Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel geld heb jij bijeengespaard?

03-04-2019 19:55 202 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Er bestaat al een topic over dit maar bij nader inzicht kijkt mij dit toch gedateerd.
Dus hier het nieuwe up to date topic. 🙂

Hoe oud ben je en hoeveel heb je bijeengesprokkeld?
Het maakt niet uit of je single, getrouwd, gescheiden of wat dan ook bent. Ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Wat een hoop grote bedragen inderdaad. Sparen op jonge leeftijd wordt natuurlijk ook grotendeels bepaald door erfenis en of je op je 18e op kamers gaat wonen of dat je tot je 25e thuis blijft wonen.

Ik ben op mn 18e uit huis gegaan en ben nu sinds vier maanden aan het werk. Heb nu samen met mn vriend zo'n 8000 euro op de spaarrekening staan en daar ze we erg blij mee. Nu 25 jaar overigens.
Alle reacties Link kopieren
FireMe schreef:
05-04-2019 20:35
“Hoeveel heb jij bijeen gespaard?”

Dan tellen erfenis en giften niet mee toch? Dan valt vermoedelijk de helft al af met hun bedrag...
Dat hoort toch gewoon bij je spaargeld? Voor sparen maakt het niet uit of het nu van je salaris is of iets anders wat je niet hebt uitgegeven.
Vrijwel afgelost huis, anderhalve ton prive op de bank, nog 3 ton in de BV, maar dat is pensioen.
61 jaar. Aardige spaarrekening (vinden wij) maar dat zal over een paar jaar, na de pensionering, waarschijnlijk in rap tempo verdampen.
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
06-04-2019 09:20
Dat hoort toch gewoon bij je spaargeld? Voor sparen maakt het niet uit of het nu van je salaris is of iets anders wat je niet hebt uitgegeven.
Die erfenis of gift zet je bij je spaargeld, wat het totaal lekker opschroeft, maar ik vermoed zomaar dat TO bedoelt hoeveel je zelf bijeengespaard hebt.
In die optiek vind ik een erfenis of gift er niet bij horen.

Bedoel het is wel andere koek om een ton te sparen vanuit werk en zuinig leven of je hebt die ton van tante Mien in een klap ontvangen.

Logisch dat de mensen met erfenissen dikke spaarrekeningen hebben, de vraag is wat had/heb je als je die erfenis er een niet bij optelt, in de meeste gevallen denk ik zomaar dat die bedragen er heel anders uitzien.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
06-04-2019 09:39
61 jaar. Aardige spaarrekening (vinden wij) maar dat zal over een paar jaar, na de pensionering, waarschijnlijk in rap tempo verdampen.
Maar ik neem aan dat jullie bewust voor je pensionering gespaard hebben?

Ik spaar namelijk wel voor een appeltje voor de dorst en als ik dat nog een dikke 20 jaar kan doen in hetzelfde tempo als nu dan loopt het ook aardig op, en zal het na die 20 jaar ook zeker verdampen.
Alle reacties Link kopieren
En nog steeds geen TO...
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Halverwege de 20, ik werk nu een jaar full-time en daarvoor studerend met bijbanen, nu €10.000 op de spaarrekening en €15.000 studieschuld. Het moment dat ik meer geld heb gespaard dan mijn studieschuld komt steeds dichterbij. :p
Alle reacties Link kopieren
Ik zelf spaar zo’n 1500€ per maand.
Alle reacties Link kopieren
Brexit schreef:
06-04-2019 09:50
Ik zelf spaar zo’n 1500€ per maand.

Goeie bijdrage! En hoeveel heb je dan op de bank?
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_384676 wijzigde dit bericht op 06-04-2019 10:10
94.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
06-04-2019 09:51
Goeie bijdrage! En hoeveel heb je dan op de bank?
Dat zal iets van een 260.000€ zijn.
Alle reacties Link kopieren
Begin 40 en ik heb 800 euro op mijn spaarrekening :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Brexit schreef:
06-04-2019 10:10
Dat zal iets van een 260.000€ zijn.
:hamer:
En je wilde een topic openen zodat je daarover kon opscheppen?
ik heb niet zoveel spaargeld als de meeste hier, maar ik heb mijn hypotheek afgelost en geen studieschuld of andere schulden. Wat nu?
Alle reacties Link kopieren
Jupiter1995 schreef:
06-04-2019 10:16
:hamer:
En je wilde een topic openen zodat je daarover kon opscheppen?
nee hoor. Totaal niet. Ik heb hier al hogere bedragen gelezen.
Alle reacties Link kopieren
.
pinda-kaas wijzigde dit bericht op 06-04-2019 20:51
99.71% gewijzigd
Ik spaar alleen postzegels :-)
pamelacourson schreef:
06-04-2019 10:13
Begin 40 en ik heb 800 euro op mijn spaarrekening :facepalm:
Ik ben 41 en heb een negatief fortuin. Zodra dat is afgelost en ik het aflosbedrag ga sparen gaat het wel leuk oplopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 34 en man 36, op de spaarrekening staat 6000 euro. Tja, het leven is te leuk om geen geld aan uit te geven vind ik.
En 23000 op een andere spaarrekening, maar ik ben zzper, dus dat is alleen voor nood en hopelijk pensioen.
Alle reacties Link kopieren
Brexit schreef:
06-04-2019 09:50
Ik zelf spaar zo’n 1500€ per maand.

Dat is een mooi bedrag maar ook weer niet wereldschokkend veel. Dan heb je al een behoorlijke tijd gespaard/ geïnvesteerd voor die 260.000 euro neem ik aan of zit daar een erfenis/ gift bij? Als je echt 260.000 euro op de spaarrekening hebt staan dan zou ik als de donder gaan investeren want in dat geval verdampt je geld elk jaar aanzienlijk.
Alle reacties Link kopieren
31 jaar en man 32 jaar
44 000 euro op gezamenlijke spaarrekening met man (hebben geen aparte)
twee jaar geleden huis gekocht en daar zelf aardig wat geld in gestopt
net nieuwe auto van 20 000 euro gekocht
verder nog pensioensparen van rond de 15 000 euro (pas beschikbaar op 65-jarige leeftijd)
Alle reacties Link kopieren
26, student zonder studieschuld, parttime werkend, auto en op mezelf wonend. +/- 26000 verspreid over spaargeld, aandelen en deposito's. Een economische opleiding combineren met een baan bij de bank is erg waardevol om op jonge leeftijd al een aardig vermogen op te bouwen :-) .
anoniem_384331 wijzigde dit bericht op 06-04-2019 14:12
3.72% gewijzigd
LadyLola schreef:
06-04-2019 09:43
Maar ik neem aan dat jullie bewust voor je pensionering gespaard hebben?

Ik spaar namelijk wel voor een appeltje voor de dorst en als ik dat nog een dikke 20 jaar kan doen in hetzelfde tempo als nu dan loopt het ook aardig op, en zal het na die 20 jaar ook zeker verdampen.

Ja we hebben gewoon pensioen opgebouwd via man's werkgever. Ik heb zelf altijd te hooi en te gras gewerkt en niks opgebouwd. Dus dat wordt 1 pensioen en 2x AOW straks. We hebben wel een AOW gat van anderhalf jaar. (man is 1,5 jaar ouder).

Maar pensioen is van het gemiddelde inkomen over heel het werkend leven.Dat was in het begin niet veel, later wel aardig meer geworden. Dus achteruit vlieg je sowieso na de pensionering. We hopen dan het maandinkomen uit de spaarrekening te kunnen aanvullen.
Alle reacties Link kopieren
Denk dat er een aantal mensen nog hun (studie)schuld vergeten. In Fire-land berekenen we de nettowaarde. Alle bezittingen (incl woz-waarde huis) min de schulden (incl hypotheekschuld). Sommigen rekenen hun auto ook nog mee, maar dat zou ik zelf weer niet doen als ik die zou hebben. Pensioen bij werkgever reken ik ook niet mee, want het is het maar afwachten wat je daar van terug gaat zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven