Geld & Recht alle pijlers

Hypotheek keurt bouwdepot af na ondertekende goedkeuring

12-03-2018 18:08 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Vorig jaar kregen wij akkoord voor ons bouwdepot, het plan was om een uitbouw te plaatsen van zo'n 3 x 3.80. Zelf hebben wij 15.000 ingelegd en de bank de overige 15.000. We hebben dus een bouwdepot van 30.000. Nadat we de sleutel kregen bleek de uitbouw wel erg duur te zijn en hebben wij een aanvraag voor wijziging bouwplan ingediend.

Op 2 maart kreeg ik de brief (gedateerd 28 febr) binnen met de letterlijke tekst: 'Onlangs ontvingen wij een gewijzigd verbouwplan. Bij deze delen wij u het volgende mee. Wij gaan akkoord met dit gewijzigde verbouwplan.' Ondertekent door directeur en manager.
Een week later, op 9 maart wordt ik halverwege de middag gebeld door een medewerker van de bank dat ze door wilde geven dat het gewijzigde bouwplan niet akkoord is. Als ik vertel een week geleden het akkoord al schriftelijk ontvangen te hebben, verbaast dat de medewerker maar ziet de brief wel in haar systeem en ze zegt er het een en ander over:
- Administratie heeft die brief onterecht uitgedaan, administratieve fout
- Ze zal nagaan waarom die brief is uit gegaan want dat is de bedoeling niet
- Aankoop van tuingrond wordt niet goedgekeurd
- De beschreven bouwplannen zorgen niet voor de waardevermeerdering die de uitbouw zou geven, waar in eerste instantie het bouwdepot voor is afgegeven.
- En nog zo'n 3x dat ze zal uitvragen bij de administratie hoe dit kan. Als ik in wil springen, blijft ze maar praten en ik kom er niet tussen dus op een dringende toon heb ik haar verteld dat ik dit enorm fraai vindt, wij besteden duizenden euro's waarvan nu blijkt dat we dit nu niet kunnen declareren en ik dring aan op te hangen (ze blijft maar doorgaan over die administratie) en mijn tussenpersoon te bellen aangezien ik niet erg rustig wordt van haar en hang op. (zo.. dit laatste is vooral even mijn frustratie van mij af schrijven, op zich geen informatie waar jullie iets mee kunnen)

Extra info:
- In het nieuwe plan hebben wij de volgende zaken vermeld:
Egaliseren vloer met vloerverwarming, plak PVC, nieuwe plavuizen keuken, verwijderen van muur tussen woonkamer en keuken, grotere keuken, Stucwerk, alle electriciteitsdraden vervangen + nieuwe groepenkast met krachtstroom voor inductiekookplaat, ophoging stroomvoorziening door enexis, verf, 104m² tuingrond (waar op gebouwd mag worden) bijgekocht, traprenovatie, nieuw dak op dakterras, schoorsteen opnieuw voegen & hydrofoberen, dakgoten vervangen, Wc renovatie.

- In de week tijd dat het bouwdepot akkoord was hebben wij zowat het hele huis al gestript:
M.a.w. Alles wat nu gesloopt is moeten we nog wel maken..
Keuken eruit, tegels van de muren verwijderd, nieuwe leidingen gefreesd, alle electriciteit vervangen.

- De bank heeft op vrijdagmiddag nog een mijn hypotheekadviseur laten weten dat wij beter niet verder kunnen slopen in huis.


Hypotheekadviseur
- Onze hypotheekadviseur helpt ons hiermee. Komt met het idee om opnieuw te laten taxeren wat onze geplande werkzaamheden met de waarde van het huis doen.
-Ik haal uit het gesprek met mijn adviseur ook op dat hij zoekende is naar: wat hebben jullie al vastgelegd aan kosten zodat we de bank kunnen dwingen om met hun foutieve brief wel te laten boeten voor de kosten die we nu wel MOETEN maken.
Ik ben echter bang voor het volgende: de keuken hadden wij in februari al een orderbevestiging op gegeven omdat er toen 40% korting was maar de keuken is verder nog niet zozeer uitgezocht. Ons risico om al een keuken vast te leggen waar we niet onder uit kunnen, zal de bank zeggen? Verder hebben we veel offertes binnen maar nog niets toegezegd. Ik hoop niet dat de bank zegt: oh je hebt nog niets toegezegd, dan zijn we je ook niets verschuldigd.. Maar het huis ligt dus wel in puin ondertussen.

Maar mijn voornaamste vraag:

Als de bank met handtekening van directeur en manager zwart op wit ons de goedkeuring toegezonden heeft. Kunnen ze er dan überhaupt op terugkomen? Al zou er in staan dat we van het bouwdepot een nieuwe hond kopen.. Ik zeg even iets geks.

Iemand ideeën, tips, adviezen?

Groet
Alle reacties Link kopieren
Maar TO, heb je al een officiële afwijzing gehad van de bank?
ghostly41 schreef:
13-03-2018 13:01
En toen de uitbouw te duur bleek zijn ze maar andere dingen van dat geld gaan doen...
Ja dat was dus wel wat naïef. Maar goed ze hadden die brief. En geen alarmbellen.. en blijkbaar heeft ook niemand in TO’s omgeving gezegd dat dit mogelijk niet kon van het depot.

Als TO wel argwaan had gehad en de bank had gebeld, die vervolgens de brief en het depot had ingetrokken.. dan had iedereen wsl gezegd dat het wel heeeel dom van TO was geweest om slapende honden wakker te maken ;)
Alle reacties Link kopieren
Labalade schreef:
13-03-2018 13:08
Ja dat was dus wel wat naïef. Maar goed ze hadden die brief. En geen alarmbellen.. en blijkbaar heeft ook niemand in TO’s omgeving gezegd dat dit mogelijk niet kon van het depot.

Als TO wel argwaan had gehad en de bank had gebeld, die vervolgens de brief en het depot had ingetrokken.. dan had iedereen wsl gezegd dat het wel heeeel dom van TO was geweest om slapende honden wakker te maken ;)
Maar TO had wel kunnen weten dat banken tegenwoordig alleen een depot geven als de verbouwing waarde vermeerderend is.
En een nieuwe keuken, wat stuccen en een nieuw dak is dat absoluut niet.
Alle reacties Link kopieren
Labalade schreef:
13-03-2018 13:08
Ja dat was dus wel wat naïef. Maar goed ze hadden die brief. En geen alarmbellen.. en blijkbaar heeft ook niemand in TO’s omgeving gezegd dat dit mogelijk niet kon van het depot.

Als TO wel argwaan had gehad en de bank had gebeld, die vervolgens de brief en het depot had ingetrokken.. dan had iedereen wsl gezegd dat het wel heeeel dom van TO was geweest om slapende honden wakker te maken ;)
Maar TO had wel kunnen weten dat banken tegenwoordig alleen een depot geven als de verbouwing waarde vermeerderend is.
En deze dingen zijn dat absoluut niet:

Egaliseren vloer met vloerverwarming, plak PVC, nieuwe plavuizen keuken, verwijderen van muur tussen woonkamer en keuken, grotere keuken, Stucwerk, alle elektriciteitsdraden vervangen + nieuwe groepenkast met krachtstroom voor inductiekookplaat, ophoging stroomvoorziening door enexis, verf, 104m² tuingrond (waar op gebouwd mag worden) bijgekocht, traprenovatie, nieuw dak op dakterras, schoorsteen opnieuw voegen & hydrofoberen, dakgoten vervangen, Wc renovatie.
Alle reacties Link kopieren
Labalade schreef:
13-03-2018 12:59
Zo begreep ik het. En nee, dat is dan idd geen groot depot. Zelfs wat aan de kleine kant voor zo’n grote uitbouw. Dus ik kan me voorstellen dat die kosten tegenvielen toen de offertes kwamen, zeker als je geen extra eigen geld meer hebt om in te leggen.
Ik vind het verhaal niet zo raar en ongeloofwaardig hoor. Wel wat naïef, dat wel ;)

Het ongeloofwaardige is de volgorde omtrent het dakterras: TO heeft een gewijzigd plan ingediend, waarin opgenomen de vernieuwing van het dakteras, vervolgens krijgen ze toestemming voor het gewijzigde plan, dán pas gaan ze strippen en dán pas komen ze achter lekkage van het dakterras en dán pas besluiten ze dat het dakterras vernieuwd moet worden, terwijl ze dat al aangevraagd hadden in het gewijzigde plan. Rara hoe kan dat? Het maakt voor mij de tijdlijn omtrent het strippen nogal ongeloofwaardig.
Alle reacties Link kopieren
Goeie vragen S-Groot...

Ik vind het verhaal ook een beetje vaag worden en vraag me af of dit allemaal zo 'per ongeluk' gegaan is als TO ons wil doen geloven.
het is wat het is
Alle reacties Link kopieren
ghostly41 schreef:
13-03-2018 13:11
Maar TO had wel kunnen weten dat banken tegenwoordig alleen een depot geven als de verbouwing waarde vermeerderend is.
En deze dingen zijn dat absoluut niet:

Egaliseren vloer met vloerverwarming, plak PVC, nieuwe plavuizen keuken, verwijderen van muur tussen woonkamer en keuken, grotere keuken, Stucwerk, alle elektriciteitsdraden vervangen + nieuwe groepenkast met krachtstroom voor inductiekookplaat, ophoging stroomvoorziening door enexis, verf, 104m² tuingrond (waar op gebouwd mag worden) bijgekocht, traprenovatie, nieuw dak op dakterras, schoorsteen opnieuw voegen & hydrofoberen, dakgoten vervangen, Wc renovatie.
Nu de bank zelf nog.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
Labalade schreef:
13-03-2018 12:59
Zo begreep ik het. En nee, dat is dan idd geen groot depot. Zelfs wat aan de kleine kant voor zo’n grote uitbouw. Dus ik kan me voorstellen dat die kosten tegenvielen toen de offertes kwamen, zeker als je geen extra eigen geld meer hebt om in te leggen.
Ik vind het verhaal niet zo raar en ongeloofwaardig hoor. Wel wat naïef, dat wel ;)
Maar je laat toch eerst alles uitzoeken (offertes aanvragen) voordat je besluit hoeveel geld je nodig bent voor het bouwdepot?
studiemiepmiep schreef:
13-03-2018 09:18
Ik snap de hele constructie niet van 30.000 bouwdepot.

Je zou zeggen dat het officiële bouwdepot 15.000 is en die andere 15.000 betalen jullie zelf...(waarom moet dat in een potje worden gestort?).

Wat is de meerwaarde om 15.000 van jullie eigen geld in een bouw depot te storten?
Ik vermoed dat hun eigen 15.000 uit overwaarde van een vorige woning komt. Om je recht op hra te behouden over dat deel moet je die óf in je nieuwe hypotheek steken (lagere hypotheek) óf aantoonbaar hebben geïnvesteerd in je nieuwe woning. Dus dat kan best een voorwaarde voor een bouwdepot zijn, en kan het zijn dat de bank het dus aflost op de hypotheek, wanneer de verbouwing dus niet bijdraagt aan de waardevermeerdering van de woning. Dan hebben ze dus niets, ook hun eigen 15k niet.
Alle reacties Link kopieren
Lemon_tree schreef:
13-03-2018 13:42
Ik vermoed dat hun eigen 15.000 uit overwaarde van een vorige woning komt. Om je recht op hra te behouden over dat deel moet je die óf in je nieuwe hypotheek steken (lagere hypotheek) óf aantoonbaar hebben geïnvesteerd in je nieuwe woning. Dus dat kan best een voorwaarde voor een bouwdepot zijn, en kan het zijn dat de bank het dus aflost op de hypotheek, wanneer de verbouwing dus niet bijdraagt aan de waardevermeerdering van de woning. Dan hebben ze dus niets, ook hun eigen 15k niet.
Hun eigen 15.000 kunnen ze alsnog in de hypotheek stoppen (of niet maar dan krijg je over 15.000 geen HRA).....

Ook geen mega ramp met deze lage waardes.

Maar vind de casus bijzonder interessant en ben dus ook benieuwd wat de bank beslist....ik verwacht wel enige coulance in de zin de 15.000 vd bank dat ze wel een gedeelte willen lenen. Echter ik geloof er niet in dat ze over het totale bedrag in depot de hra behoud.
studiemiepmiep schreef:
13-03-2018 14:45
Hun eigen 15.000 kunnen ze alsnog in de hypotheek stoppen (of niet maar dan krijg je over 15.000 geen HRA).....

Ook geen mega ramp met deze lage waardes.

Maar vind de casus bijzonder interessant en ben dus ook benieuwd wat de bank beslist....ik verwacht wel enige coulance in de zin de 15.000 vd bank dat ze wel een gedeelte willen lenen. Echter ik geloof er niet in dat ze over het totale bedrag in depot de hra behoud.
Nee ik vind het ook wel interessant.. die 15k staat alleen waarschijnlijk niet op hun eigen rekening; maar op een bouwdepot rekening van de bank. Ben benieuwd!
studiemiepmiep schreef:
13-03-2018 14:45
ik verwacht wel enige coulance in de zin de 15.000 vd bank dat ze wel een gedeelte willen lenen.

Dat betwijfel ik. Er zijn niet voor niets regels over het maximumpercentage dat je mag lenen. Als ze geld willen lenen om hun huis aan te kleden en voor niet-waardevermeerderende verbouwingen is dat een consumptief krediet, dat mag niet meer bij de hypotheek geleend worden.
Lemon_tree schreef:
13-03-2018 14:59
Nee ik vind het ook wel interessant.. die 15k staat alleen waarschijnlijk niet op hun eigen rekening; maar op een bouwdepot rekening van de bank. Ben benieuwd!
Zoals ik het lees staat er 15k van hun en 15k van de bank in een depot. Het depot keert uit als aan de verbouwing (uitbouw) is voldaan. Het nieuwe plan is geen waardevermeerdering/uitbouw/niet-conform-plan dus ik ben bang dat de bank het geld vast gaat houden. Of misschien deels uitkeren voor de delen die ze wel als waardevermeerdering benoemen. Ben wel benieuwd naar de algemene voorwaarden van de bank hierover; of ze 'zomaar' die goedkeuring kunnen intrekken.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
13-03-2018 13:14
Het ongeloofwaardige is de volgorde omtrent het dakterras: TO heeft een gewijzigd plan ingediend, waarin opgenomen de vernieuwing van het dakteras, vervolgens krijgen ze toestemming voor het gewijzigde plan, dán pas gaan ze strippen en dán pas komen ze achter lekkage van het dakterras en dán pas besluiten ze dat het dakterras vernieuwd moet worden, terwijl ze dat al aangevraagd hadden in het gewijzigde plan. Rara hoe kan dat? Het maakt voor mij de tijdlijn omtrent het strippen nogal ongeloofwaardig.
Dit. Daarnaast hebben jullie in een kleine week het huis gestript, keuken verwijderd, nieuwe leidingen gefreesd en alle electra vervangen, TO? Is je vriend electricien? Of heb je in zo'n korte tijd meteen iemand kunnen vinden die meteen aan de slag ging en alle werk meteen al af had?
Zo ja, dan wil ik wel graag zijn nummer.
Alle reacties Link kopieren
spuit_111 schreef:
13-03-2018 21:05
Dit. Daarnaast hebben jullie in een kleine week het huis gestript, keuken verwijderd, nieuwe leidingen gefreesd en alle electra vervangen, TO? Is je vriend electricien? Of heb je in zo'n korte tijd meteen iemand kunnen vinden die meteen aan de slag ging en alle werk meteen al af had?
Zo ja, dan wil ik wel graag zijn nummer.
Mijn vriend werkt bij een electriciteitsbedrijf ja dus samen met twee andere collega's hebben ze het aangelegd.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
13-03-2018 10:03
Hoe strookt bovenstaande met onderstaande?





Welk risico hebben we het hier over dan? Over 100 euro voor een kookplaat zeg je later zelf. Je lijkt het wat op te blazen en ik weet niet waarom je dat doet, om je verhaal zwaarder te maken? Om meer kans te maken bij de bank?
Wij waren sowieso van plan de keuken te veranderen dus we hebben wel die order geplaatst maar nog niet geheel doorgezet want inderdaad: als het bouwdepot afgekeurd zou worden dan wordt het een goedkopere keuken. Ik maak mij geen zorgen over of we wel of geen geld hebben voor de keuken ik denk dat de bank dat soort zaken nu wel probeert te winnen door ons erop af te keuren dat we die keuken al wel eerder in order gezet hebben. Terwijl ik het grote punt vindt dat zij het goedgekeurd hebben, of wij nou al twee jaar geleden of vorige week pas een keuken in order hadden gezet. Het tijdsbestek moet naar mijn idee niet uitmaken en mijn vraag was dan ook wat weegt zwaarder: dat de bank nu alles wil uitpluizen en hun argumenten verzamelen om onze zaken niet goed te keuren of dat wij gewoonweg die brief hebben met handtekening van directeur en manager.
Alle reacties Link kopieren
ghostly41 schreef:
13-03-2018 09:38
Even resumerend... je hebt je bouwplannen gewijzigd. Bent daar al naar gaan handelen, en hebt toen extra geld gevraagd bij de bank? Want je kan met droge ogen niet goedpraten dat je 100m2 grond hebt gekocht met een bouwdepot... dat is daar natuurlijk niet voor bedoelt.

Dus je hebt al geld uitgegeven wat nog niet was toegezegd?

Dat de bank het eerst goed keurt en dan toch afkeurt doet dan eigenlijk niet ter zake.
Die grond hadden wij in december al aangekocht voor de uitbouw. Of het wel of geen uitbouw zou worden, die grond was het voor ons ook waard om te hebben. Dus in eerste instantie stond die ook niet in het eerste bouwplan maar na wijziging hebben we hem inderdaad wel opgevoerd, niet geschoten is altijd mis dus toen het akkoord kwam waren we helemaal blij. Hadden we zelf ook niet verwacht. Dus even los van aankopen voor of na goedkeuring bouwplan, we wilden de grond sowieso hebben; hebben hem doorgegeven; goedgekeurd zwart op wit en anderhand afkeuren. Mijn grootste vraag is vooral: mag dat laatste.
Shelby182 schreef:
16-03-2018 10:20
dat de bank nu alles wil uitpluizen en hun argumenten verzamelen om onze zaken niet goed te keuren

Je mag niet meer dan 100% van de waarde van de woning lenen bij een hypotheek. Als jij dat geld dus niet wilt gebruiken voor een waardevermeerderende uitbouw maar voor de aankleding van je woning staat de bank volkomen in haar recht om je die lening te weigeren. Zoveel argumenten hebben ze daar niet voor nodig hoor.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
13-03-2018 13:14
Het ongeloofwaardige is de volgorde omtrent het dakterras: TO heeft een gewijzigd plan ingediend, waarin opgenomen de vernieuwing van het dakteras, vervolgens krijgen ze toestemming voor het gewijzigde plan, dán pas gaan ze strippen en dán pas komen ze achter lekkage van het dakterras en dán pas besluiten ze dat het dakterras vernieuwd moet worden, terwijl ze dat al aangevraagd hadden in het gewijzigde plan. Rara hoe kan dat? Het maakt voor mij de tijdlijn omtrent het strippen nogal ongeloofwaardig.

Hoe zit het met bovenstaande dan TO? Hoe kun je een aanvraag indienen voor iets wat je tijdens de aanvraag nog helemaal niet wist/van plan was?
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
13-03-2018 10:03
Hoe strookt bovenstaande met onderstaande?





Welk risico hebben we het hier over dan? Over 100 euro voor een kookplaat zeg je later zelf. Je lijkt het wat op te blazen en ik weet niet waarom je dat doet, om je verhaal zwaarder te maken? Om meer kans te maken bij de bank?
Het dakterras (lood, dakgoten, overstek) kwam ook uit de bouwkundige keuring dat dit nodig was. Op het formulier van het gewijzigde bouwdepot staat gewoon algemeen 'Dak' en dan de geschatte kosten. Toen we vervolgens het spanplafond weghaalden zagen we dat er een lekkage had gezeten waarvan we af moesten wachten op dat al opgelost was. Nu was het droog maar wat als het zou regenen? Dus in plaats van dakgoten die nog gelast kunnen worden kunnen we dan wellicht het dak opnieuw bedekken want dat blijkt nog goedkoper.

Probleem is ook niet dat we verder geen geld hebben om het enigszins op te knappen maar gaat er nu wel anders uit zien als we uitgaan van het rampscenario. Goedkopere keuken is dan inderdaad het geval. En ik heb dat de bank ook gewoon laten weten hoor dat de keuken in order staat en er nog aan bedrag kan veranderen. Het is ook niet dat ik niet met ze mee wil denken, liever samen er aan uit komen dan een moeilijk proces met onze rechtsbijstandverzekering want we moeten toch nog 30 jaar door met de hypotheek maar ik wil inderdaad wel weten of we juridisch sterk zouden staan als de uitkomst niet is zoals we gehoopt hadden. En dat was mijn vraag in dit topic. Ik probeer ook zo kort en bondig mogelijk mijn verhaal weg te zetten zodat het geen boek wordt wat men door moet lezen om te reageren. Maar het begint er steeds meer op te lijken dat mensen het niet kunnen geloven dat wij echt een uitbouw wilde plaatsen, daarvoor grond gekocht hebben en nog een toevoeging: de uitbouw vonden we ook nog te duur omdat constructiegewijs niet mogelijk was wat wij wilden waardoor een open keuken in verbinding met de woonkamer niet mogelijk was omdat delen van muren moeten blijven staan.
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
13-03-2018 12:56
Zou ook kunnen. Ik zag het alleen vermeld staan onder het kopje: 'in het nieuwe plan staat vermeld:...' maar het kan ook best bij het oude plan gehoord hebben. Dan is een bouwdepot van 30k niet veel denk ik.
De tuin hebben wij inderdaad aangekocht voor de uitbouw. Mocht de uitbouw niet komen dan waren we ook blij met de grotere tuin dus dat is het probleem niet. Onder het mom van niet geschoten is altijd mis hebben we de tuin opgevoerd in het gewijzigde bouwplan wat daarna dus goedgekeurd is. Net als alle andere klusjes. Hadden we zelf overigens ook niet verwacht.
Mensen noemen ons naïef, kan. Bij ons gingen geen alarmbellen rinkelen nee. Eerste keer dat we een huis kopen en te maken hebben met een bouwdepot. Vrienden van ons hebben ook de vloeren, keuken e.d. uit hun bouwdepot kunnen halen. Als de brief binnen komt met een akkoord dan ga ik niet nog eens opbellen van; 'Weet u het zeker? Ik had het namelijk niet verwacht'. Als er geen akkoord was binnengekomen dan hadden wij met het geld wat we wel op ons bankrekening hebben andere plannen gemaakt om in het huis te doen.
Alle reacties Link kopieren
Tr0tter schreef:
16-03-2018 10:24
Je mag niet meer dan 100% van de waarde van de woning lenen bij een hypotheek. Als jij dat geld dus niet wilt gebruiken voor een waardevermeerderende uitbouw maar voor de aankleding van je woning staat de bank volkomen in haar recht om je die lening te weigeren. Zoveel argumenten hebben ze daar niet voor nodig hoor.
Weigeren is ook helemaal goed, prima. Maar dan niet eerst een brief sturen waarin staat dat het gewijzigde bouwplan akkoord is, met handtekening van directeur en manager is en er pas 1,5 week later op terugkomen dat het een administratieve fout is.
Alle reacties Link kopieren
Shelby182 schreef:
16-03-2018 10:20
Wij waren sowieso van plan de keuken te veranderen dus we hebben wel die order geplaatst maar nog niet geheel doorgezet want inderdaad: als het bouwdepot afgekeurd zou worden dan wordt het een goedkopere keuken. Ik maak mij geen zorgen over of we wel of geen geld hebben voor de keuken ik denk dat de bank dat soort zaken nu wel probeert te winnen door ons erop af te keuren dat we die keuken al wel eerder in order gezet hebben. Terwijl ik het grote punt vindt dat zij het goedgekeurd hebben, of wij nou al twee jaar geleden of vorige week pas een keuken in order hadden gezet. Het tijdsbestek moet naar mijn idee niet uitmaken en mijn vraag was dan ook wat weegt zwaarder: dat de bank nu alles wil uitpluizen en hun argumenten verzamelen om onze zaken niet goed te keuren of dat wij gewoonweg die brief hebben met handtekening van directeur en manager.
Ik vind het wel iets meer dan een administratieve fout.
Dat uitpluizen moet de bank toch juist voor de handtekening zetten doen?
Als er per abuis 'alleen' maar het woord NIET in de brief is weggevallen, niet goedgekeurd), zijn de argumenten al aanwezig.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
Shelby182 schreef:
16-03-2018 10:47
De tuin hebben wij inderdaad aangekocht voor de uitbouw. Mocht de uitbouw niet komen dan waren we ook blij met de grotere tuin dus dat is het probleem niet. Onder het mom van niet geschoten is altijd mis hebben we de tuin opgevoerd in het gewijzigde bouwplan wat daarna dus goedgekeurd is. Net als alle andere klusjes. Hadden we zelf overigens ook niet verwacht.
Mensen noemen ons naïef, kan. Bij ons gingen geen alarmbellen rinkelen nee. Eerste keer dat we een huis kopen en te maken hebben met een bouwdepot. Vrienden van ons hebben ook de vloeren, keuken e.d. uit hun bouwdepot kunnen halen. Als de brief binnen komt met een akkoord dan ga ik niet nog eens opbellen van; 'Weet u het zeker? Ik had het namelijk niet verwacht'. Als er geen akkoord was binnengekomen dan hadden wij met het geld wat we wel op ons bankrekening hebben andere plannen gemaakt om in het huis te doen.
Ik vind dat je zo naïef als mogelijk mag zijn.
De mensen die ervoor geleerd en hun beroep van gemaakt hebben, mogen je van de juiste informatie voorzien en adviezen geven.
Als jij het allemaal beter zou moeten weten, was jezelf wel hypotheekaviseur of iets dergelijks geworden ipv conducteur, verpleegkundige of iets dergelijks.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
Ik snap ook helemaal dat jullie op die brief gevaren zijn hoor! Het lijkt mij dat jullie vrij sterk staan. Al juridische hulp ingeschakeld?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven