Geld & Recht alle pijlers

Iets teruggestuurd naar Otto, wanneer wordt dat verwerkt?

23-11-2010 20:24 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik stel hier even een vraag voor mijn moeder. Zij heeft geen internet en had een bestelling gedaan bij Otto. Echter kreeg ze een heel ander artikel thuis dan besteld (twee hemdjes ipv een broek). Ze heeft het pakketje teruggestuurd met DHL (18 nov.).

Waar ze zich nu druk om maakt is het feit dat er een acceptgiro bij zat en die moet binnen 14 dagen betaald worden. Maar als zij de retour nog niet verwerkt hebben binnen die tijd, wordt die rekening omgezet in betaaltermijnen als er nog niet is betaald. Klopt dat?

Wat kan ze nu doen, heeft al contact gehad met de klantenservice en gemeld dat het artikel niet het juiste was en dat het retour komt. Maar op het besteloverzicht is er nog niets te zien. Iemand ervaring met dit bedrijf?
Je kunt het DHL retourpakketje toch volgen? Dus zien of het intussen terug bij Otto is.
Bij mij raakte het zoek en ik moest het bewijs van retour opsturen naar Otto. Overigens moest ik wel 5,95 (verzendkosten?) betalen.

Ik ben dus klaar met Otto, eens en nooit weer...
Eh, die code van DHL werkte niet....net geprobeerd.

En over de verzendkosten; daar heeft ze contact over gehad met de klantenservice en hoeven neit betaald te worden omdat er een verkeerd artikel geleverd was. Dat is ook al te zien op het overzicht, die kosten zijn er al afgehaald.
quote:Lieve1976 schreef op 23 november 2010 @ 20:53:

Eh, die code van DHL werkte niet....net geprobeerd. Ik neem aan dat het dan al aangekomen is, als er geen gegevens meer beschikbaar zijn.

En over de verzendkosten; daar heeft ze contact over gehad met de klantenservice en hoeven neit betaald te worden omdat er een verkeerd artikel geleverd was. Dat is ook al te zien op het overzicht, die kosten zijn er al afgehaald.
Heb je het via deze site geprobeerd?

http://www.dhlforyou.nl/PakjeVolgen/Pages/default.aspx
Voor een verwerking van een retour moet je rekenen op 5 a 8 werkdagen. Echter, een termijnrekening wordt pas ruim een maand na factuurdatum opgemaakt. Geen vuiltje aan de lucht dus voorlopig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven