Geld & Recht alle pijlers

Geschrokken van maandelijkse uitgaven supermarkt

16-09-2019 16:53 785 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht laatst; ik ga eens alle uitgaven van een maand bijhouden in Excel. Gewoon voor de leuk, kijken waar het geld heen gaat.
Ik ben echt geschrokken van de supermarktuitgaven (inclusief verzorgingsproducten als deo, shampoo en douchegel)
We zijn een gezin van 4, man ,vrouw, kind 12 en kind 10 en ik kom gewoon uit op iets meer dan 200 euro per week. Ik vind dat echt heel erg veel maar tegelijkertijd vind ik niet dat we nou zo luxe eten elke dag. Misschien is dit bedrag dus wel gewoon normaal?
Hebben ook een hond maar zijn voer komt niet van de supermarkt dus dat tel ik niet mee. Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Tinkerbell1988 schreef:
04-10-2019 22:19
op wat leef jij dan? enkel brood en beleg? En voor hoeveel man?
Misschien 4 dagen pannekoeken en 3 dagen pasta :biggrin: :idee:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Tinkerbell1988 schreef:
04-10-2019 22:19
op wat leef jij dan? enkel brood en beleg? En voor hoeveel man?
Volgens mij heb ik dit ergens al geschreven.

Even kort: 2 sneden brood in de ochtend en 2 voor lunch, met bijvoorbeeld appelstroop of pindakaas. Basic dus. Havermoutpap vind ik ook lekker. Is erg goedkoop.

Tussendoor: appel, banaan, droge crackers, wortels, handje rozijnen. Wederom heel basic dingen en dus niet het dure fruit zoals kiwi’s.

Avondeten vaak iets van rijst met groenten en peulvruchten. Of als ik geen zin heb om te koken: een burger met groenten.

Als iets in de aanbieding is dan sla ik in en heb ik er later weer profijt van.

Ik woon alleen. Als er gasten komen dan is het bedrag uiteraard wat hoger.
anoniem_373443 wijzigde dit bericht op 05-10-2019 10:13
Reden: Ik bedoel ook 2 sneden brood met de lunch.
0.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Rijst met groenten, is dat dan een lekkere curry of gewoon kale groenten?

Ik eet vaak vegan curies (de laatste weken o.a. bloemkool korma, een zoete aardappel/pinda curry en een zwarte bonen daal) en dat is an sich niet duur, maar heb er wel veel verse dingen voor nodig (koriander, gember etc) en vaak noten en kokosmelk. Weet niet of dat met 28 euro per week zou passen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
boebezoebe schreef:
05-10-2019 10:02
Rijst met groenten, is dat dan een lekkere curry of gewoon kale groenten?

Ik eet vaak vegan curies (de laatste weken o.a. bloemkool korma, een zoete aardappel/pinda curry en een zwarte bonen daal) en dat is an sich niet duur, maar heb er wel veel verse dingen voor nodig (koriander, gember etc) en vaak noten en kokosmelk. Weet niet of dat met 28 euro per week zou passen.
Kan een curry zijn. Maar ook bijvoorbeeld rijst (of ander soort graan, ik wissel af) met zak italiaanse groente, extra champignons erbij, veel kruiden erdoor heen zoals kurkuma, komijn. Klaar.

Of bijvoorbeeld rijst met een blik gezeefde tomaten, kruiden zoals garam masala, chili vlokken, extra groente zoals courgette, kikkerewrten voor de ‘bite’. Klaar.

Of een curry met kokosmelk.

Pasta met zelfgemaakte tomatensaus (met hummus erin om het romig te maken) is ook heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
boebezoebe schreef:
05-10-2019 10:02
Rijst met groenten, is dat dan een lekkere curry of gewoon kale groenten?

Ik eet vaak vegan curies (de laatste weken o.a. bloemkool korma, een zoete aardappel/pinda curry en een zwarte bonen daal) en dat is an sich niet duur, maar heb er wel veel verse dingen voor nodig (koriander, gember etc) en vaak noten en kokosmelk. Weet niet of dat met 28 euro per week zou passen.
Ik lees recepten, en pas ze dan aan aan mijn wensen. Ik gebruik bijvoorbeeld geen verse gember maar gember uit een potje. Ik groei ook veel kruiden zelf. Rozemarijn, peterselie, tijm, oregano, munt. Zullen vast mensen zijn die kruiden uit potjes minder lekker vinden, maar voor mij werkt het prima!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit ook wel op 200 voor 3 personen. Kan er niet wakker van liggen. Ik pluis geen supermarkt folders na, maar koop drogisterij-artikelen altijd op voorraad als ze in de aanbieding zijn. Ik koop liever duurder maar lekker brood, ik koop wat we lekker vinden en bezuinig nooit op groenten en fruit. Ik word blij van kwalitatief voedsel, koop regelmatig fair trade en bio en als dat wat duurder is dan moet dat maar. Gelukkig kan het er financieel ook uit.
Het enige dat ik zonde vind is als er eten over de datum gaat. Zonde van het geld dat ik ervoor uitgaf, maar ook gewoon zonde van de verspilling van dat voedsel.
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Alle reacties Link kopieren
Denk dat t in je eentje veel makkelijker is. Dat je ook denkt: ik eet even iets simpels, geen zin om te koken. Of ik eet 2 dgn achter elkaar hetzelfde.
Maar met een man en 2 kinderen komen er gewoon veel kosten bij. De kinderen lusten ook wel wat lekkers qua tussendoortje.
En de een drinkt koffie, de ander thee, melk. Biertje voor man, wijntje voor mij. Verschillende soorten beleg. En je wil toch een goede maaltijd op tafel zetten die voedzaam is. Als man thuis komt na een lange dag werken wil ie niet alleen een kop soep. Terwijl ik als ik alleen zou zijn dat wellicht wel prima zou vinden. Voor mezelf alleen zou ik bijv ook geen taart bakken terwijl ik dat nu voor mn gezin wel leuk vindt om te doen. Even wat voorbeelden :)
Alle reacties Link kopieren
Dat ook Tulp. Ik heb twee pubers hier, die eten wat af! Heb een snackbak voor ze staan waar ze uit kunnen pakken. Dochter maakt graag als ze uit school komt een salade. Ik heb graag sap/ijsthee in huis. De warme maaltijd is meestal rond de 15 euro.
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Alle reacties Link kopieren
tulpje21 schreef:
05-10-2019 10:51
Denk dat t in je eentje veel makkelijker is. Dat je ook denkt: ik eet even iets simpels, geen zin om te koken. Of ik eet 2 dgn achter elkaar hetzelfde.
Maar met een man en 2 kinderen komen er gewoon veel kosten bij. De kinderen lusten ook wel wat lekkers qua tussendoortje.
En de een drinkt koffie, de ander thee, melk. Biertje voor man, wijntje voor mij. Verschillende soorten beleg. En je wil toch een goede maaltijd op tafel zetten die voedzaam is. Als man thuis komt na een lange dag werken wil ie niet alleen een kop soep. Terwijl ik als ik alleen zou zijn dat wellicht wel prima zou vinden. Voor mezelf alleen zou ik bijv ook geen taart bakken terwijl ik dat nu voor mn gezin wel leuk vindt om te doen. Even wat voorbeelden :)
Ja, dat denk ik zeker! Je hebt gelijk.
Ik weet niet precies hoe veel ik uit geef aan boodschappen want ik hou het niet bij. Ik koop wat ik lekker vind en ben niet prijsbewust. Ik vind lekker eten en drinken heel belangrijk. Vlees koop ik vaak bij de Sligro en dan is mijn vriezer weer goed gevuld voor een tijdje. Sterke drank koop ik daar ook en bepaalde dingen die ze in de supermarkt niet hebben. Witte wijn koop ik bij de Lidl. Die vind ik echt lekker. Ik ben ook veel geld kwijt elke week omdat ik sinds een jaar weer rook. Dat is een dure hobby. Pakje L&M kost 10 euro.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven