Geld & Recht alle pijlers

Hoe vaak heb jij aangifte bij de politie moeten doen?

24-07-2021 13:18 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf in mijn leven al aangifte gedaan van:

- 4 gestolen fietsen.
- 2 keer mishandeling
- 2 zedendelicten
- 1 keer vernieling

Ik vroeg me af of dit veel is.
Alle reacties Link kopieren
2 keer vanwege een auto-inbraak. Een keer niets meer van gehoord. Bij de andere keer kreeg ik na maanden een brief dat de dader was aangehouden maar mijn zaak niet werd meegenomen in de strafzaak, omdat ze er al teveel hadden bij deze verdachte. Ik kon wel een civiele zaak tegen hem aanspannen, niet gedaan natuurlijk.
kamillet wijzigde dit bericht op 24-07-2021 13:27
81.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heb het 1 maal gedaan (ingeslagen autoramen) maar puur voor verzekeringstechnische redenen aangezien politie er verder weinig tot niets mee doet. Kreeg een bevestiging van mijn aangifte maar dat was alles.
Alle reacties Link kopieren
1 x vanwege een gestolen camera
Alle reacties Link kopieren
Nooit.
Twee keer wegens vernieling, en was ook meteen de laatste keer want je hebt er helemaal niets aan.

Dan zit je daar met zo'n agent die tegen z'n pensioen aan zit, die heel ongeïnteresseerd met twee vingers zo'n procesverbaal zit te typen, wat een eeuwigheid duurt, en twee weken later krijg je een brief thuis dat ze er niets mee doen.

Ik heb niet de illusie dat die mensen daar zitten om je te helpen.

Dat was overigens wel het politiebureau waar ze ook tanden uit de bek van een vastgebonden hond trekken dus wellicht niet het beste voorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Ehhh... 3 x vanwege verzekeringszaken. Kapot gereden muur en de daders reden door.
1 x vanwege stalking, maar dat was mijn dochter dus technisch gezien telt dat niet.
Alle reacties Link kopieren
3x gestolen fiets
1x gestolen auto
1x diefstal uit auto
1x tegen buurtbewoonster die mijn kind een lel verkocht had, die werd aangezien voor een ander maar dan nog blijf je van kinderen af.
en heel vaak voor winkeldiefstal maar dat was omdat we toen een zaak hadden
Alle reacties Link kopieren
Nooit
Alle reacties Link kopieren
Nog nooit gelukkig.
1x voor een straatroof.
Alle reacties Link kopieren
2x inbraak in auto
Alle reacties Link kopieren
1x voor mijn werk, voor diefstal. Persoonlijk nog nooit.
Nooit gedaan, te vaak gedaan zou moeten hebben.
Alle reacties Link kopieren
1 keer met mijn ex toen hij overvallen was en neergeslagen werd.
Voor mezelf nooit.
Alle reacties Link kopieren
1 x voor mijn werk (was een ruit ingeslagen op mijn werk).
Alle reacties Link kopieren
1x autoinbraak, leverde niks op.

1x internetoplichting, wist ik dat dat niks zou opleveren, maar voor de vorm wel gedaan, dan hebben ze hopelijk ooit genoeg meldingen om deze oplichter op te pakken.

1x betrokken geweest bij een tijdelijke vermissing van een jong iemand.

1x "verhoord" door de politie omdat een buurman om het leven was gebracht. Was wel thuis, maar niks gehoord of gezien.
Alle reacties Link kopieren
1x autoinbraak
1x een zwarte taxi die, na onenigheid over de prijs, ons meerdere keren aan probeerde te rijden (was een harde les, neem NOOIT een zwarte taxi)
1x stalking en bedreiging met vuurwapen door ex
2x. Eens voor een zedenmisdrijf en een keer voor mishandeling (die laatste was met een tienermeisje uit de buurt dat zomaar op straat in elkaar geslagen werd).
Alle reacties Link kopieren
1x voor een vervelende kwestie met o.a. bedreiging/stalking (uiteindelijk opgelost)
Alle reacties Link kopieren
1 keer, van een 'verloren' identiteitsbewijs. Ik ging voor mijn 18e een paspoort aanvragen en in het systeem stond nog een identiteitsbewijs van toen ik 4 was (omdat ik toen met mijn tante mee naar België op vakantie was geweest). Ik kon geen paspoort aanvragen als ik dat identiteitsbewijs niet inleverde. Mijn moeder had geen idee waar dat ding (14 jaar later en ruim verlopen) was gebleven. Dus moesten we aangifte doen.

Verder 1 keer getuigen geweest van een forse aanrijding waarbij de dader doorreed, dus toen (telefonisch) een getuigenverklaring afgegeven.

Op mijn werk wel dingen meegemaakt die 'in het echte leven' wel aangifte-waardig zijn.
Alle reacties Link kopieren
2 keer vanwege fietsendiefstal, dat kon online. En dan krijg je een paar weken later een mail dat ze er niks mee doen. Maar ja, het moet voor de verzekering (terecht overigens).

En verder in een voor-voor-vorige woning heel vaak de politie gebeld vanwege geluidsoverlast. Dat was mede op verzoek van de woningbouw die een dossier wilde opbouwen. Maar dat zijn geen aangiftes maar meldingen.
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
2 keer voor een gestolen fiets.
1 keer voor een verloren telefoon (voor werk, i.v.m. de verzekering).

totaal 3 keer in 50 jaar.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
1 x voor gestolen telefoon met uitgaan op vakantie. Moest voor de reisverzekering.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Nooit. Ook nooit nodig gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven