Gierige acties deel X
dinsdag 13 augustus 2019 om 16:45

donderdag 3 oktober 2019 om 22:09
Dit gaat over gierig, niet over gastvrijheid.PoesinBoots schreef: ↑03-10-2019 22:00Er is een apart topic over gastvrijheid. Dat is al 5 x gezegd ofzo.

donderdag 3 oktober 2019 om 22:33
Ik vind 500 gram pasta - een volledig pak - voor 2 genoeg.
Ik vind 375 gram rijst (3 zakjes) voor 2 genoeg.
Ik vind een aardappel of 6 à 7 voor 2 genoeg.
(Bij puree of gebakken aardappelen schil ik overigens rustig een kilo.)
Ik vind 1 kg groente voor 2 genoeg.
Ik vind 3 à 4 stukken vlees / vis of 5 à 600 gram los vlees voor 2 genoeg.
Het stopt ergens en hij heeft meestal geen honger meer, maar zin.
En kan geen potten met restjes zien.
En die 1 à 2 keer per jaar dat hij toch écht nog honger zou hebben na deze berg voedsel, neemt ie nadien nog maar een boterham of loopt naar de nachtwinkel voor een pak chips of nootjes.
Ik bereid "ruim voldoende" en porties die eigenlijk gelden voor 3 à 4 personen.
En er zijn dus grenzen, ja.
Buitenshuis heeft ie vaak na een maaltijd nog honger omdat ze daar maar eten voorzien voor "1 persoon", maar thuis eigenlijk nagenoeg nooit.
En die éne keer dat het toch es voorvalt is meestal met een onbekend nieuw gerecht.
Weet ik gelijk dat ik het niet meer moet klaarmaken

anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 03-10-2019 22:35
6.15% gewijzigd
donderdag 3 oktober 2019 om 22:35
Dat is alleen bij een All Risk verzekering en die hebben de meeste mensen niet. Wettelijk gezien heb je rechtstreeks verhaalrecht. Dat wil zeggen dat jij het direct kunt claimen bij de verzekeraar van de tegenpartij.wilma36 schreef: ↑03-10-2019 13:29In Nederland regelt je verzekeringsmaatschappij dat dan. Je moet ook altijd je schade melden bij je eigen verzekering en die verhaalt dat dan weer op de (verzekering) van de tegenpartij. Zelf heb je na het invullen van het formulier in principe niets meer met de tegenpartij nodig.

donderdag 3 oktober 2019 om 22:48
O, zo'n l*l loopt er ook bij ons rond.Oudblond schreef: ↑03-10-2019 20:04No way. Zo wil ik niet werken. We hebben echt een leuke organisatie dus hij gedraagt zich maar of hij gaat er uit. Dit is trouwens niet zijn enige 'vervelende' collega trek. Hij ruimt zijn troep niet op, deponeert zijn kopje op het aanrecht, ruimt nooit de vaatwasser in of uit. Ik had hem vorig jaar tijdens zijn evaluatiegesprek bijna een bh cadeau gedaan: Blijkbaar kan je die huishoudelijke dingen alleen als je een BH aan hebt. Echt zo'n lul is het. Ik ben zijn LG en we zijn een horizontale organisatie waar naar ieders kwaliteiten gekeken wordt. Ik voel me zeker niet 'te goed' om koffie voor mijn gasten te halen als verder iedereen druk is. Maar als ik dan zijn troep in de keuken tegenkom spring ik uit mijn vel.
*Ok ik ben extreem geïrriteerd na de laatste voorvallen maar ben hem dus echt liever kwijt en ik zal hem niet gaan 'zoeken' maar dus ook niet meer pardonneren voor dat soort gedrag*
Hij pakte schone theedoeken uit de keuken om een omgevallen beker koffie op zijn bureau mee op te dweilen. Vervolgens flikkerde hij die theedoeken voor de deur van zijn kamer en verwachtte hij dat de secretaresses de theedoeken opruimden. De theedoeken hebben daar twee weken gelegen.
Ik verdenk hem er ook van dat hij mijn kom met chocolaatjes (die op tafel stonden, voor iedereen) heeft gejat. Ik had ze neergezet, tien minuten later waren ze weg.
Toen we verhuisden naar een ander gebouw, vooral niet eigen afval weggooien in de verschillende afvalbakken. Nee, lege batterijen en andere zooi op tafel gooien en dan zeggen: "De verhuizers moeten het maar opruimen. Dat is hun werk." Nee, eikel, het werk van de verhuizers bestaat uit het verplaatsen van jouw bureau en je stoel van gebouw1 naar gebouw2. Je teringzooi moet je zelf afhandelen.
Het afdelingshoofd loopt hem weg, omdat hij zichzelf zo goed weet neer te zetten. En er zijn vrouwen die hem knap vinden. (Zucht.)
Hij heeft een vage functietitel en zit in een hoge schaal, dus ik vrees dat we hem nooit kwijtraken.
Sorry, mensen, dit verhaal past beter in het topic 'kantoorergernissen'.

donderdag 3 oktober 2019 om 22:52
Het is alleen vrij irritant als er 10 mensen zijn die zo denken. Dan zijn we nog 4 weken aan het nakaarten over een gierige actie. Het is veel leuker om gewoon nieuwe gierige acties te lezen dan dagen later nog eens reacties op acties die je zelf allang gelezen hebt.

donderdag 3 oktober 2019 om 23:09
Serieus?

zaterdag 5 oktober 2019 om 08:26
Oudblond schreef: ↑03-10-2019 19:18Ik ben zo klaar met dat gedrag dat ik bij de volgende gelegenheid opnieuw officieel waarschuw. En na 3 keer zet ik een procedure in om hem te ontslaan. Hij is 63 en is al 8 jaar een medewerker. En al 8 jaar... Maar afgelopen tijd werd het gewoon extreem vaak dat er dingen verdwenen waren. Twee weken geleden waren al mijn krentenbollendie in de vriezer zaten 'weg'. En lag er bij lunchtijd nog 1 plakje kaas van de 200 gram die ik 's ochtends -voor op die krentenbollen - in de koelkast gelegd had.
Wat een ziek figuur zeg. Zit hij niet bewust te zieken? Hij weet dat jij je ergert. Het doet me denken aan iemand die passief agressief dingen uithaalt vanwege zijn onvrede. Ontevreden met zijn baan, ontevreden met zijn leven. Niet in staat om het op te lossen.
Heeft hij nu na de waarschuwing zijn gedrag al aangepast? Ergens verwacht ik van niet.
Je kan tussen neus en lippen door tijdens een meeting benoemen dat er steeds dingen verdwijnen (zonder namen te noemen) en dat je nu een camera ophangt. Dat zal hem leren.

zaterdag 5 oktober 2019 om 09:35
Waarschijnlijk komt het hem niet zo slecht uit als je dat zou doen.Oudblond schreef: ↑03-10-2019 19:18Ik ben zo klaar met dat gedrag dat ik bij de volgende gelegenheid opnieuw officieel waarschuw. En na 3 keer zet ik een procedure in om hem te ontslaan. Hij is 63 en is al 8 jaar een medewerker. En al 8 jaar... Maar afgelopen tijd werd het gewoon extreem vaak dat er dingen verdwenen waren. Twee weken geleden waren al mijn krentenbollendie in de vriezer zaten 'weg'. En lag er bij lunchtijd nog 1 plakje kaas van de 200 gram die ik 's ochtends -voor op die krentenbollen - in de koelkast gelegd had.
Dossier bouwen... bewijs vinden... dan een procedure.... voor je het weet ben je minstens een jaar of 1,5 verder, is er te weinig bewijs om iets hard te maken maar wél de arbeidsverhouding verstoord - en dan krijgt hij een flinke som transitievergoeding mee en hij krijgt nog vrij lang ww.

zaterdag 5 oktober 2019 om 11:12
Voor stelen kan je hem per direct ontslaan. Mits je hem op heterdaad betrapt. Live of op camera.-jolijn- schreef: ↑05-10-2019 09:35Waarschijnlijk komt het hem niet zo slecht uit als je dat zou doen.
Dossier bouwen... bewijs vinden... dan een procedure.... voor je het weet ben je minstens een jaar of 1,5 verder, is er te weinig bewijs om iets hard te maken maar wél de arbeidsverhouding verstoord - en dan krijgt hij een flinke som transitievergoeding mee en hij krijgt nog vrij lang ww.
zaterdag 5 oktober 2019 om 13:02
Ik wilde eigenlijk iets voorleggen omdat ik nu bang ben dat ik zelf gierig ben.
Wat zouden jullie aan een vriend geven die tijdens je vakantie voor je huisdieren heeft gezorgd?
Ik geef altijd een bedankje in de vorm van plantje, flesje wijn oid en een kaartje.
Maar ik hoorde laatst iemand zeggen dat ze geld zou geven. Daar heb ik eigenlijk nooit bij stilgestaan omdat het vrienden zijn.
Maar zij vond dat qua tijdsinvestering wel terecht.
En nu ben ik dus bang of ik gierig ben geweest.
En maakt het qua bedankje nog uit of het voor een vriend of een kennis is?
Ik zit hier echt 'n beetje mee.
Wat zouden jullie aan een vriend geven die tijdens je vakantie voor je huisdieren heeft gezorgd?
Ik geef altijd een bedankje in de vorm van plantje, flesje wijn oid en een kaartje.
Maar ik hoorde laatst iemand zeggen dat ze geld zou geven. Daar heb ik eigenlijk nooit bij stilgestaan omdat het vrienden zijn.
zaterdag 5 oktober 2019 om 13:11
Eva: Laat je niet gek maken! Tuurlijk is een aardigheidje voldoende. Iemand die je in je huis vertrouwt staat redelijk dicht bij je en jij zal ook wel een keer 'iets' voor diegene doen zonder daar iets voor te verwachten.
Ik zorg voor het oerwoud van de buren als ze met vakantie gaan. Die brachten steeds een souvenier mee en daar vond ik niets aan want ik hou niet van 'prullaria'. Dat heb ik op een nette manier gezegd en nu nodigen ze me af en toe uit om te komen eten. Veel leuker. Geld zou ik zelfs niet aannemen.
Ik zorg voor het oerwoud van de buren als ze met vakantie gaan. Die brachten steeds een souvenier mee en daar vond ik niets aan want ik hou niet van 'prullaria'. Dat heb ik op een nette manier gezegd en nu nodigen ze me af en toe uit om te komen eten. Veel leuker. Geld zou ik zelfs niet aannemen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

zaterdag 5 oktober 2019 om 13:29
eva333 schreef: ↑05-10-2019 13:02Ik wilde eigenlijk iets voorleggen omdat ik nu bang ben dat ik zelf gierig ben.
Je doet het helemaal goed hoor! Geld geven zou ik als die vriend zijnde zelfs vreemd vinden.
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 05-10-2019 13:40
Reden: ingebroken in de post (verkeerd quoten)
Reden: ingebroken in de post (verkeerd quoten)
18.56% gewijzigd
zaterdag 5 oktober 2019 om 13:37
Eva, ik zet gewoon iets kleins neer. Een flesje wijn, reep chocola. Een leuk flesje olijfolie en wat zakjes kruiden van de toko. Een flesje Rituals. Dat soort dingen. Omgekeerd doen mijn vrienden dit ook.
Ik ben nooit langer dan een nacht of 4 weg maar dan nog... geld geven zou ik alleen doen als bijv. mijn schoonmaker speciaal naar mijn huis kwam om de dieren te verzorgen. Dan zou ik het zien als 'werk'.
Ik ben nooit langer dan een nacht of 4 weg maar dan nog... geld geven zou ik alleen doen als bijv. mijn schoonmaker speciaal naar mijn huis kwam om de dieren te verzorgen. Dan zou ik het zien als 'werk'.
zaterdag 5 oktober 2019 om 13:43
Zo'n collega heb ik ook eens gehad. Bij een bedrijf waar de complete lunch en allerlei snacks gratis verstrekt werden. Ik ben toen ook m'n eten gaan 'spicen' met sambal en wasabi en dat soort zooi. Daarna was het weer even een paar weken rustig. Nooit achter gekomen wie het deed.
En iedereen wist dat ik vanwege intoleranties en allergieën niet mee kon eten dus was mijn eten op, dan had ik niets. En er was niets in de buurt ook qua winkels. Echt heel erg aso.
Ook eens een bijzondere situatie meegemaakt met (vrij nieuwe) collega. Ik at vanwege diezelfde toleranties nooit gebak en traktaties mee. Een goede collega had toen eens heel lief een speciaal gebakje voor me meegenomen, naast de taarten die hij voor de rest mee had genomen. Vervolgens kwam die nieuwe collega vragen of zij 'mijn' gebakje mocht. Uitgelegd dat ik geen gebak kon eten en dat het speciaal gebak was. Zij vond het asociaal van mij dat ik dat gebakje niet af wilde staan en dat ik een 'voorkeursbehandeling' kreeg en wilde er echt ruzie over maken. Ik dacht dat ze een grapje maakte maar ze meende het echt.

zaterdag 5 oktober 2019 om 15:04
Wow bizar. Zo een uitleg lijkt me toch meer dan logisch. Super lief trouwens dat jij zo ook iets had. Al heeft dat zo wel een nare bijsmaak. Hoezo zou zij er meer recht op hebben dan?SuperCow schreef: ↑05-10-2019 13:43
Ook eens een bijzondere situatie meegemaakt met (vrij nieuwe) collega. Ik at vanwege diezelfde toleranties nooit gebak en traktaties mee. Een goede collega had toen eens heel lief een speciaal gebakje voor me meegenomen, naast de taarten die hij voor de rest mee had genomen. Vervolgens kwam die nieuwe collega vragen of zij 'mijn' gebakje mocht. Uitgelegd dat ik geen gebak kon eten en dat het speciaal gebak was. Zij vond het asociaal van mij dat ik dat gebakje niet af wilde staan en dat ik een 'voorkeursbehandeling' kreeg en wilde er echt ruzie over maken. Ik dacht dat ze een grapje maakte maar ze meende het echt.![]()

zaterdag 5 oktober 2019 om 15:42
Woonden ze in jouw buurt? Met andere woorden, moesten ze een stuk rijden voor ze bij jou thuis waren? Zo ja, dan zijn er benzinekosten gemaakt en zou ik wel wat meer geven. Niet perse geld, maar een dinerbon of zo.eva333 schreef: ↑05-10-2019 13:02Ik wilde eigenlijk iets voorleggen omdat ik nu bang ben dat ik zelf gierig ben.
zaterdag 5 oktober 2019 om 17:07
Bedankt voor jullie reacties.Lady_Day schreef: ↑05-10-2019 13:37Eva, ik zet gewoon iets kleins neer. Een flesje wijn, reep chocola. Een leuk flesje olijfolie en wat zakjes kruiden van de toko. Een flesje Rituals. Dat soort dingen. Omgekeerd doen mijn vrienden dit ook.
Ja dit doe ik dus ook. Maar ik vroeg me ineens af of het een te klein/schraal/gierig cadeau was.
Ik weet niet zo goed hoe "groot" een bedankje moet zijn.
Meestal ga ik 2 weken op vakantie. Iemand komt dan naar mijn huis toe voor de verzorging of ik breng mijn huisdieren naar hen.
Als ik ze naar een pension breng ben ik iets van 140 euro kwijt, dus ik dacht ineens moet ik dan niet minstens de helft aan die vriend geven?
Maar dat zouden jullie dus ook niet doen?
Lastig.. Want ik wil niet van m'n vrienden 'profiteren' of dat zij dat gevoel hebben.
zaterdag 5 oktober 2019 om 17:44
Je profiteert niet Eva. Je vrienden doen dit met liefde voor jou en je beestjes. Een aardigheidje en misschien een etentje (Jij kookt voor hen) is echt genoeg. Jij zal vast ook wel eens een keer iets voor hen doen. Vrienden helpen elkaar met liefde als het uitkomt en kan.
Als ze ver moeten rijden (maar ik neem aan van niet) zou ik wel aanbieden om de benzine te vergoeden.
Als ze ver moeten rijden (maar ik neem aan van niet) zou ik wel aanbieden om de benzine te vergoeden.
zaterdag 5 oktober 2019 om 18:09
Is altijd lief en leuk! En ik vind het erg fijn als mijn vrienden me thuis uitnodigen. Zoveel persoonlijker dan een dinerbon te geven of hen in een restaurant uit te nodigen. Vrienden die zelf niet koken, halen iets of bestellen. Goedkoper en leuker en zeker niet gierig.