Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel III

20-02-2013 10:30 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel I en deel II zijn een groot succes. We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen ... uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten...
Vl43nder, ik ken ook mensen die geen filterkoffieapparaat hebben en op feestjes gewoon iedereen (n)espresso schenken. Dat kan ook nog

Met de hand filterkoffie zetten kan trouwens ook nog. Dat is pas luxe
Ga in therapie!
Over koffie gesproken: volgens mij heb ik het in deel 1 ooit gepost maar ik weet het niet meer zeker... Ik was op bezoek bij vrienden en er werd me Senseo aangeboden. Ik had wel zin in koffie en was blij. Er werd een pad in de machine gedaan en het eerste kopje koffie werd gezet. Vervolgens werd er met dezelfde pad nog een kopje gezet, die was uiteraard voor mij. Dat vond ik eigenlijk best wel gierig, zoiets zou ik nooit in mijn hoofd hebben gehaald. Dat je 1 pad voor twee kopjes gebruikt, ik doe het niet, maar goed. Daar kan ik dan eventueel nog inkomen. Maar dat je dan het eerste verse kopje zelf neemt zegt dan toch wel iets denk ik.

Mijn vriend is ooit uitgenodigd voor een bruiloft, maar er werd hem wel in een adem medegedeeld dat als hij wilde komen, dat hij dan wel 25 euro moest inleggen voor de drank. En op de uitnodiging stond als cadeautip geen envelopje, maar een zakje met een dollarteken erop...
Over de Senseo-vrienden: als het bezoek sap te drinken kreeg werd er een pak toegeschoven met een klein bodempje erin. Gastheer en gastvrouw zelf namen een nieuw vers pak. Misschien moet ik er bij deze bij vermelden dat glazen uit den boze waren. Je maakt mij niet wijs dat er geen bacteriën zo'n pak in komen. En dat dan vermengd met een restje oud drinken. Ik ben echt niet ondankbaar, maar ik nam vaak een eigen flesje drinken mee.
quote:perzika schreef op 09 maart 2013 @ 18:10:

Wat knap, Suuls, dat je het gezegd hebt tegen je vriendin van die stoommaaltijd. Ik wou dat ik zoveel lef had.

Ik moest me anders wel inhouden aan de kassa van de AH.

Ik sta echt te kijken van de stoommaaltijdvriendin!

Als iemand bij me komt eten betaal ik, dat vind ik vanzelfsprekend. Een keertje wilde een vriendin me geld geven, maar dat wilde ik absoluut niet aannemen. Ik nodig iemand te eten uit voor de gezelligheid, de kosten zijn dan uiteraard gehaal voor mij.

Bij de Senseo-vrienden mocht je overigens ook niet naar de wc. Plassen werd met een zuinig mondje toegestaan, maar als je last had van je darmen ofzo had je pech. Ze hebben echt een keer een gast naar huis gestuurd omdat diegene naar de wc moest. Nu ga ik zelf ook niet uitgebreid bij een ander op de wc zitten, echt niet. Maar om die reden iemand naar huis sturen? Dat is serieus nog nooit in me opgekomen.
quote:mayhem schreef op 10 maart 2013 @ 14:27:

Bij de Senseo-vrienden mocht je overigens ook niet naar de wc. Plassen werd met een zuinig mondje toegestaan, maar als je last had van je darmen ofzo had je pech. Ze hebben echt een keer een gast naar huis gestuurd omdat hij naar de wc moest. Nu ga ik zelf ook niet uitgebreid bij een ander op de wc zitten, echt niet. Maar om die reden iemand naar huis sturen? Dat is serieus nog nooit in me opgekomen.

Neeeeeeeeeeeee, echt?

Wat vreselijk onbeschoft. Ik kan het haast niet geloven dat dit echt waar is!

Vraag er dan geld voor o.i.d. (ook belachelijk natuurlijk) maar iemand echt naar huis toe sturen? En die mensen hebben nog vrienden? Kan het me niet voorstellen.
quote:ayraa schreef op 10 maart 2013 @ 14:42:

[...]

Neeeeeeeeeeeee, echt?

Wat vreselijk onbeschoft. Ik kan het haast niet geloven dat dit echt waar is!

Vraag er dan geld voor o.i.d. (ook belachelijk natuurlijk) maar iemand echt naar huis toe sturen? En die mensen hebben nog vrienden? Kan het me niet voorstellen.

Ik zie ze niet meer, dus weet niet of ze nog vrienden hebben.

We zijn ooit een keer bij ze op verjaardag geweest. Mijn vriend en ik waren er, en nog een ander stel. Gastvrouw zei: 'ja sorry, we hebben geen chips ofzo'. Nou goed, dat kan. Maar toen het andere stel naar huis was en wij ook aanstalten maakten om te gaan, werd er ineens een zak chips open gemaakt. Dat vond ik vreemd.

Een andere keer hadden ze een chocoladefondue. Wij mochten meedoen toen we langs kwamen, dat leek me echt leuk. Ze waren zelf al eerder begonnen en de stukjes fruit die er nog lagen waren helemaal bruin en verlept. Voor zichzelf sneden ze nog even een verse banaan, wij mochten het met de oude stukjes fruit en stukjes oudbakken uitgedroogde cake doen...
@Mayhem, Wat ontzettend onbeschoft zeg van die mensen
Ongelooflijk Mayhem, klinkt haast alsof er bij die mensen een draadje los zit.
We zijn een keertje bij ze op bezoek gegaan op een snikhete zomeravond. We hebben toen helemaal niets te drinken aangeboden gekregen. Ook dat vond ik vreemd. Als je gasten binnen komen is drinken aanbieden toch het eerste wat je doet? Na anderhalf uur zijn we gegaan.

Gelukkig hadden we thuis in de koelkast onder andere heerlijke, frisse sinaasappel-aardbeisap staan , daar heb ik me toen echt op verheugd onderweg naar huis.
Hoe waren deze mensen verder in de omgang Mayhem?

Ben daar eerlijk gezegd vreselijk benieuwd naar.

Heb ooit een paar keer gepost over mijn vreselijk gierige onbeschofte collega, zij is in de normale omgang ook niet prettig namelijk..altijd uit op voordeel, opvallend en onopvallend en voelt zichzelf altijd achtergesteld. Zo ook schept ze altijd op over wat ze heeft (een afbetaald huis, dure vakanties etc...)
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
@ Sprokkelientje:

Op zijn zachtst gezegd eigenaardig. Dat altijd uit op voordeel: zeker. Niet zozeer opscheppen, maar meer afkraken wat een ander heeft. Heb nog veel meer verhalen, de een nog erger dan de ander, maar dan wordt het echt heel herkenbaar vrees ik...

Maar ik heb daar dikwijls erg aparte avonden mee beleefd.
Laat me raden: als je daar een dvd ging kijken, berekenden ze de kosten voor stroom door?
quote:Starshine schreef op 10 maart 2013 @ 19:50:

Laat me raden: als je daar een dvd ging kijken, berekenden ze de kosten voor stroom door?Haha, uit eigen ervaring of gewoon een wilde gok?
quote:Starshine schreef op 10 maart 2013 @ 19:50:

Laat me raden: als je daar een dvd ging kijken, berekenden ze de kosten voor stroom door?Dat nog net niet
Gewoon een gok, maar niks verbaast mij meer
quote:mayhem schreef op 10 maart 2013 @ 19:07:

@ Sprokkelientje:

Op zijn zachtst gezegd eigenaardig. Dat altijd uit op voordeel: zeker. Niet zozeer opscheppen, maar meer afkraken wat een ander heeft. Heb nog veel meer verhalen, de een nog erger dan de ander, maar dan wordt het echt heel herkenbaar vrees ik...

Maar ik heb daar dikwijls erg aparte avonden mee beleefd.Erg benieuwd....anders pas je de details toch wat aan..
quote:Vl43inder schreef op 09 maart 2013 @ 00:48:

Eeeeh, ik heb ook wel eens een kopje senseo gedronken terwijl de rest aan de filterkoffie zat..... Had net het laatste bakkie uitgeschonken en wilde er zelf eigenlijk ook nog wel eentje en had geen zin om te wachten op weer een volle kan. Nah, voor 1 bakkie, daar is nou net die senseo voor.

Van een aantal van mijn gasten weet ik dat ze liever filterkoffie hebben dan senseo, maar er zal er vast wel eentje zijn die het liever andersom heeft....

Ik kom wel eens bij mensen die helemaal geen filterkoffiezetapparaat meer hebben maar alleen nog een dolce nespresso gusto whatever. Voor mij meestal een teken dat het met de gastvrijheid maar zozo is. Kennelijk komt er zelden volk.Wij hebben ook geen filterkoffiezetapparaat, maar alleen een nespresso, maar wij zijn (vind ik) heel gastvrij. Onze gasten krijgen dus gewoon nespresso koffie, zo veel als ze willen. Duurt even, maar dan heb je ook wat
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Een gast naar huis sturen omdat hij last heeft van zijn darmen? Wat ontzettend erg!

Ik heb zelf PDS, vaak buikpijn, ik ga zelf naar huis als het echt erger wordt, omdat ik mij absoluut niet fijn voel bij anderen, maar als hier mensen zijn die last hebben van hun darmen ga ik ze niet wegsturen! Waarom doen ze dat? Ik weet heel goed hoe pijnlijk dat kan zijn en dat een wc bezoekje je al veel beter laat voelen...
quote:mayhem schreef op zondag 10 maart 2013 14:27 Ik sta echt te kijken van de stoommaaltijdvriendin!

Als iemand bij me komt eten betaal ik, dat vind ik vanzelfsprekend. Een keertje wilde een vriendin me geld geven, maar dat wilde ik absoluut niet aannemen. Ik nodig iemand te eten uit voor de gezelligheid, de kosten zijn dan uiteraard gehaal voor mij.

Bij de Senseo-vrienden mocht je overigens ook niet naar de wc. Plassen werd met een zuinig mondje toegestaan, maar als je last had van je darmen ofzo had je pech. Ze hebben echt een keer een gast naar huis gestuurd omdat diegene naar de wc moest. Nu ga ik zelf ook niet uitgebreid bij een ander op de wc zitten, echt niet. Maar om die reden iemand naar huis sturen? Dat is serieus nog nooit in me opgekomen. Vroegen ze dan of hij een grote boodschap moest doen?! Wat zei die gast? Je zou maar een uur moeten reizen en zon pijn hebben.
-
anoniem_64f6e5df0ac60 wijzigde dit bericht op 11-03-2013 19:46
Reden: gekke mobiele viva
% gewijzigd
quote:mayhem schreef op 11 maart 2013 @ 00:17:

@ Chan25:

Vervelend is dat he. Heb spastische darmen, weet dus wel een beetje hoe het is om last te hebben. Diegene woonde een straat verderop en is maar gegaan, maar toch, het idee om iemand naar huis te sturen heb ik gewoon nooit begrepen. Is serieus nog nooit in me opgekomen. Gewoon omdat ik het ontzettend ongastvrij vind staan. Als mensen naar de wc moeten dan gaan ze toch gewoon?

De wc letterlijk bevuilen bij een ander na teveel drank was uiteraard geen probleem.De drank van een ander - neem ik aan - ook niet?
Door dit topic ga ik heel anders naar dingen kijken!

Gisteren kreeg ik bij iemand een TWEEDE kopje Nespresso en vroeg me werkelijk even af of ze mij stiekem niet een dure gast vonden, hahaha!!!
quote:mayhem schreef op 10 maart 2013 @ 14:27:

Ik sta echt te kijken van de stoommaaltijdvriendin!

Bij de Senseo-vrienden mocht je overigens ook niet naar de wc. Plassen werd met een zuinig mondje toegestaan, maar als je last had van je darmen ofzo had je pech. Ze hebben echt een keer een gast naar huis gestuurd omdat diegene naar de wc moest. Nu ga ik zelf ook niet uitgebreid bij een ander op de wc zitten, echt niet. Maar om die reden iemand naar huis sturen? Dat is serieus nog nooit in me opgekomen.De meeste mensen doen dat niet bij een ander geloof ik, maar als je echt echt echt moet? en stel je moet nog uren rijden? belachelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven