Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel VIII

04-05-2018 08:30 2999 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 7 delen waren een groot succes. In deel 8 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
zijdehoentje wijzigde dit bericht op 04-05-2018 11:47
8.87% gewijzigd
In this mad house we must all survive
Boheme schreef:
12-11-2018 16:30
Nouja het ging om den tv en die hing toevallig hier in een winkel. Dus alleen de tv bekeken en de eigenaar heeft er iets over uitgelegd. Informatie hadden we ook op het internet gevonden dus hij vertelde niets nieuws, we wilden alleen die tv bekijken. Al met al nog geen 10 minuten in de winkel geweest, zijn uitleg duurde nog geen 2 minuten.

Dusja, dan maar gierig. Winkels kunnen mij sowieso gestolen worden. Maar ik ben geen dief van mijn eigen portomonee.

Ontopic; ik heb een vriendin die geen toiletpapier bij het toilet heeft hangen. Als je daar naar het toilet gaat, vraagt ze wat je gaat doen, plassen of een grote boodschap. Voor plassen krijg je 2 velletjes toiletpapier mee en voor de grote boodschap iets van 8 ofzo. Ik ga nooit bij haar naar het toilet want je mag ook alleen maar doorspoelen na een grote boodschap.

Zij zoekt ook in de supermarkt naar producten die over de datum zijn zodat ze die gratis mee krijgt.

En in parkeerautomaten en andere automaten waarmee je met muntgeld betaald voelt ze altijd in de vakjes of er ook kleingeld ligt. Dat is niet persee gierig, wel een beetje raar.

Maar het weerhoud me wel om iets met haar te ondernemen omdat ze zo gericht op geld is, best jammer eigenlijk.
Je vriendin hoort zo thuis op het programma van TLC, Extreme cheapskates. Wat een walgelijke bedoening om alleen wc te mogen doorspoelen bij grote boodschap :nope:
Dubbel.
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 15-11-2018 18:27
98.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
broodtrommel schreef:
12-11-2018 11:04
tja als iedereen vervolgens online besteld verdwijnen de fysieke winkels. Kunnen ze over een paar jaar geen advies meer inwinnen of de spullen eerst checken alvorens te bestellen..

Dus nee geen gierige acties.. kleine speciaalzaakjes en bakkertjes etc gun ik juist de klandizie dus eerder geneigd daar af en toe iets te halen dan online of grote ketens. Maar heb het niet heel ruim dus maak afwegingen daarin.


Laatst wel in een restaurant gezeten met collega's. Klein groepje van zes. Er werd snel duidelijk dat het een beperkt menu was voor theater en enige gerecht was risotto. Daar ben ik niet dol op, dus had slechts friet met klein bakje salade. De rest heeft flink gegeten. Zeggen ze doodleuk, even splitten dan maar dus dat is 70 voor ieder stel a 35 pp. Ik heb voor nog geen 15 euro gedronken en gegeten.. Mijn vriend betaalde maar dat voelde echt bezwaard. Ik snap dat niet. Je ziet me toch een paar frietjes eten en een colaatje drinken, dan ga je er toch niet van uit dat ik daar 35 euro voor ga betalen? :-?
Je had eigenlijk meteen moeten zeggen ik betaal €15 want dat heb ik gegeten en de rest kan door 5.
Alle reacties Link kopieren
Boheme schreef:
12-11-2018 16:30


Ontopic; ik heb een vriendin die geen toiletpapier bij het toilet heeft hangen. Als je daar naar het toilet gaat, vraagt ze wat je gaat doen, plassen of een grote boodschap. Voor plassen krijg je 2 velletjes toiletpapier mee en voor de grote boodschap iets van 8 ofzo. Ik ga nooit bij haar naar het toilet want je mag ook alleen maar doorspoelen na een grote boodschap.

Zij zoekt ook in de supermarkt naar producten die over de datum zijn zodat ze die gratis mee krijgt.

En in parkeerautomaten en andere automaten waarmee je met muntgeld betaald voelt ze altijd in de vakjes of er ook kleingeld ligt. Dat is niet persee gierig, wel een beetje raar.

Maar het weerhoud me wel om iets met haar te ondernemen omdat ze zo gericht op geld is, best jammer eigenlijk.
Wat erg... vooral dat voorbeeld van het wc-papier. En als ze dan bij jou op bezoek is, trekt ze dan wel door na plassen?
Alle reacties Link kopieren
@( wc-papier op rantsoen?! Ik denk dat ik het niet zou kunnen laten haar te vragen of ze compleet van de pot gerukt is.

En nog even voor de partner van die er geen probleem mee heeft een kat met een luchtbuks te beschieten. Als iemand het gore lef had dat een van mijn katten aan te doen zou ik niet voor mezelf instaan. Serieus hoor, ik vind iemand die dat een dier aan wil doen echt gestoord.
...
Oudblond schreef:
12-11-2018 16:53
:woa: Toen ik een kind was en landelijk woonde, kwam mijn kat ook buiten. En op een dag kwam hij doorzeefd met hagel uit een luchtbuks thuis. Ene buurman had gezien dat andere buurman voor de lol op onze kat had geschoten terwijl het beestje door een veld achter ons huis liep. Iemand die dit ook maar zou overwegen, zou mijn partner niet kunnen zijn.

Nou inderdaad. Die ik zou ik met een schot hagel in zijn reet de deur uitgooien.
Maar op mensen met zo'n lelijk innerlijk zou ik toch al nooit vallen.

Afbeelding
Ttroeteltje schreef:
12-11-2018 17:44
Geloof me, ik heb hem medegedeeld dat wanneer ik er achter kom dat hij een kat ook maar 1 haar krenkt de rapen gaar zijn. Toch blijft hij stellig. Ik begrijp wat je schrijft. Hij zei nog meer, niet voor herhaling vatbaar. Laat ik het zo zeggen....het is voor mij een kant van hem waar ook ik van ben geschrokken.
Ik had hem niet gewaarschuuwd hij had het gewoon gemerkt, van mijn kinderen, man en dieren blijf je af.
Ttroeteltje schreef:
12-11-2018 16:06
Kijk.....daar jij binnenkatten hebt gun ik jou die gratis hondenpoepzakjes met alle plezier!!

Mijn partner ook, want die gunt elke buitenkat een gaatje in zijn oor via de luchtbuks! Niet mijn soort van amusement en we hebben er vaak woorden over. Echter hij blijft stellig.
Die vent had never nooit mijn huis ingekomen laat staan dat ik met zo'n randdebiel zou gaan samen wonen.
Alle reacties Link kopieren
Vlinder1963 schreef:
11-11-2018 23:41
Mijn gierige aktie is dat ik bij de plus de gratis zakjes voor hondepoep haal.
Wij hebben voor onze katten kattegrit die samenklonterd als er in de bak geplast of gepoept word en daar gebruiken wij de zakjes voor.

Bij de Action verkopen ze hondenpoepzakjes in allerlei kleuren voor een habbekrats. Wij gebruiken ze ook om de klonten uit de kattenbak in weg te gooien (onze katten komen gelukkig ook niet buiten, ik moet er niet aan denken dat ze een auto of zo'n asociale dierenbeul als de partner van Ttroeteltje tegenkomen).
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
12-11-2018 18:43
@( wc-papier op rantsoen?! Ik denk dat ik het niet zou kunnen laten haar te vragen of ze compleet van de pot gerukt is.

En nog even voor de partner van die er geen probleem mee heeft een kat met een luchtbuks te beschieten. Als iemand het gore lef had dat een van mijn katten aan te doen zou ik niet voor mezelf instaan. Serieus hoor, ik vind iemand die dat een dier aan wil doen echt gestoord.
:proud:
Ik vind hier dingen van.
Calamitycat schreef:
12-11-2018 18:43
@( wc-papier op rantsoen?! Ik denk dat ik het niet zou kunnen laten haar te vragen of ze compleet van de pot gerukt is.

En nog even voor de partner van die er geen probleem mee heeft een kat met een luchtbuks te beschieten. Als iemand het gore lef had dat een van mijn katten aan te doen zou ik niet voor mezelf instaan. Serieus hoor, ik vind iemand die dat een dier aan wil doen echt gestoord.
Ik zou zelf een rol meenemen en waar iedereen bij zat bij elke plas gang zichtbaar uit mijn tas pakken.
Vlinder1963 schreef:
12-11-2018 19:28
Ik zou zelf een rol meenemen en waar iedereen bij zat bij elke plas gang zichtbaar uit mijn tas pakken.

En doortrekken voor je zitten gaat (de ochtendplas van de vriendin wegspoelen Afbeelding ) en daarna nog een keer natuurlijk.
dan spoor je niet hoor, als je schiet op een kat. Laten we dat dan ook maar doen bij wildplassers.
Je zult maar moeten plassen en er daarna een mooie drol uitdraaien...dan smeken om extra papier?

Volgens mij zou ik dan de handdoek gebruiken en die bij haar in de handen drukken....
Alle reacties Link kopieren
Boheme schreef:
12-11-2018 16:30

Ontopic; ik heb een vriendin die geen toiletpapier bij het toilet heeft hangen. Als je daar naar het toilet gaat, vraagt ze wat je gaat doen, plassen of een grote boodschap. Voor plassen krijg je 2 velletjes toiletpapier mee en voor de grote boodschap iets van 8 ofzo. Ik ga nooit bij haar naar het toilet want je mag ook alleen maar doorspoelen na een grote boodschap.
Dit vind ik ook de gierigheidswinnares.
Het doet me wel denken aan iets wat mijn oma ooit zei over haar zuster: 'Onze Klaar is zo zuinig, dat ze haar plas opspaart om hem bij een ander te kunnen doortrekken.' Ze had ook een tijdje het wc-papier afgeschaft. Toen stond er een emmer met een muffe washand bij de wc.
<@@> Oma ging in het vervolg ook thuis, maar haar zus ging na een tijdje toch terug naar wc-papier...
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
12-11-2018 16:16
Echter ik ga er ook van uit dat wanneer jij het er niet mee eens bent je dat zegt.
Ik was niet degene die betaalde. Ik deed de theatertickets en hij de maaltijd dus wilde er geen drama van maken op dat moment. Hij kan daar niet zo goed tegen namelijk en trekt liever zijn pas. Normaliter zeg ik het ook, maar dan wordt je vaak neergezet als zeikert of knieperd.. Het was overigens geen vraag, maar een mededeling.

Kijk ik ben gewoon een heel vrijgevig iemand hoor. Maar ik bepaal dan graag waar ik die 20 euro aan uit geef. Als het een paar euro was zou ik ook niet moeilijk doen overigens.

En in mijn ervaring is vegetarisch inderdaad vaak stukken goedkoper, ook bij goede restaurants.


Overigens snap ik dan echt weer niet dat je bij een vent zit die er geen moeite heeft om dieren te mishandelen..
broodtrommel wijzigde dit bericht op 12-11-2018 20:12
27.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
12-11-2018 16:14
Kijk, verschil is........ik ga online kopen zonder eerst advies inwinnen bij een speciaalzaak.

Als ik naar een speciaalzaak ga, advies inwin en daar veel tijd en energie vraag van betreffende medewerker koop ik aldaar. Wel zal ik dan met een knipoog vragen om die korting die ik eerder omschreef.

Het gaat dan om grotere aanschaf zoals meubilair, auto, fietsenset voor partner en mij etc. Ik heb het dan niet over een staafmixer van 20 euro of een longsleeve van 15 euro.

Mijn ervaring is dat bij een aanschaf van een geheel interieur de prijs bespreekbaar is, bij de aanschaf van een hoekbank ook. Bij de aanschaf van een auto ook.
Bij de aanschaf van een paar sokken uiteraard niet.
Wil ik even in het algemeen op inhaken. Degenen die zaken online bestellen plegen tevens broodroof bij anderen. Ja het levert werk op, maar sta er eens bij stil wat zo'n loodsmedewerker en een bezorger verdienen, en geloof me maar, dat is niet echter bijster veel. Het creëert de werkende armoede en met massaal online goederen bestellen wordt het in stand gehouden en nog verder uitgebreid.
Dat noem ik gierigheid van de bovenste plank.

Behoeft geen uitleg dat ik niets bestel / koop via internet.
Pipistrello schreef:
12-11-2018 19:30
En doortrekken voor je zitten gaat (de ochtendplas van de vriendin wegspoelen Afbeelding ) en daarna nog een keer natuurlijk.
Gatver ja zeker wel
Kleppeboxx schreef:
12-11-2018 20:00
Wil ik even in het algemeen op inhaken. Degenen die zaken online bestellen plegen tevens broodroof bij anderen. Ja het levert werk op, maar sta er eens bij stil wat zo'n loodsmedewerker en een bezorger verdienen, en geloof me maar, dat is niet echter bijster veel. Het creëert de werkende armoede en met massaal online goederen bestellen wordt het in stand gehouden en nog verder uitgebreid.
Dat noem ik gierigheid van de bovenste plank.

Behoeft geen uitleg dat ik niets bestel / koop via internet.
Mijn man heeft werk dankzij de internet aankopen.
Ik denk dat de markt zichzelf maar moet reguleren als het om broodroof/marktwerking gaat.

De reden dat ik wel lokaal dingen koop, is omdat ik graag wil dat die supermarkt en het Kruidvat in de buurt blijven. Dus dat is puur eigenbelang.
Alle reacties Link kopieren
Vlinder1963 schreef:
12-11-2018 20:11
Mijn man heeft werk dankzij de internet aankopen.
Dat is mooi. Staat wel tegenover dat veel banen in het MKB zijn verdwenen juist door de internet aankopen. Het aantal nieuwe banen weegt niet op tegen de verdwenen banen. Dat wat er terugkomt is laagbetaald, hoge werkdruk, veel flexwerk en groot personeelsverloop.
Kleppeboxx schreef:
12-11-2018 20:23
Dat is mooi. Staat wel tegenover dat veel banen in het MKB zijn verdwenen juist door de internet aankopen. Het aantal nieuwe banen weegt niet op tegen de verdwenen banen. Dat wat er terugkomt is laagbetaald, hoge werkdruk, veel flexwerk en groot personeelsverloop.
Alsof niet iedereen dat weet. Zo werkt het al eeuwen. De een zijn dood ( of brood) is de ander zijn brood. Dat ga jij met je gepreek echt geen verandering in brengen hoor. ;-)

Ik koop en online en heel graag in speciaalzaken en het MBK. Liever dan bij ketens meestal.
Zo. Nu weer terug naar de echte gierige acties. Open anders een topic.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 12-11-2018 20:41
1.09% gewijzigd
Pipistrello schreef:
12-11-2018 19:01
Nou inderdaad. Die ik zou ik met een schot hagel in zijn reet de deur uitgooien.
Maar op mensen met zo'n lelijk innerlijk zou ik toch al nooit vallen.
Zo eens. Geef mij dan nog maar lieverd een kniert ;-)
Ik winkel nou eenmaal het liefst in mijn pyjama vanuit huis buiten winkeltijden. Ik zou ook bereid zijn daar extra voor te betalen. Dat meen ik serieus. Wie wil er nou op zaterdag de stad in? De hel.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
12-11-2018 20:37
Ik winkel nou eenmaal het liefst in mijn pyjama vanuit huis buiten winkeltijden. Ik zou ook bereid zijn daar extra voor te betalen. Dat meen ik serieus. Wie wil er nou op zaterdag de stad in? De hel.
Helemaal eens! Als ik nog eens een dagje ga winkelen neem ik een snipperdag op en ga op dinsdag ofzo. En dan gewoon ook vroeg. Bij schoenen kopen voor mij wel noodzakelijk, dat vind ik online onhandig aanschaffen maar de rest...gewoon 15 items bestellen. Lekker thuis alles passen et voila, no stress. Alle schoenen thuis om erbij te matchen etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven