Geld & Recht alle pijlers

Huisvrouw worden

01-12-2018 19:07 1645 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de beslissing genomen dat ik thuis blijf voor de kinderen en huisvrouw zal worden. Deze beslissing hebben wij echter al een jaar eerder genomen. Ik ben dus al een jaar thuis, had ook geen vaste job toen. Ik ben 27, mijn vriend is 38 en heeft een goede job. Financieel is dit geen enkel probleem. Alleen zit ik echter met enkele twijfels/vragen die sinds kort de kop op steken.

- Stel nu, na een hele lange tijd, dat één van ons twee een punt zet achter onze relatie. Wij zijn dit niet van plan maar zeg nooit nooit. Wat blijft er dan nog over voor mij (de huisvrouw)? Aangezien ik niet heb gewerkt en dus geen pensioen zal hebben.

- Wij weten absoluut niks af van trouwen (gezien de situatie gaan we sowieso trouwen). Welke huwelijksregeling zou het beste zijn voor een huisvrouw? Ik vermoed trouwen met gemeenschappelijke goederen? Is er iets wat wij zeker moeten regelen wil ik niet na een scheiding/overlijden met niets achter blijven?

En merken de dames die al langere tijd huisvrouw zijn op dat ze een zwakkere positie hebben tov hun werkende partner? Bijv in discussie’s. Mijn ouders vinden dat niet werkende en wel werkende partners nooit 100% gelijkwaardig zullen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ikigai schreef:
13-12-2018 13:54
Omdat jullie waarschijnlijk binnen het geaccepteerde plaatje vallen :lightbulb:
Als je nou hewoon eens LEEST dan weet je dat ik ruim 10 jaar thuisblijfmoeder ben geweest. En ik ben in mijn omgeving zo ongeveer de enige. En nee, ik heb nog nooit commentaar gehad. Ik ben 40 plus, een volwassen mens. In staat dus om samen met mijn gezin beslissingen te nemen die op dat moment voor ons het beste werken. Maar goed.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
13-12-2018 14:53
Wat klets je nou toch? Welke Barbie? Hoezo denken mensen daar liever niet over na? Hoe weet jij dat? Hoe kom je toch bij zoveel onzin. De wereld bestaat uit meer mensen dan die paar gezinnen die jij kent. Werkelijk, wat ben jij star zeg. Volgens mij doe je het er om. Je gaat bij mij op de negeer...
:frusty: :frusty: Inderdaad stom om erop in te blijven gaan.
Alle reacties Link kopieren
Eva_1983 schreef:
13-12-2018 14:56
Haha ik was nog niet klaar met mijn tekst.
Ik kan dat niet werken en forummen tegelijk

Niet eens joh?!
Jij bent dan vast een afhankelijke en onderontwikkelde vrouw... die het ook nog eens allemaal slecht geregeld heeft!?
Shame on you!
:-D ;)
Alle reacties Link kopieren
Ikigai schreef:
13-12-2018 14:27
Ik heb vandaag alweer zeven uur gemaakt, vanavond nog twee uurtjes door. Ik kan gelukkig grotendeels mijn eigen tijd indelen :yes:

Ben benieuwd hoe vaak je binnen die 2 uurtjes werken vanavond ,weer druk bent op het Viva Forum!
Pindakaasjes schreef:
13-12-2018 15:13
Ben benieuwd hoe vaak je binnen die 2 uurtjes werken vanavond ,weer druk bent op het Viva Forum!
Vanavond zal dat niet gebeuren. Ik moet op locatie zijn. De rest van mijn werk bestaat uit het behalen van deadlines. Ik werk in creatieve outbursts. Waar anderen zeggen 10 uur over te doen, doe ik in een uur of 5-6. Tel uit je winst :cheers:
Ikigai schreef:
13-12-2018 15:19
Vanavond zal dat niet gebeuren. Ik moet op locatie zijn. De rest van mijn werk bestaat uit het behalen van deadlines. Ik werk in creatieve outbursts. Waar anderen zeggen 10 uur over te doen, doe ik in een uur of 5-6. Tel uit je winst :cheers:
Die anderen zijn wat meer bescheiden misschien?
Alle reacties Link kopieren
Ikigai schreef:
13-12-2018 15:19
Vanavond zal dat niet gebeuren. Ik moet op locatie zijn. De rest van mijn werk bestaat uit het behalen van deadlines. Ik werk in creatieve outbursts. Waar anderen zeggen 10 uur over te doen, doe ik in een uur of 5-6. Tel uit je winst :cheers:

Vertel ons meer, meer, meer... wij smullen van jouw zelfspot! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
O ja daar hoor ik mijn man ook over. Een x-aantal uur inschatten (waarmee hij nog steeds sneller is dan collega's) en dan in no-time klaarzijn en qualitytime hebben met de kinderen (als die dan al uit school zijn).
Heel schrijnend zijn situatie. ;-D
Alle reacties Link kopieren
Ikigai schreef:
13-12-2018 15:19
Vanavond zal dat niet gebeuren. Ik moet op locatie zijn. De rest van mijn werk bestaat uit het behalen van deadlines. Ik werk in creatieve outbursts. Waar anderen zeggen 10 uur over te doen, doe ik in een uur of 5-6. Tel uit je winst :cheers:
Oh, gewoon een bullshitjob dus. Zeg dat dan!

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b335bd33/
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Pindakaasjes schreef:
13-12-2018 15:10
Niet eens joh?!
Jij bent dan vast een afhankelijke en onderontwikkelde vrouw... die het ook nog eens allemaal slecht geregeld heeft!?
Shame on you!
:-D ;)
Ja dat klopt hoor :cheer: Ik heb het allemaal niet zo goed voor elkaar, dat blijkt wel.
Ik wil ook 32 uur werken en dat alles thuis vlekkeloos verloopt. Nooit slapeloze nachten, geen snotneuzen, nooit problemen met opstandige peuters, zonder training zo 10 kilometer kunnen hardlopen en daar ook nog tijd voor hebben en ook nog tijd voor een innige liefdesrelatie met mijn man.
en betaald worden door Viva (moet haast wel toch?) om dat soort onzin te blijven verkondigen!
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
13-12-2018 15:32
Oh, gewoon een bullshitjob dus. Zeg dat dan!

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b335bd33/
;-D
Alle reacties Link kopieren
Lacuba schreef:
13-12-2018 15:43
en betaald worden door Viva (moet haast wel toch?) om dat soort onzin te blijven verkondigen!
Dit denk ik serieus ook.
Alle reacties Link kopieren
Betaald vivaforummen, wat wil een mens nog meer?
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
13-12-2018 08:51
Nee,dat is de waarheid, maar de onzin bestaat uit jouw bewering dat de fulltime werkende partner daar automatisch onder lijdt.
Nee, de waarheid is dat de meeste vrouwen als vanzelfsprekend aannemen dat hun man fulltime werkt en dat zijzelf parttime gaan werken. Het gesprek over wat iedere partner fijn(er) zou vinden wordt vaak niet eens gevoerd. Ook niet door de vrouwen. Die wentelen zich in hun extra vrije tijd en vinden het eigenlijk wel best dat de man de kar grotendeels trekt qua werk. Heb het wel eens aan vrouwelijke collega's gevraagd: stel dat je man minder wil, zou jij dan bereid zijn daarvoor een dag meer te gaan werken? Ze keken me aan alsof ik een oneerbaar voorstel deed...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ja, dat snap ik ook wel, want op jouw werk mag je gewoon naar huis als je geen zin meer hebt. Zo'n baan zou ik ook niet verlaten.
Alle reacties Link kopieren
Pejeka is de vader van Ikigai :high5:
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
tanteslankie schreef:
13-12-2018 20:01
Pejeka is de vader van Ikigai :high5:
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg vanavond aan mijn man wat hij eigenlijk vond van de enige huisman die wij kennen, wiens vrouw ft werkt. Mijn man zei dat hij daar niks van vond en dat zij dat zo met hun tweeën wel zullen hebben afgesproken.

Niet alle mannen zullen er zo meningloos over zijn, maar ik vond het wel grappig in vergelijking met dit topic.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
13-12-2018 19:55
Ja, dat snap ik ook wel, want op jouw werk mag je gewoon naar huis als je geen zin meer hebt. Zo'n baan zou ik ook niet verlaten.
Ik werk 45 uur per week gemiddeld. En jij?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
tanteslankie schreef:
13-12-2018 20:01
Pejeka is de vader van Ikigai
;)
Alle reacties Link kopieren
DidiRidi schreef:
13-12-2018 20:33
Ik vroeg vanavond aan mijn man wat hij eigenlijk vond van de enige huisman die wij kennen, wiens vrouw ft werkt. Mijn man zei dat hij daar niks van vond en dat zij dat zo met hun tweeën wel zullen hebben afgesproken.

Niet alle mannen zullen er zo meningloos over zijn, maar ik vond het wel grappig in vergelijking met dit topic.
Zo zou de mijne ook reageren, ze fikken elkaar niet tot aan hun veters af, vanwege andere keuzes.
pejeka schreef:
13-12-2018 20:37
Ik werk 45 uur per week gemiddeld. En jij?
Werk jij structureel over? Dat is zeker om al die vrouwen die steeds weglopen op te vangen.
Ik werk net zo veel betaald als mijn man.
Alle reacties Link kopieren
Janiva schreef:
13-12-2018 20:45
Zo zou de mijne ook reageren, ze fikken elkaar niet tot aan hun veters af, vanwege andere keuzes.
Vond het wel grappig dus heb het net ook gevraagd. Hij zei, gelijk heeft ie. Had ik wel verwacht, en toch heb ik een stoere man. Die graag meer de zorg zou doen. Als het financieel zou kunnen zou ik dat ook een goed idee vinden. Hij minder werken en thuis alles laten reilen en zeilen en ik mijn 4 dagen blijven werken. Wat zou dat een rust geven in ons gezin, iig tot de jongste 4 is. Of ben ik nou net zo'n 'slappe zak' als al die mannen die het prima vinden dat hun vrouw een huisvrouw is...? :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Lollypop04 schreef:
13-12-2018 20:57
Vond het wel grappig dus heb het net ook gevraagd. Hij zei, gelijk heeft ie. Had ik wel verwacht, en toch heb ik een stoere man. Die graag meer de zorg zou doen. Als het financieel zou kunnen zou ik dat ook een goed idee vinden. Hij minder werken en thuis alles laten reilen en zeilen en ik mijn 4 dagen blijven werken. Wat zou dat een rust geven in ons gezin, iig tot de jongste 4 is. Of ben ik nou net zo'n 'slappe zak' als al die mannen die het prima vinden dat hun vrouw een huisvrouw is...? :facepalm:
Maar natuurlijk, wat denk jij dan? ;-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven