Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel VII

21-09-2017 11:28 3025 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een heleboel gierige acties gedeeld te hebben (met hier en daar een discussie tussendoor), is het alweer tijd voor het zevende deel. :) Hier gaan we weer verder met rinkelende dubbeltjes en theezakjes die hun beste tijd hebben gehad.




Afbeelding




Linkjes naar de vorige delen:


Deel VI

Deel V

Deel IV

Deel III

Deel II

Deel I
Alle reacties Link kopieren
paper-clip schreef:
21-09-2017 11:49
Happy new topic :cheer:

Gierige actie van mezelf...
Onze dochter was jarig op het moment dat we vanaf onze verre vakantie naar huis vlogen. Ik de luchtvaartmaatschappij gebeld en gevraagd of ze wat voor haar konden doen. Ja dat kon, ik kon een taartje kopen zo groot als een schoteltje voor het bedrag van
USD 30. De medewerkster zei zelf ik zou het niet doen want het is echt een klein taartje en voor dat geld, tot een jaar geleden waren ze gratis.
Niet gedaan dus en toen we aan boord kwamen heb ik tegen de stewardess gezegd dat mijn dochter jarig was en of ze iets voor haar konden doen. Leuk zei ze, ik regel wel wat en niets zeggen tegen haar he !
Komen er dus na een paar uur vliegen een 3 stewardessen al zingend met een taartje aan en nog een heleboel lekkers op een bordje voor dochter met een leuke kaart erbij en ze maakten nog een foto met een polaroidcamera.
Hoefde ik niets voor te betalen, topservice !
Is toch niet gierig, is juist lief.

Voor collega's die een jubileum/baby krijgen/vertrekken geef ik altijd hetzelfde bedrag, voor collega's van andere afdelingen laat ik het altijd een beetje afhangen van hoe goed mijn band met deze persoon is. Met die kerel die altijd gedetacheerd heeft gezeten en die ik nog nooit heb gezien ga ik echt niet hetzelfde geven als voor de collega met wie ik regelmatig een sigaretje heb gedaan (naja, zij dan, ik niet). Misschien gierig, maar ik geef toch liever wat meer aan iemand met wie ik een betere band heb.

Ik maak overigens geen onderscheid tussen iemand die zelf vertrekt of iemand die ontslagen word, vind dat dan altijd wel een gierige actie als daar dan wel onderscheid tussen gemaakt wordt. Iedereen die er heeft gewerkt heeft toch een zekere mate van inzet getoond, dat zou toch een bedankje waard moeten zijn. Uitzondering als iemand iets strafbaars heeft gedaan waar bijv. een klant schade door heeft geleden.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
Een tvp en een gierige actie.

Afgelopen zomer een heb ik een rondreis gemaakt met kamers op indeling (mooie vakantie overigens).
Helaas was ik mijn shampoo en douchegel vergeten.
Geen probleem dacht ik nog, in de hotels is dat spul altijd beschikbaar.
Helaas voor mij was dit niet het geval (er lagen alleen twee douchekapjes), dit spul heb dan maar bij een lokaal winkeltje aangeschaft.
Ook in de volgende hotels was er nooit shampoo etc te vinden in de badkamers.
Tot mijn medereizigers op de laatste dag het over het leuke rituals pakket hadden dat in het laatste hotel van de reis in de badkamer had gelegen.
En nee helaas niet in mijn badkamer.
Tijdens vakantie had ik dit al eens aangestipt bij mij kamergenote, maar die bevestigde toen dat ze dit vreemd vond (en kon mij daar niet direct druk over maken ik had dit spul inmiddels al aangeschaft).
Diezelfde kamergenote had later die dag de opmerking: zo voor volgend jaar ben ik van shampoo etc voorzien.
Had die kamergenote de gehele vakantie dat spul overal meegenomen (en ik dacht dat ze blaasproblemen, omdat ze altijd als eerste naar het toilet wilde in het hotel).
Rock and Roll, Sent Us Insane
Alle reacties Link kopieren
Pfff wat triest cybermiep. Was het verder wel een leuke kamergenote?
Oh wat een vieze streek Cybermiep. je hebt er wel hopelijk iets van gezegd?

(En de helft van haar buit teruggeëist?)
tvp :biggrin:
Ginerva schreef:
21-09-2017 12:51
Ik heb van de week mijn nieuw gekochte ondergoed laten inpakken zodat ik weer wat pakpapier heb, dit leg ik in de kast waar de schoenen staan zodat de kast niet zo snel vies wordt.
Als ik eens wat voor mezelf koop in een luxe winkel dan laat ik het inpakken als cadeautje, het is toch een cadeautje voor mezelf maar ik vind uitpakken altijd zo leuk :proud:
:popcorn:
@cybermiep wat een gemene streek ! Je mag wel wat van de flesjes die mijn dochter deze vakantie heeft verzameld. Normaal gaan we altijd kamperen maar nu hebben we een luxe rondreis gedaan en overal hadden ze van die leuke flesjes, dochter d'r tas was een kilo zwaarder van al dat spul :facepalm:
Uiteraard heb ik er ook een paar meegenomen voor in de gastenbadkamer aangezien gierige oom de vorige keer mijn dure flesjes heeft leeggemaakt toen hij dacht dat hij in een hotel zat ipv in mijn huis (zie vorig deel voor het hele verhaal)
Alle reacties Link kopieren
Wij waren pas bij een babywinkel waar je in de koffiehoek gratis drinken (koffie, thee of fris) kunt pakken met evt een plak cake en een broodje kaas.
Er zat een gezin uitgebreid te lunchen. In de tijd dat wij een kopje koffie met cake op hadden, terwijl we overlegden wat we gingen bestellen, zijn ze wel 3x terug gelopen naar dat keukentje voor stapels broodjes, minstens een halve cake en meerdere bekers koffie en frisdrank. Tja. Het staat ervoor en je mag het dus pakken natuurlijk, maar ik vond dit toch wel wat overdreven en gierig.
Alle reacties Link kopieren
Collega X ging weg. Had de beste man nog nooit gezien omdat hij 1 x per week een paar uur freelance werkte voor de vestiging waar ik zelf nooit werkte. Hij heeft ongeveer 2 maanden gewerkt. Kwam in die tijd nooit naar teamvergaderingen, uitjes etc. dus ik kende hem ook alleen maar bij naam. Zelfs nooit telefonisch gesproken.

Paar dames van de afdeling gingen met de pet rond om een borrel te kunnen bekostigen voor hem.
Werkgever had uit de pot (Personeelspot waar maandelijks een bedrag ik meen zo'n 5 euro van ons salaris automatisch heen ging, daar werd dan ook altijd een bos bloemen bij ziekte, jubileum, afscheid, geboorte ,overlijden, etc mee gekocht) een grote bos bloemen en doos bonbons geregeld als bedankje.

Vond ik eigenlijk al heel netjes voor iemand die maar 2 maanden als freelancer had gewerkt. Kreeg ik van een van de collega's die rond gingen met de pet te horen dat ik gierig was, want wat was nou 10 euro voor een gezamenlijke borrel.

Grappig detail: Het jaar ervoor was een kerststol te veel geleverd door de bakker. Ik moest die uitdelen die dag dus merkte ik op. Gebeld toen met de bakker en we mochten het houden. Ik gaf het aan aan collega's dat dit het geval was en dat het misschien leuk was om het aan de schoonmaakster te geven die al dag in dag uit ons kantoor schoonmaakt. Deze collega vond het belachelijk, een externe hoef je toch geen cadeau te geven, was haar redenatie....en ze eiste dat het verloot zou door middel van dobbelen want zij wilde wel een extra kerststol.
Alle reacties Link kopieren
Lees ook weer mee. Voor nu geen gierige verhaal
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft mijn kamergenote heb ik na haar opmerking gevraagd of ze mijn restant shampoo nog wilde hebben.
Mevrouw kreeg een rood hoofd en heeft toen iets van excuses gestameld.

Als kamergenote helaas weinig gezelligheid aan gehad (de gsm was haar grootste vriend).
De rest van de groep waren gelukkig fijne mensen, ik trof net die ene die zich liever afzonderde voor de rest.
Rock and Roll, Sent Us Insane
latulipe schreef:
21-09-2017 15:12
Vond ik eigenlijk al heel netjes voor iemand die maar 2 maanden als freelancer had gewerkt. Kreeg ik van een van de collega's die rond gingen met de pet te horen dat ik gierig was, want wat was nou 10 euro voor een gezamenlijke borrel.
Dit vind ik het nadeel van 'met de pet rondgaan', het is "vrijwillig", maar oh wee als je niet (genoeg) bijdraagt.
Alle reacties Link kopieren
Cybermiep schreef:
21-09-2017 14:15
Een tvp en een gierige actie.

Afgelopen zomer een heb ik een rondreis gemaakt met kamers op indeling (mooie vakantie overigens).
Helaas was ik mijn shampoo en douchegel vergeten.
Geen probleem dacht ik nog, in de hotels is dat spul altijd beschikbaar.
Helaas voor mij was dit niet het geval (er lagen alleen twee douchekapjes), dit spul heb dan maar bij een lokaal winkeltje aangeschaft.
Ook in de volgende hotels was er nooit shampoo etc te vinden in de badkamers.
Tot mijn medereizigers op de laatste dag het over het leuke rituals pakket hadden dat in het laatste hotel van de reis in de badkamer had gelegen.
En nee helaas niet in mijn badkamer.
Tijdens vakantie had ik dit al eens aangestipt bij mij kamergenote, maar die bevestigde toen dat ze dit vreemd vond (en kon mij daar niet direct druk over maken ik had dit spul inmiddels al aangeschaft).
Diezelfde kamergenote had later die dag de opmerking: zo voor volgend jaar ben ik van shampoo etc voorzien.
Had die kamergenote de gehele vakantie dat spul overal meegenomen (en ik dacht dat ze blaasproblemen, omdat ze altijd als eerste naar het toilet wilde in het hotel).
Wow! Echt wow! En dan ook nog doen of haar neus bloed :rofl:
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren
tvp
Alle reacties Link kopieren
Schoot me zojuist binnen! Van de week bij het winkelcentrum. Ik zat in de auto te wachten en stond geparkeerd ter hoogte van de kaasboer. Die heeft een schaal met kaasjes, nootjes, etc. om te proeven buiten. Komt een oudere dame met een boodschappenwagentje, haalt er een doosje uit haar tas en doet alle blokjes kaas erin. Daarna tweede doosje uit haar tas voor alle nootjes. En daarna hup de doosjes in de kar en liep zo door richting de ouderenflat. Ik dacht even dat het een opname van Benidorm bastards was
Alle reacties Link kopieren
cybermiep: wat een brutaliteit, zeker als je ernaaar gevraagd had!!! En er elke dag een nieuwe kans was.
Alle reacties Link kopieren
happyapple schreef:
21-09-2017 15:09
Wij waren pas bij een babywinkel waar je in de koffiehoek gratis drinken (koffie, thee of fris) kunt pakken met evt een plak cake en een broodje kaas.
Er zat een gezin uitgebreid te lunchen. In de tijd dat wij een kopje koffie met cake op hadden, terwijl we overlegden wat we gingen bestellen, zijn ze wel 3x terug gelopen naar dat keukentje voor stapels broodjes, minstens een halve cake en meerdere bekers koffie en frisdrank. Tja. Het staat ervoor en je mag het dus pakken natuurlijk, maar ik vond dit toch wel wat overdreven en gierig.
Ze hadden goede trek blijkbaar... Ik zie het ook wel eens, mensen die omdat het gratis is dingen ook echt ' wegkapen' voor de neus van een ander. Op vakantie een keer meegemaakt met een groep vakantiegangers. Er waren 2 personen die geen vlees aten. En het menu bestond uit sla, patat/rijst/pasta en vlees en 4 vega burgers/ iets anders vega. Het was een schaal per tafel en op = op idee. Elke dag was alle vega dingen op nog voordat de twee vegetariers konden opscheppen. Elke dag werd het gezegd en elke dag gebeurde het toch weer.... Ik vroeg aan een meisje die dus een gevulde paprika at, waarom zei dan niet het vlees at ze was toch geen vegetarier. Zei ze doodleuk "ik wil ook wat variatie in mijn eten, elke dag vlees komt mijn neus uit en zij krijgen elke dag wel lekker eten" Niet doorhebbend dat de twee elke dag enkel sla konden eten want een paar mensen hadden alles al opgeschept (en meer dan de helft werd weggegooid) want ja " op is op" he...
Kan me er nog steeds over verwonderen.

Trouwens, mijn moeder kan er ook wat van met gratis... die ging altijd wanneer ze bij de supermarkt was koffie drinken "want dat was gratis" of ze nou thuis koffie had gedronken of niet, ze MOEST koffie drinken. En kon ook echt ontdaan zijn wanneer de koffie er niet was/machine defect was oid .
latulipe schreef:
21-09-2017 17:13
Schoot me zojuist binnen! Van de week bij het winkelcentrum. Ik zat in de auto te wachten en stond geparkeerd ter hoogte van de kaasboer. Die heeft een schaal met kaasjes, nootjes, etc. om te proeven buiten. Komt een oudere dame met een boodschappenwagentje, haalt er een doosje uit haar tas en doet alle blokjes kaas erin. Daarna tweede doosje uit haar tas voor alle nootjes. En daarna hup de doosjes in de kar en liep zo door richting de ouderenflat. Ik dacht even dat het een opname van Benidorm bastards was
Ze kreeg zeker visite ;-)
Alle reacties Link kopieren
Jouw verhaal doet me aan iets denken, Cybermiep.

Toen ik bevallen was van zoontje had ik een kamergenote. Zij vertrok een paar dagen eerder en toen ze weg was, bleek ze de zalf van ons zoontje, die je "kreeg" van het ZH, meegenomen te hebben. Bleek achteraf dat je ervoor moest betalen, dus ik heb mogen betalen voor iets dat ik niet meer had.
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Ik weet niet niet of deze actie gierig is of gewoon ontzettend asociaal, maar een verhaal is beter dan al die gierige tvp's hier ;)

Mijn opa is overleden, oma woont inmiddels in een verzorgingstehuis. Haar eigen huis is nog niet verkocht en tot voor kort was het ook nog volledig gemeubileerd.
Oma heeft drie dochters, slechts één ervan heeft de sleutel van het huis van oma.

Toen de andere twee dochters (waaronder mijn moeder) en ik het huis nog eens wilden bekijken, werd ons verzocht om foto's te maken van de spullen die we eventueel wilden hebben. Dit voor het geval andere zus en haar gezin ook interesse hadden in deze spullen. Dan konden we overleggen en eventueel loten. Klein detail is dat we niet eens voor de spullen naar het huis gingen, maar om gewoon nog eens het huis te zien waar we zijn opgegroeid. Verder wilden mijn moeder en haar zus hun eigen prulletjes hebben die er nog lagen, wat dingetjes die oma al jaren geleden aan hen had beloofd, en oma had tegen mij gezegd dat ik haar naaikistje mocht hebben.

Goed, toen we dus het huis betraden, zagen we dat er alleen nog maar oude meuk stond. De mooie spullen en de spullen met emotionele waarde waren al verdwenen. Ook de dingen die oma aan mijn moeder en haar zus had beloofd.
Beetje apart dus van die ene zus, om ons te verzoeken foto's te maken van de spullen die wij eventueel wilden hebben, terwijl zij en haar gezin toch al alles hadden gepakt wat ze wilden hebben. En zij hebben echt geen foto's gemaakt en met ons overlegd.

Uiteraard zijn ze daar op aangesproken, maar neeeeee ze hadden echt niet zo veel gepakt(het halve huis was leeg) en ze hadden bovendien aan oma gevraagd of ze die spullen mochten hebben. Nu is oma's geestelijke gesteldheid niet meer wat het was, maar als het hun zo uit komt is oma prima is staat de situatie en haar acties te overzien en weet ze heus nog wel wie ze wat heeft beloofd.

Stomme mensen :thunder:
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde eens met mijn verjaardag wat leuks doen met een vriendin. Zij had toen geen werk en dus weinig geld, dus ik nam haar mee uit eten. In de maanden daarvoor en daarna betaalde ik heel vaak dingen voor haar, zoals uit gaan en andere leuke dingen. Ik wilde graag leuke dingen doen, dus ik vond het niet erg om te betalen. Op mijn verjaardag kreeg ik geen cadeautje omdat ze er het geld niet voor had. Vind ik helemaal niet erg, het gaat me ook niet om een cadeau maar om de gezelligheid. Een paar dagen later gingen we naar een festival en aangezien een vriendin van haar in de buurt woonde en bijna jarig was wilde ze daar even langs. Kostte ongeveer 5 euro p.p. extra met de trein. Onderweg vertelde ze dat ze die dag daarvoor een leuk cadeau voor die vriendin had gekocht en deze graag wilde brengen..... En op het festival kon ik weer alles betalen. Dit jaar heeft ze een full time baan en woont nog thuis, terwijl ik student ben en weer heb ik niks gekregen. Verder is ze ontzettend leuk, maar dit snap ik echt niet. Ik hoef het geld niet terug, maar op deze manier voelde ik me wel heel erg gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
@Butterfly, betaalt zij nu ook eens een uitje/koffietje voor jou?
En ik neem aan dat ze haar eigen uitjes ook terug betaalt nu of gaat ze er nog vanuit dat jij dat doet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven