Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel geld geef je maandelijks uit aan je hond?

22-04-2021 21:17 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geinspireerd op het topic over kosten van kinderen vraag ik me af wat jullie kwijt zijn voor jullie hond. Mijn hond van 25 kg krijgt droogvoer waar ik per maand 21 euro voor betaal. Ze gebruikt medicijnen die ongeveer 10 euro per maand kosten. Verder koop ik af en toe een speeltje of een kluif,
Ik heb een Saluki van 25 kilo waar ik mee cours in Duitsland.
50 euro aan rodi maaltijdworst per maand. 48 euro proplan droogvoer, doe 2 maand met een zak, dus 75 euro voer per maand. Zo'n 25 euro per maand aan botjes, kluifjes, gerookte kip.

En ik moet toegeven dat ik erg veel geld uitgeef aan oosterse halsbanden omdat ik die zo mooi vind.. zo'n 200 per halsband. Ze heeft er 4 🤗.

En dan nog natuurlijk standaard dierenartskosten. Jonge hond, dus gelukkig nog geen gekke dingen op dat vlak.
Alle reacties Link kopieren
180 euro per maand.
Speeltjes, snoep, verzekering, droogvoer, barf, trimester en cursus.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
boekenlegger0 schreef:
22-04-2021 22:42
Ik heb ook gekeken naar voer van dr. wooof. Ik kon geen ingredientenlijst met hoeveelheden vinden bijv. gevogelte 10%.
Site wooof.xyz
Daar staat het op.

Ik heb er te weinig verstand van het te ontleden, echter op zich ziet het er goed uit geloof ik. Iemand er verstand van?

Puppyvoer 29% eiwit. Maar goed, er zijn meer belangrijke zaken waaraan voer moet voldoen.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
23-04-2021 09:58
Site wooof.xyz
Daar staat het op.

Ik heb er te weinig verstand van het te ontleden, echter op zich ziet het er goed uit geloof ik. Iemand er verstand van?

Puppyvoer 29% eiwit. Maar goed, er zijn meer belangrijke zaken waaraan voer moet voldoen.

Er zijn verschillende internationale richtlijnen die allemaal behoorlijk ingewikkeld om te volgen zijn, en die ook door universiteiten zoals bijv Cambridge inhoudelijk bekritiseerd worden.

Op de site van Farmfood wordt één van die richtlijnen uitgelegd in iets begrijpelijkere taal, en daar staat dat 29% eiwit voor puppies teveel is en een te zwaar beroep doet op de lever.

https://www.farmfood.nl/kennis/eisen-va ... ondenvoer/
Alle reacties Link kopieren
Veel te veel. Maar ze is alles waard :love:

Ze krijgt vers vlees en ben tussen de 6-8 euro per dag kwijt aan voer. Dan nog 47 euro verzekering en 35 euro training per maand.

Dus tussen de250-300 euro per maand
Nummer*Zoveel schreef:
23-04-2021 10:11
Er zijn verschillende internationale richtlijnen die allemaal behoorlijk ingewikkeld om te volgen zijn, en die ook door universiteiten zoals bijv Cambridge inhoudelijk bekritiseerd worden.

Op de site van Farmfood wordt één van die richtlijnen uitgelegd in iets begrijpelijkere taal, en daar staat dat 29% eiwit voor puppies teveel is en een te zwaar beroep doet op de lever.

https://www.farmfood.nl/kennis/eisen-va ... ondenvoer/
Wat een goede tip, thnx.
Geen hond, maar een kat. Zo'n 10 (maximaal 15) euro per maand.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
23-04-2021 09:58
Site wooof.xyz
Daar staat het op.

Ik heb er te weinig verstand van het te ontleden, echter op zich ziet het er goed uit geloof ik. Iemand er verstand van?

Puppyvoer 29% eiwit. Maar goed, er zijn meer belangrijke zaken waaraan voer moet voldoen.
Ik dacht dat ook van belang is waar dat eiwit vandaan komt.
beau30 schreef:
23-04-2021 10:33
Veel te veel. Maar ze is alles waard :love:

Ze krijgt vers vlees en ben tussen de 6-8 euro per dag kwijt aan voer. Dan nog 47 euro verzekering en 35 euro training per maand.

Dus tussen de250-300 euro per maand
Wat krijgt ze dan voor vlees?
Zwarte labrador. Kosten per maand:
Verzekering 38 euro
Uitlaatservice 90 euro
Voer : 50 euro
Ontwormen en ontvlooien: 10 euro
Speeltje, koekjes, botjes,etc: 15 euro

Dus rond de 200 euro per maand en daar komt nog 3 weken hondenopvang in de zomervakantie bij; dat kost ook bijna 500 euro (dus zeg 40 euro per maand)
Alles bij elkaar dus 240 euro per maand zoiets.

Edit: ik vergeet de hondencursussen die manlief met hem doet: jachttraining, speuren etc. Ik schat dat dat ook nog 30 euro per maand is, maar dat ligt nu vanwege corona even stil.
Jeetje wat een geld eigenlijk ;-)

Edit 2: de jaarlijkse vaccinaties ook nog vergeten ;-) Wat zal dat zijn, 100 per jaar? Weet ik niet uit mijn hoofd.
Per maand:

Brokjes 20.00
Vers vlees 10.00
Nat voer 15.00
Botjes/Snoepjes 5.00

Verzekering 30.00

Dierenartsabo 25.00
(Is incl ontvlooien, ontwormen, vacc.)

Om de zoveel maanden:
Riem,tuig,speelgoed, mand,tondeuse,etc. 150.00

Klein hondje, 9kg.
Alle reacties Link kopieren
Cadou schreef:
23-04-2021 09:55
Ik heb een Saluki van 25 kilo waar ik mee cours in Duitsland.
En ik moet toegeven dat ik erg veel geld uitgeef aan oosterse halsbanden omdat ik die zo mooi vind.. zo'n 200 per halsband. Ze heeft er 4 🤗.

Ooh maar dat zou ik bij zo'n hond ook doen, een prachtige hals om mooie banden aan te doen. :flirting:
Bij mijn shelties wordt het overwoekerd door een dikke vacht dus gewoon een nylon bandje.
Alle reacties Link kopieren
PhiIae schreef:
23-04-2021 08:42
Wat een vreemde conclusie. Wie zegt dat wij het minder hebben?
Mijn honden zijn erg verwend en dat doe ik graag omdat ik wil dat ze een fijn leven hebben met een oneindige hoop voer, speelgoed, knuffels en botjes die 24/7 beschikbaar is en die levensstijl kan ik prima veroorloven.

Ik zeg het in algemene zin en heb het over niemand hier.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
23-04-2021 09:32
Want je denkt dat het hebben van huisdieren kan voorkomen dat je ooit nog eens werkloos raakt, arbeidsongeschikt, een intensief zorgbehoevend kind krijgt, of slachtoffer wordt van een toeslagenaffaire, om maar eens wat voorbeelden te noemen?

Of vind je eigenlijk dat iedereen zijn trouwe makker van de afgelopen 10 of 15 jaar maar in het asiel moet dumpen als het financieel eens een keer tegen zit?

Of is het gewoon niet toegestaan om te klagen als je huisdieren hebt?

Ik probeer te begrijpen wat je met jouw opmerking nou eigenlijk wil zeggen, maar dat lukt nog niet erg, geloof ik.

Wat ik wil zeggen is, als je bijvoorbeeld kijkt naar programma’s als “steenrijk straatarm”, dan zie je een gezin die moeten leven van 70 euro per week. Ze klagen dat ze het moeilijk hebben, niet genoeg eten, geen geld voor kleding voor de kinderen (geen geld voor gymschoenen van 6 euro maar wel geld voor hondenbrokken) echt allemaal eerste levensbehoeftes maar wel 1 of meerdere honden hebben dan snap ik het niet.

Ik snap ook wel dat je niet zomaar een hond wegdoet als het even tegen zit, maar als je voor jaren in de schuldsanering zit dan is dat niet “even”.
Alle reacties Link kopieren
spagroen schreef:
24-04-2021 07:40
Wat ik wil zeggen is, als je bijvoorbeeld kijkt naar programma’s als “steenrijk straatarm”, dan zie je een gezin die moeten leven van 70 euro per week. Ze klagen dat ze het moeilijk hebben, niet genoeg eten, geen geld voor kleding voor de kinderen (geen geld voor gymschoenen van 6 euro maar wel geld voor hondenbrokken) echt allemaal eerste levensbehoeftes maar wel 1 of meerdere honden hebben dan snap ik het niet.

Ik snap ook wel dat je niet zomaar een hond wegdoet als het even tegen zit, maar als je voor jaren in de schuldsanering zit dan is dat niet “even”.

Je hebt het over een levend wezen, over een heel dierbaar gezinslid voor veel mensen. Stel je eens voor dat je financieel helemaal klem zit en dat je nooit eens wat extra's voor je kinderen kunt doen, omdat er gewoon echt geen geld meer voor is. Geen nieuwe kleding, geen speelgoed, geen spontaan ijsje met warm weer, geen dagje uit... niks. Het enige wat die kinderen nog hebben, is de liefde van hun gezin. En dan moet je ze gaan vertellen dat hun hond ook nog eens weg moet? Waar denk jij dat die kinderen zelf voor zouden kiezen; een paar nieuwe gymschoenen of de hond?
spagroen schreef:
24-04-2021 07:40
Wat ik wil zeggen is, als je bijvoorbeeld kijkt naar programma’s als “steenrijk straatarm”, dan zie je een gezin die moeten leven van 70 euro per week. Ze klagen dat ze het moeilijk hebben, niet genoeg eten, geen geld voor kleding voor de kinderen (geen geld voor gymschoenen van 6 euro maar wel geld voor hondenbrokken) echt allemaal eerste levensbehoeftes maar wel 1 of meerdere honden hebben dan snap ik het niet.

Ik snap ook wel dat je niet zomaar een hond wegdoet als het even tegen zit, maar als je voor jaren in de schuldsanering zit dan is dat niet “even”.
Ze klagen?

Arme mensen klagen vaak helemaal niet. Die knopen de eindjes aan elkaar.
Soms met huisdieren, soms zonder.
Diep respect voor.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend van 4 kg kost ongeveer 60 in de maand, komt door de peper dure verzekering die ik heb afgesloten, spijt van. Hij krijgt voer van Cooper en brokjes en elke dag een lekker kluifje. Vers vlees wordt afgeraden door de dierenarts maar ik geef af een toe wat gekookte kipfilet. Hij vindt dat zo lekker. Verder kan ik het niet laten regelmatig een leuk speeltje te kopen.
Nummer*Zoveel schreef:
24-04-2021 08:11
Je hebt het over een levend wezen, over een heel dierbaar gezinslid voor veel mensen. Stel je eens voor dat je financieel helemaal klem zit en dat je nooit eens wat extra's voor je kinderen kunt doen, omdat er gewoon echt geen geld meer voor is. Geen nieuwe kleding, geen speelgoed, geen spontaan ijsje met warm weer, geen dagje uit... niks. Het enige wat die kinderen nog hebben, is de liefde van hun gezin. En dan moet je ze gaan vertellen dat hun hond ook nog eens weg moet? Waar denk jij dat die kinderen zelf voor zouden kiezen; een paar nieuwe gymschoenen of de hond?
Ik zou het wel weten. Als ik zo krap zat dat dierenartskosten een probleem zijn, dan zou ik een ander gezin voor de hond zoeken.
Ik vermoed dat veel mensen zich totaal niet realiseren hoeveel een huisdier daadwerkelijk kost. Ik las hier iets van 15 euro per maand. Dat bedrag lijkt mij totaal niet reëel voor een gemiddeld huisdier (ik heb konijnen en alleen de jaarlijkse vaccinaties en check kosten dat al bijna).
Alle reacties Link kopieren
Een 4jarige van 8kg en een 10jarige van 33kg.
Verzekering: 15 euro voor de kleine, 25euro voor de grote.
Voer: per maand ongeveer een zak van 45 euro
De grote gaat 3x per jaar naar de trimmer, dat is 75euro per keer, dus 225/12=18,75 euro.
Andere prijzen lopen gelijk op en worden dus door 2 gedeeld:
Nu ik tijdelijk bijspring in de zorg, onze hondenuitlaat op dagen dat ik werk, 100 euro
Eens per 3 maanden bravecto en ontworming, ong 80 euro/3=ong 26euro
Jaarlijkse vaccinatie voor samen 225 euro/12=18,75 pm.
Totaal: ongeveer 265 euro per maand in totaal voor hen samen.

Kosten die ik vergeten was: in 'normale' tijden doen we met beiden cursussen (obedience met de kleine, jachttraining met de grote). Kosten daarvan waren ongeveer 100 euro per hond per jaar. En als we op vakantie gaan, komt onze hondenuitlaat aan huis, die kost 20 euro per dag.
Daarnaast komen dan de kleine dingetjes zoals af en toe een verwennerij, nieuwe mand.
phloxx wijzigde dit bericht op 24-04-2021 12:55
17.33% gewijzigd
-
Alle reacties Link kopieren
Millie-x schreef:
22-04-2021 22:12
Ik lees even mee.

Verbaas me over de bedragen die worden genoemd.

Hoe vaak is een preventief bezoek aan de tandarts aan te raden?
Ligt aan het gebit.. Kleine hondjes hebben over algemeen meer aanleg voor tandsteen dan grote honden. Onze kleine van 4jr is al aan de beurt voor haar 2e gebitsreiniging, de grote van 10 jr nog nooit. Minimaal elk jaar even controle tijdens vaccinatie.
-
Alle reacties Link kopieren
paabs schreef:
22-04-2021 23:10
Ik heb 2 honden.

Ze eten voor ongeveer 80 euro per maand aan vers vlees.

Train veel met ze, deze lessen kost ongeveer 120 euro per maand.
Normaal gesproken heb ik ook wedstrijden met ze, maar door Corona nu niet natuurlijk. Scheelt me ongeveer 25-50 euro per maand, wat ik nu niet kwijt ben.

Speeltjes/koekjes die ik nodig heb met het trainen is ongeveer 20 euro per maand.

1 hond elke 7 weken fysio, kost 30 euro.

Zeker een tank benzine om overal naar toe te rijden met ze. 🤣

Dan nog allerlei extra dingetjes die ik vast vergeten ben. 🙈

Dierenarts kom ik amper. Titer ze 1 keer per 3 jaar, en daardoor ent ik amper.
Gebit houd ik zelf bij. Meeste kleine probleempjes kan ik meestal zelf oplossen.
En Leptospirose dan? Kan niet op getiterd, moet jaarlijks gegeven en komt juist erg veel voor in NL.
-
Dopperfles schreef:
23-04-2021 10:50
Geen hond, maar een kat. Zo'n 10 (maximaal 15) euro per maand.
Alles inbegrepen ? Dat is 30 cent per dag. Wat geef je ze dan ? Die van mij kosten per kat al meer aan kattenbakvulling alleen.
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
24-04-2021 12:00
Ik zou het wel weten. Als ik zo krap zat dat dierenartskosten een probleem zijn, dan zou ik een ander gezin voor de hond zoeken.
Ik vermoed dat veel mensen zich totaal niet realiseren hoeveel een huisdier daadwerkelijk kost. Ik las hier iets van 15 euro per maand. Dat bedrag lijkt mij totaal niet reëel voor een gemiddeld huisdier (ik heb konijnen en alleen de jaarlijkse vaccinaties en check kosten dat al bijna).
Ik ben een van de mensen geweest, die ongeveer 15 euro per maand kwijt is voor haar drie honden. Ik heb het niet ruim, maar ik kan het wel betalen en als ik het niet meer kon betalen zou ik eerder op mij zelf beknibbelen. Ik zou inderdaad niet zo snel een ander huisje zoeken voor mijn honden. Ze zijn mijn lust en mijn leven en mijn gezelschap.
Dierenartsen kom ik bijna nooit, inenten doe ik niet aan. Ik ga alleen heen als er wat is. Enige wat ik extra kwijt ben zijn aan vlooienbanden. Als je geen pech hebt met de gezondheid van de hond kun je het ook zo duur of goedkoop maken als je ze zelf wil. Mijn honden doen het in ieder geval goed.
swift98 schreef:
24-04-2021 13:40
Ik ben een van de mensen geweest, die ongeveer 15 euro per maand kwijt is voor haar drie honden. Ik heb het niet ruim, maar ik kan het wel betalen en als ik het niet meer kon betalen zou ik eerder op mij zelf beknibbelen. Ik zou inderdaad niet zo snel een ander huisje zoeken voor mijn honden. Ze zijn mijn lust en mijn leven en mijn gezelschap.
Dierenartsen kom ik bijna nooit, inenten doe ik niet aan. Ik ga alleen heen als er wat is. Enige wat ik extra kwijt ben zijn aan vlooienbanden. Als je geen pech hebt met de gezondheid van de hond kun je het ook zo duur of goedkoop maken als je ze zelf wil. Mijn honden doen het in ieder geval goed.
Waarom doe je niet aan inenten? Oprechte vraag trouwens. Ziekte van Weil (leptospirose) kan ook op mensen worden overgebracht.

En je honden hebben nooit wormen?

Dan eten je honden dus voor 17 cent per hond per dag?
Alle reacties Link kopieren
spagroen schreef:
24-04-2021 07:40
Wat ik wil zeggen is, als je bijvoorbeeld kijkt naar programma’s als “steenrijk straatarm”, dan zie je een gezin die moeten leven van 70 euro per week. Ze klagen dat ze het moeilijk hebben, niet genoeg eten, geen geld voor kleding voor de kinderen (geen geld voor gymschoenen van 6 euro maar wel geld voor hondenbrokken) echt allemaal eerste levensbehoeftes maar wel 1 of meerdere honden hebben dan snap ik het niet.

Ik snap ook wel dat je niet zomaar een hond wegdoet als het even tegen zit, maar als je voor jaren in de schuldsanering zit dan is dat niet “even”.
Dat programma moet je niet serieus nemen. Ik ken een gezin wat het meegedaan best wel goed, maar het gestopt tv kende ik totaal niet.

Verder heb je natuurlijk wel een punt, zulke mensen zijn er echt, maar vaak hebben die helemaal niet het inzicht of het vermogen om te bedenken dat het allemaal niet handig is. Wat ik wil zeggen is; probeer het niet te begrijpen want dat doen de specifieke gezinnen die jij bedoeld zelf ook niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven