Geen resultaten gevonden Probeer een andere zoekterm

Zoekfilters:

Geld & Recht alle pijlers

Hoelang verzendbewijs bewaren?

18-05-2017 16:49 19 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe lang bewaren jullie een verzendbewijs? Ik heb eind maart een deel van een bestelling van een kledingwinkel retour gestuurd en het restant betaald + 0,99 retourkosten voor het deel van de bestelling dat ik heb teruggestuurd. Daarvóór had ik 1 herinnering gekregen voor de betaling, omdat ik had willen wachten tot de retour verwerkt was. Daar maar niet op gewacht, want vind zo'n herinnering niet prettig, en het restant bedrag betaald. Daarna niets meer van de winkel gehoord en afgelopen maandag, 1,5 maand na de retourzending, heb ik het verzendbewijs weggegooid (en dinsdag is de container geleegd).

Je raadt het al: vandaag lag er een betalingsherinnering op de mat voor het restantbedrag :facepalm: . In de online omgeving van de betreffende winkel zie ik dat ze een aantal keer geconstateerd hebben dat ik niet alles betaald heb, maar daar heb ik in de mail geen bericht van gehad. Nu dus gebeld met de winkel en 'ze gaan een onderzoek instellen'. En ja, het klopte dat ik geen mailtjes meer had gehad met herinneringen want ze hebben een storing gehad. Maar ja, zonder verzendbewijs konden ze het (begrijpelijk op zich) niet zomaar corrigeren... :|
Tot de retourzending is verwerkt. Maar in de praktijk komt het erop neer dat ik een bakje heb staan waar dit soort bonnetjes in worden gegooid, en die ruim ik veel te weinig op. Dus meestal wel een paar maanden. :whistle:
Pas als ik bericht heb dat de retour bestelling weer binnen is.
Ze zeggen dat 1 vriend uit elke groep de potentie heeft om een moordenaar te zijn. Dus ik heb Dave van de klif gegooid voor het geval hij het was.
als ik inderdaad op een of andere manier bevestig heb dat het is aangekomen/verwerkt
Ik maak een foto direct nadat ik het bonnetje heb ontvangen. Ik ben nogal slordig met dat soort papiertjes, dus kan nooit wat vinden.
Ik bewaar ze altijd totdat ik het geld op mijn rekening gestort krijg.
Ik bewaar ze meestal een paar jaar. Gooi ze in een doos waar er meerdere liggen, verzameld in de jaren. Heel af en toe ruim ik deze op en gooi de hele oude weg.
Het is wat het is
Ik heb een laatje voor dat soort documenten en bonnetjes, daar kan het wel een jaar blijven liggen. Tot ik de boel op ga ruimen
Ik gooi alle binnenkomende post op volgorde van binnenkomst in een doos (gelezen uiteraard) en daarna gaat de doos met het jaartal erop de zolder op en blijft daar tot St Juttemis liggen. Zo'n doosje neemt 25x25x25 cm in beslag dus post van tien jaar is te overzien.

Laatst nog had ik er profijt van toen ik graag wou weten hoe het merk zonnenscreen heette van tien jaar geleden.
Met bonnetjes van producten met garantie enzo ben ik heel trouw, maar hierbij ben ik zo dom geweest om te denken: geen bericht is goed bericht. Kan me wel voor m'n kop slaan :cry:
Tot de retourzending is verwerkt. Ik heb geen 100% vertrouwen in de post en je blijft verantwoordelijk voor het retourzenden.
Is het bij de h&m? (Die hebben namelijk retourkosten voor 1 euro). Daar is het op het moment echt een rommeltje. Ik las verhalen op internet dat sommige retouren op het moment maanden duren en ze wel ondertussen lekker herinneringen zitten te sturen. Foutje in een systeem ofzo. Ik zou ze even opbellen en het verhaal uitleggen. Zelf bewaar ik dat soort dingen wel vrij lang omdat bang ben voor dat soort herinneringen
https://www.emerce.nl/nieuws/enorm-veel ... llingen-hm
Dit is trouwens een artikel erover
Ik heb dat idd ook bij H&M gehad en kon nergens het bewijsje meer vinden. Gelukkig was het maar 1rok, al ging die retour omdat hij kapot was en ik al een nieuwe had gehad. Die kosten zouden worden kwijt gescholden als de bestelling binnen was. Sindsdien koop ik er niet meer. Vertrouw ze niet meer.
Het is inderdaad H&M. Ik heb ze gisteren meteen gebeld en ze gingen het uitzoeken. Duimen maar...
Ik bewaar ze permanent.
Non bis in idem
Kun je misschien inloggen bij de partij waarmee het verzonden is en daar het pakket nog boven water halen?
Als het pakket dan op afgeleverd staat, is het toch echt het probleem van H&M en niet van jou.
En meestal bewaar ik de afleverbonnen ook tot de retourzending is verwerkt.
Het is niet meer te achterhalen. De winkel waar ik het pakketje heb gebracht heeft nog gezocht, maar konden het ook niet vinden. Het is van eind maart, dus niet zo gek natuurlijk. PostNL kan het ook niet terugzoeken, omdat er zulke grote hoeveelheden naar de H&M retour gestuurd gaan worden. Even afwachten wat hun onderzoek oplevert dan maar...
Ik scan het in en bewaar de papieren versie jarenlang in een map (Ik ruim de map niet vaak op). Het gescande blijft voor eeuwig bewaard.

Anonymous

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven