Gierige acties deel IX
zondag 9 december 2018 om 21:19
donderdag 18 juli 2019 om 23:51
Marnamai schreef: ↑18-07-2019 23:35Als ik zie dat er ergens Pepsi Cola is vraag ik toch ook een glas kraanwater.
Of ik heb toevallig toch geen dorst.
Ik vraag niet naar the real stuff, maar ik ga ook niet iets binnen kiepen dat ik niet lust.
Aldi-Coke wil ik nog naar binnen hachelen, maar voor bepaalde andere merken pas ik.
Zonde van de calorieën en die andere kan haar blikje beter houden voor iemand die er wél van geniet.
Ik hou helemaal niet van fris, maar als ik een glaasje Pepsi krijg, een glaasje huismerk, of een glas Appelsientje jus, dan drink ik dat gewoon op, thuis drink ik lekker verse jus of lekker een glas water, wat ik zelf graag wil. Net als wanneer ik thee drink in een cafe. Ik ben een enorme liefhebber van thee. En in elk cafe hebben ze zo'n beetje een ander merk. Soms krijg je Pickwick, en de volgende keer krijg je weer wat anders. Thuis drink ik wat ik zelf het lekkerste vind.

vrijdag 19 juli 2019 om 04:06
Dan zijn die liefhebbers geen kenners, blik is beter om de originele smaak te houden dan glas werd mij bij een rondleiding bij een grote brouwerij verteld.Blondie456 schreef: ↑19-07-2019 00:00Blikbier komt er bij ons sowieso al niet in. Echte liefhebbers van bier willen dat uit een fles
Op díé fiets!
vrijdag 19 juli 2019 om 06:47
Nou, ik vind het anders op z'n minst vreemd dat je je ene gast bier van een A-merk voorzet en je andere gast bier van een B- of C-merk en dan hem nog als brutaal neerzetten als hij (gewoon?) vraagt of hij ook Heineken mag. Hij vroeg in mijn ogen niets geks, hij ziet namelijk dat andere gasten Heineken krijgen, die wil hij ook. Als je alleen Schultenbrau had geserveerd, was deze situatie er niet geweest, want: er was geen andere keus. Als je beide merken serveert, wek je de verwachting dat mensen kunnen kiezen.Dus in die zin vind ik zijn vraag niet gek. Wel dat je hem als brutaal neerzet. De hoeveelheid hapjes staat hier in mijn ogen los van.Gisselle schreef: ↑18-07-2019 23:16Extreem gierig?! Doe even normaal zeg!. Nooit zoveel hapjes en eten als bij mij, en mensen gaan hier meestal ook met eten naar huis, dus niks gierig.
Wij kochten al onze boodschappen bij de Aldi dus hadden vrijwel alle levensmiddelen in huis van het Aldi merk, en toevallig een paar blikjes Heineken, niet gekocht voor dat feestje, die hadden we in al huis, ik had er niet eens over nagedacht. Heb die Heineken ook gewoon gegeven nadat hij er om vroeg, maar ik vind het dus wel heel brutaal om te vragen naar een ander merk als je al een biertje voor wordt gezet, en dan nog te bedenken dat ik die jongen nog nooit had gezien.
Het gaat erom dat je blijkbaar je ene gast wel merkbier waardig vind en je andere gast niet, ongeacht of het wel of niet (voldoende) in huis is. Het maakt mij niet uit als je voor iedereen chips, nootjes of wat dan ook van de Aldi serveert. Ik zou het wel vreemd vinden als je de ene gast chips van Lays geeft en de andere gast chips van de Aldi. In mijn ogen maak je dan onderscheid in je gasten.
In this mad house we must all survive

vrijdag 19 juli 2019 om 06:57
Nou speciaalbieren zitten toch echt niet voor niets in glas hoor .Stellafietst schreef: ↑19-07-2019 04:06Dan zijn die liefhebbers geen kenners, blik is beter om de originele smaak te houden dan glas werd mij bij een rondleiding bij een grote brouwerij verteld.

vrijdag 19 juli 2019 om 07:30
Er wordt wel een heel ding van gemaakt zegZijdehoentje schreef: ↑19-07-2019 06:47Nou, ik vind het anders op z'n minst vreemd dat je je ene gast bier van een A-merk voorzet en je andere gast bier van een B- of C-merk en dan hem nog als brutaal neerzetten als hij (gewoon?) vraagt of hij ook Heineken mag. Hij vroeg in mijn ogen niets geks, hij ziet namelijk dat andere gasten Heineken krijgen, die wil hij ook. Als je alleen Schultenbrau had geserveerd, was deze situatie er niet geweest, want: er was geen andere keus. Als je beide merken serveert, wek je de verwachting dat mensen kunnen kiezen.Dus in die zin vind ik zijn vraag niet gek. Wel dat je hem als brutaal neerzet. De hoeveelheid hapjes staat hier in mijn ogen los van.
Het gaat erom dat je blijkbaar je ene gast wel merkbier waardig vind en je andere gast niet, ongeacht of het wel of niet (voldoende) in huis is. Het maakt mij niet uit als je voor iedereen chips, nootjes of wat dan ook van de Aldi serveert. Ik zou het wel vreemd vinden als je de ene gast chips van Lays geeft en de andere gast chips van de Aldi. In mijn ogen maak je dan onderscheid in je gasten.

vrijdag 19 juli 2019 om 08:26
Dat is meer omdat het altijd in glas zit, dus verwacht de consument dat het in glas zit, dus zit het in glas. Bier uit blik heeft een ordinair imago.
Speciaal bier gist vaak ook nog in de fles, dat kan niet in blik, blik kan dan ontploffen.
Blik laat minder licht en zuurstof door, dus het bier blijft wel langer goed.
vrijdag 19 juli 2019 om 08:50
Zijdehoentje schreef: ↑19-07-2019 06:47Nou, ik vind het anders op z'n minst vreemd dat je je ene gast bier van een A-merk voorzet en je andere gast bier van een B- of C-merk en dan hem nog als brutaal neerzetten als hij (gewoon?) vraagt of hij ook Heineken mag. Hij vroeg in mijn ogen niets geks, hij ziet namelijk dat andere gasten Heineken krijgen, die wil hij ook. Als je alleen Schultenbrau had geserveerd, was deze situatie er niet geweest, want: er was geen andere keus. Als je beide merken serveert, wek je de verwachting dat mensen kunnen kiezen.Dus in die zin vind ik zijn vraag niet gek. Wel dat je hem als brutaal neerzet. De hoeveelheid hapjes staat hier in mijn ogen los van.
@Darkside, nou inderdaad! er wordt wel een heel ding van gemaakt.
En Zijdehoentje kan niet goed lezen. Ik heb geschreven dat wij die blikjes Heineken nog over hadden, dat wij er waarschijnlijk 2 in de koelkast hadden, vermoedelijk lagen die er al maanden, wij drinken het zelf niet, en voor het feest alles bij de Aldi hadden gekocht omdat wij daar toen altijd onze boodschappen deden. Ik heb gewoon iedereen steeds Schultenbrau gegeven en mijn partner had op een gegeven moment iemand zo'n blikje Heineken gegeven, en toen wilde die knaap van zijn zusje opeens ook Heineken. Ik vind dat brutaal als ik een blik Schultenbrau neerzet en hij dan om Heineken vraagt, het is dus helemaal niet zo dat ik de ene gast merk A en de andere merk B voorzet, wij kochten toen al onze boodschappen daar, en die knaap had er al een paar op, als jij dat niet brutaal vind, nou prima!. Maar Zijdehoentje jouw hele post slaat nergens op.
Zo jammer, dit gezeur altijd n.a.v. verhalen die worden gepost.

vrijdag 19 juli 2019 om 08:52
Sabeltandcavia schreef: ↑19-07-2019 08:50Dus was die gast nu merk-waardig of merkwaardig. That's the question.![]()

vrijdag 19 juli 2019 om 08:55
Nee, maar met bier wel. Netjes gevraagd of ze nog een Heineken hadden.
Zal niet gebeuren bij de eerste keer op bezoek bij schoonouders maar bij vrienden zeker!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vrijdag 19 juli 2019 om 09:24
Ik kan retegoed (begrijpend!) lezen, ik weerleg alleen maar wat jij zelf aangeeft. Jij of je ex had dit gewoon zelf notabene kunnen voorkomen door niet Heineken neer te zetten - ook al drink je het zelf niet -, had je ook de vraag van 'die knaap' (het wordt steeds erger) kunnen voorkomen. Zegt in mijn ogen meer over hoe jij naar je gasten kijkt cq ze behandelt.Gisselle schreef: ↑19-07-2019 08:50@Darkside, nou inderdaad! er wordt wel een heel ding van gemaakt.
En Zijdehoentje kan niet goed lezen. Ik heb geschreven dat wij die blikjes Heineken nog over hadden, dat wij er waarschijnlijk 2 in de koelkast hadden, vermoedelijk lagen die er al maanden, wij drinken het zelf niet, en voor het feest alles bij de Aldi hadden gekocht omdat wij daar toen altijd onze boodschappen deden. Ik heb gewoon iedereen steeds Schultenbrau gegeven en mijn partner had op een gegeven moment iemand zo'n blikje Heineken gegeven, en toen wilde die knaap van zijn zusje opeens ook Heineken. Ik vind dat brutaal als ik een blik Schultenbrau neerzet en hij dan om Heineken vraagt, het is dus helemaal niet zo dat ik de ene gast merk A en de andere merk B voorzet, wij kochten toen al onze boodschappen daar, en die knaap had er al een paar op, als jij dat niet brutaal vind, nou prima!. Maar Zijdehoentje jouw hele post slaat nergens op.
Want wat ik al eerder vroeg: waarom geef jij / geeft je ex gast 1 wel Heineken en gast 2 schultenbrau. Je hebt het beiden in huis. Van het een te weinig om aan iedereen te geven, dus dan lijkt het mij logischer om die achterwege te houden om geen scheve gezichten te krijgen. Heb ik al eerder geopperd, maar door jou vakkundig genegeerd.
In this mad house we must all survive

vrijdag 19 juli 2019 om 09:39
Zijdehoentje schreef: ↑19-07-2019 09:24Ik kan retegoed (begrijpend!) lezen, ik weerleg alleen maar wat jij zelf aangeeft. Jij of je ex had dit gewoon zelf notabene kunnen voorkomen door niet Heineken neer te zetten - ook al drink je het zelf niet -, had je ook de vraag van 'die knaap' (het wordt steeds erger) kunnen voorkomen. Zegt in mijn ogen meer over hoe jij naar je gasten kijkt cq ze behandelt.
Want wat ik al eerder vroeg: waarom geef jij / geeft je ex gast 1 wel Heineken en gast 2 schultenbrau. Je hebt het beiden in huis. Van het een te weinig om aan iedereen te geven, dus dan lijkt het mij logischer om die achterwege te houden om geen scheve gezichten te krijgen. Heb ik al eerder geopperd, maar door jou vakkundig genegeerd.
Doe even normaal zeg! Je doet net alsof ik een misdaad heb gepleegd! Wij hadden bier voor de visite gekocht. Iedereen kreeg dat bier, de hele avond. Op een gegeven moment heeft mijn ex iemand een blikje Heineken gegeven, dat stond er vermoedelijk al maanden, hij dacht waarschijnlijk weg is weg. Waarom we gast 1 merk A geven en gast 2 merk B??!! Kom op zeg! Was helemaal niet aan de orde. Iedereen kreeg hetzelfde merk, mijn ex heeft alleen op een gegeven moment iemand dat andere blikje gegeven.
En die knaap is ook niet goed??!! volgens mij betekent dat gewoon die jonge knul, niks mis met dat woord, was ook letterlijk zo, zijn zusje was een nakomelingetje, veel jonger.. Wat wel mis is op deze pijler, dat is het over analyseren van de verhalen die hier gepost worden, die niet leuk en off topic zijn. Mensen willen gierige verhalen lezen en geen analyses van de topics.
vrijdag 19 juli 2019 om 09:41
-Darkside- schreef: ↑19-07-2019 09:33Ik zou 'die knaap' bellen Giselle. En dan namens je exexcuses aanbieden voor de schandalige behandeling.
Schultenbrau ipv Heineken......![]()
Ja misschien moet ik dat i.d.d. maar doen!, mogelijk heeft hij er een trauma aan over gehouden, het is blijkbaar heel erg

vrijdag 19 juli 2019 om 10:05
Er is een groot verschil tussen intentie en hoe het overkomt.
Vanuit Giselles perspectief snap ik dat ze het vervelend vind dat hij om iets anders vraagt, want ze bedoelde het helemaal niet gierig.
Echter kon die knul niet weten dat het Aldi bier het standaard was en de Heineken een toeval. Hij had hier dus net zo goed kunnen reageren, want familie krijgt a-merk en hij moest genoegen nemen met aldi. Vanuit zijn perspectief klinkt het niet veel anders dan de verhalen die hier al eerder zijn geschreven.
@Giselle kun je hem werkelijk iets kwalijk nemen, als hij niet kon weten hoe de situatie werkelijk zat? Dat is nu eenmaal de beperking van elkaar nog niet kennen.
Vanuit Giselles perspectief snap ik dat ze het vervelend vind dat hij om iets anders vraagt, want ze bedoelde het helemaal niet gierig.
Echter kon die knul niet weten dat het Aldi bier het standaard was en de Heineken een toeval. Hij had hier dus net zo goed kunnen reageren, want familie krijgt a-merk en hij moest genoegen nemen met aldi. Vanuit zijn perspectief klinkt het niet veel anders dan de verhalen die hier al eerder zijn geschreven.
@Giselle kun je hem werkelijk iets kwalijk nemen, als hij niet kon weten hoe de situatie werkelijk zat? Dat is nu eenmaal de beperking van elkaar nog niet kennen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

vrijdag 19 juli 2019 om 11:04
Je houdt jezelf voor de gek. Tijd voor wat zelfreflectie.Pipo* schreef: ↑13-07-2019 13:15Als er iemand is die werkelijk niets tegen Turkse mensen heeft ben ik het denk ik wel. Sterker nog ik heb er zelf gewoond en spreek de taal redelijk. Het vermelden dat ze naar Turkije gaan of dat ze Turks zijn is dus zonder bijbedoelingen gedaan. Dat jij er over valt zegt meer over jou dan over mij.
vrijdag 19 juli 2019 om 11:58
Ik denk dat het ook komt omdat Giselle en ex geen bierdrinkers zijn.
Het gros van de mensen vindt Schultenbrau gewoon echt onder doen aan Heineken. Als je bij fervent Coca-cola drinkers aan komt met Aldi cola maar schoonpa krijgt wel Coca-cola, dan vinden die mensen het ook logisch dat er dan naar de Coca-cola wordt gevraagd.
Het gros van de mensen vindt Schultenbrau gewoon echt onder doen aan Heineken. Als je bij fervent Coca-cola drinkers aan komt met Aldi cola maar schoonpa krijgt wel Coca-cola, dan vinden die mensen het ook logisch dat er dan naar de Coca-cola wordt gevraagd.

vrijdag 19 juli 2019 om 12:13
Gadver, wat een arrogante reactie. Jij bepaalt voor haar of ze ergens bijbedoelingen mee heeft? Doe even normaal.MarvelousMrsMaisel schreef: ↑19-07-2019 11:04Je houdt jezelf voor de gek. Tijd voor wat zelfreflectie.

vrijdag 19 juli 2019 om 12:26
Sabeltandcavia schreef: ↑19-07-2019 08:50Dus was die gast nu merk-waardig of merkwaardig. That's the question.![]()

vrijdag 19 juli 2019 om 12:27
Ben het niet eens met jou Giselle. Zijdehoentje benadrukt dat assortiment Aldi niet tekort schiet. Enkel de vraag van jongeman niet zo negatief opvat.Gisselle schreef: ↑19-07-2019 08:50@Darkside, nou inderdaad! er wordt wel een heel ding van gemaakt.
Ikzelf denk ook dat het zo brutaal niet was. Hij dacht wellicht echt dat er keuze was. Namelijk Heineken of Schultenbrau.