Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel III

20-02-2013 10:30 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel I en deel II zijn een groot succes. We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen ... uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten...
quote:momodoe schreef op 16 december 2014 @ 18:31:

[...]

Neem ook een folderwijk, er word niet naar leeftijd gekeken, en als je iets socialer en vriendelijker bent, zal je ongetwijfeld ook een fooitje krijgen. Heb je wat meer te besteden met de kerst.

Next..Wat een nare, op de man gespeelde opmerking. Bah.
quote:markovic schreef op 16 december 2014 @ 18:46:

[...]

Zit er op, maakt niet uit. Maar los daarvan, ik ben niet verplicht een sticker op mijn bus te plakken, en geen sticker betekent niet dat ik akkoord ga met het belonen van een bezorger van het zoveelste reclamefoldertje.nee hoor, alleen zonder sticker krijg je zooi en een bezorger aan de deur
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

[...]

Neem ook een folderwijk, er word niet naar leeftijd gekeken, en als je iets socialer en vriendelijker bent, zal je ongetwijfeld ook een fooitje krijgen. Heb je wat meer te besteden met de kerst.

Next..

Zo dan...

[...]

Next..

Wat een nare reactie richting Minnimouse.

Een fooi voor de folderjongen is niet verplicht. Ik geef de folderjongen ook geen fooi, ik heb zo'n nee nee sticker en toch bellen ze iedere jaar aan.
Momodoe is door haar financiele shit geen aangenaam en sociaal persoonlijkheid meer. Waarschijnlijk is ze enorm gefrustreerd door de paar eurootjes fooi die zoon lief misloopt.

Zou, dat is er ook uit....
quote:rosanna08 schreef op 16 december 2014 @ 18:54:

[...]

nee hoor, alleen zonder sticker krijg je zooi en een bezorger aan de deur Zou leuk zijn als dat zou werken. Wij hebben een sticker en krijgen toch folders etc. Helpt bij ons dus niks.
In mijn woonwijk is het enorm druk met aanloop van mensen die geld aan je willen verdienen.

Zo had ik van de week een jongen aan mijn deur die ansichkaarten verkocht en twee goede doelen. Als ik alles en iedereen wat zou geven, dan loop ik zelf leeg, misschien maakt mij dat gierig, het zij zo, maar ik ben een alleenstaande moeder en werk 40uur in de week voor mijn centen.
quote:curlynan schreef op 16 december 2014 @ 19:10:

[...]

Zou leuk zijn als dat zou werken. Wij hebben een sticker en krijgen toch folders etc. Helpt bij ons dus niks. dan zul je even moeten klagen bij de verspreider van die folders, het mag namelijk gewoon niet
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:rosanna08 schreef op 16 december 2014 @ 19:12:

[...]

dan zul je even moeten klagen bij de verspreider van die folders, het mag namelijk gewoon niet Is al heel vaak gedaan, hele flat heeft er last van. Helpt helaas niet.
Volgende gierige topic please
Ik ben trouwens wel verbaasd over de vele gierige acties! Sommige acties zijn echt onbegrijpelijk. Bij mij in mijn omgeving valt het wel mee. Als student ging ik weleens uit met een vriendin en dan ging een vriendin van haar soms ook mee. Wij betaalden altijd om en om een rondje. Zij dronk dan op onze rondjes (ook nog duur, malibu cola etc.) en ging dan naar huis. Stonden vriendin en ik daar zonder geld... Op een gegeven moment ging het erg opvallen en toen is daar wel wat van gezegd.

[...]

Next..Ach gos, krijg je niet de reactie die je wil krijgen?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:rosanna08 schreef op 16 december 2014 @ 18:54:

[...]

nee hoor, alleen zonder sticker krijg je zooi en een bezorger aan de deur Nee hoor. Ik heb een nee/ja sticker, en krijg nog steeds regelmatig zooi in mijn bus. No way dat zo'n folderjongen/meisje iets van me krijgt.
Volgens mij moeten sommige mensen eens beter kijken waar de stickers precies voor zijn.

NEE-NEE-sticker: u krijgt geen reclamedrukwerk en geen huis-aan-huisbladen in uw brievenbus.

NEE-JA-sticker: u krijgt geen reclamedrukwerk in uw brievenbus, maar wel huis-aan-huisbladen.

Als je niets wilt dus nee-nee. Maar bij Ja/Nee krijg je gewoon het krantje van de gemeente en de huis-aan-huis bladen. maar dus geen reclamefolders. Als je de verkeerde stickers hebt moet je niet zeuren. Iemand die een Nee-Nee sticker heeft geeft in mijn ogen terecht geen fooi (die wil immers niets ontvangen en geeft dit ook duidelijk aan).

Maar als jij geen sticker hebt of een ja/nee dan begrijp ik niet dat sommige mensen zo moeilijk/gierig doen. Wat is in de kerstperiode (waar het gros van de mensen voldoende geld uitgeeft aan eten en cadeaus) nu een paar eurocent ? Ik geef overigens alleen aan bezorgers die een kaartje bij zich hebben. Op die manier weet je dat het een echte bezorger is en geen oplichter (gebeurt triest genoeg ook nog wel eens).

Hoeveel kranten en huis-aan-huis bladen heb je nu werkelijk (in mijn geval 3 a 4). Toch geen tientallen dat je 50 cent per bezorger niet kunt missen......
quote:Spijk-er schreef op 15 december 2014 @ 11:19:

[...]

Oh dat doet me denken aan een rare, soort van gierige actie. Ik werkte toen ik op de middelbare school zat in een kledingwinkel die van een echtpaar was.Types: rijk en bekakt. Hij had meerdere zaken en de kledingwinkel was een beetje haar speeltje, ze stond er een paar dagen per week zelf in en was dan vooral druk bezig met zelf alles passen. Na een tijdje kwam ik er achter dat zij iets raars deed: als een klant de bon niet hoefde bewaarde ze die, en als ze dacht dat niemand het door had boekte ze wel eens een of een paar van die bonnen op retour en stak het geld in haar zak. Zo stal ze dus van... zichzelf? En dan ging ze in de pauze shoppen.

Ik denk zodat haar man niet doorhad dat ze geld had uitgegeven ofzo.Lijkt me eerder een manier om te frauderen met belastingen.
quote:momodoe schreef op 16 december 2014 @ 17:48:

Zoon loopt folders, dat verdient het zout in de pap niet, maar tegen de kerst krijgen ze dan de kerstwens kaartjes waardoor ze toch een leuk extraatje krijgen.

De meeste mensen geven een of twee euro, hartstikke leuk. Maar ook veel die zeggen geen kleingeld te hebben, maar zoon heeft een zak vol kleingeld dus die zegt nu heel beleefd, ik kan wisselen. Dan zeggen de gierigaards ineens snel, we hebben helemaal niks in huis. Pffff zeg dat gewoon dat je niks wil geven.

Ik vind dat het toppunt van gierig. Je geeft die jongens toch wat?Wat een onbeschofte zoon....
quote:biol schreef op 15 december 2014 @ 10:59:

ik snap denk ik ( deels) wat pump bedoeld...

Ik heb lang voor een supermarkt-keten gewerkt, op het hoofdkantoor. We hadden cassieres die inderdaad bewust andere prijzen aansloegen.

Zeker bij de producten die aan de kassa gewogen moesten worden. Dan sloegen ze bijvoorbeeld jonagolds aan voor pink ladies.. dan scheelde dan bijvoorbeeld ¤ 1,35. De meeste mensen valt dit inderdaad niet op.

ze schreven dit dan gauw op.. en op een vrij momentje boekten ze de pink ladies terug en sloegen ze ze aan als jonagolds. De 1,35 stopten ze dan in hun zak.

en dat gebeurde vaak en veel.

Er werden ook artikelen retour geslagen die helemaal niet retour gebracht werden. iemand die iets duurs kocht en zijn bon niet wilde, die bon werd dan de dag erna als retour bon gebruikt.

Snel verdiend hoor, even een serviesdoos van 35 euro als retour aanslaan en dan die 35 euro in je zak stoppen.

Alleen ben je daarmee als klant niet benadeeld maar als bedrijf wel.

Nu kan dat niet meer want voor retouren moeten ze iemand erbij halen.

Ja, dat is een deel. De rest is niet uit te leggen aan leken. (Serieus: is een studievak op zich.)

Dan moet je echt gewerkt hebben met dat soort zaken om het te kunnen volgen.

Het is wel in het nieuws geweest dat de managers gepakt zijn op hun bedrog die het hebben gedaan.

Ik noem de naam van de super niet, want dan komt hier weer iets op gang.

Klanten afleiden bij de kassa en dan stiekem de pincode meekijken en dan later..... de rest komt vaak genoeg in het nieuws.

Ik ben over het verlies heen. Ik heb een andere super nu en daar komt een leuke kennis van vroeger. Dus ik heb er wat anders voor terug. Kan je voor geen geld kopen zo'n gezellige ontmoeting.

EDIT: Sommige fraudezaken worden soms pas bij accountantscontrole of door fiscus pas ontdekt.
quote:vikki schreef op 16 december 2014 @ 20:48:

[...]

Wat een onbeschofte zoon....Want?
quote:Pumps_italiaans schreef op 16 december 2014 @ 20:50:

[...]

Ja, dat is een deel. De rest is niet uit te leggen aan leken. (Serieus: is een studievak op zich.)

Dan moet je echt gewerkt hebben met dat soort zaken om het te kunnen volgen.

Het is wel in het nieuws geweest dat de managers gepakt zijn op hun bedrog die het hebben gedaan.

Ik noem de naam van de super niet, want dan komt hier weer iets op gang.

Klanten afleiden bij de kassa en dan stiekem de pincode meekijken en dan later..... de rest komt vaak genoeg in het nieuws.

Ik ben over het verlies heen. Ik heb een andere super nu en daar komt een leuke kennis van vroeger. Dus ik heb er wat anders voor terug. Kan je voor geen geld kopen zo'n gezellige ontmoeting.Supermarkt werk is een studievak op zich?? Op welke universiteit wordt dat aangeboden?
quote:Istar_ schreef op 16 december 2014 @ 21:02:

[...]

Want?"Ik heb geen kleingeld" is een soort van smoes omdat mensen 'nee' zeggen moeilijk vinden. Zeggen dat je wel wisselgeld hebt kan dan overkomen als doorzeuren.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:Istar_ schreef op 16 december 2014 @ 21:02:

[...]

Want?

Als je ergens om geld komt vragen en je wordt beleefd afgewimpeld hoor je niet "door te zeuren". Zelfs niet als je denkt dat de opgegeven reden een smoesje is.

Als degene bij wie je aanbelt wél geld wil geven maar het niet klein heeft vraagt hij of zij wel of je kan wisselen.
Ik zou het in ieder geval wel tactvol vinden als dat folderbezorgende zoontje die hint op zou pakken. Aandringen op een fooi geven (van de ontvanger aan de gever) laat een vies smaakje achter.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Wees dan zo beleeft om te zeggen dat je geen geld geeft ipv te liegen.
quote:Istar_ schreef op 16 december 2014 @ 21:08:

Wees dan zo beleeft om te zeggen dat je geen geld geeft ipv te liegen.Ik zou niet weten waarom.
quote:Istar_ schreef op 16 december 2014 @ 21:08:

Wees dan zo beleeft om te zeggen dat je geen geld geeft ipv te liegen.Dat vind ik zo'n bullshit, dat dat beleefder zou zijn. Degene die er mee kwam vond niet geven sowieso gierig, of je nou ee zegt of nee met een smoesje. Er zijn gewoon mensen die het lastig vinden nee te zeggen. Ik vind dat de vrantwoordelijkheid van de tact hier in eerste instantie bij de vrager ligt. Die vraagt om een gunst, niet om een verplichting na te komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven