Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel X

13-08-2019 16:45 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 9 delen waren een groot succes. In deel 10 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
In this mad house we must all survive
Fae_ schreef:
28-08-2019 08:43
Oh wat erg, inderdaad niet dat iets met korting gekocht is of al aangebroken, maar die toastjes en schnitzel. :O Ik zou er ook wel wat van zeggen als hij de hele tijd met jullie rondes aan het mee-eten is, daar zou ik slecht tegen kunnen.
Ik zei het laatst tegen haar, zij vindt het juist heel grappig dat hij zo is.
Ons ergert het niet, ik vind het alleen apart en hou er rekening mee bij rondjes bestellen.
Hij moet alleen niet in mijn bordje wat ik dan aan het eten ben gaan meeprikken. Doet hij bij haar wel, prikt rustig stukje vlees weg waar zij mee bezig is. :rofl:
Nope
Machutookunbietjemeerzijn schreef:
28-08-2019 09:18
Ons ergert het niet, ik vind het alleen apart en hou er rekening mee bij rondjes bestellen.
Hij moet alleen niet in mijn bordje wat ik dan aan het eten ben gaan meeprikken. Doet hij bij haar wel, prikt rustig stukje vlees weg waar zij mee bezig is. :rofl:
Eigenlijk is hij de variant op de vriendin/date, die alleen een kleine salade wil, maar vervolgens jouw bord met patat en ander lekkers leeg eet.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Over eten gesproken. Een paar jaar geleden zouden we met kerst bij mijn broertje en zijn vrouw gaan eten. Voorgerecht was een soepje, dan het hoofdgerecht met wat aardappels, een stukje varkenshaas en als enige groente voor iedereen 1 stoofpeertje. Nagerecht was iets met ijs.
Nu hield niemand van de genodigden van stoofpeertjes, behalve schoonzus zelf.

Gelukkig konden we de dag erna flink compenseren bij een uitgebreid kerstdiner van mijn schoonouders, met lekker veel groenten.
28-08-2019 09:10
Je bent iig niet gierg geweest met het quoten van mijn verhaal om je punt te maken dat met korting kopen niets mis is. :biggrin: :P

En nee, daar is idd niets mis mee. Doe het zelf ook heel vaak. En zet dat ook rustig voor aan gasten. En dan mogen ze ook rustig de sticker zien.

Ze hebben beiden een goed betaalde baan. Voor het geld hoeven ze het niet te doen. En ik ben zeker tegen verspilling, helemaal van vlees.
En hoe en waar iemand geld aan uitgeeft, gaat mij ook niets aan.
Vind alleen wel, als je mensen uitnodigt voor eten, dan zorg je dat er genoeg is of je deelt het en schept zeker als gastheer en vrouw niet als eerste op.

Zij maakt de meest lekkere spaghettisaus. Met 1 bikje tonijn, verder veel groentes en uiteraard tomatensaus.
Dus 1 blikje tonijn voor 4 volwassenen. En wel een half pak slierten. Tijdens die maaltijd mis ik geen vlees/ vis, maar wel pasta. Zij schepten weer als eersten op en wij hadden een eetlepel pasta en vooral saus.
Spaghetti was er niet meer, ze dachten oprecht dat een half pakje wel voldoende zou zijn.
Wij hebben toen 2 sneetjes brood bij de saus gehad. Niet meer, anders hadden ze geen brood voor het ontbijt.
En sindsdien gaan we echt uit eten of zeggen wij dat we andere plannen hebben.
Ook bizar dit, dat ze dan niet zelf de boterhammen nemen als het te weinig blijkt.
AnAppleADay schreef:
28-08-2019 10:52
Ook bizar dit, dat ze dan niet zelf de boterhammen nemen als het te weinig blijkt.
Vooral dat ze steeds als eersten nemen. Heel bijzonder. O_o Ik snap wel dat je vervolgens uit eten gaat.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
28-08-2019 09:18

Geweldig verhaal. Het is dat ze verder leuk zijn, want anders...

Maar hoe moet ik het voor mij zien? Zij bestellen 3 rondes, jullie 5, en ronde 4 en 5 eten ze van jullie mee?
En betalen ze voor zichzelf of wordt het door midden gedeeld?
Cheshire-cat schreef:
27-08-2019 17:45
Oh ik snap je helemaal en vind het een goede actie. Wat ik me echter afvraag is wat manlief van het gedrag van vriend vindt. En wat vond hij van jouw actie?
Had je vriend niet gewoon weg kunnen sturen? Zo van komt niet uit Frits, haal maar een patatje op het station. Een portie helemaal voor jou alleen.

Hier ben ik benieuwd naar. Is het een soort luiheid van die vriend?
Hoe reageerde die vriend op je actie?

Ik snap je actie helemaal Petra.
Ik kan me toch niet voorstellen dat mensen die niet goed voor hun gasten zorgen en zelf als eerste opscheppen en jou dan brood voorzetten, verder leuke mensen zijn.

Echt niet.

Zelfs mijn ooit-meest-schrieperige vriendin presteerde zulke dingen niet. En dat schrieperige is er nu gelukkig helemaal af, dus dat kan je (met de juiste partner) ook wel afleren. Maar als je allebei zo bent....ernstig.

Ik heb wel een keer een verjaardag gehad waarbij de enige etenswaar-catering mini-cakejes waren. Maar daar was wel dure wijn die rijkelijk geschonken werd. Dus meer een soort gekke oversight. Nooit meer voorgekomen ook.

Zou me echt schamen als aangekondigde gasten met honger bij mij weggaat. Niet-aangekondigde gasten, daar heb ik niets voor in huis, want ik mag zelf niets lekkers momenteel. Maar dan probeer ik alsnog wat te improviseren of loop even naar de winkel.
Ik koop iets op marktplaats en betaal 6,95 euro verzendkosten. Vervolgens komt het als brievenbuspakje, wat niet door de brievenbus past, en de postbode dus moet aanbellen. Gelukkig was ik thuis. Er zat voor 3,52 euro aan postzegels op.
Is het gierig om 3,43 euro terug te vragen?
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
28-08-2019 14:15
Ik koop iets op marktplaats en betaal 6,95 euro verzendkosten. Vervolgens komt het als brievenbuspakje, wat niet door de brievenbus past, en de postbode dus moet aanbellen. Gelukkig was ik thuis. Er zat voor 3,52 euro aan postzegels op.
Nee. Gewoon doen. Nee, heb je, Ja, kun je krijgen toch.
Blijenvrij schreef:
28-08-2019 11:33
Geweldig verhaal. Het is dat ze verder leuk zijn, want anders...

Maar hoe moet ik het voor mij zien? Zij bestellen 3 rondes, jullie 5, en ronde 4 en 5 eten ze van jullie mee?
En betalen ze voor zichzelf of wordt het door midden gedeeld?
Bij tapas mag je max 4 items bestellen per ronde. Ik bestel er dus meestal 3 of 4, terwijl ik genoeg aan 2 of soms 3 heb als we zo'n 8 rondjes doen pp.
Ik heb dus altijd een derde meer besteld dan als hij er niet bij zou zijn. Hij slaat rondes over omdat hij "vol" zit.

Laatste keer met uit eten: ik heb wel 4x gebakken banaan besteld omdat hij de 1e 3x de banaan al op had, zijn vriendin was er met 1 bezig en hij prikt zo laatste hap weg bij haar :rofl: ondertussen uitroepend: Waar laten jullie het allemaal?

En het zijn echt schatten, ze hebben geen flauw benul en kunnen geen inschatting maken met avondeten wat anderen naast hun eten.
machutookunbietjemeerzijn wijzigde dit bericht op 28-08-2019 20:57
14.71% gewijzigd
Nope
Madeliefjees schreef:
Voor die paar euro zou ik echt geen moeite doen.
28-08-2019 18:28
Bij tapas mag je max 4 items bestellen per ronde. Ik bestel er dus meestal 3 of 4, terwijl ik genoeg aan 2 of soms 3 heb als we zo'n 8 rondjes doen pp.
Ik heb dus altijd een derde meer besteld dan als hij er niet bij zou zijn. Hij slaat rondes over omdat hij "vol" zit.

Laatste keer met uit eten: ik heb wel 4x gebakken banaan besteld omdat hij de 1e 3x de banaan al op had, zijn vriendin was er met 1 bezig en hij prikt zo laatste hap weg bij haar :rofl: ondertussen uitroepend: Waar laten jullie het allemaal?

En het zijn echt schatten, ze hebben geen flauw benul en kunnen geen inschatting maken met avondeten wat anderen naast hun eten.
Ik ben blij dat jij de humor ervan inziet. Mijn mensen zouden het niet zijn. Als ik iets bestel bij een all you can eat dan wil ik dat ook zelf graag eten. Als iemand het steeds voor mijn neus zou wegkapen, dan zou ik toch wel heel agressief met mijn eetstokjes worden.
We’re all mad here
27-08-2019 23:37
...
Zelf schepten ze als eerste op: en terwijl zij de bloemkool en aardappels aan het prakken (!!) waren, konden man en ik het met een halve aardappel pp doen met allebei een roosje bloemkool.
De schnitzels werden op dezelfde manier verdeeld: man en ik beide 1/3 schnitzel en zij ook, hij een hele. Oeps sorry, ja, heb er nu al van gegeten, nou ja, maakt niet uit toch, er is genoeg!
...
Dat is toch het moment dat je zegt: "Eh, nee? En wat is dit voor raar gedoe met die schnitzel en jullie volle borden en wij bijna niks?"
Wat bizar!
Doubletree20 schreef:
13-08-2019 19:03
Ik vind dat niet gierig hoor. In Amerika geef ik altijd netjes 20% fooi (tenzij ik niet tevreden ben maar dat is zeer zeldzaam) maar niet bij Starbucks of fastfood e.d. Hooguit het wisselgeld wat ik in de tipbox gooi maar aangezien ik overal met credit card betaal gebeurd dat vrijwel nooit. Soms word ik wel een beetje fooi- moe in Amerika.
Jee. Dus als je €100 moet betalen, geef je €120.
Dan ben ik idd gierig. Zoveel ga ik echt niet geven hoor!
Tvp
Pluk de dag
Cheshire-cat schreef:
29-08-2019 08:21
Ik ben blij dat jij de humor ervan inziet. Mijn mensen zouden het niet zijn. Als ik iets bestel bij een all you can eat dan wil ik dat ook zelf graag eten. Als iemand het steeds voor mijn neus zou wegkapen, dan zou ik toch wel heel agressief met mijn eetstokjes worden.
Nou idd ik zou er dus heel geïrriteerd van worden.
Madeliefjees schreef:
Oh precies dit had ik pas geleden ook. Ik had idd een berichtje gestuurd naar de verkoper. Ik kreeg als reactie dat verzendkosten wel meer betekenen dan alleen de postzegels. Dat er ook nog kosten voor de verwerking in zitten en blablabla. Ik heb het maar gelaten.
Ze heeft het netjes terug gestort.
ik geef mn bek ook maar een douw
hertje89 schreef:
29-08-2019 22:23
Oh precies dit had ik pas geleden ook. Ik had idd een berichtje gestuurd naar de verkoper. Ik kreeg als reactie dat verzendkosten wel meer betekenen dan alleen de postzegels. Dat er ook nog kosten voor de verwerking in zitten en blablabla. Ik heb het maar gelaten.
Die zou toch aan mij een goede hebben. Want je betaald voor pakketpost, niet voor verwerking of wat dan ook. Ik ben absoluut niet gierig maar hier zou ik echt giftig om worden.
oekeltje schreef:
29-08-2019 14:37
Jee. Dus als je €100 moet betalen, geef je €120.
Dan ben ik idd gierig. Zoveel ga ik echt niet geven hoor!
100 dollar zijn we nooit kwijt hoor, meestal rond de 40 dollar dus dat is 8 dollar fooi.
Cheshire-cat schreef:
29-08-2019 08:21

Tja, ik zou het niet zo doen en gewoon mijn eigen eten bestellen. En tuurlijk mogen ze best eens iets proeven als ze zo nieuwsgierig zijn, maar ik ging niet dubbel bestellen omdat ze van jullie meeëten.

Wordt de rekening gesplitst of willen ze naar wat elk besteld heeft, afrekenen? Ik gok op het laatste.
Madeliefjees schreef:
Ja.
Verzendkosten is niet hetzelfde als portokosten.
Je moet de boel inpakken, naar het postkantoor rijden, misschien wel parkeergeld betalen....
Blijenvrij schreef:
30-08-2019 08:01
Tja, ik zou het niet zo doen en gewoon mijn eigen eten bestellen. En tuurlijk mogen ze best eens iets proeven als ze zo nieuwsgierig zijn, maar ik ging niet dubbel bestellen omdat ze van jullie meeëten.

Wordt de rekening gesplitst of willen ze naar wat elk besteld heeft, afrekenen? Ik gok op het laatste.
AYCE is gewoon een vast bedrag, of je nou 10x besteld of 2x.
Madeliefjees schreef:
Heb ik ook al eens gehad, gewoon aso van de verkoper. Je kan het vragen maar ik gok dat je geen reactie gaat krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven