Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel VI

17-01-2017 22:15 2994 berichten
Deel I, II, III,IV en deel V zijn een groot succes.

We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen maar laten we het vooral gezellig houden









Link naar deel V

Link naar deel IV

Link naar deel III

Link naar deel II

Link naar deel I
Dat om en om betalen ging bij 1 vriendin echt altijd super makkelijk, hoefden we dus ook niet bij te houden. Kwam vast wel zo uit dat de 1 eigenlijk meer keren iets betaald had dan de ander, maar dan absoluut niet met opzet.

Met een andere vriendin werd het me toch wel snel duidelijk dat het betekende dat ik dan eigenlijk áltijd betaalde. Dat was dan over het algemeen alleen maar koffie met taart ofzo, maar toch.
Alle reacties Link kopieren
Blablamana ja ik heb idd ook 1 vriendin waarbij het wel best goed werkt. Maar ik moet zeggen dat dat altijd kleinere bedragen zijn, net zoals bij jou dus een tussenstop op een terras of iets dergelijks. Misschien gaat het daarom wat makkelijker dan, geen idee. Maar ik hoop wel dat ze het nu niet vergeet over te make (ze is net weg), anders moet ik het nóg een keer vragen :hyper:
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom kies jij ervoor om je er de hele dag aan te ergeren, ipv dat je bij het eerste moment dat de portemonnee weer getrokken werd even zei 'oh ja, de entree was 11 euro, zullen we dat ook direct even regelen?'
Je zit jezelf in de weg toch zo? Wat is er mis met open communicatie ipv passief afwachten en de ergernis laten oplopen?
Alle reacties Link kopieren
Marana ze had geen contant geld bij, alleen een pinpas. En ze heeft vanwege nieuwe telefoon nog geen app gedownload van internetbankieren, dus dat "meteen afhandelen" ging hierbij helaas niet op. Moet echt thuis gebeuren.

Daarbij ben ik een afwachtend type, ik ga mensen geen regeltjes oid voorkauwen. Pas op het moment dat ik merk dat diegene dat zelf dus echt niet doet, zeg ik er wat van. Ik vind het zelf vervelend als mensen overal meteen bovenop zitten, dus ik doe dat zelf niet. We zijn allemaal volwassen toch.. ik hoef in eerste instantie niemand op te voeden denk ik dan. Dan heb ik het even over het algemeen he, niet specifiek over geld. En toen ik dus merkte dat ze niet vanuit zichzelf aanbood het geld terug te betalen, heb ik er wat van gezegd. Dus je hebt echt een punt, maar in dit geval gaat dat niet helemaal op.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
Je had dan toch ook in de Mac kunnen zeggen 'betaal jij nu?'
We zijn allemaal volwassenen, dus kun je volwassen een gesprek aan gaan toch? Het gaat niet om het voorkauwen van regeltjes, het gaat erom dat jij je nu de hele dag hebt geërgerd hieraan, en dat had je kunnen voorkomen door al bij jezelf te besluiten dat je haar zou vragen de Mac te betalen, dan had je het tot die tijd van je af kunnen zetten. Dat noem ik volwassen gedrag, communiceren.
Alle reacties Link kopieren
Over die lease auto: of ik daarmee nu een paar kilometer meer of minder rijd, maakt niet uit. Het bedrag wat ik betaal aan bijtelling blijft hetzelfde. Tenzij ik op jaarbasis ineens 15000 km meer rijd dan voorzien. Dan is de baas minder blij want die krijgt gewoon de brandstof rekening. Maar een keertje rijden voor de hockey is prima. En ook bij ons bedrijf geldt dat je je auto uitleent aan collega's als die voor een zakelijke afspraak een auto nodig hebben en rijden we met bedrijfsdingen zoveel mogelijk met de lease autos. Want die zijn toch al betaald.

Ik herinner me ineens dat ik nog geld zou overmaken naar iemand. Door dit topic. Dus dat heb ik maar snel even gedaan. :)
Alle reacties Link kopieren
Dus ik had haar moeten opdragen om mijn eten te betalen? Want als iemand zegt "betaal jij nu voor mij" zet je diegene wel enorm voor het blok. In theorie is het een vraag, maar ik vind dat dan toch meer wat dwingend. Mwah, vind ik 1 niet prettig en 2 ook niet nodig en niet netjes. Als ze het zelf had gedaan was het fijn geweest, zo niet wil ik gewoon simpelweg het geld terug hebben. Is toch niet zo raar? Ik vind het een beetje apart dat je de situatie nu volledig bij mij neer legt. Zo kun je idd alles omdraaien, maar dat betekent niet dat dat terecht is.

Ik heb me hier trouwens niet de hele dag aan geërgerd hoor. Het kwam bij de macdonalds pas weer naar boven, en thuis (half uurtje later) heb ik gevraagd of ze dat geld over kon maken. Ik zei alleen dat het toch jammer is zoiets, op een verder hele leuke dag.

Overigens als ik bij de receptie al meteen had gevraagd het terug te betalen, was ze het al weer vergeten :biggrin:. Dus wat dat betreft beter dat ik het pas vanavond hebt gevraagd.

Ik snap je punt dus, maar ik deel je mening niet. Agree to disagree dan maar? :hyper:
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
Maar zij heeft toch ook zoiets tegen jou gezegd, 's ochtends, toen jij de entree ging betalen? Heb je dat als dwingend ervaren?
Alle reacties Link kopieren
Lila87 schreef:
22-06-2017 14:30
Onlangs met een groep vrienden een escape room geboekt. We kregen een bevestigingsmail waarin werd vermeld dat de room €80 kostte. Vreemd, op de website stond namelijk €120.
Toen we de dag zelf, na het spel, onze rekening wilden betalen, zei het meisje dat er nog €120 moest betaald worden. We lieten onze mail zien waarin €80 stond en hebben ons voor de rest een beetje 'van de domme' gehouden. En we moesten uiteindelijk toch maar €80 betalen. Meevaller.
(we hebben ons wel heel eventjes schuldig gevoeld dat we hen niet op hun fout hadden gewezen :roll: )
Zou ik lekker loslaten. Ik was een keer op zoek naar een kortingsbon voor een escaperoom die normaal 100 eu kost en kwam op een wat vage site. Dus bedrijf van de escaperoom gebeld om te vragen of ze inderdaad samen werkten met die site. Ja, dat was zo, maar ik kon nu ook direct bij hun boeken voor 50 eu, want dan hoefden zij de site weer geen deel te geven. Zo makkelijk gaat dat dus.
Was wel een grote vestiging met 10 kamers, maar dan nog.
manamana...tutuutududu
Alle reacties Link kopieren
_Marana_ schreef:
22-06-2017 21:35
Maar zij heeft toch ook zoiets tegen jou gezegd, 's ochtends, toen jij de entree ging betalen? Heb je dat als dwingend ervaren?
Nee het ging meer zovan "ik rook mijn sigaret even op, anders ga jij alvast kijken of je de reservering hier of bij het zwembad moet ophalen?". Het ging dus niet echt om betalen, we waren er nieuw en wisten dus nog niet waar die kaartjes vandaan moesten komen. Pas toen ik eruit liep zag/hoorde ze dat ik de kaartjes gehaald en betaald had, ze vroeg zelfs nog om het bonnetje voor in haar portemonnee :hihi:

Nouja, misschien van beiden wat onhandig achteraf. Ik vind het gewoon vervelend dat ik dan zelf om mijn geld of om een compensatie (eten betalen) moet gaan vragen. ;-D
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
Muurhanger schreef:
22-06-2017 22:01
Nee het ging meer zovan "ik rook mijn sigaret even op, anders ga jij alvast kijken of je de reservering hier of bij het zwembad moet ophalen?". Het ging dus niet echt om betalen, we waren er nieuw en wisten dus nog niet waar die kaartjes vandaan moesten komen. Pas toen ik eruit liep zag/hoorde ze dat ik de kaartjes gehaald en betaald had, ze vroeg zelfs nog om het bonnetje voor in haar portemonnee :hihi:

Nouja, misschien van beiden wat onhandig achteraf. Ik vind het gewoon vervelend dat ik dan zelf om mijn geld of om een compensatie (eten betalen) moet gaan vragen. ;-D
Ik vind het ook wel normaal hoor dat je uit jezelf aanbiedt om een voorgeschoten kaartje meteen terug te betalen. Mocht dat niet meteen lukken, dan zou ik alvast zeggen dat ik het overmaak of later het eten zal betalen. Gewoon niks zeggen als iemand iets voor je heeft betaald, vind ik erg onbeleefd.
Alle reacties Link kopieren
Misschien vroeg ze daarom ook om het bonnetje? Zodat ze wist hoeveel je had betaald voor haar om het later te verrekenen?
Alle reacties Link kopieren
_Marana_ schreef:
22-06-2017 21:11
Je had dan toch ook in de Mac kunnen zeggen 'betaal jij nu?'
We zijn allemaal volwassenen, dus kun je volwassen een gesprek aan gaan toch? Het gaat niet om het voorkauwen van regeltjes, het gaat erom dat jij je nu de hele dag hebt geërgerd hieraan, en dat had je kunnen voorkomen door al bij jezelf te besluiten dat je haar zou vragen de Mac te betalen, dan had je het tot die tijd van je af kunnen zetten. Dat noem ik volwassen gedrag, communiceren.
Helemaal mee eens. Is gewoon een normale manier van voor jezelf opkomen.
Ik zie overigens ook het verschil niet tussen vragen of zij je eten afrekent en achteraf vragen of ze haar kaartje terugbetaalt. De kosten komen toch ongeveer overeen? En even pinnen bij de Mac gaat sneller dan internetbankieren openen op de computer.
blue as ice
Alle reacties Link kopieren
Tijdje terug reden 2 collega's mee naar een feestje. Ik heb hier geen geld voor gevraagd. Als zij niet mee zouden rijden, zou ik toch naar dat feetje rijden, dus had ik de kosten toch wel. Gisteren zat ik met 1 van die collega's op een terras en toen ik wilde afrekenen zei zij dat zij mijn drankje zou betalen voor het meerijden. Dat vind ik dan weer een leuk en onverwachts gebaar.

Oke...geen gierige actie, maar vond het erg leuk.
Muurhanger schreef:
22-06-2017 21:31
Dus ik had haar moeten opdragen om mijn eten te betalen? Want als iemand zegt "betaal jij nu voor mij" zet je diegene wel enorm voor het blok. In theorie is het een vraag, maar ik vind dat dan toch meer wat dwingend. Mwah, vind ik 1 niet prettig en 2 ook niet nodig en niet netjes. Als ze het zelf had gedaan was het fijn geweest, zo niet wil ik gewoon simpelweg het geld terug hebben. Is toch niet zo raar? Ik vind het een beetje apart dat je de situatie nu volledig bij mij neer legt. Zo kun je idd alles omdraaien, maar dat betekent niet dat dat terecht is.

Ik heb me hier trouwens niet de hele dag aan geërgerd hoor. Het kwam bij de macdonalds pas weer naar boven, en thuis (half uurtje later) heb ik gevraagd of ze dat geld over kon maken. Ik zei alleen dat het toch jammer is zoiets, op een verder hele leuke dag.

Overigens als ik bij de receptie al meteen had gevraagd het terug te betalen, was ze het al weer vergeten :biggrin:. Dus wat dat betreft beter dat ik het pas vanavond hebt gevraagd.

Ik snap je punt dus, maar ik deel je mening niet. Agree to disagree dan maar? :hyper:
Toch ga ik mee met het verhaal van Marana. Je doet het jezelf aan op deze wijze. Bij Mac een korte zin: goh, wat je wil......je kunt ook nu mijn menu betalen, dan staan we quitte.
Alle reacties Link kopieren
Echt een wie goed doet goed ontmoet actie Daantje1970.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me de afgelopen weken kostelijk vermaakt met alle topics over knieperds!

De ouders van mijn ex zijn ook vreselijk gierig. Kan alle delen wel volschrijven over de streken die ze anderen leveren.
Ik heb een melkveebedrijf en laat weleens een koe voor eigen vriezer slachten maar omdat ik geen 200 kilo vlees eet verkoop ik het meeste. De slager doet van alles wat in een vleespakket (van entrecote tot gehakt) en dat kost 10,- per kilo. Ex schoonouders wilden ook een aantal kilo, en hun buurman ook. Samen voor 500,- vlees.
Ex schoonouders kwamen vlees ophalen en hebben de helft bij hun buurman gebracht, en de buurman heeft zijn deel netjes overgemaakt. Na een halfjaar hadden schoonouders nog niks betaald. Toen ik daar een keer voorzichtig naar vroeg ging schoonmoeder volledig uit haar dak. Dat ze daarvoor moesten betalen! Dat had ik toch zeker cadeau gedaan!
Ik had bij elk pakket een rekening gedaan, van een misverstand was echt geen sprake.. Uiteindelijk hebben ze met veel gezeur van ex na een jaar eindelijk betaald.

En dan het ergste: Toevallig kwam ik hun buurman eens tegen en ik maakte een praatje met hem. Onder andere of ze het vlees lekker vonden. Hij gaf toe dat het gehakt erg lekker was. En de rest dan, vroeg ik. Bleek dat hij alleen gehakt gekregen had en hij had niet durven vragen waar de rest dan was. Bleek dat ex schoonouders de pakketten opnieuw ingedeeld hadden, zelf hadden ze het dure vlees genomen. De buurman was tenslotte toch meer een man van gehakt..

Ik heb ze er nooit op durven aanspreken, die buurman ook niet. Die buurman heeft later wel nog een pakket met duur vlees gekregen trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Daantje1970 schreef:
23-06-2017 11:55
Tijdje terug reden 2 collega's mee naar een feestje. Ik heb hier geen geld voor gevraagd. Als zij niet mee zouden rijden, zou ik toch naar dat feetje rijden, dus had ik de kosten toch wel. Gisteren zat ik met 1 van die collega's op een terras en toen ik wilde afrekenen zei zij dat zij mijn drankje zou betalen voor het meerijden. Dat vind ik dan weer een leuk en onverwachts gebaar.

Oke...geen gierige actie, maar vond het erg leuk.
Dat is zeker leuk :-)
Alle reacties Link kopieren
jeskanana schreef:
23-06-2017 20:11
...
En dan het ergste: Toevallig kwam ik hun buurman eens tegen en ik maakte een praatje met hem. Onder andere of ze het vlees lekker vonden. Hij gaf toe dat het gehakt erg lekker was. En de rest dan, vroeg ik. Bleek dat hij alleen gehakt gekregen had en hij had niet durven vragen waar de rest dan was. Bleek dat ex schoonouders de pakketten opnieuw ingedeeld hadden, zelf hadden ze het dure vlees genomen. De buurman was tenslotte toch meer een man van gehakt..

Ik heb ze er nooit op durven aanspreken, die buurman ook niet. Die buurman heeft later wel nog een pakket met duur vlees gekregen trouwens.
Wat schaamteloos erg! Die arme man zal ook wel gedacht hebben dat ie bizar veel betaald had voor alleen gehakt...
Je snapt niet dat mensen dit naar zichzelf kunnen verantwoorden :evil:
Alle reacties Link kopieren
Dat is niet gierig meer, dat is gewoon stelen.
Alle reacties Link kopieren
Het mooiste argument voor het niet willen betalen van dat vlees was overigens dat ik het toch wel fijn vinden moest dat mijn koe nu in ieder geval door bekenden opgegeten werd :facepalm:
Wat een hufterigheid zeg. En dan ook nog het luxe vlees van de buurman stelen. Ik snap niet dat dat je nog lekker smaakt dan.
Alle reacties Link kopieren
Schaamteloos! Wat een vreselijke asociale mensen.
Alle reacties Link kopieren
volledig off topic; verkoop je je vlees toevallig via www.koopeenkoe.nl?

Daar hebben wij nu al aantal keer pakket van gehad en inderdaad van alles wat, bij de entrecote valt het niet zo op (dat kochten we meestal al wel bij de slager:) maar het gehakt en de braadworstjes zijn echt wel 100x lekkerder dan normaal!
Dus als dat bij jou vandaan komt: compliment! :)


helaas geen gierige acties te vermelden. Ben naar strand geweest met vriendin maar wij doen ook om en om, zoals het uitkomt en hebben allebei het gevoel dat de ander vaker voorschiet, haha
jeskanana schreef:
23-06-2017 23:42
Het mooiste argument voor het niet willen betalen van dat vlees was overigens dat ik het toch wel fijn vinden moest dat mijn koe nu in ieder geval door bekenden opgegeten werd :facepalm:
Wat erg zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven