Geld & Recht alle pijlers

Hoe gaan jullie om met boetes? Ik kan het niet verwerken...

17-08-2019 00:05 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

ik weet dat ik mijn eigen boetes moet betalen (inmiddels ook betaald) maar ik kan het maar niet verwerken, ik vind het zo erg!
Ik werk via een uitzendbureau en heb 14 diensten geaccepteerd nog 2 dagen te gaan. Maar 3x op dezelfde tijd en plek heb ik boetes gekregen toen ik naar werk reed. Omdat ik 5 km te hard reed; 43 euro, 57 euro en nog eens 57 euro. dat is 14 uur werken dus heb gewoon 2 dagen voor niets gewerkt. Ik vind het zo dom van mezelf, had totaal niet door dat ik harder reed dan 50 had ook niet aan flits app gedacht.

Maar mijn vraag is, hoe verwerken jullie dit want het zit de hele dag in mijn hoofd heb t eten verbrand en kom er maar niet af
Alle reacties Link kopieren
hauhauhau schreef:
17-08-2019 00:14
vind het echt stom van mezelf is me eerste boete en dan drie achter elkaar...
Nou, you live you learn, toch? Je weet nu dat iets te hard er best in hakt. En je zal niet de enige zijn die het daar niet door heeft, want blijkbaar staat er een permanente flitskast of tenminste regelmatig een mobiele. Zal wel een goede reden hebben. Vanaf nu weet je dat je op je snelheid moet letten. Even diep ademhalen en weer doorgaan.

Lees ik nu tussen de regels door dat het meer is dat je nu mogelijk rood staat? Zit daar meer de angst in? Hoe komt dat?
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
17-08-2019 00:28
Binnen de bebouwde kom te hard wordt idd een stuk zwaarder aangerekend als buiten de bebouwde kom.

Ik had er eentje bij voor door rood rijden. Kon nét nog dacht ik. Nope..nét niet.
Toen al €190. Nu nog meer dacht ik.
Daar heb je toen nog behoorlijk lang psychotherapie voor gehad toch?
...
Calamitycat schreef:
17-08-2019 00:34
Daar heb je toen nog behoorlijk lang psychotherapie voor gehad toch?
Zij is een man met geld getrouwd he.
Calamitycat schreef:
17-08-2019 00:34
Daar heb je toen nog behoorlijk lang psychotherapie voor gehad toch?
:biggrin:

Ik begeleid nu als ervaringsdeskundige andere mensen in geestelijke nood door boetes.
Orișa schreef:
17-08-2019 00:35
Zij is een man met geld getrouwd he.

Ongetrouwd en gescheiden rekeningen helaas. Moest het echt zelf ophoesten (was trouwens bij ex maar dat was dezelfde financiële triestheid)
PoesinBoots schreef:
17-08-2019 00:37
Ongetrouwd en gescheiden rekeningen helaas. Moest het echt zelf ophoesten (was trouwens bij ex maar dat was dezelfde financiële triestheid)
Kon je het niet met huishoudelijke klusjes verdienen?
Oh kak. Daar heb ik niet aan gedacht toen.

Maar serieus. Ik had toen dik €400 boetes binnen 10 dagen. Dat verdiende ik toen niet met mijn kutbaantje bij Miss Etam hoor.
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
17-08-2019 00:36
:biggrin:

Ik begeleid nu als ervaringsdeskundige andere mensen in geestelijke nood door boetes.
Goed van je zeg. Je bent een voorbeeld voor velen.
...
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
17-08-2019 00:38
Kon je het niet met huishoudelijke klusjes verdienen?
uh-huh, noemen ze dat tegenwoordig zo (O) (O)
Vegen, stoffen en zuigen :bigkiss:
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
17-08-2019 00:39
Oh kak. Daar heb ik niet aan gedacht toen.

Maar serieus. Ik had toen dik €400 boetes binnen 10 dagen. Dat verdiende ik toen niet met mijn kutbaantje bij Miss Etam hoor.
Dat is wel zuur (wat dan weer overeenkomsten heeft met Miss Etam kleding ;-D )
...
Alle reacties Link kopieren
Ja, vooral zuigen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Heee zie ik daar nu een paardenbloem bloeien?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn schreef:
17-08-2019 00:46
Heee zie ik daar nu een paardenbloem bloeien?

Dat is die andere topper. De gepermande had er een getal bij.
Madeliefjees schreef:
17-08-2019 00:44
Ja, vooral zuigen.
Wie zuigt? Poes weer zeker hè? Zo’n verdorven en promiscue vrouw.
Had ik dat toen maar bedacht hé. Zo dom van mij :facepalm:
PoesinBoots schreef:
17-08-2019 01:06
Had ik dat toen maar bedacht hé. Zo dom van mij :facepalm:
Ik had je hoger ingeschat.
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, wie weet of je meteen kan zien of je geflitst bent? Want van deze week staat er niets en nu begin ik te twijfelen. Deze drie boetes zijn van de eerste week dus ik hoop dat het hierbij op houd anders moet ik wel in therapie :)
Volgens mij kun je ergens online kijken toch?
Eh.. hoe zat het ook al weer?

Even kijken of ik dat kan vinden
PoesinBoots schreef:
17-08-2019 01:10
Volgens mij kun je ergens online kijken toch?
Eh.. hoe zat het ook al weer?

Even kijken of ik dat kan vinden
Bij het cjib volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
17-08-2019 01:10
Volgens mij kun je ergens online kijken toch?
Eh.. hoe zat het ook al weer?

Even kijken of ik dat kan vinden
Precies je kan het online zien. Toen ik de eerste brief kreeg vandaag google ik meteen en ja via cjb nog 2 brieven die klaar staan voor de toekomst. De laatste twee is van 05-08 en 08-08
Nou ja, ik kan niet eens mijn boetehistorie inzien.
Ik begrijp je wel hoor TO, ik kan ook echt wel balen als mij zoiets overkomt en dan geef ik mezelf ook echt op m'n kop. Dan denk ik ook steeds: 'waarom heb ik nou niet dit...' en 'waarom deed ik nou dat...' Zo zonde inderdaad. Snap ook je gevoel om meteen te willen betalen uit angst dat je te laat bent en het meer wordt. Maar inderdaad, leer ervan en denk maar zo, je bent nu in ieder geval goed gewaarschuwd voor de volgende keer en er zijn altijd ergere dingen. Je hebt geen ongeluk gehad o.i.d. en de bedragen zijn nog te overzien toch? Jammer dat je nu rood staat natuurlijk, maar hier kom je wel uit toch? Of is dat het probleem? Zo niet, snel vergeten en door!
Ik heb even ingelogd.

Op www.cjib.nl op het DigiD teken klikken en je komt in je digitale nog wat. Ik had €0 open staan stond er.
Alle reacties Link kopieren
Meinonaaa schreef:
17-08-2019 01:14
Ik begrijp je wel hoor TO, ik kan ook echt wel balen als mij zoiets overkomt en dan geef ik mezelf ook echt op m'n kop. Dan denk ik ook steeds: 'waarom heb ik nou niet dit...' en 'waarom deed ik nou dat...' Zo zonde inderdaad. Snap ook je gevoel om meteen te willen betalen uit angst dat je te laat bent en het meer wordt. Maar inderdaad, leer ervan en denk maar zo, je bent nu in ieder geval goed gewaarschuwd voor de volgende keer en er zijn altijd ergere dingen. Je hebt geen ongeluk gehad o.i.d. en de bedragen zijn nog te overzien toch? Jammer dat je nu rood staat natuurlijk, maar hier kom je wel uit toch? Of is dat het probleem? Zo niet, snel vergeten en door!
Oh ja zeker het is niet zo dat ik zo doorgedraaid ben dat ik niet vooruit kan denken (rood staan en niets meer kunnen kopen). Heb nog spaargeld aan de kant dus dacht daar aan voordat ik het bedrag van de boetes overmaakte hahah
Nee het is puur dat ik het jammer vind dat ik diegene ben die de boetes maakt en dan nog die ik wel had kunnen voorkomen (zal het ook aan niemand vertellen :) ) en daarna pas het feit dat ik gewerkt heb om het te betalen.
En wat hebben we nu geleerd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven