Geld & Recht alle pijlers

Hoe gaan jullie om met boetes? Ik kan het niet verwerken...

17-08-2019 00:05 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

ik weet dat ik mijn eigen boetes moet betalen (inmiddels ook betaald) maar ik kan het maar niet verwerken, ik vind het zo erg!
Ik werk via een uitzendbureau en heb 14 diensten geaccepteerd nog 2 dagen te gaan. Maar 3x op dezelfde tijd en plek heb ik boetes gekregen toen ik naar werk reed. Omdat ik 5 km te hard reed; 43 euro, 57 euro en nog eens 57 euro. dat is 14 uur werken dus heb gewoon 2 dagen voor niets gewerkt. Ik vind het zo dom van mezelf, had totaal niet door dat ik harder reed dan 50 had ook niet aan flits app gedacht.

Maar mijn vraag is, hoe verwerken jullie dit want het zit de hele dag in mijn hoofd heb t eten verbrand en kom er maar niet af
Alle reacties Link kopieren
verwerken? Gewoon.. jezelf voor je kop slaan dat je niet de moeite neemt om op de max. snelheid te letten.. en dokken .. Next..
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
17-08-2019 09:24
Ik denk dat duizel de sneer overdreven vond, niet de boete.
Dit inderdaad. Te hard is te hard en dus boete vind ik prima (al zou ik ook even balen van het voor niks werken en een keer vloeken) maar om nu te zeggen dat iemand zijn concentratie niet goed is als diegene niet doorheeft een paar km te hard te rijden vond ik wat overdreven.
Alle reacties Link kopieren
En 55 binnen de bebouwde kom ná correctie is bijna 60! Sorry hoor maar dat is ook nog eens asociaal.
poldervrouw schreef:
17-08-2019 09:55
En 55 binnen de bebouwde kom ná correctie is bijna 60! Sorry hoor maar dat is ook nog eens asociaal.
Ligt toch helemaal aan de weg.
poldervrouw schreef:
17-08-2019 09:55
En 55 binnen de bebouwde kom ná correctie is bijna 60! Sorry hoor maar dat is ook nog eens asociaal.
Dat ligt er maar aan.

Soms heb je binnen de bebouwde kom wegen waarop je zelfs makkelijk 70 zou kunnen rijden.

Ik heb het nu niet over een woonwijk of zoiets, maar over bijvoorbeeld een doorvoer-ader die alleen voor autoverkeer is.
Alle reacties Link kopieren
ik zou mij meer er meer zorgen over maken dat je na 3 kleine boetes direct in de min staat.
Orișa schreef:
17-08-2019 10:00
Ligt toch helemaal aan de weg.
Dit.
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
17-08-2019 10:00
Ligt toch helemaal aan de weg.
En tijdstip. Maar goed we dwalen af.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
17-08-2019 09:14
Ik heb weleens 2x 200 euro gehad in 1 week. Deed flink pijn maar heb het van me af geschud met mijn ‘you win some, you lose some’ motto.
Zo sta ik er ook in. Ik vraag mijzelf ook even af of ik op dat moment lekker aan het rijden was. Als dat zo was, prima. Anders is het even balen, betalen en gewoon weer lekker rijden.

Zo'n app is wel een fijne ondersteuning.
Alle reacties Link kopieren
duizel schreef:
17-08-2019 05:21
Jawel is 34 euro plus 9 euro administratiekosten
Ah, zie. Ik heb er dus echt geen verstand van. Fijn eigenlijk ;-)
...
Zonde geld. Voortaan wat beter letten op je snelheid.

Ik kan er niet wakker van liggen hoor, ik ben immers zelf degene die te hard rijd.
Alle reacties Link kopieren
Tip: geen auto rijden als je de boetes (en andere kosten) niet kan betalen.

En verder gewoon betalen, diep zuchten en verder gaan. Beter opletten is ok nog handig.
Alle reacties Link kopieren
Lullig, maar je hebt het uiteindelijk wel zelf gedaan natuurlijk.
Ik kreeg het voor elkaar om 2 keer op dezelfde dag, bij dezelfde kast, geflitst te worden terwijl ik heel goed weet dat dat ding altijd aanstaat en dat je je daar maar beter aan de snelheid kan houden.
Ging maar om een paar km. maar blijft te hard, dus eigen schuld, dikke bult en dus dokken.

Je kunt er niets aan veranderen... Het enige wat je dan kunt doen is, hoe zuur het ook is, hier lering uit te trekken maar er ook luchtig mee om gaan. Bijv. door de humor ervan in te zien. Leuk verhaal toch op een feestje; 3x te hard gereden op dezelfde plek... Wie weet wat er voor leuke dingen op je pad komen als je nu extra gaat werken;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik baal eventjes maar ben het 10 minuten later ook wel weer vergeten.

Ik heb te hard gereden. Dat is een keuze die ik toen gemaakt heb. Blijkbaar reed het lekkerder / fijner met die hogere snelheid. Dan betaal ik voor dat ritje wat extra. Maar ik hoef er financieel ook niets om te laten.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Magick88 schreef:
17-08-2019 11:19
Tip: geen auto rijden als je de boetes (en andere kosten) niet kan betalen.
Je gewoon aan de regels houden is geen optie?
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
17-08-2019 10:00
Ligt toch helemaal aan de weg.
Nope..binnen de bebouwde kom is binnen de bebouwde kom.. Je hebt je maar aan de snelheid te houden. Ook al lijkt het alsof je er 70 kunt, het is niet voor niets 50..
poldervrouw schreef:
17-08-2019 12:30
Nope..binnen de bebouwde kom is binnen de bebouwde kom.. Je hebt je maar aan de snelheid te houden. Ook al lijkt het alsof je er 70 kunt, het is niet voor niets 50..
Hier een driebaansweg, gescheiden linker en rechter weghelft, geen woonwijken, geen voetpaden, geen oversteekplaatsen en een gescheiden fietspad. Ik zie de logica niet, anders dan, het is bebouwde kom en dus 50 en het verdient lekker.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
17-08-2019 01:54
Ik zou vanaf nu gaan fietsen.

Meer tijd om over je zonden na te denken én je krijgt er geen boetes van.


Wel zorgen dat je met een eventuele speed-bike geen 45 rijdt waar je 30 mag.
Fietsen gaat niet omdat de afstand te ver is
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
17-08-2019 12:30
Nope..binnen de bebouwde kom is binnen de bebouwde kom.. Je hebt je maar aan de snelheid te houden. Ook al lijkt het alsof je er 70 kunt, het is niet voor niets 50..

Mwah, soms ontgaat mij de logica wel hoor. Op een weg waar je voorheen altijd 80 mocht, nu ineens nog maar 60. Terwijl het ziekenhuis is afgebroken. Je zou dan toch eerder denken dat het andersom is.
Of, ook zo'n leuke: een tweebaans snelweg waar je 130 mag, maar als de spitsstrook geopend is, is de maximum snelheid ineens 100.
Nog een grappige is een tunnel waar ik elke dag doorheen rijd. Op de heenweg mag ik er 100 in rijden, op de terugweg 80. Wat overigens niet wegneemt dat bijna iedereen in de 100-tunnel vaak afzakt naar 80-85.

Laatst langs wegwerkzaamheden gereden. Mannen hadden er borden neergezet, maximum snelheid 50 km/h. Terwijl je daar in het hele dorp maar 30 mag.

Maar TO, je hebt ruim 2 maanden voor dit soort boetes. Je had er ook eentje kunnen bewaren. En ja, het is zuur, je werkt twee dagen voor nop. Aan de andere kant is dit een luxe probleem. Wees blij dat je een auto hebt. Die kost soms geld. Wees blij dat je alleen maar boetes hebt en geen kapotte distributieriem ofzo.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
17-08-2019 12:30
Nope..binnen de bebouwde kom is binnen de bebouwde kom.. Je hebt je maar aan de snelheid te houden. Ook al lijkt het alsof je er 70 kunt, het is niet voor niets 50..

Er zijn regels en er zijn regels :P

Op veel plekken, vooral in de bebouwde kom, hou ik me wel aan de snelheid. Niet omdat er een 50 km bord staat en omdat het in de regels staat, maar omdat ik het daar, in die situatie, een logische snelheid vind.

In andere gevallen vind ik het totaal onlogisch. Dan hou ik me er minder vaak aan. Dan loop ik inderdaad het risico op een bekeuring. Ingecalculeerd risico.

Net als 's nachts als voetganger of fietser op een totaal verlaten kruising met verkeerslichten.
In alle richtingen heb je goed zicht en er komt geen verkeer aan. Blijf jij dan netjes wachten tot het rode licht op groen springt? Ik niet.
In een drukke binnenstad wacht ik wel, risico-inschatting.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Simpel! Jezelf aan de regels houden en klaar.
Een boete verwerken...? :woa: Lieve help, heb je verwerkingsproblematiek of zo?

Als je een te zware rechtervoet hebt gehad, kan dat consequenties hebben! Accepteer die consequenties (iets met je gat branden en op de blaren zitten), betaal de boete, pak je leven weer op en let wat vaker op je kilometerteller!
Dahlia74 schreef:
17-08-2019 10:20
Zo sta ik er ook in. Ik vraag mijzelf ook even af of ik op dat moment lekker aan het rijden was. Als dat zo was, prima. Anders is het even balen, betalen en gewoon weer lekker rijden.

Zo'n app is wel een fijne ondersteuning.
Ik reed op een trajectcontrole-weg waar ik altijd netjes 100 reed. Bleek dat die controle jaren had uitgestaan, weer was aangezet en dat je op dat stuk altijd maar 80 mocht. Nooit geweten.

Ik was gewoon een brave burger, maar helaas een verkeerd geïnformeerde brave burger. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
quattro-stagioni schreef:
17-08-2019 13:00
Een boete verwerken...? :woa: Lieve help, heb je verwerkingsproblematiek of zo?

Als je een te zware rechtervoet hebt gehad, kan dat consequenties hebben! Accepteer die consequenties (iets met je gat branden en op de blaren zitten), betaal de boete, pak je leven weer op en let wat vaker op je kilometerteller!

Inderdaad dit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven