpak jezelf dan weer (desnoods met een vriendin die jou bij kan staan).



Nogmaals mijn vragen:

Heb je een behandelaar?

Waar woon je?

Hoe oud ben je? (ongeveer als je het lastig vind te zeggen)

Heb je huurachterstand?

De schulden die je hebt, zijn die te overzien (heb je regelingen bv) of raakt dit ook in het slop?
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven