Geld & Recht alle pijlers

Geld bijverdienen vanuit huis (vragen, onderzoeken)

17-11-2019 13:41 3024 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn jullie ervaringen met bijverdienen door het invullen van enquêtes en online onderzoeken? Zoals Toluna, Opinieland etcetera? Ben een half jaartje geleden begonnen er mee en bij al die panels ben ik zo'n 10 minuten per dag per panel kwijt en nu ik de kwaden van de goeden gescheiden heb (er zitten ook wazige tussen, waar de lijsten weinig interessant zijn en de beloningen onduidelijk) heb ik nu een 7 a 8 tal panels waar ik een uur tot anderhalf per dag zoet mee ben. Meestal ga ik er even voor zitten tussen de werkdag en het koken in, soms als dat niet uitkomt vlak na het eten. Maar het is inmiddels een daily routine geworden en een leuke ook, want er wordt steeds meer werk gemaakt van de kwaliteit van de vragenlijsten.

Dit topic is bedoeld om tips uit te wisselen, wat is de juiste strategie het meeste voordeel er uit te halen? Welke panels zijn wel en welke niet betrouwbaar? Vragen over de panels, etcetera.

Ik heb geleerd dat de grootste onderzoekspanels niet voor niks de “grootsten zijn”. De gevestigde namen heb ik de beste ervaringen mee. Ik heb in het begin wat aangeklooid met panels als cycling stories, listwise, money miljonair en beloonjemening, niet aan beginnen. Zonde van je tijd. Het beste is de gevestigde orde. Ik ben dit lijstje https://www.testnugratis.nl/de-10-groot ... r-de-loep/ gaan afwerken op 'waardevolle mening' na. SAMSAM is de vreemde eend in de bijt. Geen verdiensten in de vorm van bonnen en geld, omdat het een jong bedrijf is maar wel heel leuke vragenlijsten en je dingt mee om allerlei prijzen zoals een ballonvaart. Vandaar dat ik zei dat ik er 7 of 8 doe iedere dag, net wanneer ik er tijd voor heb.

Meer tips?
En als je nu eens als overblijfmedewerker gaat werken op een school voor 2 dagen per week, verdien je dan meer en heb je daar dan minder werk aan?
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
17-11-2019 15:12
En als je nu eens als overblijfmedewerker gaat werken op een school voor 2 dagen per week, verdien je dan meer en heb je daar dan minder werk aan?
Ik werk gewoon 30 uur per week dus snap deze opmerking niet helemaal

Het is een bijverdienste zo zie ik het
Alle reacties Link kopieren
derooiekater schreef:
17-11-2019 15:11
Nnoa0901 dat boodschappen scannen zag ik ook staan maar moet je dat al in de winkel doen of kan dat ook gewoon thuis?
Euroclix ga ik nog even naar kijken bedankt!
Dat kan je thuis doen, je krijgt een scanner thuis en code boekje voor welke winkel, tijdstip ect, voordat je het opruimt scan je je boodschappen vul je aankoop bedrag in.
Bij eurocrisis stuur ik je graag een linkje, levert mij ook weer op 😉
Alle reacties Link kopieren
Tsja om het zo maar te zeggen wat het ook leuker maakt is dat je zo nu en dan spulletjes thuis mag testen, zoals make-upjes, sampletjes. De vragenlijsten vallen in mijn interessegbied, sommigen hebben er een extra loterij aan hangen. Het kost me zo'n uur-1,5 uur per dag en leverde laatste 3 maanden (op zijn top dus) meer dan 500 op aan cadeaubonnen en geld per maand. Maar ik zeg al, ik ben er nogal fanatiek want vind het leuk om te doen en doe dus lijsten van 8 panels. Dus laat ik afronden op 500, 30 dagen * 1,5 uur = 45 uur.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel Ik ga er eens naar kijken. Pb mag je sturen maar beloof niet dat ik het doen. Als ik het doe gebruik ik je link.
Alle reacties Link kopieren
Maar je kunt ook minder doen hè, vind het persoonlijk leuk alternatief voor bijbaantje. Muziekje op, bakkie koffie er bij of tv op de achtergrond.
Alle reacties Link kopieren
derooiekater schreef:
17-11-2019 16:10
Dank je wel Ik ga er eens naar kijken. Pb mag je sturen maar beloof niet dat ik het doen. Als ik het doe gebruik ik je link.
Gedaan, ik spaar ook via de Esso, is toevallig ook dichtstbijzijnde benzine station, met punten per tankbeurt spaar je voor bonnen
Alle reacties Link kopieren
Bieloes, jij bent wel erg fanatiek :-D
Alle reacties Link kopieren
Bieloes werk jr er naast ook nog of is dit het engiste? Zoveel ga ik zeker niet doen.
Oh leuk, ik ga dat lijstje eens bekijken! Vroeger ben ik lid geweest van Panelclix. Ik ben nu alleen nog lid van een buitenlands panel (woon niet meer in Nederland), vind het daar alleen wel vervelend dat mijn profiel volledig ingevuld is, maar ik alsnog allerlei vragenlijsten krijg die niet binnen dat profiel passen.

Cadeaubonnen zijn wel fijn om cadeautjes naar familie te sturen ofzo. :)
Alle reacties Link kopieren
Oh ja leuk topic, ik heb dezelfde tik/verslaving/afwijking :loveit: als BieLoes. Ik reageer snel wat uitgebreider als ik wat meer tijd heb.
Alle reacties Link kopieren
Ietsjes meer tijd. Dat overzicht van BieLoes gebruik ik ook. Mijn beste ervaringen zijn met GFK, Toluna, Panelclix en Opinieland. Later uitgebreidere reviews.
Alle reacties Link kopieren
Nah goed in een ander topic werd ik voor gek versleten over de verdiensten, ben blij dat ik niet de enige ben die er een parttime salarisje aan overhou ;)
Alle reacties Link kopieren
Och mensen kunnen zo veel vinden het gaat er om wat jij wil en waar jij je tijd wil insteken.
En die panels maar data verzamelen. Voor een tientje per uur je privacy kwijt. Netto nog minder trouwens, want je moet dit inderdaad opgeven bij je belastingaangifte.
Het is toch veel meer lonend om gewoon bij je werkgever 1 of 2 uur per week extra te gaan werken?
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
18-11-2019 19:08
En die panels maar data verzamelen. Voor een tientje per uur je privacy kwijt. Netto nog minder trouwens, want je moet dit inderdaad opgeven bij je belastingaangifte.
Het is toch veel meer lonend om gewoon bij je werkgever 1 of 2 uur per week extra te gaan werken?
En welke data is zo ontzettend geheim dat zo'n bedrijf dat niet zou mogen weten?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de afgelopen 3 weken 70 euro verdiend met Euroclix! Beetje klikken in mailtjes, online aankopen door via euroclix naar bijv bol.com te gaan en clix te verdienen, en vragenlijsten invullen. Wie wilt mag me PB'en voor een vriendenlink! Krijgen we allebei 150 clix cadeau, en van alles wat jij spaart, krijg ik 10 procent (maar dat gaat niet van jouw totaal af!!). Als jij dan ook weer mensen aanmeld met jouw vriendenlink, krijg jij ook alle voordelen zoals hierboven beschreven!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al jaren lid van GFK en sinds een jaar of 2 van mobrog. Die mobrog betaald per 5 euro uit op paypal en voor sommige enquêtes krijg je ruim 1.50 dus regelmatig even een tijdje invullen en dan krijg ik weer 5 euro.
Gewoon terwijl ik GTST zit te kijken ipv hier forummen ofzo.
Daarvan betaal ik mijn TGTG bonnen dus gratis eten, ideaal.

Bij euroclix kan ik bijna mijn 70 euro aanvragen.
Ben ook via via bij een forum terecht gekomen waar je punten krijgt per posting en daar koop je dan bol.com bonnen voor. Ook ideaal maar dat is op uitnodiging.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik ben hier ook een beetje aan t rondkijken, maar bij toluna zie ik als geschenk wat kortingsbonnen, en wat andere nutteloze kadootjes... gebeurd ook steeds dat ik word uitgenodigd voor een enquête waar ik dan niet geschikt voor ben....
Doe ik iets verkeerd??
Alle reacties Link kopieren
Ik doe Euroclix, GFK en Kantar (TNS Nipo).
Oh en Google Opinion Rewards, voor Google Play tegoed.

Ik betaal Euroclix per €25 (2000 clix) uit, anders duurt het me te lang, haha.

Koopzegels doe ik ook trouwens, bij de Jumbo.
Ik heb net de grens van €150 bereikt bij Euroclix, maar ik spaar vrolijk verder. Het wordt steeds meer waard en ik heb het geld niet nodig momenteel dus ik laat het staan voor als ik een keer geld nodig heb.
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
20-11-2019 09:54
Ik heb net de grens van €150 bereikt bij Euroclix, maar ik spaar vrolijk verder. Het wordt steeds meer waard en ik heb het geld niet nodig momenteel dus ik laat het staan voor als ik een keer geld nodig heb.
Dat is bij Panelclix al helemaal: "Hele hoge loyaliteitsbonus waarin door sparen enorm loont. Zo is 1000 clix 10 euro waard, maar 2000 clix al 25 (+25%) oplopend tot 350 euro bonus op 500 euro (+70%)"

Hopelijk over een week of 2-3 voor de 2e keer de 350 bonus behaald in een maandje of 8-8,5 :lol:
Alle reacties Link kopieren
kaatje71 schreef:
19-11-2019 15:14
Ik ben hier ook een beetje aan t rondkijken, maar bij toluna zie ik als geschenk wat kortingsbonnen, en wat andere nutteloze kadootjes... gebeurd ook steeds dat ik word uitgenodigd voor een enquête waar ik dan niet geschikt voor ben....
Doe ik iets verkeerd??
Toluna is juist één van de beste vind ik qua uitbetaling en wt ik leuk vind is dat je soms wat testproducten thuis krijgt om te reviewen. Uitbetaling kan in bonnen en geld. Ik heb met de feestdagen op komst laten uitbetalen in Bol.com bonnen, maar kan op bijna alle grote webwinkels.

Toluna heeft inderdaad als irritante eigenschap dat het weleens voorkomt dat er tijdens het onderzoek gemeld wordt dat je toch niet geschikt bent, omdat je niet in de doelgroep valt, maar daar heb ik de oplossing op gevonden en nu overkomt het me nog zelden. Vul je profiel en je voorkeuren zo volledig mogelijk in, doe dit wel met oog op je portemonnee. Daarmee bedoel ik focus je niet alleen op het allerleukste onderwerp, want dan sluit je jezelf buiten op een aantal verdienmogelijkheden.

Dit gaat trouwens op voor alle onderzoekspanels. Hoe vollediger je bent, hoe leuker de vragenlijsten. Hoe "open-minder" je bent met onderwerpen hoe meer je verdient. Het is een beetje aftasten, wat voor jou bij welke enquetesite het beste past.
Alle reacties Link kopieren
Malinois schreef:
17-11-2019 15:02
Maar 100-150 euro weegt toch totaal niet op tegen de tijd die het kost?
100 euro per maand is in mijn persoonlijke ervaring bij de grootste panels in die top 10 lijst haalbaar PER panel voor ongeveer 10-15 minuten per dag. Bij andere ligt dat op ongeveer 60-80 of je dingt mee om prijsvragen of goede doelen. Maar dit is toch wel een stukkie relaxter dan werken voor een baas ergens hoor. Je hebt aan niemand verantwoording af te leggen, je doet het lekker vanaf huis op de bank, met een muziekje aan of de tv op de achtergrond. Op een tijdstip dat jou uitkomt.
Alle reacties Link kopieren
Panelclix is van euroclix (of omgekeerd). Kun je aan beide meedoen of kan je je maar bij 1 van de twee aanmelden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven