Gierige acties deel XVII
zondag 15 september 2024 om 18:22
De vorige 16 delen waren een groot succes. In deel 17 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
* Deel 12
* Deel 13
* Deel 14
* Deel 15
* Deel 16
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
* Deel 12
* Deel 13
* Deel 14
* Deel 15
* Deel 16
In this mad house we must all survive
donderdag 4 december 2025 om 15:17
Ik ben 1 x naar de huishoudbeurs geweest.. ook zoiets. Nooit meer!zouteaugurk schreef: ↑04-12-2025 15:10Over graaien gesproken: ik herinner me de Drie Dwaze Dagen van de Bijenkorf.
Ik ben er een keer geweest, maar stond binnen 5 minuten weer buiten. Vreselijk!
Duwen, trekken, in bakken graaien, koopjes grissen uit handen van anderen.
donderdag 4 december 2025 om 15:24
Inderdaad.
En ook: net of Spanjaarden en Duitsers ook precies weten hoe het zogenaamd allemaal gaat in welke streek van Nederland. Die verstaan onder Hollanders gewoon Nederlanders. Dus ook Limburgers.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
donderdag 4 december 2025 om 15:24
ik ook! samen met mijn moeder en we vonden het gewéldig! maar dan vooral in het kader van mensen kijken en ons verbazen over zoveel hebberigheid.
zo'n stand van konimex waar je 2 sliertjes taugé in een bakje kreeg met kejap erover; rijen vol mensen in de wacht!
En doooooor!
donderdag 4 december 2025 om 15:25
Ooo nu schiet mij er ook nog een te binnen. Ik heb een tijdje in een verpleeghuis gewerkt waar tussen de middag een warme maaltijd aan de bewoners werd geserveerd.
Vrijwilligers mochten dan gratis mee eten (als ze dienst hadden). Er waren er dus bij die niet aan een tweede ronde opscheppen deden omdat er dan niet genoeg over bleef om zelf mee naar huis te nemen. Witheet kan ik daarvan worden.
En een lastig evenwicht. Want je wilt idd niet dat het weggegooid wordt, maar in eerste plaats was het toch echt voor de bewoners.
Vrijwilligers mochten dan gratis mee eten (als ze dienst hadden). Er waren er dus bij die niet aan een tweede ronde opscheppen deden omdat er dan niet genoeg over bleef om zelf mee naar huis te nemen. Witheet kan ik daarvan worden.
En een lastig evenwicht. Want je wilt idd niet dat het weggegooid wordt, maar in eerste plaats was het toch echt voor de bewoners.
donderdag 4 december 2025 om 15:47
Ik denk dat ik je niet snap, of je het nou direct eet (als 2e ronde) of pas thuis, maakt niet uit toch?Zandhaas schreef: ↑04-12-2025 15:25Ooo nu schiet mij er ook nog een te binnen. Ik heb een tijdje in een verpleeghuis gewerkt waar tussen de middag een warme maaltijd aan de bewoners werd geserveerd.
donderdag 4 december 2025 om 15:49
Ik denk dat ze niet voor de bewoners een 2e ronde wilden opscheppen..Lila-Linda schreef: ↑04-12-2025 15:47Ik denk dat ik je niet snap, of je het nou direct eet (als 2e ronde) of pas thuis, maakt niet uit toch?
donderdag 4 december 2025 om 15:53
Ja, dat denk ik ook. Maar dat lastige evenwicht begrijp ik niet. Als de bewoners alles opeten hoef je niks weg te gooien. Als de bewoners niet alles opeten nemen de vrijwilligers het mee, hoef je ook niks weg te gooien.
donderdag 4 december 2025 om 15:55
donderdag 4 december 2025 om 16:02
donderdag 4 december 2025 om 16:07
Ja, dat is wel duidelijk, maar het is geen lastig evenwicht, er is geen dilemma voor de mensen die die dag aan het werk waren. Het is gewoon simpel. Bewoners mogen eten wat ze willen. Het gaat op of het gaat niet op. Gaat het niet op, dan kan er iets mee naar huis.
Don't waste your time on jealousy,
donderdag 4 december 2025 om 16:16
Voor wie te goeder trouw is, is dit inderdaad een eenduidige situatie.
Maar het is een lastig evenwicht voor het beleid: sta je mensen toe om restjes mee naar huis te nemen dan ga je verspilling tegen, maar kunnen mensen helaas ook rare (foute) dingen gaan doen om maar te zorgen dat die restjes ontstaan.
Zoals hier dus vrijwilligers die bewoners niet nog een tweede keer opscheppen. In supermarkten heb je mensen die erg vaak 'per ongeluk' verswaren laten vallen of bewust te veel broodjes opwarmen.
Als je als management dat niet toestaat dan doen mensen deze rare dingen niet, maar dan wordt er weer bruikbaar voedsel weggegooid.
Maar het is een lastig evenwicht voor het beleid: sta je mensen toe om restjes mee naar huis te nemen dan ga je verspilling tegen, maar kunnen mensen helaas ook rare (foute) dingen gaan doen om maar te zorgen dat die restjes ontstaan.
Zoals hier dus vrijwilligers die bewoners niet nog een tweede keer opscheppen. In supermarkten heb je mensen die erg vaak 'per ongeluk' verswaren laten vallen of bewust te veel broodjes opwarmen.
Als je als management dat niet toestaat dan doen mensen deze rare dingen niet, maar dan wordt er weer bruikbaar voedsel weggegooid.
donderdag 4 december 2025 om 16:38
donderdag 4 december 2025 om 20:37
Dus je vind het voor jezelf vies maar slaat jezelf wel op de borst omdat je t aan een ander geeft?
Beetje vreemd in mijn ogen
donderdag 4 december 2025 om 22:04
Ja dank je! Dat is inderdaad precies wat ik bedoelde. Ik was blij dat het niet weggegooid werd en als het echt over is maakt me niet uit wie het meeneemt (al viel het op dat bepaalde mensen altijd net wat meer geluk hadden daarin dan anderen). Maar dat meneer van Dijk zijn misschien wel gewenste tweede bordje niet kreeg omdat er anders te weinig overbleef om mee naar huis te nemen…dat gaat me dus veel te ver.Wombat schreef: ↑04-12-2025 16:16Voor wie te goeder trouw is, is dit inderdaad een eenduidige situatie.
In het verlengde van de situatie die Wombat schetst heb ik weleens gehoord dat een supermarkt (of fastfoodketen, dat weet ik niet meer) het beleid daarop aangepast heeft: misbaksels en overblijfsels mochten niet meer door het personeel opgegeten worden, maar moesten weggegooid worden. Zonde misschien. Maar het bijzondere was dus dat er “ineens” veel minder misbaksels en overblijfsels waren. Misschien niet gierig, maar wel slecht.
vrijdag 5 december 2025 om 07:47
Nee hoor, de rest neemt het ook mee naar huis.
Ik vraag altijd of ze het wil hebben.
Ze weet zelf dat het op tafel stond, want ze helpt mee met op en afruimen.
Ze hoeft het niet mee te nemen.
Waarschijnlijk ben ik gewoon te pietleuterig hierin.
de wereld wacht om ontdekt te worden
vrijdag 5 december 2025 om 09:10
Het ergste wat ik ooit gezien heb, was bij die laatste finale uitverkoop van de lokale V&D. Op een gegeven ogenblik kon je alles kopen, inclusief kassa’s, mannequins, toonbanken, etc. Het was de bedoeling dat je dan een vertegenwoordiger benaderde en daar dan een vitrinekast o.i.d. afrekende. Kwam er een vent aan die compleet met een breekijzer even een toonbank van de plaats probeerde te krijgen! Schrok me half lam.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
vrijdag 5 december 2025 om 09:36
vrijdag 5 december 2025 om 21:24
Ik dacht dat bij de meeste bedrijven allang eten niet meer mee naar huis mag worden genomen. Ik weet van bedrijven waar ontslag op staat als je dat doet.Mensen moeten daar ook voor tekenen. Dat lijkt misschien vreemd. Maar als er flink misbruik van wordt gemaakt, als er extra spullen worden gemaakt, er valt spontaan meer of iets zit een deukje in, dan is het minder gek.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
zaterdag 6 december 2025 om 06:58
zaterdag 6 december 2025 om 09:06
Wij hebben het afgelopen jaar via Social deals in 2 verschillende pizzeria's een arrangement van 3 gangen gedaan. Na een voorgerecht zit ik al voor de helft vol. Beide pizzeria's vroegen of ik de overgebleven pizza mee wilde en hier kreeg ik een pizzadoos voor. Vond ik netjes.mienbillekesjeuken schreef: ↑06-12-2025 06:58Ga eigenlijk nooit uit eten. Had laatst wel een heel lekkere truffelpizza in een goede pizzeria. Had een kwart over want dat ding was enorm, en die heb ik in mijn servet gedaan voor de honden. Vinden ze enorm lekker, ze roken het uiteraard meteen toen ik thuis kwam.![]()
zaterdag 6 december 2025 om 10:17
Helemaal goed toch. Weggooien is zonde.Hipmetstip schreef: ↑06-12-2025 09:06Wij hebben het afgelopen jaar via Social deals in 2 verschillende pizzeria's een arrangement van 3 gangen gedaan. Na een voorgerecht zit ik al voor de helft vol. Beide pizzeria's vroegen of ik de overgebleven pizza mee wilde en hier kreeg ik een pizzadoos voor. Vond ik netjes.
Mijn stukkie was wat te klein voor een hele doos, de honden hebben er wel van genoten.
zaterdag 6 december 2025 om 17:05
Daarom zijn ze er ook mee gestopt. Het past niet echt bij het imago van De Bijenkorf. Overigens zijn de aanbiedingen die ze nu hebben vaak beter dan destijds bij de Drie Dwaze Dagen maar ze roepen het wat minder hard.zouteaugurk schreef: ↑04-12-2025 15:10Over graaien gesproken: ik herinner me de Drie Dwaze Dagen van de Bijenkorf.
Ik ben er een keer geweest, maar stond binnen 5 minuten weer buiten. Vreselijk!
Duwen, trekken, in bakken graaien, koopjes grissen uit handen van anderen.
zaterdag 6 december 2025 om 17:45
Geen eten dat overblijft mee naar huis lijkt inderdaad absurd ivm verspilling, maar er bleef op vele plekken bizar veel ‘over’. Inderdaad hele rekken broodjes/taarten etc die helaas niet meer verkocht werden.
Gezien hoeveel minder er ‘overbleef’ als je het niet meer mee naar huis mocht nemen, werd daar flink misbruik van gemaakt. Dan snap ik wel dat je als restaurant liever drie broodjes weg gooit, dan dat er elke dag 25 ‘overblijven’.
Gezien hoeveel minder er ‘overbleef’ als je het niet meer mee naar huis mocht nemen, werd daar flink misbruik van gemaakt. Dan snap ik wel dat je als restaurant liever drie broodjes weg gooit, dan dat er elke dag 25 ‘overblijven’.
zaterdag 6 december 2025 om 17:53
En het zijn met name Nederlanders die vinden dan Nederlanders zo asociaal zijn. Dat stuk in de Telegraaf was van 1 verontwaardigde expat, en een typisch Telegraaf stuk. 1 expat die vond dat er op zijn specifieke werkplek iets raars gebeurde, en dus vindt de hele wereld dat ‘Nederlanders’ asociaal zijn.
Ik ben recent in een vakantiepark geweest met een buffet restaurant voor ontbijt en diner. En ik kan je vertellen dat het daar zeker niet met name de Nederlanders (Hollands of anderszins) waren waarbij er enorme stapels volle borden met eten overbleven op tafel.
Ook in resorts in zuid Europa zijn er een hoop andere nationaliteiten die erom bekend staan.
En wat betreft uitverkopen, tja, dat trekt nogal een bepaald soort mensen natuurlijk. Ik haat in bakken graaien etc, dus mij zul je daar niet zien. Maar het is zeker niet typisch Nederlands. Wel eens een uitverkoop op black Friday gezien in de VS? Daar moet heel regelmatig bewaking aan te pas komen.
Het is echt onzin dat dat typisch Nederlands zou zijn. Ik heb ook nog nooit gehoord dat dat het beeld zou zijn. Stereotypen zijn vooral ‘heel erg recht door zee, en daardoor soms op het botte af’, en ‘zuinig, dus gooien niet snel met geld’. Maar dat laatste is iets heel anders dan gierig of hebberig.
Ik ben recent in een vakantiepark geweest met een buffet restaurant voor ontbijt en diner. En ik kan je vertellen dat het daar zeker niet met name de Nederlanders (Hollands of anderszins) waren waarbij er enorme stapels volle borden met eten overbleven op tafel.
Ook in resorts in zuid Europa zijn er een hoop andere nationaliteiten die erom bekend staan.
En wat betreft uitverkopen, tja, dat trekt nogal een bepaald soort mensen natuurlijk. Ik haat in bakken graaien etc, dus mij zul je daar niet zien. Maar het is zeker niet typisch Nederlands. Wel eens een uitverkoop op black Friday gezien in de VS? Daar moet heel regelmatig bewaking aan te pas komen.
Het is echt onzin dat dat typisch Nederlands zou zijn. Ik heb ook nog nooit gehoord dat dat het beeld zou zijn. Stereotypen zijn vooral ‘heel erg recht door zee, en daardoor soms op het botte af’, en ‘zuinig, dus gooien niet snel met geld’. Maar dat laatste is iets heel anders dan gierig of hebberig.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in