Geld & Recht alle pijlers

geld terugvragen strippenkaart

06-03-2024 07:43 73 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb dus nog een strippenkaart van circa €50 liggen om mee te sporten met een groepje. Het is een hecht groepje buiten die samen sport.
Nu zit ik met een hernia en herstel gaat lang duren. Voordat ik weer mee kan doen zijn we gerust half jaar of jaar verder.
Omdat trainer altijd heel compassievol was richting mij en iedereen en altijd ook buiten sporten om interesse toonde wilde ik het erbij laten.
Nu ze weet van mijn hernia en dat ik stop zie ik ineens een heel ander persoon en dat steekt bij mij. Alsof er nu geen geld meer aan me te verdienen valt. Ik weet ook wel dat het voor haar gewoon werk is, maar het voelt fake en dat geeft een nare bijmaak. We hebben toch best wel persoonlijke dingen besproken tijdens het sporten door.
Ik dacht echt dit is iemand die het ook echt iets boeit, maar uit het oog uit het hart.

Zouden jullie het geld terug vragen? Als als je zou terug vragen hoe zou je dit dan vragen? Kans dat ik haar nog tegen kom is groot.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor 50€ zou ik dit lekker laten gaan en mijn energie in mijn herstel steken .
Wat staat in de voorwaarden van de strippenkaart? Daar zou ik eerst naar kijken.
Als het dan mogelijk is om restitutie te krijgen zou ik dat aanvragen. En dat gewoon zakelijk formuleren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nemophilista schreef:
06-03-2024 07:51
Wat staat in de voorwaarden van de strippenkaart? Daar zou ik eerst naar kijken.
Als het dan mogelijk is om restitutie te krijgen zou ik dat aanvragen. En dat gewoon zakelijk formuleren.
Inderdaad vragen als dat volgens de afspraken kan.

Dat staat los van jouw band met haar. Als dat je steekt moet je dat bespreken, en niet koppelen aan wel of geen geld terugvragen.

Sterkte met je hernia.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kan het vragen mits de voorwaarden onduidelijk zijn op dit vlak en dan neerleggen bij het antwoord wat je krijgt. En verder gaan met je leven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kun je de kaart niet aan een van de andere dames verkopen/geven
Alle reacties Link kopieren Quote
je kutgevoel mbt de trainer gaat niet over van die 50 euro terugkrijgen hoor
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar jij verwacht van een trainer dat ze interesse blijft tonen terwijl je er niet meer sport ?
Alle reacties Link kopieren Quote
Orchidpink schreef:
06-03-2024 07:59
Kun je de kaart niet aan een van de andere dames verkopen/geven

Dit! Lijkt me de makkelijkste weg zonder gedoe. Veel succes met je herstel!
Alle reacties Link kopieren Quote
Lekker laten gaan
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat had je precies verwacht van de trainster? Had ze op ziekenbezoek moeten komen, had ze je een fruitmand moeten sturen, had ze je nog wekelijks moeten appen voor een update van je toestand?
♧ Joost Klein, Droom Groot ♧
Alle reacties Link kopieren Quote
Gemberthee schreef:
06-03-2024 08:09
Wat had je precies verwacht van de trainster? Had ze op ziekenbezoek moeten komen, had ze je een fruitmand moeten sturen, had ze je nog wekelijks moeten appen voor een update van je toestand?
In de OP staat dat de : "trainer altijd heel compassievol was richting mij en iedereen en altijd ook buiten sporten om interesse toonde "

Als zij nu (ik verzin maar wat) TO straal negeert, letterlijk de rug toekeert tijdens het sporten en geen woordje meer wisselt dan valt dat toch op en is dat toch best een nare ervaring?

TO, ik zou het opzoeken in de voorwaarden en als je niets terugvindt, de vraag stellen.
(Als er een medische reden is, is er vaak wel wat mogelijk.)
Gewoon neutraal de vraag stellen, is het antwoord "nee" dan is het maar zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gemberthee schreef:
06-03-2024 08:09
Wat had je precies verwacht van de trainster? Had ze op ziekenbezoek moeten komen, had ze je een fruitmand moeten sturen, had ze je nog wekelijks moeten appen voor een update van je toestand?

Ja hier ben ik ook wel benieuwd naar?

Wanneer mensen bij mij (tijdelijk) stoppen vanwege een gezondheidsprobleem dan wens ik ze veel sterkte en dat was het eigenlijk wel. We hebben een zakelijke relatie (ook al zijn er veel persoonlijke gesprekken) dus ik voel me niet verplicht om elke week nog te blijven vragen hoe het gaat. Denk ook niet dat mensen daar echt op zitten te wachten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Orchidpink schreef:
06-03-2024 07:59
Kun je de kaart niet aan een van de andere dames verkopen/geven
Bedankt hier had ik inderdaad nog niet aan gedacht.
Er is 1 dame waarvan ik weet dat ze financieel iets minder heeft denk dat ik mijn strippenkaart aan geef en het er verder bij laat.
Helaas geen voorwaarden ergens hierover, gezien nogal kleinschalig is en het iets is wat ze ernaast doet.

Als reactie op andere, nee ik verwacht niet dat ze op ziekenbezoek komt of blijft appen.
Vond het alleen even pijnlijk om weer te beseffen dat het niemand eigenlijk echt iets boeit. Ik dacht dat zij anders was, mijn fout.
Alle reacties Link kopieren Quote
Om het beter te verwoorden (dit vind ik soms lastig): ik snap dat zakelijke relaties is en daarbij stopt.

Wat me dwars zit is meer algemener en heeft meer te maken met hoe maatschappij soms kan zijn. Voeg je niets meer toe, hebben ze niets meer aan je of uit het oog uit het hart en je bent zo vergeten.
Iedereen heeft zijn eigen problemen en misschien zou ik wel zo een goedzak zijn die zegt als trainer:
Ach weetje het gaat al zo kut met je je hebt al zoveel pijn weetje wat hier is je geld terug en je bent altijd weer welkom.
Maar dat ben ik voor mij zou dat juist voelen en dit zeg ik niet alleen omdat om mijn geld gaat.

Het gaat me niet eens om het geld eigenlijk, meer om het gebaar de gedachten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is je sporttrainer en niet je vriendin en sporttrainers gaan niet iedereen achterna lopen die ziek wordt hoor
Of je je geld terug krijgt weet ik niet, meestal zeggen de voorwaarden dat er geen restitutie verleend wordt
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoelang is de strippenkaart geldig, daar gaat het toch om?

Misschien verandert ze juist haar gedrag wel omdat ze bang is dat je je geld terugvraagt ;) Wat ik overigens gewoon zou doen.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
Omgekeerd zou ik het ook raar vinden om als trainer steeds contact te blijven zoeken met iemand die ziek is en niet kan trainen. Dat kan toch ook als vervelend worden ervaren? Je bent maar iemands trainer, je bent geen vrienden. Daarin moet je dan wel gepaste afstand nemen, vanuit het perspectief van de trainer. Ik zou denken dat het mijn plek dan even niet was, of misschien zelfs bang zijn dat het als opportunisme wordt gezien.
lorem_ipsum wijzigde dit bericht op 06-03-2024 08:43
16.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Eigenlijk verwonder je je gewoon om je eigen vervangbaarheid in de maatschappij? Ja ik snap dat dat soms vervelend voelt maar ik denk dat iedereen zich op een bepaald punt daar schuldig aan maakt.

Neem idd een ziekte. Jij zit daar iedere dag mee maar voor een ander is er weer iets anders waar ze mee zitten en ze worden niet dagelijks geconfronteerd met jouw ziekte of verlies. Zeker wanneer iets gewoon zakelijk is is de interesse een stuk minder.
Alle reacties Link kopieren Quote
NuEvenNiet schreef:
06-03-2024 08:23
Om het beter te verwoorden (dit vind ik soms lastig): ik snap dat zakelijke relaties is en daarbij stopt.

Wat me dwars zit is meer algemener en heeft meer te maken met hoe maatschappij soms kan zijn. Voeg je niets meer toe, hebben ze niets meer aan je of uit het oog uit het hart en je bent zo vergeten.
Iedereen heeft zijn eigen problemen en misschien zou ik wel zo een goedzak zijn die zegt als trainer:
Ach weetje het gaat al zo kut met je je hebt al zoveel pijn weetje wat hier is je geld terug en je bent altijd weer welkom.
Maar dat ben ik voor mij zou dat juist voelen en dit zeg ik niet alleen omdat om mijn geld gaat.

Het gaat me niet eens om het geld eigenlijk, meer om het gebaar de gedachten.
Het is bepaald geen vetpot hoor, dat trainen van die bootcamp-achtige spiergroepjes.
lorem_ipsum wijzigde dit bericht op 06-03-2024 08:45
1.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
NuEvenNiet schreef:
06-03-2024 08:18

Als reactie op andere, nee ik verwacht niet dat ze op ziekenbezoek komt of blijft appen.
Vond het alleen even pijnlijk om weer te beseffen dat het niemand eigenlijk echt iets boeit. Ik dacht dat zij anders was, mijn fout.
als het goed is, boeit het de juiste mensen, je familie, vriendinnen, collegas wellicht zelfs
Maar niet de mensen die je betaalt voor diensten

Ik heb een vriendin, die trapt ook steeds in de valkuil. Denkt na haar bevalling, dat de VK voortaan haar beste vriendin is. Doet steeds weer pijn
Alle reacties Link kopieren Quote
NuEvenNiet schreef:
06-03-2024 08:23
Om het beter te verwoorden (dit vind ik soms lastig): ik snap dat zakelijke relaties is en daarbij stopt.

Wat me dwars zit is meer algemener en heeft meer te maken met hoe maatschappij soms kan zijn. Voeg je niets meer toe, hebben ze niets meer aan je of uit het oog uit het hart en je bent zo vergeten.
Iedereen heeft zijn eigen problemen en misschien zou ik wel zo een goedzak zijn die zegt als trainer:
Ach weetje het gaat al zo kut met je je hebt al zoveel pijn weetje wat hier is je geld terug en je bent altijd weer welkom.
Maar dat ben ik voor mij zou dat juist voelen en dit zeg ik niet alleen omdat om mijn geld gaat.

Het gaat me niet eens om het geld eigenlijk, meer om het gebaar de gedachten.
Ik snap je gevoel. Kan me voorstellen dat ziek zijn, pijn hebben en minder kunnen door je hernia daar ook een steentje aan bijdragen.
Tegelijkertijd zou je bijvoorbeeld de trainer, of andere mensen die minder interesse tonen in wat je nu meemaakt, wat milder kunnen bekijken. Iedereen heeft z'n eigen gedoe, jij kampt met die hernia maar misschien is je trainer in gedachten veel bezig met een relatie die niet is wat hij of zij ervan had gedacht. Of een kind wat niet lekker draait. Of een eigen bedrijf waarvan het elke keer weer afwachten is of je genoeg klanten kunt vinden. Ik bedoel maar: iedereen heeft z'n eigen sores, soms weet je niet waar mensen mee struggelen, en de empathie en de vriendelijkheid die je van andere mensen verwacht, kun je ook aan hun betrachten.

En: wees lief voor jezelf.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
06-03-2024 08:40
als het goed is, boeit het de juiste mensen, je familie, vriendinnen, collegas wellicht zelfs
Maar niet de mensen die je betaalt voor diensten

Ik heb een vriendin, die trapt ook steeds in de valkuil. Denkt na haar bevalling, dat de VK voortaan haar beste vriendin is. Doet steeds weer pijn
Een vriendin van mij is verloskundige, en dat gebeurt inderdaad heel vaak, dat vrouwen het als een vriendschap ervaren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het gaat niet om vriendschap of aardig zijn, de strippenkaart is een zakelijke transactie. Kijk in de voorwaarde en huisregels wat je rechten en plichten zijn.

Kom je er niet uit, dan kan je naar de geschillencommissie gaan, vragen bij je rechtsbijstandsverzekering of juridisch loket.
Alle reacties Link kopieren Quote
NuEvenNiet schreef:
06-03-2024 08:18
Bedankt hier had ik inderdaad nog niet aan gedacht.
Er is 1 dame waarvan ik weet dat ze financieel iets minder heeft denk dat ik mijn strippenkaart aan geef
en het er verder bij laat.
Helaas geen voorwaarden ergens hierover, gezien nogal kleinschalig is en het iets is wat ze ernaast doet.

Als reactie op andere, nee ik verwacht niet dat ze op ziekenbezoek komt of blijft appen.
Vond het alleen even pijnlijk om weer te beseffen dat het niemand eigenlijk echt iets boeit. Ik dacht dat zij anders was, mijn fout.
Doen!

Als je kan lijden, zou ik dat echt doen.
En jammer van die ervaring maar zo is het vaak wel.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven