Geld & Recht alle pijlers

Geldverspilling onderwijs

18-10-2018 09:11 167 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mmmmmm...
Het personeel van de basisschool gaat 2 aan elkaar geplakte studiedagen doorbrengen in een hotel inclusief eten etc...
Daarnaast worden vergaderingen ook omgeven met lunches en diners.
Ik weet niet hoor, met al die berichten over geldtekort in het onderwijs....
Hoe kan dit?
Alle reacties Link kopieren
mammavanmeisje schreef:
18-10-2018 09:48
Ja inderdaad.

Een basisschool waarvan de leerkrachten op kosten van de school naar het Noorderlicht gaan?
Weet je het zeker?
Als dat al zo is wordt dit niet betaald van schoolgelden, dat weet ik zeker.
Er zit een bestuur achter en een vereniging. Alles word nagekeken. En moet tot op de cent worden verantwoord. Zeker op basisscholen. Cursussen horen erbij. net als vergaderingen en soms zelfs teambuildingdagen en kadootjes bij jubilea.

Ze hebben jarenlang gepot op dat betreffende potje of ze hebben een bepaalde subsidie gehad.

Wees gerust, dat komt niet ten nadele van je kind.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 18-10-2018 10:31
Reden: Oeps ;-
0.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ons team juicht al wanneer we een kroket bij de lunch krijgen. Dus stel je echt niet te veel voor van zo'n tweedaagse, mammavanmeisje. De school heeft een keuze gemaakt om het scholingsbudget op deze manier in te vullen, dus dat gaat niet ten koste van de kwaliteit van onderwijs op jouw dochter. Sterker nog: het versterkt alleen maar die kwaliteit:

Zo wordt een hecht team met veel onderlinge relaties tussen de leerkrachten gekenmerkt door een sterker innovatief klimaat in scholen en meer betrokkenheid bij gezamenlijke besluitvorming.
https://s3.amazonaws.com/academia.edu.d ... en_van.pdf
mammavanmeisje schreef:
18-10-2018 09:11
Daarnaast worden vergaderingen ook omgeven met lunches en diners.
.
Ik heb ooit bij een bepaalde baan ook vergaderd met eten erbij (betaald door de baas). We vergaderden in eigen tijd nadat alles voor de kinderen was gedaan. Oh nee, je kreeg plusuren, die je vervolgens nooit kon opnemen, want wanneer was er ooit tijd om eerder weg te gaan?

Wil niet zeggen dat er geen geld verspild wordt op jouw school, maar als je een probleem hebt onderzoek het dan. Niet alles is wat het lijkt.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons ook gejuich om een kroket, die de conciërge dan gaat halen bij de snackbar om de hoek.

Andere lunches op studiedagen staan onze conciërges ook broodjes te smeren voor ons.

Toen we 50 jaar bestonden had de oudervereniging het gedaan zodat de conciërges een keer mee konden eten en was het in de tuin van een van de ouders, want geen geld voor op locatie.

Teamfeest kan 1x per jaar op locatie, andere 2x zijn ze in de hal van de school.

Óók een keer een weekend gehad, verplicht en inderdaad: een hoop parttimers die onbetaald mee moesten die daar van baalden. Weekend was voor teambuilding en overnachting had daar ook een rol in. Of dat allemaal helemaal benut is...?? Maar dat heeft niks met onderwijs te maken.

Kan me voorstellen dat het een raar beeld geeft aan ouders, maar het komt écht niet uit het potje dat voor onderwijs bedoeld is!! Geloof mij maar, dan heeft de organisatie van lunch/diner/weekend het halve team op z'n dak 😉
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-10-2018 09:45
op de school van jouw kinderen?
Op de basisschool en dan betaald door de school?
Alle reacties Link kopieren
koko67 schreef:
18-10-2018 10:24
Een basisschool waarvan de leerkrachten op kosten van de school naar het Noorderlicht gaan?
Weet je het zeker?
Als dat al zo is wordt dit niet betaald van schoolgelden, dat weet ik zeker.
Leerkrachten die meegaan gaan meestal op kosten van de ouders. En betalen dan hun lunch ed helemaal zelf.
Mevrouw75 schreef:
18-10-2018 11:26
Leerkrachten die meegaan gaan meestal op kosten van de ouders. En betalen dan hun lunch ed helemaal zelf.
Er wirden geen tripjes ( cursussen) betaald van de ouderbijdragen naar het Noorderlicht hoor.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
18-10-2018 09:54
Dat komt niet uit schoolgelden. Dat zijn subsidiepotjes van de nationale overheid (in het kader ‘een sterke economie met internationale verbindingen) of EU potjes (milieu! Uitwisseling! Cultuur! En idd allemaal met uitroeptekens).
Oh, zulke uitwisselingen.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
18-10-2018 11:28
Er wirden geen tripjes ( cursussen) betaald van de ouderbijdragen naar het Noorderlicht hoor.
Tripjes met leerlingen kunnen zomaar georganiseerd worden. Ouders, of leerlingen zelf, betalen dan het tripje. De docent speelt reisleider 24 uur per dag en als uitruil wordt de docent daar niet voor betaald, maar mag gratis mee.

Mammavanmeisje haalt basisschool, hogeschool, uitwisselingen en cursussen door elkaar, dan gooi ik er nog extra-curriculaire tripjes op de middelbare school bij.
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 18-10-2018 11:33
16.89% gewijzigd
Mevrouw75 schreef:
18-10-2018 11:31
Tripjes met leerlingen kunnen zomaar georganiseerd worden. Ouders, of leerlingen zelf, betalen dan het tripje. De docent speelt reisleider 24 uur per dag en als uitruil wordt de docent daar niet voor betaald, maar mag gratis mee.
Er staat niks over leerlingen.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
18-10-2018 11:33
Er staat niks over leerlingen.
Zie mijn toevoeging.
Alle reacties Link kopieren
sammie500 schreef:
18-10-2018 11:22
Bij ons ook gejuich om een kroket, die de conciërge dan gaat halen bij de snackbar om de hoek.
En ik kreeg dan als vegetariër een kadetje met aardbeienjam :lol:
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
In het bedrijfsleven krijg je ook geen kroketten van de baas hoor, bij de lunch
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-10-2018 11:36
In het bedrijfsleven krijg je ook geen kroketten van de baas hoor, bij de lunch
Wel als je op cursus bent in zo’n conferentiecentrum.

Mijn bedrijfslevenbaas was wel erg scheutig met borrels om successen te vieren.

Ik kreeg ook altijd alle agenda’s, pennen en andere kantoorshit die ik nodig had.
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 18-10-2018 11:43
28.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-10-2018 11:36
In het bedrijfsleven krijg je ook geen kroketten van de baas hoor, bij de lunch
Ik krijg nooit lunch van mijn baas, maar als wij een heisessie hebben (1x in de 3 jaar ofzo) en ik om 06.30u in de trein zit om naar een locatie aan de andere kant van het land te gaan, dan krijg ik echt wel een lunch aangeboden. En soms met één kroketje.
lilalinda schreef:
18-10-2018 11:36
In het bedrijfsleven krijg je ook geen kroketten van de baas hoor, bij de lunch
Ik heb altijd lunchgeld of lunch gekregen op cursussen of zakentrips.

Of een broodje kaas tijdens hele lange vergaderingen ect.

Het gaat hier niet over de normale lunch.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 18-10-2018 11:41
10.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-10-2018 11:36
In het bedrijfsleven krijg je ook geen kroketten van de baas hoor, bij de lunch
De kroket is tijdens een studiedag... Als extra bij de lunch die je zelf meebrengt. Ik heb geen idee hoe het in het bedrijfsleven is. Daar wilde ik het ook niet tegen afzetten, ik wilde aangeven dat wij geen sjieke lunch krijgen op een studiedag, maar een kroket óf een broodje aardbeienjam (😊 haha, geweldig)
Alle reacties Link kopieren
sammie500 schreef:
18-10-2018 11:41
De kroket is tijdens een studiedag... Als extra bij de lunch die je zelf meebrengt. Ik heb geen idee hoe het in het bedrijfsleven is. Daar wilde ik het ook niet tegen afzetten, ik wilde aangeven dat wij geen sjieke lunch krijgen op een studiedag, maar een kroket óf een broodje aardbeienjam (😊 haha, geweldig)
aha, ik dacht gewoon op een werkdag, aangezien de conciërge ze ging halen
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-10-2018 11:46
aha, ik dacht gewoon op een werkdag, aangezien de conciërge ze ging halen
Studiedagen zijn vrijwel altijd gewoon op school....

Maar ik snap je verwarring😊
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-10-2018 11:46
aha, ik dacht gewoon op een werkdag, aangezien de conciërge ze ging halen
Wij moeten zelf betalen voor de koffie en thee op de doorsnee werkdag. Iedere maand 7,50 van salaris. En het is niet te zuipen maar we mogen niet meer zelf met apparaten in de weer. Dus oudergesprekken en die mensen iets te drinken aanbieden is bij ons letterlijk een rondje geven :-D
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Wow lemoos! Dat vind ik echt wel helemaal het uiterste!

Je zou je eigen waterkoker toch mee gaan nemen 😄
Alle reacties Link kopieren
sammie500 schreef:
18-10-2018 12:18
Wow lemoos! Dat vind ik echt wel helemaal het uiterste!

Je zou je eigen waterkoker toch mee gaan nemen 😄
Dat mag dus niet meer. Alle privé Senseo’s zijn ook opgedoekt. Maar dit is vrij normaal in onze regio. Logisch ook want we vallen met 14 middelbare scholen onder dezelfde stichting. Wel leuk als we een studiedag op een zusterschool hebben “Kom binnen mensen, wie wil er eentje van mij drinken?” :-D

Een keer per week vlaai. Dat kost iedere vlaaieter nog vijf euro per maand extra.
lemoos2 wijzigde dit bericht op 18-10-2018 12:28
Reden: Stomme autocorrect
0.09% gewijzigd
Nee heb je, ja kun je krijgen
Pergamon schreef:
18-10-2018 11:40
Lilalinda schreef: ↑18-10-2018 11:36
In het bedrijfsleven krijg je ook geen kroketten van de baas hoor, bij de lunch
Toen ik nog in het bedrijfsleven werkte kregen wij één keer in de maand kroketten, kaassouflés, soep en luxebroodjes van bedrijf voor de lunch. Ook was er regelmatig een borrel en kregen we een rijkgevuld kerstpakket. Allemaal op kosten van de baas.

Nu ik in het onderwijs werk is er nooit iets extra's, op een vvv-bon bij wijze van kerstpakket na, voor het bedrag van 25 euro.

Twee dagen weg naar hotel voor bijscholing is er bij ons ook niet bij. (Al moet ik zeggen dat me dat helemaal niks lijkt.)
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
18-10-2018 12:11
Wij moeten zelf betalen voor de koffie en thee op de doorsnee werkdag. Iedere maand 7,50 van salaris. En het is niet te zuipen maar we mogen niet meer zelf met apparaten in de weer. Dus oudergesprekken en die mensen iets te drinken aanbieden is bij ons letterlijk een rondje geven :-D
ach vreselijk
wij hebben (gratis!) prima koffie, (in soorten & maten, gewoon een goed apparaat, verse bonen), thee (in smaken)
Gratis melk bij de lunch (drink ik niet hoor), lunch tegen 'kostprijs', dus boterham voor tien cent. En wie wil een frisje op vrijdagmiddag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven