Geld & Recht alle pijlers

Geld geleend en terugbetaald, zij zegt van niet

26-05-2020 17:16 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

In 2017 heb ik met een vriendin een zelfgemaakt, ondertekend contract afgesloten voor een geldlening van €2500,-
Ik zou het bedrag in maandelijkse termijnen afbetalen.

Ik heb het geld cash ontvangen, en ook cash terugbetaald.

Kort na dit alles hebben we contact verbroken...

Nu krijg ik echter een aangetekende brief dat ik het bedrag binnen 14 dagen moet overmaken, inclusief rente over het geleende bedrag, doe ik dat niet dan gaat ze juridische stappen ondernemen en mij aansprakelijk stellen voor alle kosten.

Wat kan ik hier mee doen?!
Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
Je hebt natuurlijk nooit ontvangstbevestigingen gevraagd voor dat geld wat je gegeven hebt?
Geen idee of zij dat zo kan maken en een poot heeft om op te staan.
Alle reacties Link kopieren
Aangetekende brief retour met datum(s) waarop je het terug betaald hebt?

Maar er staat dus nergens zwart op wit dat je het überhaupt hebt gekregen?
justagirly wijzigde dit bericht op 26-05-2020 17:19
34.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ff langs gaan.
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Niet slim, dat cash gedoe. Voordeel is wel dat zij ook niet kan bewijzen dat je het ontvangen hebt. Of heb je een ontvangstbevestiging getekend?
Jij kan niet bewijzen dat je het heb betaald en zij niet dat zij het ooit heeft ontvangen, er is wel een contract, maar vraag me af in hoe verre die echt geldig is
Alle reacties Link kopieren
Als je niets hebt laten tekenen voor ontvangst is het lastig denk ik. Zij heeft wel iets met jouw handtekening.

Wat een kut vriendin (als het waar is dat je terugbetaald hebt).
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
ViezeHond schreef:
26-05-2020 17:19
Ik zou ff langs gaan.
Dat ook.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Zitten jullie in de drugshandel ofzo? Of hebben jullie een uitkering?
Waarom zou je anders dit soort zaken contant doen?
Bewijzen dat je al betaald hebt, kun je dus niet. Kun je het wel aannemelijk maken? Bijvoorbeeld middels bankafschriften aantonen dat je maandelijks €250 of €125 of wat dan ook pinde?

Of iets besproken via email, app, sms?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan helaas niet op haar reageren.
Ik weet dat ze is verhuist en ze heeft in de aangetekende brief alleen een bankrekeningnummer achter gelaten. Geen adres o.i.d. Ik heb dus geen mogelijkheid om contact met haar op te nemen.

Ik heb inderdaad geen bewijs dat zij mij geld heeft gegeven, maar ook geen bewijs dat ik het terug heb gegeven.
Natuurlijk kun je op mijn bankrekening zien dat ik geld gepind heb, maar dan heb ik nog geen bewijs dat ik het aan haar gegeven heb.
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
26-05-2020 17:24
Zitten jullie in de drugshandel ofzo? Of hebben jullie een uitkering?
Waarom zou je anders dit soort zaken contant doen?
Zij kon het alleen op die manier.. Ik heb het op mijn bankrekening gezet.
Maar volgens mij vraag ik iets wat niks daarmee te maken heeft?
Alle reacties Link kopieren
meili schreef:
26-05-2020 17:26
Ik kan helaas niet op haar reageren.
Ik weet dat ze is verhuist en ze heeft in de aangetekende brief alleen een bankrekeningnummer achter gelaten. Geen adres o.i.d. Ik heb dus geen mogelijkheid om contact met haar op te nemen.

Ik heb inderdaad geen bewijs dat zij mij geld heeft gegeven, maar ook geen bewijs dat ik het terug heb gegeven.
Natuurlijk kun je op mijn bankrekening zien dat ik geld gepind heb, maar dan heb ik nog geen bewijs dat ik het aan haar gegeven heb.
Staar er in het contract dat je het geld ontvangen hebt?
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
eva-luna schreef:
26-05-2020 17:25
Bewijzen dat je al betaald hebt, kun je dus niet. Kun je het wel aannemelijk maken? Bijvoorbeeld middels bankafschriften aantonen dat je maandelijks €250 of €125 of wat dan ook pinde?

Of iets besproken via email, app, sms?
Ja app natuurlijk.. Maar die heb ik allang niet meer.. We praten over bijna 3 jaar geleden..
Dat ik geld gepind heb kan ik laten zien, maar dan nog kan ik niet bewijzen dat het naar haar is gegaan
Alle reacties Link kopieren
Eidde schreef:
26-05-2020 17:29
Staar er in het contract dat je het geld ontvangen hebt?
Nee
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
26-05-2020 17:20
Niet slim, dat cash gedoe. Voordeel is wel dat zij ook niet kan bewijzen dat je het ontvangen hebt. Of heb je een ontvangstbevestiging getekend?
Nee, ik heb nooit een ontvangstbevestiging getekend
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
26-05-2020 17:18
Aangetekende brief retour met datum(s) waarop je het terug betaald hebt?

Maar er staat dus nergens zwart op wit dat je het überhaupt hebt gekregen?
Gaat niet, ze is verhuisd en ik heb geen idee waar ze woont. Ik kan op geen enkele manier contact met haar opnemen.
En er staat idd niet zwart op wit dat ik iets heb ontvangen..
Alle reacties Link kopieren
Tja, je kunt één cent overmaken en als omschrijving geven dat ze je even moet bellen (dus telefoonnummer bijvoegen) omdat je wilt overleggen.

Als jij niet getekend hebt dat je het gekregen hebt of dat zij het aan jou overgemaakt heeft via de bankrekening, dan wordt het wel een moeilijk verhaal dat jij dat geld hebt gekregen...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
26-05-2020 17:35
Tja, je kunt één cent overmaken en als omschrijving geven dat ze je even moet bellen (dus telefoonnummer bijvoegen) omdat je wilt overleggen.

Als jij niet getekend hebt dat je het gekregen hebt of dat zij het aan jou overgemaakt heeft via de bankrekening, dan wordt het wel een moeilijk verhaal dat jij dat geld hebt gekregen...
Daar had ik nog niet aan gedacht, is wel slim.

Denk je dat zij juridisch gezien iets heeft om op te staan met enkel dat contract?
Ik zou gedegen en vertrouwelijk advies inwinnen vóórdat je dit openbaar ergens bespreekt/uitvecht.

Stel dat jij nu zegt:"Ja ik heb het gehad, maar ik heb je alles terug betaald", dan is ZIJ degene met het bewijs dat ze je geld heeft geleend (jouw woord). Gezien jij dan geen bewijs kunt overhandigen dat je het terug betaald hebt, ben jij de sjaak.

Misschien is het nog wel het verstandigst om te stellen dat jullie dit overeengekomen zijn, maar dat jij het geld nooit hebt ontvangen omdat je ervan af zag. Maar goed, ik zou het niet weten. Daarom: gedegen advies!
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 17:39
2.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ook geen telefoonnummer? Andere gemeenschappelijke vrienden? Zijn jullie dan zo naar uit elkaar gegaan dat je vriendin zoiets vervelends doet?
En ook gek dat ze dit ineens communiceert op deze harde manier terwijl zij wel jouw contact gegevens heeft.
zonnedauwregenboog wijzigde dit bericht op 26-05-2020 17:42
27.41% gewijzigd
- Fight for your right to party -
Alle reacties Link kopieren
Niks. Diegene die eist, die bewijst. Zo werkt dat in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
ZonnedauwRegenboog schreef:
26-05-2020 17:38
Ook geen telefoonnummer? Andere gemeenschappelijke vrienden? Zijn jullie dan zo naar uit elkaar gegaan dat je vriendin zoiets vervelends doet?
Niks meer, ze heeft me op alles geblokkeerd, nr veranderd etc. Ook oude vrienden hebben geen contact meer met haar.
Zij is heel erg boos op mij geworden omdat ik een serieuze relatie kreeg.. Naar mijn idee niet iets wat zo dramatisch zou moeten zijn, maar zij zag het anders. (ze kent mijn vriendin niet eens).
Misschien een wraakactie?
Alle reacties Link kopieren
meili schreef:
26-05-2020 17:42
Niks meer, ze heeft me op alles geblokkeerd, nr veranderd etc. Ook oude vrienden hebben geen contact meer met haar.
Zij is heel erg boos op mij geworden omdat ik een serieuze relatie kreeg.. Naar mijn idee niet iets wat zo dramatisch zou moeten zijn, maar zij zag het anders. (ze kent mijn vriendin niet eens).
Misschien een wraakactie?
Nou echt heel erg laag van haar. Maar ik denk dat je niets hebt te vrezen. Is de brief via een tussenorganisatie of direct van haar?
- Fight for your right to party -
Alle reacties Link kopieren
ZonnedauwRegenboog schreef:
26-05-2020 17:45
Nou echt heel erg laag van haar. Maar ik denk dat je niets hebt te vrezen. Is de brief via een tussenorganisatie of direct van haar?
De brief komt direct van haar af

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven