Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel betalen jullie bij Nuon?

13-12-2018 11:09 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn van de zomer verhuist naar een nieuwbouw eengezinswoning (huur). Het is een hoekwoning die deze zomer is opgeleverd met energielabel A. Het huis wordt verwarmt door middel van vloerverwarming en is aangesloten op de stadsverwarming, we hebben geen gas. Wij betalen nu een maandbedrag van €132 voor twee volwassenen en een baby. Ons verbruik de afgelopen 3 maanden is 143 kwh, 127 kwh en 136 kwh geweest.

Nu willen ze ons maandbedrag in 2019 ophogen naar €251. Ik vind dit best een bedrag. Daarom is mijn vraag: hoeveel betalen jullie maandelijks aan de Nuon? En wat voor woning en gezinssamenstelling hebben jullie?
Alle reacties Link kopieren
Heksenketels schreef:
14-12-2018 12:40
Wij gebruiken al jaren lang 1800 m3 gas en 5600 kwh stroom, jaren geleden betaalde ik 175 euro per maand en nu 225 euro.
Zoveel duurder is het de afgelopen jaren geworden. We wonen in een slecht geisoleerde hoekwoning uit 1975. Vanaf voorjaar 2019 naar nieuwbouw met zonnepanelen, zijn heel benieuwd of we minder gaan betalen want we gaan ook 50 m2 groter wonen.
Ligt er aan hoe nieuw de nieuwbouw is. 5600 kwh is enorm veel dat dekt 15 zonnepanelen ook niet.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
14-12-2018 13:00
Goede isolatie scheelt heel veel. Ik weet wel zeker dat je minder gaat betalen.
Minder verbruiken in ieder geval, minder betalen valt nog te bezien met de aanstaande tarief stijgingen....
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
slobberbone schreef:
14-12-2018 13:11
Ligt er aan hoe nieuw de nieuwbouw is. 5600 kwh is enorm veel dat dekt 15 zonnepanelen ook niet.
Dat weten we hoor, de hoeveelheid stroom zal ook niet verminderen, er komen wel 9 zonnepanelen. Maar nu stoken we bv hoog omdat het een koud huis is, dus ik hoop minder gas te verbruiken en dat scheelt ook wat, hoop ik.
Gisteren een mail van Nuon dat mijn maandbedragen met 57 gaat stijgen. Ik betaal nu 125, absurd!! Gelijk gebeld, lang in de wacht gestaan(er waren vast meer mensen boos ;-) ).

Foutje in de berekening mw.

Gemiddeld gezin gaat 350 euro op jaar basis meer betalen … :cry:
Alle reacties Link kopieren
Ik ga van 40 naar 43 euro. Valt wel mee dus. Ik woon alleen in een appartement.
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen in een nieuwbouwwoning, een hoekwoning 2-onder 1 kap en wonen hier met 2 volwassenen en 1 peuter.

Wij zitten niet bij Nuon maar bij Energiedirect en betalen per maand €150, hier zit ook gas bij trouwens.
We hebben nooit hoeven bij betalen en krijgen soms nog wel eens wat terug bij de jaarafrekening.

Moet ik ook erbij vertellen dat ik altijd thuis ben en dus lampen, laptop en in de winter de verwarming hele dagen en avonden aanstaat. Dus dan vind ik €150,- helemaal zo duur niet.
Men lijd het meest om het lijden dat men vreest.
Alle reacties Link kopieren
Blijf het vreemd vinden dat men voorschot door energiemaatschappij laat bepalen? Je weet na een jaar je verbruik wel en ook verhoging kun je zelf aardig doorrekenen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat veel mensen dat niet weten, Slobberbone.
slobberbone schreef:
15-12-2018 13:53
Blijf het vreemd vinden dat men voorschot door energiemaatschappij laat bepalen? Je weet na een jaar je verbruik wel en ook verhoging kun je zelf aardig doorrekenen.
Ik denk inderdaad dat veel mensen daar niet bij stil staan, maar ik bepaal inderdaad ook mijn eigen voorschot.
Alle reacties Link kopieren
Een voorschot zegt beperkt wat. Het gaat om de eindafrekening. Wij hebben het afgelopen jaar +/- 1550m3 gas en +/- 3300 kWh elektriciteit verbruikt. Ik had bij afsluiten een goedkoop gastarief van +/- 54ct. Pas geleden na aflopen van het contract een nieuw contract afgesloten via een vergelijkingsite; contract gaat half januari in. Ik heb het een na goedkoopste contract gekozen (verschilde 6 euro met goedkoopste contract). Prijs van goedkoopste gas is +/- 69ct. Verschil +15ct bij gas. Elektriciteit is zeker 10% gestegen. Ons voorschot was 130 euro / maand; ik krijg geld terug. Nu wordt het 205 euro / maand. Het is naar mijn mening te veel, maar energie zal in 2019 echt veel duurder zijn. Ik reken op zeker 400 euro extra.

Verder wil ik als tip geven om te kijken of je ergens een slag kan maken. Ik heb zelf geen zin om enorme bedragen te betalen om te besparen. Maar wij hebben de spouwmuurisolatie er al lang uit (na 5 jaar). Een paar geleden wouden wij lampen, ik wou LED-verlichting en perse geen halogeenverlichting.
Mijn vrouw wou een grotere koelvriescombinatie, voor mij hoefde dat niet zo. Anderszijds hadden ook niet de nieuwste thuis. Het is een nieuwe A+++ koelvriescombinatie geworden; dat scheelt 300 kWh per jaar. Wij kunnen nu ook beter gebruik maken van de broodaanbiedingen.
Toevallig vandaag weer een artikel over hoe je genaaid wordt met stadsverwarming. Mocht je het nog willen lezen.

https://www.daskapital.nl/5152660/hoe-e ... erwarming/
Alle reacties Link kopieren
reneviva schreef:
16-12-2018 11:54
Een voorschot zegt beperkt wat. Het gaat om de eindafrekening. Wij hebben het afgelopen jaar +/- 1550m3 gas en +/- 3300 kWh elektriciteit verbruikt. Ik had bij afsluiten een goedkoop gastarief van +/- 54ct. Pas geleden na aflopen van het contract een nieuw contract afgesloten via een vergelijkingsite; contract gaat half januari in. Ik heb het een na goedkoopste contract gekozen (verschilde 6 euro met goedkoopste contract). Prijs van goedkoopste gas is +/- 69ct. Verschil +15ct bij gas. Elektriciteit is zeker 10% gestegen. Ons voorschot was 130 euro / maand; ik krijg geld terug. Nu wordt het 205 euro / maand. Het is naar mijn mening te veel, maar energie zal in 2019 echt veel duurder zijn. Ik reken op zeker 400 euro extra.

Verder wil ik als tip geven om te kijken of je ergens een slag kan maken. Ik heb zelf geen zin om enorme bedragen te betalen om te besparen. Maar wij hebben de spouwmuurisolatie er al lang uit (na 5 jaar). Een paar geleden wouden wij lampen, ik wou LED-verlichting en perse geen halogeenverlichting.
Mijn vrouw wou een grotere koelvriescombinatie, voor mij hoefde dat niet zo. Anderszijds hadden ook niet de nieuwste thuis. Het is een nieuwe A+++ koelvriescombinatie geworden; dat scheelt 300 kWh per jaar. Wij kunnen nu ook beter gebruik maken van de broodaanbiedingen.
Goedkoop gastarief is bij hoog gasverbruik intresant.

Hier 6 persoons huishouden altijd iemand of meerdere thuis 120 m2 en zijn hier nog geen 47 euro kwijt per maand. Verwacht volgend jaar geen probleem door verhoging mede er zonnepanelen komen.
Alle reacties Link kopieren
Afrekening en nieuw termijnbedrag ontvangen van Nuon:

Wij betaalden in 2018 €132 per maand
In 2019 wordt het termijnbedrag €161

Geschat verbruik is daarbij gelijk.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Ik zit ook bij Nuon.
Afgelopen jaar 90, - per maand betaald en krijg 244, - terug!!
Woon in een 4 kamer flat.
Woon grotendeels alleen.
Droom19 schreef:
08-02-2019 13:34
Ik zit ook bij Nuon.
Afgelopen jaar 90, - per maand betaald en krijg 244, - terug!!
Woon in een 4 kamer flat.
Woon grotendeels alleen.

En wat ga je nou dit jaar betalen? Want daar is het om te doen.
Alle reacties Link kopieren
Wat boeien die maandbedragen nou precies? Het gaat om je verbruik van een heel jaar in combinatie met wat de tarieven zijn per kuub gas en per kwh stroom.

Wij verbruiken:
1050 m3 gas op jaarbasis
2300 kwh stroom op jaarbasis

2018 betaalden we:
0,212 euro per kwh
0.625 euro per m3
22,58 euro per maand vaste kosten

vanaf 1 januari 2019 betalen we:
0,212 euro per kwh
0,694 euro per m3
22,58 euro per maand vaste kosten

op basis van mijn verbruik en de 2018 prijzen een jaarprijs van: 487,60+656.25+270.96 = 1414,81 euro - welkomskorting á 256 euro = 1158.81 euro per jaar = 96.56 euro per maand

op basis van mijn verbruik en de 2019 prijzen een jaarprijs van: 487,60+728.70+270.96 = 1487.26 euro - welkomskorting á 256 euro = 1231.26 euro per jaar = 102.61 euro per maand

Gaan dus wel wat meer betalen maar het valt nog mee vind ik.

in 2017 betaalden we nog 0,549 per m3. Als ik nu iets nieuws afsluit zit ik al aan minimaal 0,729 euro per m3.
Europe86 schreef:
08-02-2019 15:15
Wat boeien die maandbedragen nou precies? Het gaat om je verbruik van een heel jaar in combinatie met wat de tarieven zijn per kuub gas en per kwh stroom.

Wij verbruiken:
1050 m3 gas op jaarbasis
2300 kwh stroom op jaarbasis

2018 betaalden we:
0,212 euro per kwh
0.625 euro per m3
22,58 euro per maand vaste kosten

vanaf 1 januari 2019 betalen we:
0,212 euro per kwh
0,694 euro per m3
22,58 euro per maand vaste kosten

op basis van mijn verbruik en de 2018 prijzen een jaarprijs van: 487,60+656.25+270.96 = 1414,81 euro - welkomskorting á 256 euro = 1158.81 euro per jaar = 96.56 euro per maand

op basis van mijn verbruik en de 2019 prijzen een jaarprijs van: 487,60+728.70+270.96 = 1487.26 euro - welkomskorting á 256 euro = 1231.26 euro per jaar = 102.61 euro per maand

Gaan dus wel wat meer betalen maar het valt nog mee vind ik.

in 2017 betaalden we nog 0,549 per m3. Als ik nu iets nieuws afsluit zit ik al aan minimaal 0,729 euro per m3.

Jij vergeet dat de vetgedrukte kosten (netbeheer en belastingen) dit jaar flink stijgen. Niet raar opkijken als het €15 per maand meer wordt. Jouw maandbedrag gaat dus eerder richting de €117 per maand, waar je vorig jaar nog €96 per maand betaalde. Dat tikt behoorlijk aan.
Alle reacties Link kopieren
Nuon voert hele vreemde prijswijzigingen door op het moment. Wij zitten zelf niet bij Nuon, maar ik heb het gezien voor cliënten op mijn werk.
Sommigen wonen alleen op een klein appartement en gaan van 100 naar 350 euro. Bizar.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon lekker allemaal overstappen! Het is echt maar 15 minuten werk en je bespaart er altijd tientallen euro's mee!

Ik ben onlangs ook weer overgestapt, daarmee ga ik in een jaar ruim €300,- besparen. Das veel geld voor een kwartiertje werk!

Hier zijn een paar vergelijkingssites:
gaslicht.com
pricewise.nl
independer.nl

Pak even je laatste jaarafrekening erbij en je hebt zo in beeld wat je kunt besparen!
Alle reacties Link kopieren
154 bij essent
twee onder 1 kap
5 personen
energie label b
verbruik ong. 4000 kWh per jaar aan stroom en ik dacht iets van 1200 m3 aan gas
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
08-02-2019 16:40
Gewoon lekker allemaal overstappen! Het is echt maar 15 minuten werk en je bespaart er altijd tientallen euro's mee!

Ik ben onlangs ook weer overgestapt, daarmee ga ik in een jaar ruim €300,- besparen. Das veel geld voor een kwartiertje werk!

Hier zijn een paar vergelijkingssites:
gaslicht.com
pricewise.nl
independer.nl

Pak even je laatste jaarafrekening erbij en je hebt zo in beeld wat je kunt besparen!
Al die welkomstbonussen moeten ergens van betaald worden, die toveren de energieleveranciers niet aan hun hoge hoed. We houden die zelf in stand door massaal elk jaar weer over te stappen. Volgens mij moeten de variabele prijzen prima omlaag kunnen als ze die bonussen afschaffen.
Wij zitten bij Eneco. Wij wonen met 2 volwassenen in een tussenwoning. Ik heb net gekeken in de mail en in januari hebben wij verbruikt aan stroom 396 Kwh en dat kost 97,12 euro. Gas was 209 M3 en kost 177,51.
Alle reacties Link kopieren
Mijn nieuwe maandbedrag wordt 88, -
Alle reacties Link kopieren
Ik betaald 82 euro per maand, maar heb zonnepanelen en vloerisolatie. Wel een geheel huis en zet regelmatig de verwarming/wasdroger etc aan.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
08-02-2019 15:57
Jij vergeet dat de vetgedrukte kosten (netbeheer en belastingen) dit jaar flink stijgen. Niet raar opkijken als het €15 per maand meer wordt. Jouw maandbedrag gaat dus eerder richting de €117 per maand, waar je vorig jaar nog €96 per maand betaalde. Dat tikt behoorlijk aan.
je hebt gelijk. Die gaan bij mij 5,03 euro per maand omhoog. Valt me niet tegen (alsnog). In totaal dus +/- 11 euro per maand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven