Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel huur kan ik betalen?

26-01-2020 16:29 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag een huis huren waarvan de huurprijs 695€ is. Zelf verdien ik 1700€. Als ik de 1/3 regel zou toepassen is dit dus wat veel. Dus zou ik graag proberen om het huis aan 650€ te huren, maar word dit gedaan? En word er rekening gehouden met alimentatie en kindergeld?
Alvast bedankt!
Je komt uit België ?
Misschien heb je meer aan een Belgisch forum . Hier zijn toeslagen etc waarschijnlijk anders
Hier heb je tegenwoordig gewoon niet zo heel veel keuze.
Moet wel lukken toch?
Alle reacties Link kopieren
@Yildizlar, ik kom idd uit België, maar vind er niet direct een forum. Vandaar dat ik mijn vraag hier stel...
Alle reacties Link kopieren
Je wil afdingen op de huurprijs? Staat het huis al zo lang leeg dan?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
@himalaya, nee het huis staat nog niet lang te huur, maar de huurprijs ligt iets te hoog voor mij. Dus vroeg ik me af of je net zoals met een woning kopen ook kan afdingen op de huurprijs?
Een huurhuis voor 695? Waar kun je dat nog vinden dan...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag een vrijstaande woning met een lap grond huren voor 500,-, maar ja.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Hier in Nederland kun je niet afdingen op de huur. Voor jou honderd anderen die wel het volle pond willen betalen. Ik denk dat dit in Belgie net zo zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
Els1981 schreef:
26-01-2020 16:37
@Yildizlar, ik kom idd uit België, maar vind er niet direct een forum. Vandaar dat ik mijn vraag hier stel...
Wij weten toch niks over Belgische wetten en regels?!
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
26-01-2020 16:52
Ik zou graag een vrijstaande woning met een lap grond huren voor 500,-, maar ja.
:rofl: precies!
Is er niet.
Alle reacties Link kopieren
vrijenblij20220 schreef:
26-01-2020 16:55
Hier in Nederland kun je niet afdingen op de huur. Voor jou honderd anderen die wel het volle pond willen betalen. Ik denk dat dit in Belgie net zo zal zijn.
Dit. Er valt niet over te onderhandelen.
Alle reacties Link kopieren
Els1981 schreef:
26-01-2020 16:48
@himalaya, nee het huis staat nog niet lang te huur, maar de huurprijs ligt iets te hoog voor mij. Dus vroeg ik me af of je net zoals met een woning kopen ook kan afdingen op de huurprijs?
euhm, nou nee daar zou ik niet op rekenen.
Voor jou 100 anderen die wel de vraaghuur willen betalen.
Alle reacties Link kopieren
Santaaa schreef:
26-01-2020 16:49
Een huurhuis voor 695? Waar kun je dat nog vinden dan...
In België.
Kijk maar eens op immoweb.be.
Bijna allemaal particulier. Zit anders in elkaar dan in NL.
Els1981 schreef:
26-01-2020 16:48
@himalaya, nee het huis staat nog niet lang te huur, maar de huurprijs ligt iets te hoog voor mij. Dus vroeg ik me af of je net zoals met een woning kopen ook kan afdingen op de huurprijs?
Ik zou blij zijn hoor met een huurhuis onder de 700 euro.
Alle reacties Link kopieren
Er zitten ook zat Belgen op dit forum. Zou de topictitel even aan laten passen en België er bij vermelden. Misschien krijg je dan meer reacties waar je wat aan kan hebben. Nederland is heel anders met toeslagen en uitgaven
ik verdien minder en betaal meer, zal totaal zn 100 euro schelen. Geen vetpot, maar het kan.
Is die €695 inclusief of exclusief water, gas en/of licht?

Of het van jouw €1.700 op te hoesten is, kun jij alleen bepalen. Welke vaste lasten verwacht je erbij en welke variabele kosten heb je verder?

Excel weet onder aan de streep het antwoord.
Alle reacties Link kopieren
Ondanks dat mensen hier zeggen dat het niet kan hebben wij dit wel degelijk gedaan.
Het eerste jaar €100 korting per maand en het tweede jaar €50 korting per maand.

Voor de (particuliere) verhuurder was dit goedkoper dan het langer leeg laten staan (in totaal was dit ongeveer 2 maanden huur en wij konden binnen een week verhuizen)

Niet geschoten is altijd mis!
Els1981 schreef:
26-01-2020 16:48
@himalaya, nee het huis staat nog niet lang te huur, maar de huurprijs ligt iets te hoog voor mij. Dus vroeg ik me af of je net zoals met een woning kopen ook kan afdingen op de huurprijs?
:rofl:
Echt ik vind 'm top :D
Alle reacties Link kopieren
In België zijn huurwoningen doorgaans particulier eigendom en kun je onderhandelen over de huurprijs.
Love is the meaning of life
Vraag het gewoon?
Alle reacties Link kopieren
Verhuurders in België gaan je ongetwijfeld vragen om je inkomen aan te tonen om te zien of je de huur kan betalen. Alimentatie is ook inkomen.

Verder is er de mogelijkheid dat je iemand borg kan laten tekenen, een familielid bijvoorbeeld. Dat houdt in dat de verhuurder bij die persoon de huur kan opeisen als jij niet betaalt. Voor veel alleenstaande huurders is dat tegenwoordig de enige mogelijkheid om iets te kunnen huren, ook als hun eigen inkomen wel minimaal 3x zo hoog is als de huur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven