Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel geld heb jij bijeengespaard?

03-04-2019 19:55 202 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Er bestaat al een topic over dit maar bij nader inzicht kijkt mij dit toch gedateerd.
Dus hier het nieuwe up to date topic. 🙂

Hoe oud ben je en hoeveel heb je bijeengesprokkeld?
Het maakt niet uit of je single, getrouwd, gescheiden of wat dan ook bent. Ben benieuwd.
Afgelopen jaren best wat gespaard, rond de 40.000 euro, maar twee jaar geleden een huis gekocht waarin verbouwd moest worden en we hebben een deel hypotheek afgelost. Nu hebben we nog ongeveer 4500 euro over. Vind ik echt het minimum, maar ik verdien nu even weinig. Vanaf volgend jaar ben ik afgestudeerd en ga ik weer aardig verdienen en dan kunnen we rond de 450 euro per maand zeker sparen, dan gaat het weer wat sneller, we gaan dan ook vakantiegeld en bonus meteen op de spaarrekening zetten (nu niet, we hebben het nodig). Over 3 jaar willen we weer ongeveer 25.000 op de spaarrekening hebben staan. Zou moeten lukken:

(450*12)*3 = 16200 euro
3*2100 (3 jaar mans 13e maand) = 6300
2*1500 (2 jaar mijn geschatte 13e maand) = 3000
5*700 (man en mijn vakantiegeld bij elkaar in die jaren) = 3500

totaal: 29000 euro.

Nou denk ik wel dat we ook weleens wat moeten klussen, op vakantie willen of een auto moeten kopen, dus daar heb ik 4000 euro voor geraamd.
Oh, 40 jaar oud trouwens.
Alle reacties Link kopieren
28 jaar en €25.000. Hebben 5 jaar geleden een huis gekocht en daar voor €100.000 aan verbouwd, ondertussen ook nog getrouwd en veel gereisd, dus had ook veel meer kunnen zijn :proud: Maar geld verdien je om van te leven hè ;) Vind het zelf persoonlijk wel een prettig gevoel om altijd minimaal €10.000 op de bank te hebben staan. Nu helemaal met onze eerste baby onderweg :) .
Alle reacties Link kopieren
Ik wacht nog op de TO :puh:
Such fun!1
MarindaH schreef:
05-04-2019 20:18
Ik wacht nog op de TO :puh:
Die is (Br)exit
Alle reacties Link kopieren
37 jaar, € 12.000.
.
Alle reacties Link kopieren
“Hoeveel heb jij bijeen gespaard?”

Dan tellen erfenis en giften niet mee toch? Dan valt vermoedelijk de helft al af met hun bedrag...
fireme wijzigde dit bericht op 05-04-2019 20:48
0.72% gewijzigd
Natuurlijk heeft iedereen het recht om hier een topic te openen over wat dan ook.

Maar ik moet toch soms mijn wenkbrauwen optrekken als ik lees wat mensen noodzakelijk willen weten. Dan vraag ik me af, vervelen die zich, zijn die zo lomp, …

Wat maakt het nu uit of ik een half miljoen euro in totaal heb of zelfs een negatief saldo. Je kent ons toch niet, en als dat toch het geval zou zijn, welke meerwaarde heeft het om te lezen wat mensen 'hebben'? Om dan nog niet te spreken over het feit dat mensen je beginnen uit te lachen met zo een onnozele vraag of daar een antwoord op geven dat helemaal niet met de waarheid strookt. (maar dat weet jij natuurlijk niet) Of geloof je alles wat hier geschreven wordt?

Als je toch interesse hebt in geldzaken, ga dan maar even nakijken hoeveel dat grapje waar je je nick haalt, kost. Zal je langer mee bezig zijn dan het lezen van enkele inzendingen waarvan je nog niet weet of ze waar zijn of niet.

Forumvervuiling!
Alle reacties Link kopieren
Santaaa schreef:
05-04-2019 01:45
19 jaar & 300.000 op de bank

Mag mijn opa erg dankbaar zijn ;-)
Zo, dan zit je gewoon geramd! Daar zullen de meeste van je leeftijdsgenoten die de komende 10 jaar nog niet eens de meest armetierige sociale huurwoning kunnen krijgen en/of een enorme studieschuld opbouwen best een beetje jaloers op zijn!
.
500.000 euro.

Jammer genoeg stak het grootste gedeelte van het geld in een sok onder mijn bed - de belastingen en de bank hoeft niet alles te weten - en heeft mijn kat het gevonden en kapot gescheurd met zijn nagels.

Zonde van de kapotte sok.


Ik ben 34.
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
05-04-2019 20:37
Natuurlijk heeft iedereen het recht om hier een topic te openen over wat dan ook.

Maar ik moet toch soms mijn wenkbrauwen optrekken als ik lees wat mensen noodzakelijk willen weten. Dan vraag ik me af, vervelen die zich, zijn die zo lomp, …

Wat maakt het nu uit of ik een half miljoen euro in totaal heb of zelfs een negatief saldo. Je kent ons toch niet, en als dat toch het geval zou zijn, welke meerwaarde heeft het om te lezen wat mensen 'hebben'? Om dan nog niet te spreken over het feit dat mensen je beginnen uit te lachen met zo een onnozele vraag of daar een antwoord op geven dat helemaal niet met de waarheid strookt. (maar dat weet jij natuurlijk niet) Of geloof je alles wat hier geschreven wordt?

Als je toch interesse hebt in geldzaken, ga dan maar even nakijken hoeveel dat grapje waar je je nick haalt, kost. Zal je langer mee bezig zijn dan het lezen van enkele inzendingen waarvan je nog niet weet of ze waar zijn of niet.

Forumvervuiling!
Ah joh, neem het niet zo serieus! “Wie zich niet ergert maar slechts verwondert, wordt geen tachtig maar wel honderd!” (Of zoiets)
.
Alle reacties Link kopieren
35 jaar: €53.000 op spaarrekening, €125.000 in mijn appartement.
Geen hypotheek en geen studieschuld.
s7rin wijzigde dit bericht op 14-05-2019 10:46
30.91% gewijzigd
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Liliane13 schreef:
05-04-2019 20:42
Ah joh, neem het niet zo serieus! “Wie zich niet ergert maar slechts verwondert, wordt geen tachtig maar wel honderd!” (Of zoiets)
Je hebt gelijk!
27, 191 000 eur (werk / erfenis)
butterfly- schreef:
05-04-2019 19:34
7 cent
Armoedzaaier.. dat heb ik al aan rente! :proud:
anoniem_275457 wijzigde dit bericht op 05-04-2019 22:54
1.16% gewijzigd
Oeps verkeerde topic
Alle reacties Link kopieren
35 en €185 op de spaarrekening.
Alle reacties Link kopieren
eva-luna schreef:
05-04-2019 21:11
Armoedzaaier.. dat heb al aan rente! :proud:
:rofl:
...
Alle reacties Link kopieren
30 jaar, €16000,- op de gezamenlijke rekening, op mijn eigen niks, dat zit in ons huis ;)
Alle reacties Link kopieren
Op de bank weinig, maar ik heb hele dure bakstenen.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
05-04-2019 19:42
Nee degenen met een modaal/laag salaris reageren niet :hyper:
Valt mij ook op idd, Hier dan een reageerder met modaal salaris. Klinkt leuk, modaal, maar wat minder doordat idd btw en premies omhoog zijn gegaan, kind ondertussen 18 is geworden en er daardoor een terugval van ¤€ 400 netto is, wel financieel verantwoordelijk tot 21. Zonder een tweede inkomen ernaast. Valt vies tegen.
Alle reacties Link kopieren
Hier een met een vrij laag salaris onder modaal, alleenstaande ouder geen vader in beeld alles komt op mijn neer, daarom vind ik een buffer heel belangrijk.

10.000 op de spaar, is het minimale wat ik wil hebben. Heb wat kosten gehad vandaar dat het nu weer het minimale bedrag is.

Ik spaar elke maand 200,= bij overwerk gaat het ook op de spaar.
Vakantiegeld en belasting teruggaaf gaat er ook op.

Ik reserveer een deel voor onvoorzien, gemeentelijke belastingen en vakantie, en wat daarvan niet opgaat gaat dat jaar ook bij de spaarrekening.

Ik leef vrij zuinig, niet gierig maar ik let wel op, en ben nou eenmaal een spaarder en kan budgetteren als een malle.
Alle reacties Link kopieren
39 jaar, 10.000 op kinderspaarrekening en 10.000 op gezamenlijke spaarrekening.
Vorig jaar nog 9.000 in de hypotheek gestopt om af te lossen en een auto van 9000 euro gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Begin 40. Hangt er vanaf. Hoe je het bekijkt. Ik had tot juli 2017 schulden (van particuliere dure studie) maar die zijn afbetaald, eind 2017 heb ik een huis gekocht en verbouwd (€ 14.000,- geïnvesteerd) en dus niet gespaard. Ik heb nu een noodfondsje dat ik wil uitbreiden van € 1.000,- (ik wil naar € 5.000). Een beleggingsrekening met € 700,- en € 20.000 op een spaarhypotheek.

Mijn doel is om 20,000 bij een te krijgen op de beleggingsrekening in 10-15 jaar, komende jaar het noodfonds op orde en na dat jaar extra aflossen op de hypotheek zodat mijn maandlasten lager worden.
viva-amber wijzigde dit bericht op 06-04-2019 07:58
3.04% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
1200 euro op de spaar. 32 jaar

Eveneen reactie van een minimunloner

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven