Geld & Recht alle pijlers

Geld geleend aan buurvrouw

06-03-2018 12:57 322 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorig jaar €1500 geleend aan mijn buurvrouw.

Ze bleek veel verder in de schulden te zitten dan ze mij verteld heeft..
Ze zou elke maand €100 overmaken naar mijn bankrekening.
De eerste maand betaalde ze. De maanden daarna werd het moeilijker. Ik heb haar daar op aangesproken en de maanden daarop betaalde ze netjes. Tot nu..
ze moet nog €1000 betalen en vorige maand heeft ze niet kunnen betalen zei ze.

Ze loopt nu al bijna 2 maanden achter en zit nu nog verder in de schulden.

Het vervelende is dat er met haar niet goed valt te praten. Elke keer als ik het erover heb met haar krijg ik een boze toon.

Ik denk niet dat ik mijn geld nog ga krijgen. Omdat het niet op papier staat, geen handtekening niks, kan ik niks denk ik he?
Elke maand als haar inkomen komt sta jij op de stoep en gaat samen met haar naar de pinautomaat. Voor de 100 euro.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, dan zet ze maar spullen op marktplaats.
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
06-03-2018 13:22
dat ben je ook, en hoezo tref jij de buurvrouw huilend op de bank aan... dan zat er al iets niet in de haak hoor?

(ik zie mijn buren alleen op de gang/straat of hooguit het balkon 'hoi en doei' en geen drama, kan ik je aanraden hoor)

ze klinkt als een manipulatief kreng, toughen up
Wij kwamen in die tijd vaak bij elkaar over de vloer, deelden vanalles. Maar blijkbaar dus niet genoeg want ze zit veel en veel dieper in de schulden dan dat ik ooit geweten heb.
Alle reacties Link kopieren
Doreia schreef:
06-03-2018 13:25
Elke maand als haar inkomen komt sta jij op de stoep en gaat samen met haar naar de pinautomaat. Voor de 100 euro.
De afspraak was al dat elke maand dat de toeslagen komen zij meteen het geld overmaakt. Dat ging een paar maanden goed (ookal moest ik er soms achteraan gaan), maar nu dus niet meer.. want nu moest ze er dingen van betalen zei ze.
Heel dom van je.
Maar ik zou haar het leven zuur maken, net zolang tot ze de laatste cent heeft terug betaald.
anoniem_325195 wijzigde dit bericht op 06-03-2018 16:25
0.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nu gewoon blijven "zeuren", dan word ze maar boos. Ze gaan er inderdaad van uit dat jij opgeeft. Jullie relatie is toch al verstoord.
eenmeisje1993 schreef:
06-03-2018 13:28
De afspraak was al dat elke maand dat de toeslagen komen zij meteen het geld overmaakt. Dat ging een paar maanden goed (ookal moest ik er soms achteraan gaan), maar nu dus niet meer.. want nu moest ze er dingen van betalen zei ze.
Jou moet ze toch ook terug betalen.
Hoezo gaan anderen dan voor? Is dat omdat de anderen meer dwangmiddelen hebben dan jij?
Alle reacties Link kopieren
Kumiko schreef:
06-03-2018 13:32
Jou moet ze toch ook terug betalen.
Hoezo gaan anderen dan voor? Is dat omdat de anderen meer dwangmiddelen hebben dan jij?
Ja, stroom ging voor...
En je hebt gelijk hoor. Super super dom is het van me!
Gewoon gaan zeuren, in dit soort gevallen is het vaak : de aanhouder wint.

- Stel der voor om spullen op marktplaats te zetten.
- Bel iedere dag is een keer aan om haar te herinneren dat je nog geld krijgt.
- Accepteer alles wat ze je terugbetaald

En in het uiterste geval ga dreigen met het in rekening brengen van rente als ze niet tijdig betaald.

Levert je buurvrouw genoeg stress en iritatie op om haar in beweging te krijgen. 1000 kan zo afbetaald worden.

En tip voor de volgende keer luister niet direct maar krokodillen tranen en regel je zaakjes goed.
Kortom wees gewoon een irritante deurwaarder ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb haar net een bericht gestuurd dat ze moet over maken wat ze kan missen.
Ze heeft nu €10 overgemaakt met de boodschap ''Dit kan ik eigenlijk al niet missen''
Heb je wel bewijs op de app?
Alle reacties Link kopieren
eenmeisje1993 schreef:
06-03-2018 13:17
Ik trof haar huilend aan op de bank vorig jaar, want haar auto zou in beslag genomen worden. Ik had het geld toevallig gespaard.. Gevoelig type dat ik ben heb ik in een vlaag van verstandsverbijstering het geld overgemaakt. Lenen bij de bank kon ze niet en familie en vrienden waren wel slim genoeg om het niet te doen.
Als ik er niet achteraan zat had ze inderdaad helemaal niks overgemaakt denk ik. Ze is nogal een overheersend type en ik ben dat wat minder. Ze denkt dus dat ze er wel makkelijk vanaf zal komen want eenmeisje1993 heeft toch niet zo'n grote mond.

Daarom voel ik me dus ook zo in de maling genomen.

Een grote mond is geen vereiste om je geld terug te krijgen, er zijn andere manieren om haar aan de afspraak te houden. Je hebt het geld overgemaakt schrijf je, heb je erbij vermeld dat het een lening betreft?
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.
Alle reacties Link kopieren
hahahaha, ja maar dan moet je het ook niet zo vragen
sorry hoor, hou op met lief/naïef doen

ze is een takketrut, een takkentrut ga je niet vragen 'wat ze kan missen' die meld je gewoon dat je stappen gaat nemen als je niet snel volgens afspraak betaald
Lorem Ipsum
eenmeisje1993 schreef:
06-03-2018 13:39
Ik heb haar net een bericht gestuurd dat ze moet over maken wat ze kan missen.
Ze heeft nu €10 overgemaakt met de boodschap ''Dit kan ik eigenlijk al niet missen''
Dit is veel te veel ruimte.
De afspraak was"op toeslagendag 100 euro.
Dat ga je nu dus ook doen.

Welke bank heeft ze? Is het ING, dan sta je om 9 uur bij haar op de stoep. Zit ze bij een andere bank dan sta je om 12 uur bij haar op de stoep.
En dan hou je haar aan de afspraak.
Als ze het niet kan, dan mag ze ter plekke bellen met de Kredietbank voor hulp bij haar financiën. Maar als ze dat niet doet, dan ga je niet weg voor je weer 100 euro hebt. Want die 100 euro had ze namelijk ook kunnen aanbieden aan de deurwaarder die beslag op haar auto had gelegd. Maar als ze daar niet bij had betaald, had die gewoon haar auto alsnog verkocht. Dus die had dan een pressiemiddel. Jij hebt geen ander pressiemiddel dat elke uitbetaaldag er fysiek te staan en je geld op te eisen. Moet ze maar betere prioriteiten stellen. Niet jouw probleem.
Lijk erop dat ze gewoon op je schuldgevoel wil inspelen. Niet laten doen! Gewoon telkens blijven zagen. Ook al is het in kleine beetjes... Uiteindelijk maakt het wel een groot geheel.
Alle reacties Link kopieren
eenmeisje1993 schreef:
06-03-2018 13:39
Ik heb haar net een bericht gestuurd dat ze moet over maken wat ze kan missen.
Ze heeft nu €10 overgemaakt met de boodschap ''Dit kan ik eigenlijk al niet missen''
Ah je bent echt veel te lief. Raap je moed bij elkaar, bel bij haar aan en zeg haar dat je verwacht dat zij zich nu aan haar afspraak gaat houden van €100 per maand af betalen. Probeer daadkrachtig te zijn! Want het gaat niet om een paar 10jes. €1000 is veel geld, ze boort je eigenlijk gewoon een vakantie of een berg nieuwe kleding door je neus. En laat haar inderdaad een document tekenen waarin ze bevestigd dat ze €1000 van je heeft geleend. Zij kan wel onaardig doen, maar als je laat merken dat het jou iets doet heeft ze je in dr tang. Geen medelijden hebben met deze dame. Werkt ze trouwens niet ofzo?
Alle reacties Link kopieren
eenmeisje1993 schreef:
06-03-2018 13:39
Ik heb haar net een bericht gestuurd dat ze moet over maken wat ze kan missen.
Ze heeft nu €10 overgemaakt met de boodschap ''Dit kan ik eigenlijk al niet missen''
Zeg ook steeds dat jij het nodig hebt.
Elke keer.
Laat je niet overheersen door haar.
Schijt aan haar bozige hoofd. ;)
eslarealidad wijzigde dit bericht op 06-03-2018 13:50
0.69% gewijzigd
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
En als ze zegt dat ze het niet kan missen, jammer maar jij kan het ook niet missen. En als ze het niet kon missen had ze het ook niet moeten lenen.
Alle reacties Link kopieren
Echt superdom om zoveel geld aan een buurvrouw te lenen. Ik zou die 1000 euro maar als verloren zien en ook de goede band met haar.
Alle reacties Link kopieren
@mvc_Medelijden heb ik al niet meer hoor. Dus dat ze zegt '' dit kon ik eigenlijk al niet missen'' doet me niet veel.

@hippygirl94 Ze werkte als postbode maar is ontslagen.. ze werkt nu dus niet meer.. heeft wel uitkering, toeslagen en haar ex alimentatie.. maar ze zit dus echt heel diep in de schulden. Ik dacht dus dat het alleen die auto was maar ze heeft dus blijkbaar gelogen.. Ze kan echt beter in de schuldsanering.. want zelf gaat ze het niet redden. Ze zal echt met haar neus op de feiten gedrukt moeten worden en moeten leren met geld om te gaan want dat heeft ze nooit gekund hoorde ik van haar vriendinnen.
eenmeisje1993 wijzigde dit bericht op 06-03-2018 13:57
0.57% gewijzigd
En als jij je poot stijf houdt, misschien dat ze dan eens financiële hulp gaat zoeken.
Met een bijstandsuitkering kun je rondkomen. Moet ze die Heilige koe misschien wegdoen. Kan ze met de opbrengst jou weer afbetalen, heeft ze geen vaste lasten meer aan de auto en kan ze makkelijker de energie betalen.
Maar hou je poot stijf. Tot al je geld terug is.
Alle reacties Link kopieren
eenmeisje1993 schreef:
06-03-2018 13:52
@mvc_Medelijden heb ik al niet meer hoor. Dus dat ze zegt '' dit kon ik eigenlijk al niet missen'' doet me niet veel.

@hippygirl94 Ze werkte als postbode maar is ontslagen.. ze werkt nu dus niet meer.. heeft wel uitkering, toeslagen en haar ex alimentatie.. maar ze zit dus echt heel diep in de schulden. Ik dacht dus dat het alleen die auto was maar ze heeft dus blijkbaar gelogen.. Ze kan echt beter in de schuldsanering.. want zelf gaat ze het niet redden. Ze zal echt met de neus op de feiten gedruk moeten worden en moeten leren met geld om te gaan want dat heeft ze nooit gekund hoorde ik van haar vriendinnen.
Tja als ze de schuld sanering ingaat kun je echt naar je geld fluiten. Er achter aan dus! En laat het een wijze les zijn om nooit meer geld uit te lenen.
Alle reacties Link kopieren
eenmeisje1993 schreef:
06-03-2018 13:25
Dat zeg ik toch niet? Ik vind het alleen wel krom dat als iemand je uit de brand heeft geholpen en gewoon vraagt waar ze recht op heeft je geen bozige toon hoeft te verwachten? En daarnaast ook nog commentaar hebben op vanalles wat met mij als persoon te maken heeft.
Je hebt helemaal gelijk hoor.
Jij helpt haar uit de brand en vervolgens krijg je een grote bek en commentaar. Ik zou daar bloedlink van worden.
Maar helaas kun je niet zoveel, behalve dan blijven zeuren om je geld.
Misschien eens het gesprek aangaan en aangeven dat jij je geld ook nodig hebt en als 100 euro per maand niet haalbaar is, wat er dan wel haalbaar is?
Alle reacties Link kopieren
Je bent nog jong, iedereen maakt fouten. Je hebt je les geleerd.
ik geef mn bek ook maar een douw

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven