Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel XI

02-07-2020 20:25 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 10 delen waren een groot succes. In deel 11 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
_Aphia_ schreef:
22-01-2021 20:31
Gierige actie van mezelf :)

Man wil huisje boeken voor Paasweekend in de buurt van zijn ouders.

Ik vind huisje en schoonouders prima, maar Paasweekend is meer dan 2x zo duur dan een "gewoon" weekend.

Laten we met Pasen gewoon op bezoek gaan als dat tegen die tijd weer mag, (Het is makkelijk heen en weer te doen) en weekendje weg later in april doen. Vast ook lekkerder weer.
Niet gierig maar goed met je geld om gaan , oftewel , ik zou dat ook zo doen :P
pearle schreef:
22-01-2021 17:05
Nou precies, dan krijgen we weer de mededeling: Bij mij is er altijd meer dan voldoende... :-?
Gevolgd door de mededeling dat mensen uit * insert willekeurig ander land * zo gastvrij zijn en overdadig koken, dat Nederlanders er een voorbeeld aan kunnen nemen.
Alle reacties Link kopieren
Polsjef schreef:
22-01-2021 08:11
Schoonouders hebben 12 kleinkinderen waarvan de jongste 1 is en de oudste 15. Ze heeft altijd te weinig. Ze zit zo in de kleine kinderen dat ze vergeet dat tieners meer eten dan kleuters. Ook met kerst met honger naar huis. Het komt gewoon niet aan....ach we weten het nu. Maar ze heeft ook jaren en jaren met minder geld gemoeten dus het zit in het systeem. Krijg je er ook niet uit.
Ik had zo'n oma die het andersom maar niet snapte en die veel te veel maakte. Kwam er ook nog eens overheen dat de ouders van twee kleinkinderen dan ook nog eens gingen lopen miemelen over dat hun bloedjes dan ook nog eens speciaal eten moesten hebben. Niet vanwege allergieën of zo, maar gewoon omdat het vreselijk speciale kindertjes waren die nooit nee hoorden en van alles "niet lustten".

Stond er dus een wagonlading aan verschillende gerechten op tafel, gingen de neusjes toch in rimpels omhoog en of ma dan ook nog eventjes frikandellen of patat wilde bakken. Dat mensje begon weken van tevoren met koken en blééf maar lopen. En er was echt van alles, geen enkele reden om haar extra aan het werk te zetten.

Ik snapte werkelijk nooit dat die oom en tante dit durfden te vragen van haar, helemaal omdat als je andersom daar kwam het dus alleen was wat zij "lustten" en verder iedereen op een blikken fluitje kon blazen. Die extra moeite ging maar één kant op.
Alle reacties Link kopieren
Tenenkrommend idd, van die verwende kinderen..
lizenlotte schreef:
26-01-2021 08:53
Tenenkrommend idd, van die verwende kinderen..
Ligt toch echt aan de ouders niet aan die kinderen .
Alle reacties Link kopieren
Daar heb je gelijk in.
Los van dat je als ouders dan zélf maar voor geschikt eten zorgt: er zijn kinderen die bepaalde dingen niet lusten en dat is geen kwestie van opvoeding. Ook volwassenen lusten niet alles en het is niet raar om daar rekening mee te houden.
bia-pia schreef:
26-01-2021 10:06
Los van dat je als ouders dan zélf maar voor geschikt eten zorgt: er zijn kinderen die bepaalde dingen niet lusten en dat is geen kwestie van opvoeding. Ook volwassenen lusten niet alles en het is niet raar om daar rekening mee te houden.

Het is ook niet raar om je als volwassene daar af en toe overheen te zetten en te eten wat de pot schaft. En dat kan je een kind ook leren. Of anders krijgt het maar een boterham.
Alle reacties Link kopieren
Leren eten wat je echt niet lust lukt niet hoor
Alle reacties Link kopieren
Ik had gisteren een gierigaard op de stoep, vind ik.
Had op marktplaats een Blue Ray box gezet. Toen iemand vroeg wat ik ervoor wil hebben zei ik: niets, maar ik hou wel van narcis- of hyacintbolletjes :)

Staat ie gisteren om 16.00 voor de deur: het is niet gelukt om bolletjes te halen, kan ik het toch meenemen?

Ik woon echt naast de Jumbo en die was gewoon nog open... Ik stond helaas met mijn bek vol tanden, maar vond het wel erg gierig (en een beetje onbeschoft).
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
21-01-2021 12:52
Kan gierig zijn, maar ook een misrekening van hoeveel honger mensen hebben. Mijn moeder is echt alles behalve gierig, maar die vergist zich ook nog wel eens in
‘ik heb na een bruin bolletje wel genoeg gegeten’. Die eet gewoon weinig. Wij weten inmiddels dat je dan gewoon moet zeggen dat je meer honger hebt.
Dit, mijn moeder kan net als ik heel slecht inschatten. Waar zij altijd net aan of net iets te weinig kookt, kook ik zelf altijd te veel.
Als ik daar ben kijk ik altijd wat ze gaat koken en dan geef ik dus zelf al van tevoren aan als het te weinig is. Is geen enkel probleem
apppie schreef:
26-01-2021 10:11
Ik had gisteren een gierigaard op de stoep, vind ik.
Had op marktplaats een Blue Ray box gezet. Toen iemand vroeg wat ik ervoor wil hebben zei ik: niets, maar ik hou wel van narcis- of hyacintbolletjes :)

Staat ie gisteren om 16.00 voor de deur: het is niet gelukt om bolletjes te halen, kan ik het toch meenemen?

Ik woon echt naast de Jumbo en die was gewoon nog open... Ik stond helaas met mijn bek vol tanden, maar vond het wel erg gierig (en een beetje onbeschoft).
Ik vind jou eigenlijk niet zo duidelijk communiceren. Zeg dan gewoon dat je er bolletjes voor wil hebben in plaats van dit gehint. Heb je het wel meegegeven?
Alle reacties Link kopieren
Marée schreef:
26-01-2021 10:35
Ik vind jou eigenlijk niet zo duidelijk communiceren. Zeg dan gewoon dat je er bolletjes voor wil hebben in plaats van dit gehint. Heb je het wel meegegeven?

Nou, ik vind het wel duidelijk genoeg. Hij had het immers wel begrepen ook, want hij gaf aan dat het hem niet gelukt was. Vind het ook een nogal asociale en gierige actie
Alle reacties Link kopieren
Marée schreef:
26-01-2021 10:35
Ik vind jou eigenlijk niet zo duidelijk communiceren. Zeg dan gewoon dat je er bolletjes voor wil hebben in plaats van dit gehint. Heb je het wel meegegeven?
Oh ja, dit was niet mijn letterlijke tekst hoor. Ik gaf gewoon aan dat ik geen geld hoefde maar wel bolletjes :) Dat was voor hem ook duidelijk, want hij zei dus meteen dat hij ze niet had gekocht.

Ja, heb het meegegeven.
Poeszie schreef:
26-01-2021 10:45
Nou, ik vind het wel duidelijk genoeg. Hij had het immers wel begrepen ook, want hij gaf aan dat het hem niet gelukt was. Vind het ook een nogal asociale en gierige actie
Ik krijg uit dit verhaal niet duidelijk of het nou een wens was of een voorwaarde.
Als je communiceert dat je iets gratis weggeeft maar wel bolletjes wil hebben,tja, de een zal dat opvatten als "dat is dus de prijs, ik moet bolletjes halen" en de ander vat dat op als "ze vindt het leuk als ze bolletjes krijgt, maar het is geen vereiste". Ik vind het niet zo heel aardig om dan zonder bolletjes te komen, maar ook niet asociaal.
apppie schreef:
26-01-2021 10:45
Oh ja, dit was niet mijn letterlijke tekst hoor. Ik gaf gewoon aan dat ik geen geld hoefde maar wel bolletjes :) Dat was voor hem ook duidelijk, want hij zei dus meteen dat hij ze niet had gekocht.

Ja, heb het meegegeven.
Je tikt net dit:

NIETS, maar...
Hij had aan kunnen bieden geld te geven in waarde van de bolletjes.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
26-01-2021 11:40
Je tikt net dit:

NIETS, maar...
"Dit was niet mijn letterlijke tekst", zei ik al.
Alle reacties Link kopieren
apppie schreef:
26-01-2021 10:11
Ik had gisteren een gierigaard op de stoep, vind ik.
Had op marktplaats een Blue Ray box gezet. Toen iemand vroeg wat ik ervoor wil hebben zei ik: niets, maar ik hou wel van narcis- of hyacintbolletjes :)

Staat ie gisteren om 16.00 voor de deur: het is niet gelukt om bolletjes te halen, kan ik het toch meenemen?

Ik woon echt naast de Jumbo en die was gewoon nog open... Ik stond helaas met mijn bek vol tanden, maar vond het wel erg gierig (en een beetje onbeschoft).

Sorry maar ik vind het gewoon heel irritant om om een specifiek iets te vragen zodat diegene daar eerst naar moet gaan zoeken! Ik zou ook niet 1, 2, 3 weten waar ik die bolletjes kan halen (en zou ook niet aan een Jumbo denken).
Vraag gewoon 5 euro en koop dan zelf wat je wil hebben!
apppie schreef:
26-01-2021 11:59
"Dit was niet mijn letterlijke tekst", zei ik al.
Wat dan wel? Precies? En waarom tik je dan hier eerst zelf dat je er niets voor wilde maar...

Want als je zo communiceert naar mensen die gratis je van je vuilnis af komen helpen dan snap ik die zogenaamde gierigaard wel.
Alle reacties Link kopieren
lotus77 schreef:
25-01-2021 14:31
Ik had zo'n oma die het andersom maar niet snapte en die veel te veel maakte. Kwam er ook nog eens overheen dat de ouders van twee kleinkinderen dan ook nog eens gingen lopen miemelen over dat hun bloedjes dan ook nog eens speciaal eten moesten hebben. Niet vanwege allergieën of zo, maar gewoon omdat het vreselijk speciale kindertjes waren die nooit nee hoorden en van alles "niet lustten".

Stond er dus een wagonlading aan verschillende gerechten op tafel, gingen de neusjes toch in rimpels omhoog en of ma dan ook nog eventjes frikandellen of patat wilde bakken. Dat mensje begon weken van tevoren met koken en blééf maar lopen. En er was echt van alles, geen enkele reden om haar extra aan het werk te zetten.

Ik snapte werkelijk nooit dat die oom en tante dit durfden te vragen van haar, helemaal omdat als je andersom daar kwam het dus alleen was wat zij "lustten" en verder iedereen op een blikken fluitje kon blazen. Die extra moeite ging maar één kant op.
Oh wat sneu. Sommige mensen zijn zo vreselijk, arme mensje.

Dat blikken fluitje ga ik ook gebruiken :-D
Alle reacties Link kopieren
bia-pia schreef:
26-01-2021 10:06
Los van dat je als ouders dan zélf maar voor geschikt eten zorgt: er zijn kinderen die bepaalde dingen niet lusten en dat is geen kwestie van opvoeding. Ook volwassenen lusten niet alles en het is niet raar om daar rekening mee te houden.
Als er diverse dingen staan, staat er vast wel in ieder geval 1 ding waar je niet van hoeft te kotsen. Als ik mijn kinderen een frikadel in het vooruitzicht stel lusten ze ineens ook niks meer.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
26-01-2021 12:33
Wat dan wel? Precies? En waarom tik je dan hier eerst zelf dat je er niets voor wilde maar...

Want als je zo communiceert naar mensen die gratis je van je vuilnis af komen helpen dan snap ik die zogenaamde gierigaard wel.
Wat reageer je onaardig zeg, met je "vuilnis". Die persoon vond het geen vuilnis, want hij kwam het direct halen. Maar goed, je reageert altijd zo kut dus het zal je karakter wel zijn.
Goed afgeleidt.
Ik vind dat irritant, als mensen geen geld willen hebben maar wel iets anders wat ik niet in huis heb. Dan moet ik dus naar de winkel om dat te halen. Dan geef ik liever een paar euro zodat je het naar je eigen smaak kunt halen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven