Geld & Recht alle pijlers

Geld uitgeven aan vuurwerk zonde.

14-12-2019 12:20 349 berichten
Ik kijk liever naar vuurwerk wat afgestoken wordt door een ander.
Mijn man en zoon vinden het dan weer erg leuk om het zelf af te steken, dus dit doen ze dan ook elk jaar.
Maar... Ik vind het eigenlijk zo zonde van het geld, als het aan man ligt koopt hij voor een paar honderd euro vuurwerk.
We komen elkaar tegemoet hierin gelukkig.
Hoeveel geven jullie uit aan vuurwerk?
Odense2 schreef:
14-12-2019 12:47
Ik vind de show prachtig, maar om 0:30 wil ik graag slapen.

Twee huizen verderop kopen ze (met een grote vriendengroep) zoveel vuurwerk, dat ze tot na 2:00 doorgaan. Nee, ik overdrijf niet.

Ik.Wil.Slapen.
En mijn ouders vragen dan: "Odense, kom je gezellig brunchen op Nieuwjaarsdag?" Terwijl ik een nacht vol herrie lig te verwerken.

Oordopjes helpen niet.

Verder heb ik het getroffen met mijn buurtjes.
Afgelopen paar jaar is zeker voor 03.30 uur, niet rustig bij ons.
Alle reacties Link kopieren
Een kinderpakketje voor mijn beide kinderen met sterretjes enzo. Dat was het, vind er niks aan dat geknal. Siervuurwerk vind ik wel mooi om naar de kijken, van de buren dan :P
Alle reacties Link kopieren
Niets.

Gelukkig is het in de buurt ook veel en veel minder geworden. Blijkbaar zijn er steeds meer mensen die niks doen. Ik meet het vooral af aan de rommel de ochtend erna. Vorig jaar lag er in onze straat vrijwel niets en maar her en der in de wijk had men echt iets afgestoken. (Ik ga hardlopen voordat ze gaan opruimen, áls ze dat al doen.)
Alle reacties Link kopieren
0 euro, ik heb er niks mee en ook nooit gehad. Bovendien is de hond er bang voor (als we niet bij dr zijn) dus ook een goed excuus om niet op straat te hoeven rondhangen.
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren
Wij vieren oud en nieuw met 4 koppels/gezinnen. Vuurwerk kopen we op de 31e vlak voor de vuurwerkwinkel dicht gaat, dat gaat alles met heel veel korting weg. Ik denk dat we ongeveer €10-20 per koppel kwijt zijn voor een paar mooie potten en wat klein spul.

Ik vind het wel gezellig en de aanwezige kinderen vinden het ook leuk maar niet te veel want ik heb geen zin om eindelijk in de kou te staan.
Ik vind geld aan make up en 10 parfums ook zonde.
Ik neem aan dat jullie budgetteren.
Alle reacties Link kopieren
Goh, ben ik de eerste die wél vuurwerk koopt?

ik ben een enorme krent maar vuurwerk hoort nu eenmaal bij Oud en Nieuw. Ik geloof ook echt in de symboliek van het vuurwerk dus ik steek ook sowieso wat knalwerk en een paar vuurpijlen af. Meestal koop ik een heel simpel goedkoop pakketje van een euro of 30, dat vind ik ook wel weer genoeg.
Am Yisrael Chai!
Zwartvlekje schreef:
14-12-2019 12:54
Wij vieren oud en nieuw met 4 koppels/gezinnen. Vuurwerk kopen we op de 31e vlak voor de vuurwerkwinkel dicht gaat, dat gaat alles met heel veel korting weg. Ik denk dat we ongeveer €10-20 per koppel kwijt zijn voor een paar mooie potten en wat klein spul.

Ik vind het wel gezellig en de aanwezige kinderen vinden het ook leuk maar niet te veel want ik heb geen zin om eindelijk in de kou te staan.
Voor 80 euro mooie potten? Kan het me niet voorstellen :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Niks. Kan er geen geld aan uitgeven. Heb nog nooit wat gekocht en nog nooit wat afgestoken.
Tot een paar jaar geleden vond ik vuurwerk nog wel leuk, en ik heb er in het verleden ook wel eens geld aan uit gegeven (25-50 gulden). De laatste jaren ga ik me er meer aan storen. Vorig jaar heeft een groepje jongetjes uit de buurt onafgebroken van 9 uur ‘s morgens tot middernacht knalvuurwerk lopen afsteken op het braakliggende veldje naast ons huis. Soms zelfs volwassenen erbij, echt onbegrijpelijk en irritant. Van mij mag een algeheel verbod er dus wel komen. Gelukkig denkt mijn partner er net zo over, en hebben de kinderen ook totaal geen interesse. Als dat wel zo zou zijn zou ik het maar laten. Hun eigen geld mogen ze besteden zoals ze willen.
anoniem_228429 wijzigde dit bericht op 14-12-2019 13:00
0.15% gewijzigd
Geld uitgeven aan vuurwerk heb ik nog nooit gedaan. Mijn longen reageren heel heftig op vuurwerk. Nou ja, niet op het knallen zelf, maar de smog die blijft hangen na het knallen. Ik ben dan kortademig en benauwd.

Ik hoop dus op hele harde wind rond de jaarwisseling, dan heb ik er het minste last van. Ik vind het wel mooi om te zien. Ik ben groot voorstander van een grote vuurwerkshow op een ruime locatie en een knalverbod in de wijken.
Alle reacties Link kopieren
Niets, man en ik hebben er allebei niet veel mee (man is zelfs een tikkie pyrofoob). Na middernacht lopen we vaak wel even naar zolder om vanuit het raam naar siervuurwerk in de wijk te kijken. Dat is meer dan genoeg.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
Reageren hier allen de buren die niets kopen :) ?

Ik vond het als kind geweldig en gaf en veel zakgeld aan uit. Nu niks, vind het niet leuk meer. Waar ik nu woon heb je een grote publieke show waar iedereen wel erg van geniet.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Sudrì schreef:
14-12-2019 12:55
Voor 80 euro mooie potten? Kan het me niet voorstellen :hihi:
Zoals ik al zei, we halen vuurwerk pas vlak voor sluitingstijd. Dan betaal je nog geen 20% van de prijs waarmee geadverteerd wordt.
boebezoebe schreef:
14-12-2019 13:01
Reageren hier allen de buren die niets kopen :) ?
Haha, dat denk ik! Ik heb buren die voor een vermogen de lucht in schieten. Wij genieten daar wel van mee ;-)
Alle reacties Link kopieren
Niets.

Vuurwerk is:
- zonde van het geld
- heel erg milieubelastend
- mensen kunnen daar angstig voor zijn
- dieren kunnen daar angstig voor zijn
- geeft heel veel rotzooi
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Sudrì schreef:
14-12-2019 12:54
Ik vind geld aan make up en 10 parfums ook zonde.
Ik neem aan dat jullie budgetteren.
Koop ik ook niet. Op eyeliner en mascara van de Hema na.
Daar maak ik inderdaad ruimte voor.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weinig met vuurwerk. Man een beetje, en nu dat de kinderen wat groter worden, kopen we al een paar jaar wat vuurwerk.

Kopen voor rond de 100 euro. En dat is echt wel meer dan genoeg.
Maleficentje schreef:
14-12-2019 13:03
Koop ik ook niet. Op eyeliner en mascara van de Hema na.
Daar maak ik inderdaad ruimte voor.
En anderen weer wel. Net als met vuurwerk.
Alle reacties Link kopieren
Libra86 schreef:
14-12-2019 12:20

Maar... Ik vind het eigenlijk zo zonde van het geld, als het aan man ligt koopt hij voor een paar honderd euro vuurwerk.
Ik geef zelf niets uit aan vuurwerk maar ik snap wel dat als je het leuk vindt dit soort bedragen uitgeeft. Als je minder uitgeeft heb je net niks. Als je iets doet, moet je het goed doen. Dat geldt voor alles, dus ook voor vuurwerk.
Sudrì schreef:
14-12-2019 13:05
En anderen weer wel. Net als met vuurwerk.
Ja, dat zal best.

Maar als ik het geld wel had gehad, had ik inderdaad die ruimte er niet voor gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Vuurwerk is zo ontzettend slecht voor het milieu. De fijnstof uitstoot is heel hoog. Auto's moeten aan vele eisen voldoen. Maar vuurwerk mag gewoon. In tijden waar zoveel te doen is over NOx uitstoot snap ik niet dat vuurwerk niet wordt aangepakt.

Het is zeer slecht voor flora en fauna. Het geeft veel micro afval dat overal terecht komt.
hamerhaai schreef:
14-12-2019 13:02
Niets.

Vuurwerk is:
- zonde van het geld
- heel erg milieubelastend
- mensen kunnen daar angstig voor zijn
- dieren kunnen daar angstig voor zijn
- geeft heel veel rotzooi
Ja, dit.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben elk jaar een gratis pakket vuurwerk via een klant van mijn werk. Hoewel ik het zelf nooit zou kopen en ik er sowieso geen fan van ben, vind ik het in dit geval wel leuk omdat er bij ons echt helemaal niks te doen is met de jaarwisseling. Het is net een normale avond, je ziet alleen heel in de verte wat vuurwerk. Dus als we gewoon thuis zijn met oud en nieuw, vind ik het voor de kinderen wel feestelijk.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben altijd klein beetje cat 1 vuurwerk voor kind, dit jaar geeft ze aan alleen sterretje te willen omdat het slecht is voor het milieu, de dieren er bang van zijn (huisdieren en kippen uit de tuin) en het veel geld kost. Wij gaan op de logeerkamer kijken naar het vuurwerk van anderen (beste uitzicht daar) en zorgen voor onze dieren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven