Geld & Recht alle pijlers

Hoe gaan jullie om met boetes? Ik kan het niet verwerken...

17-08-2019 00:05 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

ik weet dat ik mijn eigen boetes moet betalen (inmiddels ook betaald) maar ik kan het maar niet verwerken, ik vind het zo erg!
Ik werk via een uitzendbureau en heb 14 diensten geaccepteerd nog 2 dagen te gaan. Maar 3x op dezelfde tijd en plek heb ik boetes gekregen toen ik naar werk reed. Omdat ik 5 km te hard reed; 43 euro, 57 euro en nog eens 57 euro. dat is 14 uur werken dus heb gewoon 2 dagen voor niets gewerkt. Ik vind het zo dom van mezelf, had totaal niet door dat ik harder reed dan 50 had ook niet aan flits app gedacht.

Maar mijn vraag is, hoe verwerken jullie dit want het zit de hele dag in mijn hoofd heb t eten verbrand en kom er maar niet af
Alle reacties Link kopieren
Boselfje3 schreef:
17-08-2019 01:30
En wat hebben we nu geleerd?
dat je altijd flitsapp aan moet houden
Of gewoon aan de snelheid houden. Is net zo makkelijk. Slaapt een stuk rustiger en kost niks.
Alle reacties Link kopieren
hauhauhau schreef:
17-08-2019 01:38
dat je altijd flitsapp aan moet houden
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Je moet gewoon denken er zijn altijd dingen die je geld gaan kosten waar je geen macht over hebt.

Als je een nieuw kleding item koopt voor 100€ en de volgende week is die in de sale is dat ook balen kost het je indirect ook geld..

Als je gaat uiteten en ziet daarna een socialdeal actie is dat ook kut..

Zo zijn er nog 166273 voorbeelden ...

Niks aan te doen ...

Ik typte laats ook CJIB in bij mijn rekening toen zag ik ook een heel lijstje staan blijkbaar had ik haast en was het dat toen waard of had ik net pech gehad ..
linnylow wijzigde dit bericht op 17-08-2019 01:56
0.75% gewijzigd
Ik zou vanaf nu gaan fietsen.

Meer tijd om over je zonden na te denken én je krijgt er geen boetes van.


Wel zorgen dat je met een eventuele speed-bike geen 45 rijdt waar je 30 mag.
Alle reacties Link kopieren
hauhauhau schreef:
17-08-2019 00:26
Ik was zo geschrokken dat ik het meteen betaalde om het meteen te vergeten maar t maalt nog steeds door me hoofd

Beter kun je het gebeuren wat aandacht geven. Ook al is het pijnlijk, als je dingen focus en aandacht geeft en het gevoel voelt wat erbij komt ( balen, kut,boos, schrikken etc) zal je er daarna minder last van hebben.
Het zal een stuk minder in je hoofd malen.
De neiging is om het snel te behandelen en weg te doen zodat je er geen last meer van hebt maar in principe krijg je dan het tegenovergestelde nl blijven malen en het niet los kunnen laten
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
17-08-2019 00:10
Tsja, vervelend. Wonden likken en weer door.
43 euro voor 5 km te hard lijkt me trouwens niet kloppen
https://www.anwb.nl/verkeer/nieuws/nede ... oetes-2019

Jawel is 34 euro plus 9 euro administratiekosten
Alle reacties Link kopieren
Rozentuin234 schreef:
17-08-2019 00:30
Ik vind die boetes minder erg dan jouw concentratie tijdens het rijden persoonlijk. Gevaarlijk dat je niet weet hoe hard je gaat..
Dit vind ik dan wel weer wat overdreven bij 5km/uur te hard
Alle reacties Link kopieren
Je verlies nemen, er een les uit leren en doorgaan met je leven. Je schiet er niets mee op door er over te blijven malen. Het is gebeurd en je kunt er niets meer aan veranderen. Ik heb een tijd gehad dat ik per jaar ongeveer € 1500,- aan snelheidsboetes had (kon het toen ook gemakkelijk betalen). Noemde het op een gegeven moment maar mijn abonnementskosten voor altijd te hard rijden.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
Ga 10-15 min eerder van huis en doe rustig aan (niet stressen) dan heb je ook niet de neiging om te hard te rijden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
hauhauhau schreef:
17-08-2019 01:38
dat je altijd flitsapp aan moet houden

:facepalm:
Je gewoon aan de snelheid houden lijkt me beter.
Alle reacties Link kopieren
duizel schreef:
17-08-2019 05:24
Dit vind ik dan wel weer wat overdreven bij 5km/uur te hard

Een boete voor 5km betekent zo’n 8-9km te hard gereden. Dat vind ik veel binnen de bebouwde kom.

Ik zou voortaan op de fiets. Goedkoper, beter voor het milieu en een veel kleinere kans op onverwachte boetes.
Alle reacties Link kopieren
hauhauhau schreef:
17-08-2019 00:13
Er staat letterlijk; overschijding maximum binnen bebouwde kom, met 5 km/h 55 km/h na correctie?
9 euro administratie kosten komen er ook nog bij.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit een boete gehad behalve één keer onterecht. Had verdorie mijn buskaart naast mijn zak gestoken en toen werd ik als een misdadiger uit de bus gevoerd. De twee vrouwelijke agenten gaven elkaar knipoogjes maar ik moest wel 120 euro betalen. Toen mocht ik weer instappen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb in de ruim 20 jaar dat ik mijn rijbewijs heb en rondrijd amper 15 boetes gehad en altijd om 5 of 10 km te hard.
Soms omdat de verkeersregels waren aangepast en soms gewoon stom.

Het kan soms gewoon gebeuren.

Ik denk dan: beter opletten en verder even slikken en betalen...jammer dan, maar weer verder.

Ja, het is balen, soms dus maar gewoon even meedoen met al die andere mensen die mopperen op het systeem ;-D
Ik baal en betaal. Had ik naar minder hard moeten rijden, ookal gaat het soms half onbewust. Zo erin blijven hangen is wat overdreven.
Oh je rijdt al 3 jaar?! Goh.

In Engeland krijg je punten op je rijbewijs wanneer je bekeurd wordt, zouden ze hier ook moeten doen. Dan leer je het wel af, want dit heb je natuurlijk helemaal aan jezelf te danken. Dan kan je wel gaan zeuren over je werk maar dit is toch echt iets wat je zelf doet.
Alle reacties Link kopieren
tjeez ik schrik vooral van de hoge bedragen bij jullie.. ik heb ook wel es (vaker) boetes gehad, maar daar ga ik echt niet om zitten flippen hoor, betalen en weer door. het is niet dat je iemand hebt overreden ofzo. dan zou ik wel zo reageren als to nu doet, maar echt niet om die paar kms te hard. dat gebeurd iedereen wel eens. even balen, diep adem halen en weer door (en iets beter op je snelheid letten)
Alle reacties Link kopieren
duizel schreef:
17-08-2019 05:24
Dit vind ik dan wel weer wat overdreven bij 5km/uur te hard
Wat is dan wel goed? Boete bij 30% te hard? 50% te hard? Het systeem wat er nu is, is best wel handig. Er staan van die borden langs de weg met een eenduidig getal er in. Hoe simpel wil je het hebben?
Ik heb weleens 2x 200 euro gehad in 1 week. Deed flink pijn maar heb het van me af geschud met mijn ‘you win some, you lose some’ motto.
lizenlotte schreef:
17-08-2019 08:09
tjeez ik schrik vooral van de hoge bedragen bij jullie.. ik heb ook wel es (vaker) boetes gehad, maar daar ga ik echt niet om zitten flippen hoor, betalen en weer door. het is niet dat je iemand hebt overreden ofzo. dan zou ik wel zo reageren als to nu doet, maar echt niet om die paar kms te hard. dat gebeurd iedereen wel eens. even balen, diep adem halen en weer door (en iets beter op je snelheid letten)
Net boete binnen: 249 euro. Tsja, jammer dan. Betalen en weer doorgaan.
Sara9876 schreef:
17-08-2019 08:52
Wat is dan wel goed? Boete bij 30% te hard? 50% te hard? Het systeem wat er nu is, is best wel handig. Er staan van die borden langs de weg met een eenduidig getal er in. Hoe simpel wil je het hebben?

Ik denk dat duizel de sneer overdreven vond, niet de boete.
Coconuts12 schreef:
17-08-2019 07:59
Ik baal en betaal. Had ik naar minder hard moeten rijden, ookal gaat het soms half onbewust. Zo erin blijven hangen is wat overdreven.
Dit. Ik heb 3 keer een boete gehad voor 1-3 km/u te hard (dus eigenlijk 5-7 km/u) bij een trajectcontrole. Dat was zonde want de administratiekosten waren hoger dan het boetebedrag zelf. Maar het was mijn eigen schuld, dus betalen en volgende keer beter opletten.
Enn schreef:
17-08-2019 00:09
Huh? Nou gewoon betalen en doorleven.

Inderdaad. Waarom zou ik dat moeten verwerken? Het is gewoon stom van me geweest dan.
Coconuts12 schreef:
17-08-2019 07:59
Ik baal en betaal. Had ik naar minder hard moeten rijden, ookal gaat het soms half onbewust. Zo erin blijven hangen is wat overdreven.

Overdreven en niet echt gezond lijkt me.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven