Geld & Recht alle pijlers

iemand ervaring met ferratum of saldodipje?

24-11-2016 15:11 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,



Ik heb hard geld nodig, binnen nu en 2 dagen. Mijn loon wordt pas over een week gestort en dat is een beetje te laat dus. Ik zat rond te kijken op het internet, bedrijven waar ik snel en gemakkelijk een minilening kan aanvragen zonder BKR-toetsing (ik sta rood bij de bank). Er zijn dus twee bedrijven, ferratum en saldodipje, waar je tussen de 100 en 1000 euro kan lenen. Enige wat je moet doen is je gegevens invullen, foto van je identiteitsbewijs en natuurlijk je rekeningnummer. Als het is goedgekeurd staat het geld binnen 24 uur op je rekening en dan moet je het binnen 45 tot 65 dagen terug betalen (met een kleine rente). Ik ben hier best voorzichtig mee omdat het om geld gaat. Ik heb rondgekeken op het internet naar ervaringen/beoordelingen van deze bedrijven.. maar ik zie goede en slechte dingen. Ik dacht misschien zijn er hier mensen die bekend zijn met één van deze bedrijven? Of raden jullie een ander bedrijf aan? Ik hoor het graag!



grt
Alle reacties Link kopieren
Om hoeveel gaat het? Kun je anders niet wat incasso's terugboeken en die volgende week weer overmaken?
Kan je niet wat geld van familie lenen voor die week ? Ik zou het in ieder geval niet doen.
Alle reacties Link kopieren
hoe klein is een kleine rente?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Laatst ook al een topic over microkredieten: Minikrediet doen of niet doen? Ervaringen? Misschien heb je wat aan de tips.
Hoe hoog is de 'kleine rente'? En je weet dat heel dubieuze praktijken zijn em veel mensen hierdoor in de ellende raken?
Alle reacties Link kopieren
Je zou ook je werkgever om een voorschot op je salaris kunnen vragen.
Heb je niks wat je op marktplaats kunt zetten , voorraadkast vriezer leeg eten. Zo zonde dit je betaalt een hoop rente en volgende maand weer het zelfde probleem.,
Even gekeken en dit lijkt me gewoon dezelfde aanbieder, site en alles lijkt op elkaar en dat maakt dit meer spam dan iets anders wat mij betreft. Ook gezien de toon van je bericht en íets te uitgebreide omschrijving van de procedure.
quote:Rhae schreef op 24 november 2016 @ 15:22:

Even gekeken en dit lijkt me gewoon dezelfde aanbieder, site en alles lijkt op elkaar en dat maakt dit meer spam dan iets anders wat mij betreft. Ook gezien de toon van je bericht en íets te uitgebreide omschrijving van de procedure.Oooooh. Misschien wel juist n.a.v. dat andere topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rhae schreef op 24 november 2016 @ 15:22:

Even gekeken en dit lijkt me gewoon dezelfde aanbieder, site en alles lijkt op elkaar en dat maakt dit meer spam dan iets anders wat mij betreft. Ook gezien de toon van je bericht en íets te uitgebreide omschrijving van de procedure.en het gegeven: vandaag aangemeld hier
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik vind 14% geen kleine rente.
Hebben die dingen dan ooit een 'kleine rente'? Dat zou me verbazen.

Gooi wat dingen op Marktplaats, eet uit de diepvries of bij vrienden of vraag een klein voorschot op je loon. Dat lijken me minder zware opties dan volgende maand nog een keer die zogenaamd kleine rente erbij te moeten betalen.
Grappig dat je twee websites van hetzelfde bedrijf noemt. Een bedrijf dat overigens effectief 600% rente op jaarbasis rekent, en dat illegaal zonder vergunning werkt.
quote:Rhae schreef op 24 november 2016 @ 15:22:

Even gekeken en dit lijkt me gewoon dezelfde aanbieder, site en alles lijkt op elkaar en dat maakt dit meer spam dan iets anders wat mij betreft. Ook gezien de toon van je bericht en íets te uitgebreide omschrijving van de procedure.Het is dezelfde aanbieder. Ze hebben allebei hetzelfde adres, hetzelfde (Britse) KvK-nummer, hetzelfde (Britse) btw-nummer en de domeinnamen zijn allebei geregistreerd door Ferratum UK Ltd.
quote:Bugs_Bunny schreef op 24 november 2016 @ 15:28:

Grappig dat je twee websites van hetzelfde bedrijf noemt. Een bedrijf dat overigens effectief 600% rente op jaarbasis rekent, en dat illegaal zonder vergunning werkt.Dat eerste had ik al uitgevogeld
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde zo rond de 800 euro gaan lenen, uiteindelijk wordt dat dan 813 euro (tenminste dat staat er)

Vond het er zelf ook niet zo heel betrouwbaar uit zien, en idd beide sites lijken verdomd veel op elkaar

En ja dingen verkopen kan wel, maarja dan heb je ook niet snel 800 euro bij elkaar
Ze zijn wel betrouwbaar. Maar ze opereren dacht ik niet meer vanuit Nederland. Omdat zoiets niet is toegestaan.
Het topic zal wel worden verwijderd, maar eigenlijk zou het moeten blijven staan, zodat toekomstige googlers de zinnige reacties lezen en er niet intrappen.
'Dat staat er'
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 24 november 2016 @ 15:24:

[...]





en het gegeven: vandaag aangemeld hier



spam? ik wilde gewoon ervaringen horen van mensen..

en ik had hier al een account, alleen was er lang niet op geweest

ik dacht ik maak maar een nieuwe aan
quote:vivorvivor schreef op 24 november 2016 @ 15:30:

Ik wilde zo rond de 800 euro gaan lenen, uiteindelijk wordt dat dan 813 euro (tenminste dat staat er)

Vond het er zelf ook niet zo heel betrouwbaar uit zien, en idd beide sites lijken verdomd veel op elkaar

En ja dingen verkopen kan wel, maarja dan heb je ook niet snel 800 euro bij elkaarBestaat niet dat je maar 13€ rente betaalt , binnen welke termijn moet het terug betaalt zijn ?
quote:nerdopviva schreef op 24 november 2016 @ 15:30:

[...]





Het is dezelfde aanbieder. Ze hebben allebei hetzelfde adres, hetzelfde (Britse) KvK-nummer, hetzelfde (Britse) btw-nummer en de domeinnamen zijn allebei geregistreerd door Ferratum UK Ltd.En het bedrijf is Fins
Alle reacties Link kopieren
Heel stom dat ik word uitgelachen hier,

ik wilde gewoon ervaringen horen van mensen :S

In ieder geval bedankt mensen die me wel gewoon normaal antwoord hebben gegeven
quote:Rhae schreef op 24 november 2016 @ 15:30:

[...]



Dat eerste had ik al uitgevogeld

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven