Gierige acties deel VII
donderdag 21 september 2017 om 11:28
Na een heleboel gierige acties gedeeld te hebben (met hier en daar een discussie tussendoor), is het alweer tijd voor het zevende deel.
Hier gaan we weer verder met rinkelende dubbeltjes en theezakjes die hun beste tijd hebben gehad.

Linkjes naar de vorige delen:
Deel VI
Deel V
Deel IV
Deel III
Deel II
Deel I

Linkjes naar de vorige delen:
Deel VI
Deel V
Deel IV
Deel III
Deel II
Deel I

dinsdag 26 september 2017 om 11:06
ik voel mij een beetje genaaid door mijn zus terwijl het mijn eigen stomme verwachtingen waren.
Binnen ons ouderlijk gezin geven we elkaar met verjaardagen een cadeautje. Dit zijn cadeautjes die persoonlijk zijn maar altijd wel wat luxer/duurder. Eén zus en haar gezin zitten nogal op die cadeautjes. Altijd een lijstje via WhatsApp voor de kinderen en voor haar & haar man zelfs een cadeaumand waar je iets uit kan kiezen als je binnenkomt op de verjaardag. Het geld maak je later over. Bij geboortes van haar hele schare hebben we ook leuke cadeaus gegeven.
Zelf vind ik cadeaus voor volwassenen bullshit. Je bent oud & wijs genoeg om je eigen zooi te kopen en ik geniet meer van mensen & momenten dan van spullen. Maar zo denken niet alle mensen dus conformeren we ons feilloos. Manlief en ik vieren onze verjaardagen meestal niet. Druk, klein huis, enz. Maar we hebben een kind gekregen dus zijn we voor zijn verjaardag maar aan de bak gegaan. Geen lijstjes of cadeaumand. Nee, gewoon, jullie zijn welkom op die dag en dat tijdstip.
Maar nu heeft zus het, net als bij de geboorte van onze parel, geflikt om met een afgeragd tweedehands cadeau te komen. Bij de geboorte waren het gekochte afgeschreven biebboeken. Met het verzoek dat als ons kind er op uitgekeken was (over 5+ jaar dus..) ze het graag terug wilde hebben. Dit keer een doos spullen waar ik een uur mee bezig ben geweest om de kleine onderdeeltjes van Lego,PollyPocket en allerhande takjes uit te halen. Zodat mijn dreumes er niet in kan stikken.. Want ik ben namelijk niet ondankbaar en neem het gewoon in gebruik. En toen ik daar mee bezig was dacht ik 'Hmm PollyPocket? Daar speelde ik vroeger veel mee.." En toen keek ik nog eens goed. En toen vroeg ik het aan mijn moeder. Bleek het godverdomme MIJN oude speelgoed te zijn die ze van mijn moeder heeft gekregen bij haar eerstgeborene
Ik hoop dat ze geniet van dr nieuwe dure badkamer met speciaal geïmporteerde Italiaanse glaspareltegeltjes

Binnen ons ouderlijk gezin geven we elkaar met verjaardagen een cadeautje. Dit zijn cadeautjes die persoonlijk zijn maar altijd wel wat luxer/duurder. Eén zus en haar gezin zitten nogal op die cadeautjes. Altijd een lijstje via WhatsApp voor de kinderen en voor haar & haar man zelfs een cadeaumand waar je iets uit kan kiezen als je binnenkomt op de verjaardag. Het geld maak je later over. Bij geboortes van haar hele schare hebben we ook leuke cadeaus gegeven.
Zelf vind ik cadeaus voor volwassenen bullshit. Je bent oud & wijs genoeg om je eigen zooi te kopen en ik geniet meer van mensen & momenten dan van spullen. Maar zo denken niet alle mensen dus conformeren we ons feilloos. Manlief en ik vieren onze verjaardagen meestal niet. Druk, klein huis, enz. Maar we hebben een kind gekregen dus zijn we voor zijn verjaardag maar aan de bak gegaan. Geen lijstjes of cadeaumand. Nee, gewoon, jullie zijn welkom op die dag en dat tijdstip.
Maar nu heeft zus het, net als bij de geboorte van onze parel, geflikt om met een afgeragd tweedehands cadeau te komen. Bij de geboorte waren het gekochte afgeschreven biebboeken. Met het verzoek dat als ons kind er op uitgekeken was (over 5+ jaar dus..) ze het graag terug wilde hebben. Dit keer een doos spullen waar ik een uur mee bezig ben geweest om de kleine onderdeeltjes van Lego,PollyPocket en allerhande takjes uit te halen. Zodat mijn dreumes er niet in kan stikken.. Want ik ben namelijk niet ondankbaar en neem het gewoon in gebruik. En toen ik daar mee bezig was dacht ik 'Hmm PollyPocket? Daar speelde ik vroeger veel mee.." En toen keek ik nog eens goed. En toen vroeg ik het aan mijn moeder. Bleek het godverdomme MIJN oude speelgoed te zijn die ze van mijn moeder heeft gekregen bij haar eerstgeborene

Ik hoop dat ze geniet van dr nieuwe dure badkamer met speciaal geïmporteerde Italiaanse glaspareltegeltjes

dinsdag 26 september 2017 om 11:14
Zwartvlekje schreef: ↑26-09-2017 10:10Precies, een beetje discussie af en toe stoor ik me ook niet aan.
Ik heb afgelopen week nog wel een gierig verhaal gehoord van een collega. Zij en haar man waren gevraagd door een ander koppel om mee te gaat eten. Gezellige avond gehad en goed gegeten en gedronken maar bij het afrekenen deed de man van het andere koppel een beetje vreemd. Hij stond erop dat hij zou gaan betalen, wilde dat ook niet aan tafel doen maar bij de kassa, dan konden mijn collega en haar man wel terug betalen aan hem.Verder geen acht op geslagen en bij het aantrekken van de jassen vertelde mijn collega aan de serveerster dat het ze het restaurant nog niet kende maar dat ze het erg naar haar zin gehad heeft en graag nog een keer terug zou komen. Waarop de serveerster antwoorden dat ze dit vaker terug horen van mensen die met een groupon bon komen en dat ze daarom daar ook aan mee doen.
Bleek het andere koppel een bon te hebben waarmee je met vier personen voor de helft van de prijs kon komen eten. Ze waren van plan om mijn collega en haar man gewoon de normale prijs te laten betalen en zelf alleen hun drankjes. Reactie van het koppel, Jullie wilde wel mee gaan eten en wisten wat dat kost, dat moet niet achteraf zeuren als wij goedkoper uit zijn.
Ze hebben gewoon de helft van de werkelijke rekening betaald en ik denk niet dat er ooit nog gegeten wordt met deze twee koppels.
Zo zeg.....dat is inderdaad een heel gierige actie. Dat iemand dat durft....ik zou het andere koppel nooit meer onder ogen durven komen .
dinsdag 26 september 2017 om 11:16

dinsdag 26 september 2017 om 11:16
Troeteltje schreef: ↑26-09-2017 09:44Wat een gierigheid voor wat betreft glimlachjes hier van enkelen.
Laten we eens met zijn allen heel gul zijn......ggggllliiimmmlllaaaccchhh!
![]()

dinsdag 26 september 2017 om 11:17
BahcoBarbie, ik zou haar gewoon vertellen dat ik niet meer meedoe aan die cadeautjestraditie, dat ik geen cadeautjes meer hoef en ze ook niet meer ga kopen. Dit ligt niet aan jouw verwachtingen, ik vind je zus gierig, hebberig en ronduit asociaal in dit verhaal.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
dinsdag 26 september 2017 om 11:18

dinsdag 26 september 2017 om 11:22
Blondie456 schreef: ↑26-09-2017 11:18Mijn vriendinnen en ik geven elkaar geen kado's meer op verjaardagen. Wij gaan met zijn allen uit lunchen en degene die jarig is hoeft niet te betalen. Dit vinden wij allemaal veel leuker.
Dat vind ik ook enorm leuk, eigenlijk veel leuker dan cadeautjes.
dinsdag 26 september 2017 om 11:23
Voor mij overtreft die van BahcoBarbie de rinkelende dubbeltjes. Van je eigen zus.....
Ik zou er volgende keer als ik haar zie gewoon een opmerking over maken. "He zus, wat leuk dat mijn kind voor zijn/haar verjaardag mijn oude speelgoed kreeg!" Ik ben wel benieuwd of ze zich dan niet ook een beetje schaamt.
En dan natuurlijk de volgende keer dat een van haar kinderen jarig is ook even bij je moeder op zolder (of de kringloop) gaan zoeken naar oud speelgoed. "Want dit is toch wel echt een persoonlijk cadeau op deze manier".
En verder is dit natuurlijk ook gewoon een verkapte tvp.....
Ik zou er volgende keer als ik haar zie gewoon een opmerking over maken. "He zus, wat leuk dat mijn kind voor zijn/haar verjaardag mijn oude speelgoed kreeg!" Ik ben wel benieuwd of ze zich dan niet ook een beetje schaamt.
En dan natuurlijk de volgende keer dat een van haar kinderen jarig is ook even bij je moeder op zolder (of de kringloop) gaan zoeken naar oud speelgoed. "Want dit is toch wel echt een persoonlijk cadeau op deze manier".
En verder is dit natuurlijk ook gewoon een verkapte tvp.....
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken

dinsdag 26 september 2017 om 12:41
oh oh oh oh oh.......die zus......wat een lef zeg!
Durf je het zo op te pakken zoals AnnA schrijft? Lijkt me zeer terecht en toch netjes genoeg om er geen herrie over te krijgen zo. Iets daarover zeggen zou ik wel doen, want dit blijft je bij tot in lengte van dagen. En dan gaat het broeien lijkt me. Dat moet je voor zijn.
AnnA....wat heb jij een keigoed onderschrift!
Durf je het zo op te pakken zoals AnnA schrijft? Lijkt me zeer terecht en toch netjes genoeg om er geen herrie over te krijgen zo. Iets daarover zeggen zou ik wel doen, want dit blijft je bij tot in lengte van dagen. En dan gaat het broeien lijkt me. Dat moet je voor zijn.
AnnA....wat heb jij een keigoed onderschrift!

dinsdag 26 september 2017 om 12:59
BahcoBarbie
Maar wat moet ik me dan voorstellen bij "voor haar & haar man zelfs een cadeaumand waar je iets uit kan kiezen als je binnenkomt op de verjaardag. Het geld maak je later over"?
Staat er dan werkelijk bij de inkom van hun huis een mand met cadeautjes, wel of niet ingepakt? met prijskaartje aan? en dan kies je er wat uit en geef je dat dan aan de jarige?
Of is het een soort virtuele cadeaulijst waar je iets uit kiest? Maar als dat zo is, dan betaal je dat toch gewoon zelf?
Enlighten me please

Maar wat moet ik me dan voorstellen bij "voor haar & haar man zelfs een cadeaumand waar je iets uit kan kiezen als je binnenkomt op de verjaardag. Het geld maak je later over"?
Staat er dan werkelijk bij de inkom van hun huis een mand met cadeautjes, wel of niet ingepakt? met prijskaartje aan? en dan kies je er wat uit en geef je dat dan aan de jarige?
Of is het een soort virtuele cadeaulijst waar je iets uit kiest? Maar als dat zo is, dan betaal je dat toch gewoon zelf?
Enlighten me please

dinsdag 26 september 2017 om 13:04
O wat erg van die zus. Dat is gierigheid/asociaal en respectloos in 1! Dat is op zeg wel knap, als je dat voor elkaar krijgt bij je bloedeigen zus. Je zou dat bij niemand moeten doen trouwens.
Kan je haar hier op aanspreken? 'Goh, ik was een beetje verbaasd zuslief dat ik mijn eigen speelgoed kreeg laatst als kadootje. Had je daar een speciale bedoeling mee of zo? Of was het ronduit weer eens een gierige actie van jouw kant?'
Dat grouponakkefietje is trouwens weer een schoolvoorbeeld van gierigheid, erg knap!
Oftewel: hoe kun je een ontluikende vriendschap in 1 klap om zeep helpen?
Kan je haar hier op aanspreken? 'Goh, ik was een beetje verbaasd zuslief dat ik mijn eigen speelgoed kreeg laatst als kadootje. Had je daar een speciale bedoeling mee of zo? Of was het ronduit weer eens een gierige actie van jouw kant?'

Dat grouponakkefietje is trouwens weer een schoolvoorbeeld van gierigheid, erg knap!

dinsdag 26 september 2017 om 13:36
MonicaG schreef: ↑26-09-2017 12:59BahcoBarbie![]()
Enlighten me please![]()
Hier verbaas ik mij ook over! Hoe zit dit? Kopen evenveel kado's als gasten? Brengen ze overgebleven kado's terug? Roepen ze heel hard en verrast 'wat leuk, dankjewel!'?
dinsdag 26 september 2017 om 13:40
dinsdag 26 september 2017 om 14:06
Haha ik denk dat ze vooral verrast zijn. Goh dat had ik niet verwacht, had je niet moeten doen. Dat idee

.
dinsdag 26 september 2017 om 14:32
Ik vind mezelf verre van gierig maar op mijn werk ben ik rigoureus gestopt met kadootjes onzin. Ze gaan weg na 6 weken stage, na en half jaar werk of ik werk er zelf pas heel kort mee etc je kan aan het dokken blijven.Het verloop van collega's is groot en daar had ik op een gegeven moment echt genoeg van. En als je zelf dan jarig bent krijg je een lullig bosje van 5 euro.
Vind ik verder niet erg maar de meeste collega's heb ik niet zoveel mee en ik wil er gewoon mijn zuur verdiende geld niet aan uitgeven. Is dat knieperig?
Als ik jarig ben koop ik een taart voor bij de koffie en dan is het wat mij betreft klaar.
Vind ik verder niet erg maar de meeste collega's heb ik niet zoveel mee en ik wil er gewoon mijn zuur verdiende geld niet aan uitgeven. Is dat knieperig?
Als ik jarig ben koop ik een taart voor bij de koffie en dan is het wat mij betreft klaar.
Ja en?

dinsdag 26 september 2017 om 14:55
Ik denk dat in heel de wereld gierige mensen wonen. Zou me wel kunnen voorstellen dat verschil in cultuur maakt dat er anders naar zaken gekeken zal worden. Misschien zaken die eerder of minder snel als gierig worden gezien?2reebruineogen schreef: ↑26-09-2017 13:08O die kadomand, ja daar had ik overheen gelezen! Vertel, hoe gaat dat dan?Wat is dit toch een heerlijk topic.
Ik woon niet mee in NL, maar zou er haast heimwee van krijgen!

dinsdag 26 september 2017 om 14:57
Dat je een bosje van 5 euro krijgt kan een teken aan de wand zijn. Hoewel.......misschien denken meer mensen zoals jij en sponsoren niet meer. Mij lijkt dat er wel onder de vaste clan eensgezindheid zou moeten zijn. Ofwel wel ofwel niet bijleggen. Is zo lullig anders.snoopylynn schreef: ↑26-09-2017 14:32Ik vind mezelf verre van gierig maar op mijn werk ben ik rigoureus gestopt met kadootjes onzin. Ze gaan weg na 6 weken stage, na en half jaar werk of ik werk er zelf pas heel kort mee etc je kan aan het dokken blijven.Het verloop van collega's is groot en daar had ik op een gegeven moment echt genoeg van. En als je zelf dan jarig bent krijg je een lullig bosje van 5 euro.
anoniem_277599 wijzigde dit bericht op 26-09-2017 15:43
0.05% gewijzigd

dinsdag 26 september 2017 om 15:06
Hier krijg je alleen iets als je op pensioen gaat, trouwt of als er een kind geboren wordt.
Of als je 25 jaar in dienst bent.
Verjaardagen moet / mag je zelf trakteren.
Gelukkig niet enorm veel geboortes of huwelijken.
En die 25 jaar haalt praktisch geen mens meer
.
Die 5 euro die ik gemiddeld 1 à 2 keer per jaar betaal, geef ik met plezier.
Of als je 25 jaar in dienst bent.
Verjaardagen moet / mag je zelf trakteren.
Gelukkig niet enorm veel geboortes of huwelijken.
En die 25 jaar haalt praktisch geen mens meer

Die 5 euro die ik gemiddeld 1 à 2 keer per jaar betaal, geef ik met plezier.

dinsdag 26 september 2017 om 16:20
Soms ben ik wel eens ""bang"" dat mijn posts erg afwijken van het Vivaforum moraal maar in dit geval blijk ik toch medestanders hebben gevonden
Bedankt voor alle reacties. Ik ga er vanuit mijzelf niks van zeggen. Dat doe ik pas als de situatie zich er voor leent. De boodschap om iemand 'terecht' te wijzen komt naar mijn mening veel harder aan als deze op het juiste moment gegeven wordt.
Die cadeaumand? Tja ik vind dat ook niet normaal. Die staat fysiek in de hal op een kastje met ingepakte cadeaus. Daar pak je dan iets uit en dat geef je dan aan de jarige in de huiskamer. Die cadeaus worden door zus/man voor elkaar gekocht en het zijn cadeaus tussen de €15-€25. Je appt dan later wat jij gegeven hebt. Hun gedachte? Dat je zelf de stad niet in hoeft en altijd iets goeds geeft. Tijdsbesparing in hun drukke bestaan en dat van hun vrienden.
Ik heb eigenlijk wel eens zin om van te voren hetzelfde pakpapier te regelen en dan een monsterlijk grote voorbind dildo te geven met een literverpakking glijmiddel. En dan ietsjes later op de dag komen om er zeker van te zijn dat alle kinderen en bejaarden er ook zijn.

Bedankt voor alle reacties. Ik ga er vanuit mijzelf niks van zeggen. Dat doe ik pas als de situatie zich er voor leent. De boodschap om iemand 'terecht' te wijzen komt naar mijn mening veel harder aan als deze op het juiste moment gegeven wordt.
Die cadeaumand? Tja ik vind dat ook niet normaal. Die staat fysiek in de hal op een kastje met ingepakte cadeaus. Daar pak je dan iets uit en dat geef je dan aan de jarige in de huiskamer. Die cadeaus worden door zus/man voor elkaar gekocht en het zijn cadeaus tussen de €15-€25. Je appt dan later wat jij gegeven hebt. Hun gedachte? Dat je zelf de stad niet in hoeft en altijd iets goeds geeft. Tijdsbesparing in hun drukke bestaan en dat van hun vrienden.
Ik heb eigenlijk wel eens zin om van te voren hetzelfde pakpapier te regelen en dan een monsterlijk grote voorbind dildo te geven met een literverpakking glijmiddel. En dan ietsjes later op de dag komen om er zeker van te zijn dat alle kinderen en bejaarden er ook zijn.