Geld & Recht alle pijlers

Geld bijverdienen vanuit huis (vragen, onderzoeken)

17-11-2019 13:41 3024 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn jullie ervaringen met bijverdienen door het invullen van enquêtes en online onderzoeken? Zoals Toluna, Opinieland etcetera? Ben een half jaartje geleden begonnen er mee en bij al die panels ben ik zo'n 10 minuten per dag per panel kwijt en nu ik de kwaden van de goeden gescheiden heb (er zitten ook wazige tussen, waar de lijsten weinig interessant zijn en de beloningen onduidelijk) heb ik nu een 7 a 8 tal panels waar ik een uur tot anderhalf per dag zoet mee ben. Meestal ga ik er even voor zitten tussen de werkdag en het koken in, soms als dat niet uitkomt vlak na het eten. Maar het is inmiddels een daily routine geworden en een leuke ook, want er wordt steeds meer werk gemaakt van de kwaliteit van de vragenlijsten.

Dit topic is bedoeld om tips uit te wisselen, wat is de juiste strategie het meeste voordeel er uit te halen? Welke panels zijn wel en welke niet betrouwbaar? Vragen over de panels, etcetera.

Ik heb geleerd dat de grootste onderzoekspanels niet voor niks de “grootsten zijn”. De gevestigde namen heb ik de beste ervaringen mee. Ik heb in het begin wat aangeklooid met panels als cycling stories, listwise, money miljonair en beloonjemening, niet aan beginnen. Zonde van je tijd. Het beste is de gevestigde orde. Ik ben dit lijstje https://www.testnugratis.nl/de-10-groot ... r-de-loep/ gaan afwerken op 'waardevolle mening' na. SAMSAM is de vreemde eend in de bijt. Geen verdiensten in de vorm van bonnen en geld, omdat het een jong bedrijf is maar wel heel leuke vragenlijsten en je dingt mee om allerlei prijzen zoals een ballonvaart. Vandaar dat ik zei dat ik er 7 of 8 doe iedere dag, net wanneer ik er tijd voor heb.

Meer tips?
Alle reacties Link kopieren
In maart had ik €87, maar dat had dus veel meer kunnen zijn omdat ik al 2 weken niet zoveel doe. Het trekt nu weer een beetje aan, maar ik zat alleen maar Corona, Corona.
En ook vorige week ontdekt dat ik weer zwanger ben. Duimen jullie allemaal mee voor een plakker dit keer? :)

Als de baby er is verwacht ik wel van iedereen een klein presentje via Bol.com he. Jullie hebben al zoveel bonnen, gehehhe! ;-D
Alle reacties Link kopieren
_melon schreef:
03-04-2020 20:52
In maart had ik €87, maar dat had dus veel meer kunnen zijn omdat ik al 2 weken niet zoveel doe. Het trekt nu weer een beetje aan, maar ik zat alleen maar Corona, Corona.
En ook vorige week ontdekt dat ik weer zwanger ben. Duimen jullie allemaal mee voor een plakker dit keer? :)

Als de baby er is verwacht ik wel van iedereen een klein presentje via Bol.com he. Jullie hebben al zoveel bonnen, gehehhe! ;-D

:HA:

Haha gefeliciteerd melon! Ik zal voor je duimen!

Verder iedereen lekker bezig als ik het zo lees! Ik heb mijn bolbonnen deze week maar eens uitgegeven (stiften en een schetsboek) maar vanavond lijsten bij wvm kunnen invullen en een bon kunnen claimen dus er staat weer 10 euro in m'n bolaccount :yes:

Vriendin van mij gaat er nu ook aan beginnen, die wil ook geld verdienen hahahahaha.
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
@Melon: Gefeliciteerd! Ik ga voor je duimen! Wordt dit je eerste kind?
Alle reacties Link kopieren
Melon ik ga zeker voor je duimen, dit keer gaat het goed komen. :hug:
Bol bonnen? Welke bol bonnen?
Waar heb je het over? Ik ken geen bol bonnen?
Nu durf ik mijn lijstje niet meer te plaatsen, verd*kki*

Dames en weer gefeliciteerd met jullie bonnen he?! :proud:

Met de HEMA bonnen is het helemaal goed gekomen! :yes:
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Melon gefeliciteerd :redrose: ik ga duimen dat deze mini mini mini 9 maanden in je veilige buik blijft zitten.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Melon! Ik duim met je mee, hoop echt dat het goed komt! :hug:

@Jane wat fijn van de Hema bonnen! Ik weet ook niet waar Melon het over heeft met de bol bonnen :cencored: haha.
Alle reacties Link kopieren
@Jane: Oh super fijn dat het met die hema bonnen nog is gelukt!
Alle reacties Link kopieren
Proficiat Melon ik zal duimen voor je en je kan maar beter nog snel wat enquêtes gaan invullen de komende maanden want daarna heb je daar even geen tijd meer voor :lol: .

Jane fijn dat het nog gelukt is me de Hema bonnen.
Alle reacties Link kopieren
Shiverrr schreef:
03-04-2020 22:29
@Melon: Gefeliciteerd! Ik ga voor je duimen! Wordt dit je eerste kind?
Nee we hebben al een dochter van net 2! Het is wel m'n derde zwangerschap na haar geboorte. 3x is scheepsrecht hopen we!

Bedankt allemaal!! :flirting: :flirting:

Het lijkt weer een rustig weekend te worden op vragenlijst gebied.
Alle reacties Link kopieren
Blauwbloemetje schreef:
04-04-2020 09:58
Proficiat Melon ik zal duimen voor je en je kan maar beter nog snel wat enquêtes gaan invullen de komende maanden want daarna heb je daar even geen tijd meer voor :lol: .

Jane fijn dat het nog gelukt is me de Hema bonnen.
Hahaha. Ja dit worden drukke maanden!

Gelukkig maar Jane. Ik hoop maar dat ze blijven bestaan. :'(
Alle reacties Link kopieren
Nah ik heb mijn HEMA bestelling al binnen! Wat een topservice , ik hoop ook dat ze blijven bestaan maar ja thuisisolatie of alleen naar werk he...anders heb ik de neiging om iedere dag wel gaan om ze te steunen.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Het valt mij op bij sommige vragen lijsten dagaks ze vragen naar jr beroep dag ze dat dan in verschillende opties neerzetten. Laag geschoold, midden kader en nog wat opties.
Ik werk in de schoonmaak en val dan onder laag geschoold maar word nu wel als een vitaal beroep gezien.
Vraag Ik toch af waarom lijsten makers voor die opzet kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Bij euroclix eindelijk mijn punten erbij van de zorgverzekering die ik via hun had afgesloten. Ik heb meteen 37,50 laten uitbetalen. Dus binnenkort komt de nieuwe stofzuiger eraan!
Alle reacties Link kopieren
_melon schreef:
04-04-2020 13:16
Nee we hebben al een dochter van net 2! Het is wel m'n derde zwangerschap na haar geboorte. 3x is scheepsrecht hopen we!

Bedankt allemaal!! :flirting: :flirting:

Het lijkt weer een rustig weekend te worden op vragenlijst gebied.
Dan is het helemaal spannend!
Alle reacties Link kopieren
han1987 schreef:
05-04-2020 13:10
Bij euroclix eindelijk mijn punten erbij van de zorgverzekering die ik via hun had afgesloten. Ik heb meteen 37,50 laten uitbetalen. Dus binnenkort komt de nieuwe stofzuiger eraan!
Dat is lekker zoveel in 1x kunnen laten uitbetalen! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
derooiekater schreef:
04-04-2020 15:42
Het valt mij op bij sommige vragen lijsten dagaks ze vragen naar jr beroep dag ze dat dan in verschillende opties neerzetten. Laag geschoold, midden kader en nog wat opties.
Ik werk in de schoonmaak en val dan onder laag geschoold maar word nu wel als een vitaal beroep gezien.
Vraag Ik toch af waarom lijsten makers voor die opzet kiezen.

Tja, dat het een vitaal beroep is verandert niets aan het feit dat het in dit geval laaggeschoold is. Scholingsniveau zegt niet direct wat over vitaliteit (of andersom) en ik denk dus ook niet dat ze daar verder wat mee bedoelen. Je moet ergens onderscheid maken en het is nu eenmaal het makkelijkst om opleidingen en beroepen onder te verdelen in scholingsniveau.
rainydays wijzigde dit bericht op 05-04-2020 16:15
Reden: .
0.90% gewijzigd
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
RainyDays schreef:
05-04-2020 16:14
Tja, dat het een vitaal beroep is verandert niets aan het feit dat het in dit geval laaggeschoold is. Scholingsniveau zegt niet direct wat over vitaliteit (of andersom) en ik denk dus ook niet dat ze daar verder wat mee bedoelen. Je moet ergens onderscheid maken en het is nu eenmaal het makkelijkst om opleidingen en beroepen onder te verdelen in scholingsniveau.
Kom genoeg lijsten tegen die alleen naast je opleiding nivo vragen in welke sector je zit dat vind ik veel vriendelijker staan.
Alle reacties Link kopieren
derooiekater schreef:
05-04-2020 17:05
Kom genoeg lijsten tegen die alleen naast je opleiding nivo vragen in welke sector je zit dat vind ik veel vriendelijker staan.
Maar ik denk dat ze het gewoon voor de statistieken willen weten en/of gebruiken om conclusies te trekken.
En het is toch ook niet lullig bedoeld of het laag geschoold werk is of niet. Het zijn toch gewoon feiten in principe? En het wil niet zeggen dat het slechter is, want schoonmakers heb je heel hard nodig. Het zou een drama zijn als dat niet zou gebeuren, vooral in deze tijd.
Alle reacties Link kopieren
derooiekater schreef:
05-04-2020 17:05
Kom genoeg lijsten tegen die alleen naast je opleiding nivo vragen in welke sector je zit dat vind ik veel vriendelijker staan.

Het ligt er maar net aan wat ze willen weten/vergelijken. Dat is bij de ene vragenlijst anders dan bij de andere. Ik begrijp het probleem niet zo goed. Ze vragen naar feiten/gegevens; daar hangt geen oordeel aan.
rainydays wijzigde dit bericht op 05-04-2020 17:31
Reden: .
0.72% gewijzigd
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
Vandaag gewoon helemaal geen enquete gedaan. Ik heb ook niet veel gekeken, maar als ik wel keek niks en ook geen emails ontvangen. Opzich best lekker een dagje niks. Bij jullie ook zo rustig vandaag?
Alle reacties Link kopieren
Shiverrr schreef:
05-04-2020 22:17
Vandaag gewoon helemaal geen enquete gedaan. Ik heb ook niet veel gekeken, maar als ik wel keek niks en ook geen emails ontvangen. Opzich best lekker een dagje niks. Bij jullie ook zo rustig vandaag?

Ja meestal rustig in weekend. Heb ook geen zin gehad om te kijken haha dus of er wat heeft gestaan weet ik niet. In ieder geval bijna geen mailtjes gekregen.
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
RainyDays schreef:
05-04-2020 23:01
Ja meestal rustig in weekend. Heb ook geen zin gehad om te kijken haha dus of er wat heeft gestaan weet ik niet. In ieder geval bijna geen mailtjes gekregen.
Sowieso is het al een tijd heel rustig met enquetes. Ik heb een beetje teruggekeken in mn excel bestand en het is ongeveer al rustig vanaf 28 maart. Hebben jullie dat ook of is het bij jullie alleen het weekend?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb steeds veel vragenlijsten waar helemaal geen MBO in staat, dan kan je kiezen tussen ongeschoold, middelbare school (VMBO enzo), universiteit en master. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
_melon schreef:
06-04-2020 09:14
Ik heb steeds veel vragenlijsten waar helemaal geen MBO in staat, dan kan je kiezen tussen ongeschoold, middelbare school (VMBO enzo), universiteit en master. :facepalm:
Dat is ook raar. Soms heb je ook MBO voor jaartal X. Dan denk ik en daarna dan? Dan kan je toch ook MBO hebben gehaald.
Alle reacties Link kopieren
Shiver bij mij is het ook rustiger met lijsten. En gisteren ook geen een gedaan. Lekker van de zon in de tuin genoten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven