Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel III

20-02-2013 10:30 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel I en deel II zijn een groot succes. We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen ... uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten...
Ik vind die voorbeelden die nu genoemd worden echt te triest voor woorden. Geen drinken geven op een hete zomerdag, zelf verse banaan eten en je gasten oud fruit geven, ik zou het eerder andersom doen! waar is het fatsoen van deze mensen?
Ik heb vroeger één keer opgepast op een nichtje. Ik zou die nacht blijven slapen, de volgende dag gingen we nog met nichtje naar de speeltuin en daarna zouden oom en tante mij weer terugbrengen naar huis. Zo gezegd, zo gedaan. Op een gegeven werd ik betaald, maar de entree voor de speeltuin werd ervan afgetrokken. Ik dacht nog dat oom een grapje maakte, maar hij was erg serieus. Toen ik het thuis vertelde, kreeg ik alsnog het geld van mijn ouders en werd mij verboden daar ooit nog op te passen

Die oom en tante zijn ook van die mensen die vlak voor het eten op visite komen.
Weet niet of dit nu onder gierig of ongastvrij valt: vriend van mijn vriend ging trouwen. Het bruidspaar kwam oorspronkelijk uit Stockholm, maar woonden al jaren in NL. Afijn, vrijgezellenfeest werd georganiseerd, desbetreffende vriend had jaren op Ibiza gewoond, dus was het leuk om daar een vrijgezellenweekend te houden. Uiteraard werd de bruidegom vrij gehouden, dus iedereen was een paar honderd euro kwijt. Maakt niet uit, want je kiest er zelf voor om te gaan of niet. De bruiloft vond plaats in Stockholm en iedereen moest zelf vervoer en accommodatie regelen. Logisch natuurlijk. Wat ik wel een beetje lullig vond is dat de partners niet werden uitgenodigd, want anders werd het te duur.
Cum non tum age
wat een waanzin, en allemaal onder de noemer: leuker kunnen we het niet maken, maar we kunnen elkaar wel op kosten jagen, door maar te verwachten en te verwachten?
Ben laatst bij iemand blijven slapen en had zelf al een handdoek en washandjes meegenomen zodat deze persoon geen extra was van mij had. Nu kwam ik er later achter dat ik geen watjes bij me had dus vroeg mag ik van jou watjes bietsen werd me na 1 dag gevraagd hoeveel watjes gebruik je eigenlijk? Nou 4 per dag, 1 voor lotion 1 voor tonic en dat 's ochtends en 's avonds, lijkt me niet super veel kost misschien 5 cent (het was z'on supergroot pak van een huismerk)

Ook had ik iets meegenomen uit de bio winkel waar ik een hele omweg voor heb moeten maken, ik had voor mezelf ook een pot gekocht omdat het me wel lekker leek. Ik had dus 2 potten gekocht en gezegd als ik het niet lekker vind mag je beide potten hebben (ik laat diegene dan niet iets betalen omdat ik het niet lekker vindt), ik had dus een pot aangebroken en gezegd dat ik het lekker vond en wilde zelf die andere pot meenemen omdat aangebroken spullen vaak open gaan in mijn koffer, nu vond ze dat niet eerlijk van ik had er al van gegeten en ze was altijd super zuinig dus heb maar duidelijk gezegd dat de pot een cadeau was omdat ik mocht blijven slapen (was sowieso mijn idee).

Ook moest ik zelf mijn ontbijt kopen elke ochtend, ik kreeg alleen water of thee.
@lizabeth

Geen ontbijt krijgen is natuurlijk vreemd. Maar een aangebroken pot etenswaren weggeven, vind ik op zijn zachtst gezegd ook opmerkelijk.
De aangebroken pot daar laten en zelf de nieuwe/dichte meenemen vind ik ook echt niet kunnen. Verder heb je gelijk.
quote:sprokkelientje schreef op 11 maart 2013 @ 08:58:

[...]

De drank van een ander - neem ik aan - ook niet?

Soms namen ze zelf een fles drank mee, maar daar mocht een ander absoluut niet van mee drinken. Ik geloof dat ik 1 keer een klein borrelglaasje heb mogen 'proeven'. Als ik drank insloeg voor een feestje vond ik het normaal dat iedereen lekker meedronk, maar goed. (Dat deden ze natuurlijk ook gretig). De hapjes op mijn verjaardag waren natuurlijk ook in recordtempo op.

quote:Flashy schreef op 11 maart 2013 @ 10:04:

[...]

De meeste mensen doen dat niet bij een ander geloof ik, maar als je echt echt echt moet? en stel je moet nog uren rijden? belachelijk.Precies. Ik ga ook echt niet uitgebreid bij een ander op de wc zitten, vind dat zelf ook niet fijn en ga ook het liefste thuis. Maar ik zou om die reden nooit iemand naar huis sturen... Zou me kapot schamen.
Die pot werd direct open gemaakt en toen heb ik kunnen proeven, ik vond het nogal vreemd dat ik die pot mee had moeten nemen die aangebroken was en die andere daar had moeten laten.

Als ik ontbijt had gekregen had ik natuurlijk lunch of diner betaald als bedankje voor het slapen maar vond dit een beetje vreemd.
Ik vind dat van die open pot ook niet zo vreemd, eigenlijk. Ze waren allebei dicht, en het lijkt me ook logisch dat iemand een open pot niet weer in zijn koffer gaat doen, met alle risico's. Ik zou zelf de dichte pot weer hebben meegegeven.

De meningen zijn verdeeld, dus
Weet niet of het aan mij ligt maar vind het vreemd om je eigen handdoek mee te nemen als je gaat logeren. Logees konden bij mij altijd handdoeken gebruiken, en wattenschijfjes / make-up remover was ook nooit een probleem.

En dan 's ochtends ging ik verse sinaasappels uitpersen , maakte warme chocomel en had ik (afbak)broodjes of we haalden ontbijt .
mijn leidinggevende had ooit iets aparts....we hadden op de groep een artikel nodig dat nogal duur kan zijn (zeg een fiets). Tenminste, nieuw is zoiets duur, maar tweedehands vaak al heel wat betaalbaarder. Bij de instelling waar ik werk is het ook heel gebruikelijk om, als je iets groots nodig hebt, dat je een mailtje over het terrein stuurt met de vraag of iemand nog zoiets heeft. Bovendien hebben we werkplaatsen waar fietsen en meubels opgeknapt worden en voor een zacht prijsje verkocht worden. Allerlei mogelijkheden om dus goedkoop een fiets te kunnen krijgen. Maar nee, zij vond dat we maar naar de plaatselijke rijwielhandelaar moesten met de vraag om een gratis (!!) fiets.

Flikker op zeg, moet ik bij een zelfstandig ondernemer die het in deze tijd gewoon moeilijk heeft, een beetje om een gratis fiets gaan bedelen? Dacht het niet dus.
Valt een bol.com bon van 5 euro te besteden binnen 6 weken (bij wijze van kerstpakket) onder gierige actie?
quote:mayhem schreef op 10 maart 2013 @ 15:35:

We zijn een keertje bij ze op bezoek gegaan op een snikhete zomeravond. We hebben toen helemaal niets te drinken aangeboden gekregen. Ook dat vond ik vreemd. Als je gasten binnen komen is drinken aanbieden toch het eerste wat je doet? Na anderhalf uur zijn we gegaan.

Gelukkig hadden we thuis in de koelkast onder andere heerlijke, frisse sinaasappel-aardbeisap staan , daar heb ik me toen echt op verheugd onderweg naar huis.

Maar ik snap dan niet dat je daar anderhalf uur blijft zitten en niet even vraagt :'heb je misschien een glas water voor me?'

Lijkt me een heel normale vraag.
quote:lila01 schreef op 11 maart 2013 @ 16:35:

[...]

Maar ik snap dan niet dat je daar anderhalf uur blijft zitten en niet even vraagt :'heb je misschien een glas water voor me?'

Lijkt me een heel normale vraag.Dat zou ik bij iemand anders ook hebben gedaan, vragen of ik misschien een glas water zou mogen. Maar zij waren ehm... nogal apart en dat is dan mijn mankement: ik ben daar dan te trots voor...
Glazen verboden? Hoe drinken ze daar dan? Uit de fles?
Hoe kunnen glazen nou verboden zijn?
Als die gierige gasten hun zuinige mondjes aan de fles en het pak zouden zetten zou ik blij zijn dat ik daar niets te drinken zou KRIJGEN hahahahahaha
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Ik zie het al voor me... Wil je cola? Hup daar gaat de fles rond, iedereen een slokje en dan de dop weer op.
-
Wat een mensen zeg, hoe hebben die twee elkaar gevonden. Wie zou hun dates betaald hebben? Zouden ze meteen een klik gehad hebben omdat ze hun gierigheid eindelijk konden bespreken?
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
-
Erg.....ze verdienen elkaar wel zeg.
En iedereen die het anders deed dan zij waren raar. Ik zet altijd wel iets lekkers op tafel. Chips of chocoladerozijnen bijvoorbeeld of toastjes / stokbrood, als een vriendin komt waarvan ik weet dat ze iets graag heeft dan heb ik dat speciaal in huis... En als dat iets is wat ik zelf niet eet dan geef ik het mee... En heb ook iets lekkers voor bij de koffie/thee. Dacht echt dat dat normaal was, maar niet voor iedereen dus...
Ik zou verwachten: toen ben ik gestopt met daar langs te gaan.
Ga in therapie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven