Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel VII

21-09-2017 11:28 3025 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een heleboel gierige acties gedeeld te hebben (met hier en daar een discussie tussendoor), is het alweer tijd voor het zevende deel. :) Hier gaan we weer verder met rinkelende dubbeltjes en theezakjes die hun beste tijd hebben gehad.

Afbeelding

Linkjes naar de vorige delen:

Deel VI

Deel V

Deel IV

Deel III

Deel II

Deel I
Schaamteloos die cadeaumand.
BahcoBarbie schreef:
26-09-2017 16:20
Soms ben ik wel eens ""bang"" dat mijn posts erg afwijken van het Vivaforum moraal maar in dit geval blijk ik toch medestanders hebben gevonden :-D

Bedankt voor alle reacties. Ik ga er vanuit mijzelf niks van zeggen. Dat doe ik pas als de situatie zich er voor leent. De boodschap om iemand 'terecht' te wijzen komt naar mijn mening veel harder aan als deze op het juiste moment gegeven wordt.

Die cadeaumand? Tja ik vind dat ook niet normaal. Die staat fysiek in de hal op een kastje met ingepakte cadeaus. Daar pak je dan iets uit en dat geef je dan aan de jarige in de huiskamer. Die cadeaus worden door zus/man voor elkaar gekocht en het zijn cadeaus tussen de €15-€25. Je appt dan later wat jij gegeven hebt. Hun gedachte? Dat je zelf de stad niet in hoeft en altijd iets goeds geeft. Tijdsbesparing in hun drukke bestaan en dat van hun vrienden.

Ik heb eigenlijk wel eens zin om van te voren hetzelfde pakpapier te regelen en dan een monsterlijk grote voorbind dildo te geven met een literverpakking glijmiddel. En dan ietsjes later op de dag komen om er zeker van te zijn dat alle kinderen en bejaarden er ook zijn. :thumbsup:
Dus iedereen moet iets geven van 15-25 euro? Die range bepaal je niet zelf en je weet niet wat je geeft. What the fuck??? Ik vind dit echt behoorlijk brutaal!
Oh, en jouw idee voor een toekomstig cadeau is leuk. Zo krijg je een zaal wel stil. Hahaha.
Oh man. Jouw zus is toch nu al het hoogtepunt van dit topic, Bahcobarbie. Inderdaad, geef haar dat cadeau (en please, film dit en zet de link in dit topic!).

Wat een heerlijk topic is dit toch. Zo weinig herkenbaar vooral. Ik heb geen gierigaards in mijn vrienden- of kennissenkring. Daar mag ik heel blij mee zijn, zo te lezen.
Huh? Maar dan kopen zij dus al die cadeaus zelf? En als iemand dan het geld niet overmaakt, gaan ze dan achter hun geld aan?
Of benaderen ze weleens de verkeerde omdat niemand meer weet wie cadeau X gegeven heeft?
[quote=BahcoBarbie post_id=27594164 time=1506435654 user_id=350958]
Soms ben ik wel eens ""bang"" dat mijn posts erg afwijken van het Vivaforum moraal maar in dit geval blijk ik toch medestanders hebben gevonden :-D

Die cadeaumand? Tja ik vind dat ook niet normaal. Die staat fysiek in de hal op een kastje met ingepakte cadeaus. Daar pak je dan iets uit en dat geef je dan aan de jarige in de huiskamer. Die cadeaus worden door zus/man voor elkaar gekocht en het zijn cadeaus tussen de €15-€25. Je appt dan later wat jij gegeven hebt. Hun gedachte? Dat je zelf de stad niet in hoeft en altijd iets goeds geeft. Tijdsbesparing in hun drukke bestaan en dat van hun vrienden.

Wow, het is zo erg als we dachten dus. Het is haast knap. @(
anoniem_104030 wijzigde dit bericht op 26-09-2017 18:10
0.47% gewijzigd
Zo weinig herkenbaar vooral. Ik heb geen gierigaards in mijn vrienden- of kennissenkring. Daar mag ik heel blij mee zijn, zo te lezen.
[/quote]

Ik ook niet meer! :applause:
anoniem_104030 wijzigde dit bericht op 26-09-2017 18:10
1.97% gewijzigd
Troeteltje schreef:
26-09-2017 14:55
Ik denk dat in heel de wereld gierige mensen wonen. Zou me wel kunnen voorstellen dat verschil in cultuur maakt dat er anders naar zaken gekeken zal worden. Misschien zaken die eerder of minder snel als gierig worden gezien?
Hm, er gaat niets boven de Hollansche Gierigheid imo. :thumbsup:
Haha die dildo ik zie het helemaal voor me de stilte die dan valt alle ogen erop gericht heerlijk !!
Maar on topic niet normaal van je zus en dan zelf oude meuk geven , ik zou het terug geven .
minnimouse schreef:
26-09-2017 17:23
Huh? Maar dan kopen zij dus al die cadeaus zelf? En als iemand dan het geld niet overmaakt, gaan ze dan achter hun geld aan?
Of benaderen ze weleens de verkeerde omdat niemand meer weet wie cadeau X gegeven heeft?
Ja!!! Geweldig - ik zie het helemaal voor me dat ze om het geld van die cadeaus moeten bedelen. Zouden ze dan ook de gemaakte kosten voor de telefoontjes hierover in rekening brengen? Of het aantal mailtjes dat ze per maand sturen tellen en het percentage dat hierover gaat van de rekening voor de internetprovider doorberekenen? :lol:
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Simitçi schreef:
26-09-2017 18:11
Haha die dildo ik zie het helemaal voor me de stilte die dan valt alle ogen erop gericht heerlijk !!
Maar on topic niet normaal van je zus en dan zelf oude meuk geven , ik zou het terug geven .
Of allemaal oude rommel van je zus inpakken en in die cadeaumand leggen. Naast de dildo natuurlijk.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Die zus! Ik zou op een onbewaakt ogenblik een vergiet ofzo uit haar keukenkastje trekken en dat inpakken. Of nog beter: Oja, je cadeau, ff zoeken hoor! En dan een volle asbak/bak nootjes van de tafel plukken en als een blij ei aan haar geven. Waar iedereen bij staat. (en daarna even haarfijn uitleggen aan de rest van de visite)

Dat wordt nog een dingetje met je zus als er een erfenis verdeeld moet worden.
Creativity is intelligence having fun
Echt bizar die kadomand.

Ik krijg graag kadootjes, maar dan wel iets dat de gever speciaal voor mij heeft uitgezocht. Ik hou van de verrassing en vind het leuk als iemand die moeite voor mij heeft gedaan. Of dat nu iets duurs is of een reep van mijn lievelingschocola. Het gaat toch om het gebaar?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Of je pakt haar op haar eigen gedrag door zelf een keer je verjaardag te vieren, ook een mand met cadeau's neer te zetten, je vrienden en andere familie inlichten en allemaal asociaal dure cadeau's in die mand te doen. Alleen je zus moet natuurlijk terugbetalen maar dat hoeft ze niet te weten. En daarna schaf je dat cadeau-gedoe af.
Creativity is intelligence having fun
Wat erg zeg bahco dat je zus gewoon met een stalen gezicht jouw kinderspeelgoed durft in te pakken om aan jouw kind cadeau te doen :-o :facepalm:
Lavendel_Madelief schreef:
26-09-2017 16:30
Schaamteloos die cadeaumand.

Idd! En als gever weet je dus eigenlijk niet eens wat je geeft.
Als je weet welk inpakpapier ze hebben zou ik het wel weten hoor.. dan zou ik vroeg gaan maar mijn vriend iets later laten komen met allemaal zooi in het juiste inpakpapier, zelf de deur open doen, alles omwisselen, goeie cadeaus terug naar de auto onder het mom van iets vergeten en ze alle zooi laten uitpakken.

Wel later hun spullen terug geven aangezien het hun eigendom is en ik geen dief ben en ten overstaan van alle visite (hopelijk veel vrienden zodat die ook horen wat voor mensen het zijn) vertellen waarom ik het gedaan heb. En daarbij gelijk zeggen dat ik het speelgoed uit mijn jeugd netjes terug wil en ze nooit meer een cadeau krijgen.

Digitale lijstjes of in een winkel zo'n mandje (zeker voor kinderen) vind ik prima en vaak juist heel fijn. Soms is het moeilijk inschatten wat iemand wil/leuk vind en nog niet heeft en dan vind ik het erg prettig om daar op terug te kunnen vallen. Maar dan ga ik er wel van uit dat het een suggestie is voor als je niks weet of wat inspiratie kan gebruiken.
Ik zou zulk gedrag totaal niet accepteren en mijn zus vertellen dat ze normaal moet doen. Wat een belachelijke toestand.
Bahcobarbie, oh wat zou dit hilarisch zijn in mijn familie.
Wij doen eens per zoveel tijd als een familielid wat te gek wordt, de eenzame aasgier award.
Als puber noemde een broer een zus zo en die is blijven hangen.
Dan wordt er weer een appgroepje aangmaakt, met als groepsafbeelding een ongelukkig getimede foto van iemand die hebberig iets uitpakt of weggrist ofzo.
Laatst een hilarische van mijn zus die heel blij met een zoef zoef dingetje zit en twee huilende nichtjes (die huilden om wat anders eigenlijk) erachter.
Dus dat is mijn advies: Stel een prijs met titel in.
Maar die cadeaumand :rofl:
Dan ben je toch niet helemaal lekker.
BahcoBarbie schreef:
26-09-2017 16:20

Ik heb eigenlijk wel eens zin om van te voren hetzelfde pakpapier te regelen en dan een monsterlijk grote voorbind dildo te geven met een literverpakking glijmiddel. En dan ietsjes later op de dag komen om er zeker van te zijn dat alle kinderen en bejaarden er ook zijn. :thumbsup:
:HA:
Troeteltje schreef:
26-09-2017 06:07
Nutteloos? Jij had vannacht slechte zin zeg.
Behoorlijk ja! Was dat zo duidelijk? ;)

Excuses Troetel :)
Ik vind mijn werkgever gierig. Ik heb 250 overuren staan en zo'n 120 vakantie uren (ik weet niet precies hoeveel uren, maar in totaal 54 dagen). De vakantie dagen mag ik meenemen naar volgend jaar, de overuren niet. Ondanks dat ik heb ingevuld dat mijn vakanties/extra vrije dagen van mn overuren moeten af gaan, halen ze ze van m'n vakantiedagen af. Wat dus betekent dat ik m'n overuren kwijt ben en dat ik minder vakantie dagen meeneem dan ik had gekund naar volgend jaar.

Dat zijn dus een heleboel uren/dagen dat ik gewoon voor niks gewerkt heb :( .
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Staat er nergens iets op papier over die overuren? Uitbetalen ofzo? Of hoort dat bij je functie?
kippetje29 schreef:
27-09-2017 01:48
Staat er nergens iets op papier over die overuren? Uitbetalen ofzo? Of hoort dat bij je functie?

Overuren maken hoort bij de functie (restaurant manager in een 5* hotel) net hoogseizoen gehad, dus dan gaan die uren hard. Staat echter niks over op papier (horeca heeft zelfs geen CAO) Als ik het zou vragen krijg ik waarschijnlijk wel uitbetaald, maar daarover gaat 52% belasting. Heb ik toch liever die extra dagen vrij volgend jaar...ik neem dit jaar nog 20 dagen meer 'vakantie' op maar dat haalt het niet bij de 54 dagen en vind t zuur en gierig dat ze die uren registeren als vakantie.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Beter uitbetalen dan kwijt lijkt me Bladora...
die ik wilde bestaat al...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven