Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel geld heb jij bijeengespaard?

03-04-2019 19:55 202 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Er bestaat al een topic over dit maar bij nader inzicht kijkt mij dit toch gedateerd.
Dus hier het nieuwe up to date topic. 🙂

Hoe oud ben je en hoeveel heb je bijeengesprokkeld?
Het maakt niet uit of je single, getrouwd, gescheiden of wat dan ook bent. Ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je met dit topic?
23 jaar, 40 euro. Ik ben student en heb niet geleend maar mijn collegegeld (4 keer 2000 euro) betaald van mijn spaargeld. Ik had dus bijna 10.000 euro wat ik veel vind voor iemand van 20. Alleen nu is het op helaas.

Niet citeren graag.
anoniem_367263 wijzigde dit bericht op 19-04-2019 00:01
11.53% gewijzigd
Brexit schreef:
06-04-2019 10:10
Dat zal iets van een 260.000€ zijn.
Brexit schreef:
06-04-2019 19:17
Ja, ik woon nog thuis. 40 jaar.
Nou ik heb liever 0 euro dan dat ik op mijn 40e nog thuis woon...
Alle reacties Link kopieren
kopjechino schreef:
19-04-2019 00:00
Nou ik heb liever 0 euro dan dat ik op mijn 40e nog thuis woon...
Hier sluit deze student zich bij aan.
Alle reacties Link kopieren
@kopjechino Maar je begint zonder studieschuld en da's ook wat waard! Dat kan niet iedereen zeggen. Als ik het geld had gehad als student dan had ik het ook geïnvesteerd in mijn studie.
Alle reacties Link kopieren
lautje87 schreef:
18-04-2019 23:17
Ik sta -15.000 en lig er nog geen dag wakker van. [...] Ik ga volgende week op vakantie en neem het er lekker van.

O ja, lekker op vakantie van geleend geld. Hoe onverantwoordelijk kun je zijn? :facepalm:
Sparen is saai
Niet sparen is dom. En schulden maken nog veel dommer.
Alle reacties Link kopieren
Ja lautje morgen kun je idd zomaar een grote opdracht krijgen maar morgen kun je ook zomaar dood zijn he.. Jouw familie zal vast heel erg blij met je zijn als je morgen overlijdt en ze even 15000 euro mogen ophoesten naast de kosten voor je uitvaart :-|
Alle reacties Link kopieren
JobEva schreef:
18-04-2019 23:36
Wat wil je met dit topic?
Antwoord op de vraag: Hoe oud ben je en hoeveel heb je bijeengesprokkeld?

Staat bovenin.
Alle reacties Link kopieren
29 en 25k... hoop dit jaar op 32k uit te komen.
Alle reacties Link kopieren
lautje87 schreef:
18-04-2019 23:17
Ik sta -15.000 en lig er nog geen dag wakker van. Je kan morgen wel dood zijn, volgende week dikke opdracht en rijk zijn. Waarom zou je potten? Ik ga volgende week op vakantie en neem het er lekker van. Sparen is saai
Gefeliciteerd met deze instelling. Door met een gewone baan niet alles uit te geven en te investeren, hoef ik helemaal niet meer te werken en ben ik de helft van het jaar op reis.
Ik ben daardoor op m'n 40ste gestopt met werken. Veel succes met het werken tot je 70ste en met die paar weekjes vakantie per jaar.
Life is fun. Live it.
.
Zebraa schreef:
19-04-2019 13:47
Gefeliciteerd met deze instelling. Door met een gewone baan niet alles uit te geven en te investeren, hoef ik helemaal niet meer te werken en ben ik de helft van het jaar op reis.
Ik ben daardoor op m'n 40ste gestopt met werken. Veel succes met het werken tot je 70ste en met die paar weekjes vakantie per jaar.
Vertel eens met welke baan kan je stoppen op je 40e? Ik geloof dat de Meeste Nederlanders wat fout doen.
Alle reacties Link kopieren
Single, 37 jaar en in totaal nu 45.000 euro op de spaarrekening. Dat bedrag groeit elke maand nog flink, maar aan het eind van het jaar gaat ook een deel naar extra aflossing van de hypotheek.

Voelt comfortabel, maar heb wel besloten dat meer sparen niet nodig is. Alles wat na het maandelijks sparen nog overblijft mag op. Ik bezuinig dus ook niet op dingen die ik leuk/lekker vind, zoals mooie schoenen, reizen, een heerlijke cappuccino onderweg, of lekker fruit wat soms toch wel prijzig is (zoals frambozen ed).
dignity wijzigde dit bericht op 19-04-2019 15:20
0.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
...
dignity wijzigde dit bericht op 19-04-2019 15:20
Reden: Dubbel
98.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nouja wat betreft de spaarmogelijkheden maakt het best wel uit of je single bent/ een relatie hebt en/of kinderen hebt. Zonder kinderen hadden wij namelijk een stuk meer spaargeld gehad 😂 30 jaar en 15k
Alle reacties Link kopieren
-
zebraa wijzigde dit bericht op 19-04-2019 23:12
0.00% gewijzigd
Life is fun. Live it.
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
19-04-2019 14:58
Vertel eens met welke baan kan je stoppen op je 40e? Ik geloof dat de Meeste Nederlanders wat fout doen.
De baan maakt niet uit. Verdiende 1,5-1,75x modaal en heb 15 jaar 60% van inkomen belegd. https://networthify.com/calculator/earl ... walRate=4
De meeste Nederlanders willen geld uitgeven aan auto's en grote huizen. En dan maar klagen dat ze tot hun 65ste minimaal moeten werken.
Life is fun. Live it.
Alle reacties Link kopieren
Groot gelijk zebraa, hier nog jong maar ook beiden zicht op mooi loon.
Toch heerlijk om ook goed te sparen en investeren daarvan zodat we samen kunnen genieten nog ! De leeftijden tot waar wij er anders aanhangen is helemaal koekoek.
Of toch zeker kunnen minderen, 2 dagen per week gaan kan je wel wat langer volhouden :-D
Alle reacties Link kopieren
25 jaar zo goed als afgestudeerd, 165.000 vermogen, waarvan een groot gedeelte van in een huis gaat zitten dit jaar.
Alle reacties Link kopieren
Niet veel op dit moment. Ik schat zo’n 180-200k. Ik laat het liever in een BV staan. Geen box 3 ;-D

Huis is wel afbetaald.

edit: leeftijd zeg ik liever niet ivm herkenbaarheid. Ben tussen de 30 en de 40.
Anonievrouwtje schreef:
26-04-2019 14:49
Niet veel op dit moment. Ik schat zo’n 180-200k. Ik laat het liever in een BV staan. Geen box 3 ;-D

Huis is wel afbetaald.

edit: leeftijd zeg ik liever niet ivm herkenbaarheid. Ben tussen de 30 en de 40.
Oh ja want als je je leeftijd erbij had gezet had iemand nu kunnen zeggen;

“Hey Ans, jij ook op Viva??”
Alle reacties Link kopieren
29 en 12000 euro op mijn spaarrekening.
Ik vind dit eigenlijk iets te laag maar om verschillende redenen heb 2 jaar geleden 10000 euro van mijn spaarrekening af moeten halen.
Gelukkig komt er sinds de laatste 6 maanden vooral geld bij :-)
Alle reacties Link kopieren
Anonievrouwtje schreef:
26-04-2019 14:49
Niet veel op dit moment. Ik schat zo’n 180-200k. Ik laat het liever in een BV staan. Geen box 3 ;-D

Huis is wel afbetaald.

edit: leeftijd zeg ik liever niet ivm herkenbaarheid. Ben tussen de 30 en de 40.
Vermogen die in de BV is belast tegen vpb- tarief en daarna AB-tarief. Dus het is maar de vraag of het wel gunsiger is dan het marginale box 3 tarief.
Alle reacties Link kopieren
luiwammes schreef:
18-04-2019 17:38
Juist als je eerder wil stoppen met werken moet je ervoor zorgen dat je geld goed rendeert. Met 2 ton op de bank heb je negatief rendement: lage rente, inflatie plus (althans in nederland) vermogensrendementsbelasting. Je geld wordt dus minder, terwijl het voor velen van ons nog wel even duurt voordat je tegen de 60 loopt. Zonde om jaren lang je geld te laten verdampen. Als je die 2 ton nou slim investeert kan je des te eerder stoppen met werken, dat is pas zorgen voor de toekomst.

Uiteraard is een buffer ook handig, maar daar heb je geen 2 ton voor nodig.
Ik vind je wel erg stellig met je opmerking: ' als je slim investeert.' Als de manier om slim investeren, dus zonder risico's meer rendement zou iedereen dat doen. Beleggen geeft risico's. Bitcoins geeft risico's. O/g als investering moet je maar net kunnen ophoesten. Voor veel mensen is bankrekening prima ookal staat daar eventueel een box 3 belasting van ca 0,6% tegenover. pas vanaf de 2e schijf wordt het hoger.
Alle reacties Link kopieren
26 en €15000. Helaas wat weinig na de koop van een huis en een jaar later geboorte van baby.
Sparen met kind gaat aanzienlijk minder snel....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven